テンセント・ホールディングスとAge of Learning, Inc. が業務提携。「ABCmouse英語学習プログラム」を一新し、中国でのサービスを開始。

Age of Learning, Inc.

2018/4/9 11:47

テンセント・ホールディングスとAge of Learning, Inc. が業務提携。

「ABCmouse英語学習プログラム」を一新し、中国でのサービスを開始。

AsiaNet 72983

 

両社の強みを最大限に生かした業務提携により、中国デジタル市場での「ABCmouse」の飛躍的な成長が期待されます。Age of Learning, Inc.(米国)は、優良カリキュラム/コンテンツに卓越。インターネット最大手テンセントは、マーケティング/プロダクト開発に絶大な実績。

発表日:2018年4月9日

アメリカ合衆国カリフォルニア州ロサンゼルス/中華人民共和国深セン市

テンセント・ホールディングスとAge of Learningは、中国市場への刷新版「ABCmouse

英語学習プログラム」(以下、ABCmouse)の導入を発表しました。この言語学習プログラムは、教育専門家の監修のもとに開発され、英語によるイマージョン教育を取り入れています。流暢な英語でのコミュニケーションと英語のリテラシー向上を目標とし、その基盤を築くための児童向けの学習教材です。

ABCmouse(中国版) は、児童対象のデジタル教育ビジネス大手(米国)と、世界屈指のインターネット会社による画期的なパートナーシップのもとに開発されました。カリキュラムの作成にあたり、Age of Learning児童育成/言語学習分野の専門家チームによって、第二言語習得に関する広範にわたる研究が行われました。本プログラムでは、5000以上の参加型アクティビティが レッスンに組み込まれ、ラーニングパス(学習コース)を使って、体系的に英語を学べるように構成されています。尚、ABCmouseのモバイルアプリとウェブサイトへの統合、製品開発、マーケティング、販売、顧客サポートは、テンセントが担います。

テンセントはAge of Learningとの緊密なコラボレーションにより、中国市場に向けた独自のプロダクトを展開します。普及率No.1のインスタントメッセンジャー「QQ」(アクティブユーザー数7億8300万人/月)や、SNS・コンテンツプラットフォーム「WeChat」(アクティブユーザー数10億人/月)への統合はその一例です。これにより保護者や家族の方々が、お子様の英語学習を容易に管理・サポートすることができます。また、当プログラムに登場する案内役の「ABC Mouse」のキャラクターデザインも一新されています。

ドーソン・トン氏(テンセント専務取締役兼ソーシャルネットワークグループの代表取締役)は次のように語ります。

「オンライン教育事業は、テンセントにとってとても重要なビジネスです。

 アメリカで業界のリーダー的存在として、奥深い専門性と10年に及ぶ

 成功実績を残し、効果的な学習体験を創造し続けるAge of Learningは、

 まさに理想的なパートナーです。」

3〜8歳児対象のABCmouse は、母国語の習得と同じように第二言語である英語をより自然な方法・順序で習得できるように設計された学習カリキュラムです。まず始めにリスニングを通して英語への理解を深め、次にスピーキング、フォニックス、リーディング、最後にライティングへと進みます。レッスンには、インターナショナルスクールに通う生徒6人と英語の先生が登場する参加型のアニメーション 、ゲーム、歌、パズル、本やアートなど5000以上のアクティビティが含まれます。

今回、新たに導入された音声認識テクノロジーにより、子ども達がある程度自信を持って英語を話せるようになると、英単語、フレーズ、文章などを録音し確認できるようになりました。この新技術を使うことで、即時に発音評価が可能となり、今まで以上に正確な発音で語彙を習得することができます。

ダグ・ドーリング氏(Age of Learning, Inc. 創立者兼CEO)は次のように語ります。

「 Age of Learningの使命は、子ども達がしっかりとした学習基礎を築き、

 学業や生涯において成功を収められるように導いていくことです。

 英語を自在に操る事は、世界の多くの国々の子ども達にとって、

 必要不可欠な学習基盤の一つであると考えます。今回のテンセントとの

 業務提携により、『ABCmouse英語学習プログラム』を中国の皆様に

 お届けできる事を心より光栄に思います。」

今回発表の業務提携は、2017年の日本市場への参入につづきAge of Learningのグローバル

事業展開の新たな一歩です。 日本版「ABCmouse英語学習アカデミー」は 、一般家庭及び、教育機関向けに現在サービスがご利用いただけます。

ABCmouseは、パソコン、スマートフォンやタブレット(iOS・アンドロイド対応)など様々なデバイスで使用できます。中国の主要アプリストアまたは、こちらのサイトqq.abcmouse.comからアプリをダウンロードしてご利用ください。

Age of Learning, Inc.について

Age of Learning (www.AgeofLearning.com) の使命は、子ども達が確かな学習基盤を築き学問で成功できるように導くことです。 当社は、参加型の学習教材を開発し、イノベーベーターとして教育テクノロジー業界をリードしています。2007年、米国ロサンゼルスにて創業以来、教育分野での高い専門性と、最新のテクノロジーをクリエイティブな形で融合し「生き生きとした学習の実現」に取り組んでいます。

基幹商品「ABCmouse Early Learning Academy」は、園児から小学2年生までを対象とした総合学習カリキュラムです。その学習効果は、リサーチにより実証されています。主要端末に対応し、何百万人もの子ども達が家庭で愛用しています。全米10万以上の教室や数千もの図書館でも活用されています。

テンセント・ホールディングスについて 

テンセント・ホールディングスの使命は、最新の技術を用いてインターネット利用者の生活を豊かにすることです 。ソーシャル・プロダクツ「WeChat」と「QQ」を基盤に、ゲーム、ビデオ、音楽、書籍など豊富なデジタルコンテンツをユーザーに提供しています。また、独自開発のターゲット広告技術を活用し、中国で数億人にのぼる消費者と広告主を結んでいます。さらに、テンセントのインフラとなる、支払い、セキュリティ、クラウド、AIなどの類を見ないオンラインサービスは、パートナー企業の成長にとって不可欠なものとなっています。インターネットのさらなる発展に向け、優秀な人材育成と技術革新にも精力的に取り組んでいます。1998年に中国の広東省深セン市にて設立。テンセントの株式(00700.hk)は、香港証券取引所のメインボードで取引されています。

お問い合わせ

Age of Learning, Inc.

