アリメンタリア・バルセロナでアジアの出展社、入場者が主役級
アリメンタリア・バルセロナでアジアの出展社、入場者が主役級
AsiaNet 73535 (0852)
【バルセロナ(スペイン)2018年5月16日PR Newswire=共同通信JBN】主要な食品・飲料およびフードサービスの国際展示会の1つであるアリメンタリア・バルセロナ(Alimentaria Barcelona)(http://www.alimentaria-bcn.com/en/ )は、国際化・ビジネスおよび高水準のイノベーションのための一流のプラットフォームを食品産業に提供し、美食を差別化要因にする数年来最大級の展示会を成功裏に終えた。4月16-19日にスペインのFira de Barcelona(http://www.firabarcelona.com/en/gran-via)で開催されたこのイベントは、アジア諸国から200以上の出展企業を引き付けた。
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正味10万平方メートルを超える展示面積があり、レストラン、ホテルおよびマスケータリング向け設備の国際展示会Hostelcoとの共同主催で、小売、HoReCa(ホテル・レストラン・カフェ)両部門にこれまでで最も総合的なサービスを提供した。展示会には約4500の出展企業(うち約200社は中国などアジアの企業)、15万人以上の専門家(30%は海外)が参加した。
今回、中国企業が非スペイン・ブランドとしては最大の1100平方メートル超と国別リストで第2位の展示スペースを占めた。
堅調な成長を見せる中国はスペイン産品にとって最も強力な海外市場で、Spanish Federation of Food and Drink Industries(FIAB)によると、2016年には購入額が11億ユーロと49%増加した。豚肉、ワインおよびオリーブ油が輸出品目の上位を占めた。一方、タイはスペイン食品に7200万ユーロを支出、スペインからの購入額が36%増と魅力的な市場になりつつあり、特に冷凍魚、魚粉およびオリーブ油が伸びた。アリメンタリア2018にはHosted Buyersプログラムを通じて、中国、香港、台湾、韓国、日本、シンガポール、インドなどアジアの主要市場から200社以上が招待された。これらの諸国はアリメンタリア2018の入場者ランキングでもトップを占めた。
▽美食とイノベーションの卓越
アリメンタリア2018で展開された200以上のアクティビティーには、計約45のミシュランの星を有するカルメ・ルスカイェーダ、パコ・ペレス、アンヘル・レオンの各氏ら選り抜きシェフグループの主賓とともに、2万人近い専門家が参加した。また、Vinorum Thinkイベントには、ジャンシス・ロビンソン、ニック・ランダー両氏らトップクラスの国際ワイン専門家が参加した。Alimentaria Hubエリアは、知識、トレンド、イノベーション、ビジネスの中心になり、国際的バイヤーと出展企業との会合が約1万2500件行われた。
ソース:Fira de Barcelona
Asian Companies and Attendees Among the Key Participants at Alimentaria Barcelona
PR73535
BARCELONA, Spain, May 16, 2018, /PRNewswire=KYODO JBN/--
Alimentaria Barcelona [ http://www.alimentaria-bcn.com/en/ ] one of the main
food, drink and foodservice trade shows worldwide closed successfully its
biggest edition in years to offer the food industry a major platform for
internationalization and business and a high level of innovation, making
gastronomy its differentiating factor. The event, that took place from 16 to 19
April 2018 at Fira de Barcelona (Spain) [
http://www.firabarcelona.com/en/gran-via ] attracted more than 200 exhibiting
companies from Asian countries.
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With a net exhibition space of over 100,000 sq. m, the joint organization of
the show with Hostelco [ http://www.hostelco.com/en/ ], the International
Exhibition of Equipment for Restaurants, Hotels and Mass Catering, offers both
the retail and HoReCa sectors the most comprehensive offering to date. Some
4,500 exhibiting firms - some 200 coming from Asia, mainly Chinese- and more
than 150,000 professional visitors attended the trade show, (30% international).
In this edition, Chinese companies achieved the second position in the list of
countries with more occupied exhibiting space by non-Spanish brands, with more
than 1,100 sqm.
Performing a strong growth, China is the most dynamic external market for
Spanish products, with EUROS1,1 billion in 2016, with an increase of 49% of the
purchases, according to the Spanish Federation of Food and Drink Industries
(FIAB). Pork meat, wine and live oil are the most exported goods. On the other
hand, Thailand -with EUROS72 million spent in Spanish food products- is
becoming an attractive market as it experienced a growth of 36% in its
purchases from Spain, especially frozen fish, fish flours and olive oil. In
Alimentaria 2018, over 200 companies invited to visit the show through the
program Hosted Buyers came from Asian key markets, especially from China+Hong
Kong+Taiwan, South Korea, Japan, Singapore and India. These countries were also
on top of the visitor's ranking of Alimentaria 2018.
Gastronomic and innovative Excellence
Close to 20,000 professionals participated in more than 200 activities that
took place in Alimentaria 2018, with exceptional protagonists: a selected group
of chefs that own close to 45 Michelin stars (Carme Ruscalleda, Paco Perez or
Angel Leon among others), while top international wine experts such as Jancis
Robinson and Nick Lander participated in the Vinorum Think event. The area The
Alimentaria Hub became a knowledge, trends, innovation and business centre, in
which some 12,500 meetings between international buyers and exhibiting
companies took place.
SOURCE: Fira de Barcelona
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