バルセロナ・ブライダルファッションウィークがブライダルファッションの国際的中心として統合

Fira de Barcelona

バルセロナ・ブライダルファッションウィークがブライダルファッションの国際的中心として統合

AsiaNet 73052 (0644)

【バルセロナ(スペイン)2018年4月12日PR Newswire=共同通信JBN】ファッション、国際的ビジネス、市場で流行を生み出すことは、今年28回目の開催となるバルセロナ・ブライダルファッションウィーク(Barcelona Bridal Fashion Week、BBFW)の重要要素だ。フィラ・デ・バルセロナ(Fira de Barcelona)が主催するショーは、ムンジュイック・エクシビションセンター(Montjuïc Exhibition Centre)で4月23日から29日まで開催され、一カ所でブライダルファッションの全側面を提示することによりリーダーシップと世界的人気を再確認する。

(Logo: https://mma.prnewswire.com/media/561972/Fira_de_Barcelona__Logo.jpg

(Photo: https://mma.prnewswire.com/media/675648/Barcelona_Bridal_Fashion_Week.jpg

ランウェイには、他に数ある中でもプロノビアス(Pronovias)、ロサ・クララ(Rosa Clarà)、ヨラン・クリス(YolanCris)、ヘスス・ペイロ(Jesus Peiró)、イザベル・サンチス(Isabel Sanchís)、ソフィー・エヴォワラ・コレクション(Sophie et Voilà Collection)、クリスティナ・タンボレロ(Cristina Tamborero)、マルコ&マリア(Marco and María)、またはジョルディ・ダルモー(Jordi Dalmau)など27の大手企業が出場し、目新しいこととして今年は初めてイタリアのカルロ・ピニャテッリ(Carlo Pignatelli)や米国生まれのレバノンブランド、ReemAcra(リーム・アクラ)など世界的に有名な企業を迎える。

次に、4月27日から29日に開催される見本市は、370社以上の企業(2017年より20%増)を集め、そのうち68%が特に英国、米国、イタリア、オランダ、ドイツ、トルコ、フランス、ポルトガル、ベルギー、ポーランド、レバノン、イスラエル、ウクライナなど28カ国から参加する国際企業となる見通しだ。その中でも特に際立つブランドには、米国のReemAcra、また別の米国ブランドのアムサーラ(Amsale)、ジャスティン・アレキサンダー(Justin Alexander)、モリリー(Morilee)、デメトリオス(Demetrios)、アリュール(Allure)、マギー・ソテロ(Maggie Sottero)、エンゾアニ(Enzoani)、バッジェリー・ミシュカ(BadgleyMischka)、また、イタリアのピーター・ラングナー(Peter Langner)とCarlo Pignatelli、そして、英国のキャロライン・カスティリアーノ(Caroline Castigliano)、エリス(Ellis)とイアン・スチュアート(Ian Stuart)、ベルギーのマリリース(Marylise)、ルーマニアのレア・コスタ(Rhea Costa)とエルサアトリエ(Ersa Atelier)、イスラエルのBirenzweig BridalとLiz Martinezなどがある。

さらに、バルセロナ・ブライダルファッションウィークは、スペイン人女優のロッシ・デ・パルマがホストを務める式典のある「ELLEインターナショナル・ブライダルアワード(Elle International Bridal Awards)」の第2弾の会場に選出された。式典は、4月27日の晩にバルセロナ大学、Historical Building内Paraninfo Hallにて開催される。

ブライダル産業を支持し、ファッションとビジネス両方における新たな流行に向かって進む指標でいることに尽力し、BBFWは新たな研究「The store of the future for Millennial brides(ミレニアルの花嫁向けの未来の店)」を奨励してきた。その研究でIESEビジネススクールのホセ・ルイス・ヌエノ教授は、新ミレニアル世代の花嫁の新しいショッピングの傾向に適応するためにブライダルファッション産業が経験しなければならない必要不可欠のデジタル的変化を強調している。また、同研究ではオンラインおよび実店舗にてウエディングドレスを販売する全工程がテクノロジーによって革命的に変化される様子が分析されている。この作業は、ヌエノ教授がブライダルファッション業界の経済上および社会人工学的なグローバルトレンドを取り上げるBBFWのレポート「Millennial Bride, born in the 80's, marrying today(ミレニアルの花嫁:1980年代に生まれて、今結婚)」に継続性を与える。

ソース:Fira de Barcelona

Barcelona Bridal Fashion Week Consolidated as an International Centre for Bridal Fashion

PR73052

BARCELONA, Spain, April 12, 2018 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

   Fashion, international business and market trendsetting are the backbone of

the Barcelona Bridal Fashion Week, this year in its 28th edition. The show,

organized by Fira de Barcelona, which takes place from April 23 to 29 at the

Montjuïc Exhibition Centre, reaffirms its leadership and world prominence by

presenting all aspects of bridal fashion in one place.

(Logo: https://mma.prnewswire.com/media/561972/Fira_de_Barcelona__Logo.jpg )

(Photo:

https://mma.prnewswire.com/media/675648/Barcelona_Bridal_Fashion_Week.jpg )

    The runway will feature 27 large firms such as Pronovias, Rosa Clarà,

YolanCris, Jesus Peiró, Isabel Sanchís, Sophie et Voilà Collection, Cristina

Tamborero, Marco and María o Jordi Dalmau - among many others - and, as a

novelty, will host this year for the first time world-famous firms such as the

Italian Carlo Pignatelli or the American-born Lebanese Reem Acra.

    In turn, the trade fair that will be held from April 27 to 29 will gather

more than 370 firms (20% more than in 2017), 68% international from 28

countries, especially the UK, USA, Italy, the Netherlands, Germany, Turkey,

France, Portugal, Belgium, Poland, Lebanon, Israel and Ukraine. Among the

brands that stand out are Reem Acra, from the USA, and also the American brands

Amsale, Justin Alexander, Morilee, Demetrios, Allure, Maggie Sottero, Enzoani

and Badgley Mischka; the Italian Peter Langner & Carlo Pignatelli; Caroline

Castigliano, Ellis and Ian Stuart from the United Kingdom; Marylise from

Belgium; Rhea Costa and Ersa Atelier from Romania; Birenzweig Bridal & Liz

Martinez from Israel, and many more.

    In addition, Barcelona Bridal Fashion Week has been chosen as the venue for

the second edition of the "Elle International Bridal Awards" with a ceremony

presented by the Spanish actress Rossy de Palma, which will take place on the

night of April 27 at the Paraninfo Hall of the Historical Building of the

University of Barcelona.

    Committed to be a benchmark supporting the sector and moving towards the

new trends in both fashion and business, the BBFW has promoted the new study

"The store of the future for Millennial brides" in which the professor of the

IESE Business School, José Luis Nueno, highlights the necessary digital

transformation that the Bridal fashion sector must undergo to adapt to the new

millennial brides' new shopping trends. It also analyses the way technology

will revolutionise the whole process of selling a wedding dress, both online

and at the store. This work gives continuity to the book of the BBFW

"Millennial Bride, born in the 80's, marrying today" in which Professor Nueno

addressed the economic and socio-demographic global trends of the bridal

fashion industry.

SOURCE: Fira de Barcelona

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中