ロナウドがアルゼンチン支持?スター選手がスニッカーズ(R)新キャンペーンに登場

Mars, Incorporated

ロナウドがアルゼンチン支持?スター選手がスニッカーズ(R)新キャンペーンに登場

AsiaNet 72876 (0561)

【サンパウロ2018年3月29日PR Newswire=共同通信JBN】

*史上最も偉大なサッカーのストライカーの1人が空腹のあまり訳が分からなくなるというAlmapBBDO制作のキャンペーンを開始、ブラジルでロナウドと直接会えるチャンスを得る消費者を50カ国超から募集

アイコニックなグローバル・キャンペーン「You're not you when you're hungry」(腹が空いていると正気じゃいられない)を進めているスニッカーズ(R)は「You get confused when you're hungry」(腹が空いていると分別をなくしちゃう)という新たなひねりを導入しつつある。3月27日(火)、マドリードでのスペインとの非公式試合で、「o Fenomeno(超常現象)」ことロナウドがブラジルの歴史的なサッカーライバル、アルゼンチンを応援した。このユニークなシーンはスニッカーズ(R)のキャンペーンの一環で、世界で最も売れ行きの良いチョコレートの1つであるスニッカーズ(R)と、史上最高のサッカー選手の1人であるロナウドを結びつけた。

ロナウドは28日、映像を掲載することにより、自分のソーシャルメディアのプロファイルでキャンペーンを開始した。それはテレビでサッカーの試合を観戦していたアルゼンチンのファンから始まった。誰もが驚いたことは、ロナウドがアルゼンチン・ファンの中で応援していることだった。彼は周囲のびっくりしている人々に気付くと、スニッカーズ(R)を食べて空腹を満たし、正気を取り戻し、その出来事に腹を立てた。

ブラジルのマースのマーケティング・ディレクターでこのグローバル・キャンペーン責任者のオデュバルド・ビアナ氏は「この素晴らしい新キャンペーンはスニッカーズ(R)のユニークなユーモアセンスの上に構築されており、グローバルな『You're not you when you're hungry』プラットフォームを強化している。このキャンペーンは当社の顧客に独占的な体験をもたらし、スニッカーズ(R)が世界的に最も愛されているブランドの1つである理由を示すというわれわれの主な目的の1つを実現する。このことが、50人以上の幸運なスニッカーズ(R)ファンが、ロナウドと直接対面する忘れられない機会を持つ理由である」と語った。

今週開始されたこのキャンペーンは2018年7月まで続けられる。参加して10月にブラジルでロナウドと対面するチャンスを獲得するためには、米国、欧州、アジア、アフリカの4大陸の50カ国以上で、18歳以上の消費者は製品パッケージに記されているコードを登録することが必要となる。

▽マース・インコーポレイテッド(Mars, Incorporated)について

マース・インコーポレイテッドは1世紀余りの歴史を持つ株式非公開の家族経営企業であり、M&M's(R)、TWIX(R)、スニッカーズ(R)、ペディグリー(R)、ユーカヌバ(R)、ロイヤルカナン(R)、ウィスカス(R)、UNCLE BEN'S(R)、マスターフーズ(R)、ORBIT(R)、EXTRA(R)、SKITTLES(R)、STARBURST(R)といういくつかの世界的に最も愛されているブランドを保有している。バージニア州マクリーンに本拠を置くマースはペットケア(ペットフード)、リグリー菓子(チョコレート、ガム、チューインガム)、食料品、飲料、シムバイオサイエンスの5つの事業部門から350億ドル超の売上高を計上している。80カ国以上の10万人超の従業員はマースの5原則:品質、効率、責任、互恵、自由の下に集められ、関連するすべての人々との相互関係を発展させるために毎日働き、会社が誇りに思う成長を追求している。

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Bruna Hakan (bruna.hakan@inpresspni.com.br)

(+ 55 11) 3323-1608

Emilia Spirlandelli (emilia.spirlandelli@inpresspni.com.br)

(+ 55 11) 3323-1620

ソース:Mars, Incorporated

Has Ronaldo Turned Argentinian? "Fenomeno" Stars In New Snickers(R) Global Campaign

PR72876

SAO PAULO, March 29, 2018 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

-- One of the biggest football strikers of all time is confused when he's

hungry, kicking off a campaign, created by AlmapBBDO, to bring consumers from

more than 50 countries to meet him in Brazil

SNICKERS(R), with its iconic global campaign "You're not you when you're

hungry", is introducing a new twist - "You get confused when you're hungry." On

Tuesday, March 27, Ronaldo, "o Fenomeno" (the phenomenon), was caught cheering

for Argentina - Brazil's historical football rival - at an exhibition game

against Spain, in Madrid. This unique scene is part of a SNICKERS(R) campaign -

bringing together one of the best-selling chocolates in the world - and one of

the greatest football players of all time.

Ronaldo launched the campaign on his social media profiles by posting a film

earlier today. It starts with Argentinian fans watching a soccer match on TV.

What surprises everyone is that Ronaldo is cheering among them. When he notices

the confused people around him, he eats a SNICKERS(R), satisfying his hunger

and returning back to normal, getting pissed off by the happening.

"This exciting new campaign builds on SNICKERS(R)' unique sense of humor,

reinforcing our global 'You're not you when you're hungry' platform. This

campaign brings to life one of our main objectives: bringing exclusive

experiences to our consumers and showcasing why SNICKERS(R) is one of the

world's most beloved brands; which is why more than 50 lucky SNICKERS(R) fans

will have the unforgettable opportunity to meet Ronaldo in-person," says

Oduvaldo Viana, Mars Marketing Director, in Brazil and leader of the global

project.

Kicking off this week, this campaign will take place through July 2018. To

participate, consumers 18+ are encouraged to register codes present on product

packaging in 50+ countries across 4 continents: America, Europe, Asia and

Africa to win the chance to meet Ronaldo in Brazil in October.

About Mars, Incorporated

Mars, Incorporated is a private, family-owned company with more than 100 years

of history and owner of some of the world's most beloved brands such as

M&M'S(R), TWIX(R), SNICKERS(R), PEDIGREE(R), EUKANUBA(R), ROYAL CANIN(R),

WHISKAS(R), UNCLE BEN'S(R), MASTERFOODS(R), ORBIT(R), EXTRA(R), SKITTLES(R) and

STARBURST(R). Headquartered in McLean, Virginia, Mars has revenues of more than

US $35 billion from its five business segments: Petcare (pet food), Wrigley

Confectionary (Chocolate, Gum and Chewing Gum), Food, Beverage and

Symbioscience. More than 100,000 employees from 80 countries are gathered under

the Five Principles of the company: Quality, Efficiency, Responsibility,

Mutuality and Freedom, working daily to develop a mutual relationship with

everyone that is related, seeking a growth from which the company is proud.

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SOURCE  Mars, Incorporated

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