広報担当:レベッカ・フレンドリー

メール:Media@AofL.com

電話:+1(818)246-2223

(日本語リリース:クライアント提供)

Tencent Partners with Age of Learning to Launch ABCmouse Immersive English Learning Program for Children in China

PR72983

SHENZEN, China & LOS ANGELES, April 9, 2018 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

-- Partnership Leverages Age of Learning's Expertise in Digital Curriculum and

Content with Tencent's Strength in Product and Marketing for China

Today Tencent and Age of Learning, Inc. ( https://www.ageoflearning.com/ ),

announced the launch of a new ABCmouse(TM) English learning program in China,

an expert-designed immersive language learning product that provides Chinese

children with an essential foundation for English conversational fluency and

literacy.

Logo – (

https://mma.prnewswire.com/media/663853/Age_of_Learning_Partners_with_Tencent___Logo.jpg

)

The new ABCmouse program was developed through an innovative partnership

between the leading digital children's education company in the U.S. and one of

largest Internet companies in the world. Age of Learning's team of child

development and language learning experts created the ABCmouse English learning

curriculum, currently comprised of more than 5,000 engaging learning activities

organized into hundreds of lessons and a structured learning path, based on

extensive research on second-language acquisition. Tencent has expertly

integrated this curriculum into a new ABCmouse mobile application and website,

and is responsible for product development, marketing, sales, and customer

support.

Closely collaborating with Age of Learning, Tencent localized the ABCmouse

program for China, including integration of ABCmouse with QQ, China's leading

instant messaging platform serving 783 million monthly active users, and with

WeChat / Weixin, China's leading social network and content platform serving

more than 1 billion monthly active users. This integration makes it easy for

parents and other family members to follow and participate in their child's

English language learning. As part of the extensive localization effort, ABC

Mouse, the animated mouse who guides children through the English learning

program, was redesigned specifically for the China market.

"Online education is very important for Tencent," said Dowson Tong, Senior

Executive Vice President of Tencent and President of Tencent's Social Network

Group. "Age of Learning is the market leader in the United States and an ideal

partner, with deep expertise and a ten-year track record of success creating

effective learning experiences for millions of children."

The ABCmouse English learning curriculum is designed for children between the

ages of 3 and 8, teaching English as a second language in the same natural

sequence as their native language: listening and understanding, speaking,

phonics and reading, and then writing. Lessons include engaging instructional

animations featuring an English teacher and six children in an international

school setting, along with more than 5,000 interactive English learning

activities including games, songs, puzzles, art activities, and books. Speech

recognition technology has also been incorporated into the newly designed

product, prompting children to record their voices as they become confident and

proficient in speaking English words, phrases and sentences. The immediate

feedback provided by the system helps children develop excellent English

pronunciation and supports comprehensive vocabulary acquisition.

"Our goal at Age of Learning is to help children build a strong foundation for

success in school and in life. For children in many countries, English fluency

is an essential part of that foundation," said Doug Dohring, Founder and CEO of

Age of Learning. "We're extremely pleased to partner with Tencent to bring our

unique ABCmouse English learning curriculum to China."

The new ABCmouse English learning program is available on all major platforms,

including iOS and Android smartphones and tablets, and computers. It can be

accessed at https://abcmouse.qq.com and from all major app stores in China.

About Age of Learning, Inc.

Age of Learning (https://www.AgeofLearning.com ) is a leading education

technology innovator, creating engaging and effective learning resources to

help children build a strong foundation for academic success. Founded in 2007

and based in Los Angeles, the company blends educational expertise, innovative

technology, and insightful creativity to bring learning to life. Age of

Learning's flagship product in the U.S., ABCmouse.com(R) Early Learning Academy

( https://www.abcmouse.com/ ), is a research-validated, comprehensive

curriculum for preschool through 2nd grade, available on all major digital

platforms and used by millions of children in their homes, more than 100,000

classrooms, and thousands of public libraries.

About Tencent Holdings Limited

Tencent uses technology to enrich the lives of Internet users. Our social

products Weixin and QQ link our users to a rich digital content catalogue

including games, video, music, and books. Our proprietary targeting technology

helps advertisers reach out to hundreds of millions of consumers in China. Our

infrastructure services including payment, security, cloud, and artificial

intelligence create differentiated offerings and support our partners' business

growth. Tencent invests heavily in people and innovation, enabling us to evolve

with the Internet. Tencent was founded in Shenzhen, China, in 1998. Shares of

Tencent (00700.hk) are traded on the Main Board of the Stock Exchange of Hong

Kong.

Contact

Rebecca Friendly

+1.818.246.2223

Media@AofL.com

Lancy Ma

+86.10.6267.1188

lancyma@tencent.com

SOURCE: Age of Learning, Inc.    

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中