プロフェッショナル・ファイターズ・リーグがバーネット氏およびMGM Televisionとの提携を発表

Mark Burnett MGM Television; Professional Fighters League

プロフェッショナル・ファイターズ・リーグがバーネット氏およびMGM Televisionとの提携を発表

AsiaNet 72895 (0577)

【ワシントン2018年3月30日PR Newswire=共同通信JBN】

*PFLはマーク・バーネット氏を諮問委員会委員に任命

世界唯一の総合格闘技(MMA)リーグであるプロフェッショナル・ファイターズ・リーグ(Professional Fighters League、PFL)は30日、MGM Television Group & DigitalおよびMGM Televisionのマーク・バーネット社長と提携して、PFLの次期シーズンに向けた新しいコンテンツとプログラムを開発しプロデュースすると発表した。MGMとバーネット社長(Survivor, The Voice, Shark Tank, The Contender)はPFL投資家として参加する。バーネット社長は個人として諮問委員会に加わった。PFL 2018リーグシーズンは7月7日に始まり、NBC Sports NetworkとFacebook Watchで生中継される11のイベントで構成される。

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プロフェッショナル・ファイターズ・リーグは、レギュラーシーズン、「勝ち抜き」プレーオフ、シーズンを締めくくるチャンピオンシップで闘う個人のファイターが参加する真のスポーツとしてMMAを提供する最初の組織である。MGM Televisionとの新しい提携は、世界中の3億人のMMAファンとの交流の最大化を目指すPFLマルチプラットフォーム配信に、台本なしのプログラムとショート形式のコンテンツを提供する。当初の台本なしシリーズは、ファイターの日常生活をファンに提供し、チャンピオンがPFLリーグ・プレーオフで出場権を獲得するパラレル・トーナメントを特徴とする。

プロフェッショナル・ファイターズ・リーグのピーター・マリー最高経営責任者(CEO)は「MGM Television、マーク・バーネット社長と提携できることを大変うれしく思う。革新的なライブコンテンツを配信するというバーネット社長の独創的なビジョンは、この業界が提供すべきもの中で最高なものであり、まさにわれわれが今シーズンにMMAファンに提供するものである」と語った。

今年初め、PFLはNBC Sports Group、Facebookとの2018年シーズンの独占マルチプラットフォーム配信契約を発表した(http://www.professionalfightersleague.com/2018/01/pfl-reaches-exclusive-multi-platform-distribution-agreements-with-nbc-sports-group-and-facebook/ )。NBC Sports Groupは独占ライブ・サーズデーナイトPFLファイト選手権を新設し、7月7日から8月末までNVCSNでプライムタイムに7つのレギュラーシーズン・ライブイベントを独占放送する。

バーネット社長は「MMAの視聴者が急増し、PFLが世界で大きなプレゼンスを誇っていることは周知のことである。テレビ業界でイノベーションを熱心に追求している私としてはPFLの成長と展望を熱望しているが、今こそこのスポーツがリーグ形式を中心にして展開していくときに来ている。彼らは全く新しい方法でこのスポーツを高めており、これに参加できることを楽しみにしている」と語った。

ライブイベントに加え、成長を目指した今回の契約は、PFLの「何のために戦うのか」というプログラムも開催し、ファイターの日常生活と生い立ちを紹介するショート形式のデジタル&ソーシャル・コンテンツを視聴者に提供する。これはPFLファン層のオンラインコミュニティー形成とファン、ファイター、PFLの放送タレントを結びつけることに役立つ。視聴者は「Top 10 of The Week, Path to the Finals, 24:7: Life of a Fighter」「Inside the Gym」カメラなど数々のショート形式のオリジナルコンテンツを通じてPFLアスリートをフォローできる。

PFLの共同創設者兼取締役会長であるドン・デービス氏は「PFLは、台本なしのテレビを発明し、それを完成させたイノベーターでありアイコンであるマーク・バーネット社長と提携できることを大変うれしく思う。PFLはMMAを一新し、7月7日にスタートする2018年シーズンは、Survivorが始まりテレビの新しい時代が到来したとファンが感じた同じエキサイトメントと『おい、こんなことは今まで見たこともない』という反応をファンに提供する」と語った。

▽プロフェッショナル・ファイターズ・リーグ(Professional Fighters League)について

プロフェッショナル・ファイターズ・リーグは、レギュラーシーズン、ポストシーズン、チャンピオンシップによってMMAに初めてスポーツ形式をもたらした。PFLはドン・デービス、ラス・ラムゼイ、マーク・レシュリー各氏によって共同創設され、スポーツ、メディア、テクノロジーの大手企業から支援を受けている。プロフェッショナル・ファイターズ・リーグは、ワールド・シリーズ・オブ・ファイティング(WSOF)のファイティング運営およびイベントの基盤を買収し、NBC Sports NetworkとFacebookで2018年7月に最初のシーズンを開始する。詳細はウェブサイトwww.PFLmma.comを参照。

