アリババの旅行ブランド、Fliggyがハウスシェアリング・プラットフォーム、Xiaozhuとの提携を発表
アリババの旅行ブランド、Fliggyがハウスシェアリング・プラットフォーム、Xiaozhuとの提携を発表
AsiaNet 73236 (0725)
【北京2018年4月24日PR Newswire=共同通信JBN】アゴダ(agoda)との世界規模の戦略的パートナーシップを締結した中国最大のオンライン・ハウスシェアリング・マーケットプレース、Xiaozhu.comは24日、アリババグループ傘下の旅行ブランド、Fliggyとの戦略的パートナーシップを発表した。Xiaozhuは、Fliggyの成熟した「Xinyongzhu」(クレジット・リビング)システムの支援を受けて、ユーザーにハウスシェアリング業界で初の後払いサービスを提供する。さらに、Xiaozhuは5月にFliggyハウスシェアリング・チャンネルに加わり、Fliggyユーザーに高品質の在庫物件を提供するという。
Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20180424/2113298-1
(写真説明:Xiaozhuは中国最大のオンライン・ハウスシェアリング・マーケットプレースである)
ユーザーは、ビックデータとアリペイのクレジット・システムに基づく本人のクレジット履歴を評価する「Xinyongzhu」に支援され、チェックアウト後24時間以内に自動的に決済される「デポジットなしの後払い」サービスを享受する。海外リスティングを含むXiaozhuプラットフォームのすべてのリスティングは、このサービスをバッチ処理してサポートする。
Fliggyのバイスプレジデント兼ホスピタリティー担当ゼネラルマネージャーであるフアン・ユージョウ氏は、アリババの旅行事業の重要な部分であるFliggyは、Alibabaのコミュニティー管理とデータ・マーケティングの能力に基づいてユーザー体験を向上させることにコミットしていると語った。Xiaozhu.comとの協力により、Fliggyの「Xinyongzhu」の使用事例が広がり、「Big Accommodation of the Future」の拡大となる。
Xiaozhuのチェン・チー共同創業者兼最高経営責任者(CEO)は、今回の協力関係は、ハウスシェアリング・ユーザーの障壁を大幅に軽減し、意思決定時の躊躇と懸念を取り除くとみている。 Xiaozhuは過去5年間に常に製品体験の変革を導いてきた。チー氏は 「われわれは、Fliggyとの協力から始め、より多くの市場で成熟した技術を活用し、ハウスシェアリングの発展をさらに促進する」と述べた。
Flickyは「Xinyongzhu」での協力の他に、FliggyユーザーにXiaozhuの高品質な在庫物件を提供する新しいハウスシェアリング・チャンネルの立ち上げを検討していることが明らかにされた。
データによると、Xiaozhuは現在、世界で35万以上のリスティングを持ち、中国の395都市と海外の225カ所をカバーし、2800万人のアクティブユーザーを有している。Xiaozhuは、昨年11月、ジャック・マー氏が支援するYF capitalが主幹事を務める最新の資金調達ラウンドを完了し、合計1億2000万ドルを調達した。
ソース:Xiaozhu.com
Alibaba's Travel Brand Fliggy Announced Strategic Partnership with House Sharing Platform Xiaozhu
PR73236
BEIJING, April 24, 2018 /PRNewswire=KYODO JBN/ --
After establishing global strategic partnership with agoda, China's largest
online house sharing marketplace Xiaozhu.com announced strategic partnership
with Fliggy, the travel brand under Alibaba Group on April 24. Backed by
Fliggy's mature "Xinyongzhu" (credit living) system, Xiaozhu will provide users
with the first post-pay service in the house-sharing industry. In addition,
Xiaozhu is said to join Fliggy house sharing channel in May, providing high
quality inventories to Fliggy users.
Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20180424/2113298-1
(Caption: Xiaozhu is the largest online house sharing marketplace in China)
Backed by "Xinyongzhu", which scores user credit history based on big data and
Alipay's credit system, users will enjoy "deposit-free post-pay" service with
payment automatically settled within 24 hours after checkout. All listings on
Xiaozhu platform including overseas listings will support this service in
batches.
Huang Yuzhou, Vice President and General Manager of Hospitality at Fliggy, said
Fliggy, as an important part of Alibaba's travel business, is committed to
improving user experiences based on Alibaba's capabilities in community
managing and data marketing. The cooperation with Xiaozhu.com expands the use
cases of Fliggy "Xinyongzhu" and becomes an extension of "Big Accommodation of
the Future".
Chen Chi, co-founder and CEO of Xiaozhu.com, expects that the cooperation will
greatly reduce the barriers for house-sharing users and remove their hesitation
and worries in decision-making. Over the past five years, Xiaozhu had always
led in transforming product experiences. "Starting from the cooperation with
Fliggy, we will leverage mature technologies in more markets and further drive
the development of house-sharing."
In addition to the cooperation on "Xinyongzhu", it is revealed that Fliggy is
planning to launch its new house-sharing channel providing access to Xiaozhu
high quality inventories to Fliggy users.
Data shows that Xiaozhu now has over 350,000 listings globally, covering 395
Chinese cities and 225 overseas destinations, with 28 million active users.
Xiaozhu finished its latest financing round in last November, led by Jack Ma
backed YF capital, bringing in a total of $120 million.
SOURCE Xiaozhu.com
本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。
このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。
プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。