ZH世代:ゼロハリバートンはその伝説を蘇らせる

ゼロハリバートン(Zero Halliburton)

ZH世代:ゼロハリバートンはその伝説を蘇らせる

AsiaNet 72826 (0549)

【ニューヨーク2018年3月27日PR Newswire=共同通信JBN】

*新たなブランドアイデンティティーとキャンペーンを開始

アイコニックなアメリカの旅行ケースのメーカーであるゼロハリバートン(Zero Halliburton)は27日、その壮大な80年の歴史に敬意を表するとともに、大胆な未来のためのステージを準備する新しいブランドキャンペーンとビジュアルアイデンティティーの導入を発表した。

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20世紀初頭の米中西部の油田地帯に耐えるように産み出されたゼロハリバートンは、旅行者に初めてアルミニウム素材のケースの強靭さと安全性を紹介した。米国のイノベーター、空想家、起業家の間で好評なこのブランドの製品は、数ある素晴らしい旅の中でもアポロ11号ミッションにより月の石を持ち帰ったり、「Nuclear Football(核のフットボール)」の役割を果たしたり、多数のアカデミー賞受賞者が出演した200本以上の映画に登場するなど語り草となった思い出を持っている。

今、創立80周年を記念して、ゼロハリバートンは完全なブランド変革に乗り出す中で過去の遺産を利用しつつある。「Grit & Glamour」(気概と魅力)と題されたブランドキャンペーンは、創造的パートナーであるUnderheadによりゼロハリバートンとの緊密な協力の下で、コンセプト的に先導され、複数のプラットフォームでの実行のために作成された。このキャンペーンでは、同社のスーツケースが旅行した世界中のアイコニックな場所の現代的な魅力と、自分の持ち物を安全に確保する必要性は変わっていないという見解を紹介している。キャンペーンは、今週から4月にかけデジタルデビューするとともに、一部の印刷物や4月に予定しているニューヨーク市の屋外広告にお目見えする。

この伝統的なブランドの新しい視覚的なアイデンティティーは、大胆で、強く、クリーンで、現代的であり、その先駆的な過去と起業家的な未来についてなるほどと頷かせるものである。強度と安全性を考慮したゼロハリバートンの製品は、時の試練に耐える一方、先進的なデザインと技術を活用している。新しいロゴとキャンペーン・イメージは、ニューヨーク市マディソン街とニューヨーク州ガーデンシティーのRoosevelt Field Mallにあるフラグシップ店舗に展開されるとともに、今後数カ月にわたりグローバル展開が計画されている。

2018年の再スタートを準備するにあたって、同ブランドは昨年、その生産拠点を米国に戻すことにより、同社のルーツの強化を開始した。また2019年に公開される新しいコレクションを創出するために、米国を本拠とするデザインチームを雇用した。ゼロハリバートンは今年後半に、創立80周年記念のスペシャルエディション製品を発売し、同社の新しいデジタルブランディングおよび全体戦略に対応する洗練され、改良されたeコマース(電子商取引)ウェブサイトを立ち上げる予定である。

ゼロハリバートン社(Zero Halliburton Inc.)のトム・ネルソン社長兼最高経営責任者(CEO)は「ゼロハリバートンの伝説は、まさに米国の歴史の生地の中に織り込まれている。当社の頑丈な製品は長年にわたり見識ある旅行者や事情に通じた専門家によって称賛されてきたが、最先端のデザインと強さおよび耐久性を組み合わせた旅行ケース(それはまさにわれわれが過去80年間にわたりやってきたことだが)を求める人々がかつてなく増えているということを知っている。当社は生粋の本物の伝統的なブランドであり、今はまさに、より多くの人々にそのことを知ってもらう時である」と語った。

プレスキットのダウンロード:https://bit.ly/2udO7it

▽メディア問い合わせ先

marketing@zerohalliburton.com

deanne@avantcollective.com

ソース:Zero Halliburton

Generation ZH: Zero Halliburton Reawakens Its Legend

PR72826

NEW YORK, March 27, 2018 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

                - INTRODUCES NEW BRAND IDENTITY AND CAMPAIGN

Zero Halliburton, maker of iconic American travel cases, today announced the

launch of a new brand campaign and visual identity that pays homage to its epic

80-year history while setting the stage for a bold future.

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Bred to survive the Midwest oil fields of the early 20th century, Zero

Halliburton was the first to introduce travelers to the strength and security

of aluminum cases. A favorite amongst American innovators, visionaries and

entrepreneurs, the brand's pieces have enjoyed a storied memoir that includes

carrying moon rocks from the Apollo 11 mission, functioning as the Nuclear

Football and appearing in more than 200 films – and holding the names of dozens

of Academy Award recipients - amongst other notable journeys.  

Now, in celebration of its 80th anniversary, Zero Halliburton is tapping its

legacy as it embarks on a complete brand transformation.

Entitled "Grit & Glamour," the brand campaign was spearheaded conceptually and

created for execution across multiple platforms by creative partner Underhead

in close collaboration with Zero Halliburton. The campaign showcases the modern

glamour of iconic locations around the world – all of which its cases have

travelled to – and the notion that the need to secure one's belongings hasn't

changed. The campaign will make its digital debut starting this week through

April with some limited print and New York City out of home advertising slated

for April.

The heritage brand's new visual identity is bold, strong, clean and modern –

with a nod to its pioneering past and its entrepreneurial future. Conceived for

strength and security, Zero Halliburton's products have stood the test of time

while embracing advanced design and engineering. The new logo and campaign

imagery will roll out to flagship stores on Madison Avenue in New York City and

Roosevelt Field Mall in Garden City, New York, with a global launch planned

over the next few months.

In gearing up for its 2018 relaunch, the brand began reinforcing its roots over

the past year by bringing its manufacturing back home to America.  It has also

engaged a US-based design team to create new collections available to the

public starting in 2019.  Later this year, Zero Halliburton will launch a

special edition 80th anniversary product and a refined and revamped ecommerce

website to align with its new digital branding and overall strategy.

"The legend of Zero Halliburton is woven into the very fabric of American

history," said Tom Nelson, President and CEO of Zero Halliburton Inc.  

"Although our robust pieces have long been revered by discerning travelers and

in-the-know professionals, we're finding that more people than ever are seeking

travel cases that combine cutting-edge design with strength and durability –

which is exactly what we've been doing for the last eighty years.  We are an

authentic heritage brand through and through and the time is right to let more

people know it," he added.

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MEDIA CONTACT

marketing@zerohalliburton.com

deanne@avantcollective.com

SOURCE  Zero Halliburton

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