▽メトロ・ゴールドウィン・メイヤー(Metro Goldwyn Mayer)について

メトロ・ゴールドウィン・メイヤー(MGM)は、あらゆるプラットフォームでの映画およびテレビ・コンテンツの制作と世界配給を専門とする大手エンターテインメント企業である。同社は一流の映画およびテレビ・コンテンツの世界最大のライブラリーに加え、ケーブル、衛星、通信会社、デジタルディストリビューターを通じて全米で視聴可能なプレミアム・ペイテレビネットワークEPIXも所有している。さらに、MGMは多数のテレビチャンネル、デジタルプラットフォーム、インタラクティブ・ベンチャーに投資し、配信用に一流のショート形式コンテンツを制作している。詳細はウェブサイトwww.mgm.comを参照。

ソース:Mark Burnett MGM Television; Professional Fighters League

▽問い合わせ先

clareanne@frankpublicity.com

Professional Fighters League Announces Deal With Mark Burnett And MGM Television

PR72895

WASHINGTON, March 30, 2018 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

                 - PFL Appoints Mark Burnett to Advisory Board

The Professional Fighters League (PFL), the world's only major mixed martial

arts league, announced today that they are partnering with Mark Burnett,

President of MGM Television Group & Digital and MGM Television to develop and

produce new content and programming for PFL's upcoming season. MGM and Burnett

(Survivor, The Voice, Shark Tank, The Contender) will both join as PFL

investors and Burnett has personally been added to the advisory board. The PFL

2018 league season debuts June 7 and consists of 11 events live on NBC Sports

Network and Facebook Watch.

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The Professional Fighters League is the first organization ever to present MMA

as a true sport with individual fighters competing in regular season,

"win-and-advance" playoffs, and season-ending championship. The new partnership

with MGM Television will bring unscripted programming and short-form content to

PFL's multi-platform distribution designed to maximize engagement with MMA's

300 million fans worldwide. The initial unscripted series will engage fans in

the day-to-day life of the fighters and feature a parallel tournament whose

champion will win a spot in the PFL league playoffs.

"We are thrilled to partner with MGM Television and Mark Burnett," said Peter

Murray, Chief Executive Officer, Professional Fighters League. "Mark's creative

vision for delivering innovative live content is among the absolute best the

industry has to offer - and that is exactly what we will bring MMA fans this

season."

Earlier this year, PFL announced (

http://www.professionalfightersleague.com/2018/01/pfl-reaches-exclusive-multi-platform-distribution-agreements-with-nbc-sports-group-and-facebook/

) exclusive multi-platform distribution agreements for the 2018 season with NBC

Sports Group and Facebook. NBC Sports Group will establish an exclusive live

Thursday night PFL fight franchise, presenting seven regular-season live events

in prime time exclusively on NBCSN beginning June 7 through the end of August.

"It's no secret that MMA's audience is rapidly growing and PFL has an enormous

global presence. As an enthusiast for innovation within the television

industry, I'm passionate about the growth and vision of PFL and it's time this

sport revolves around a league format," said Burnett. "They're elevating the

sport in an entirely new way and I'm looking forward to being part of it."

In addition to the live events, the development deal will feature PFL's "What

Do you Fight For?" programming that brings viewers short-form digital & social

content that will showcase the day-to-day lives and back stories of the

fighters, designed to help build online communities of PFL's fan base and

engage fans, fighters, and PFL's on-air talent. Viewers can follow PFL athletes

through an array of short-form original content, such as the "Top 10 of The

Week, Path to the Finals, 24:7: Life of a Fighter, and "Inside the Gym" Cam.

"PFL is thrilled to partner with Mark Burnett the innovator and icon who

invented and perfected unscripted TV," said Donn Davis, Co-Founder and Chairman

of the Board of the PFL. "The PFL is re-imagining MMA and the start of the 2018

Season June 7 will bring fans the same excitement and 'hey, I have never seen

that' reaction they felt when Survivor debuted and ushered in the new age of

television."

ABOUT PROFESSIONAL FIGHTERS LEAGUE

The Professional Fighters League brings the sport format to MMA for the first

time with a regular season, post-season, and championship. The PFL is

co-founded by Donn Davis, Russ Ramsey, and Mark Leschly and backed by business

titans in sports, media, and technology. The Professional Fighters League

purchased the fighting operations and event infrastructure of the World Series

of Fighting (WSOF) and will launch its first season in June 2018 on NBC Sports

Network and Facebook. For more visit www.PFLmma.com.

ABOUT METRO GOLDWYN MAYER

Metro Goldwyn Mayer (MGM) is a leading entertainment company focused on the

production and global distribution of film and television content across all

platforms. The company owns one of the world's deepest libraries of premium

film and television content as well as the premium pay television network EPIX,

which is available throughout the U.S. via cable, satellite, telco and digital

distributors.  In addition, MGM has investments in numerous other television

channels, digital platforms and interactive ventures and is producing premium

short-form content for distribution. For more information, visit www.mgm.com.

SOURCE  Mark Burnett MGM Television; Professional Fighters League

CONTACT: clareanne@frankpublicity.com

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