Honorの2018年上半期海外販売台数が驚異的150%増
Honorの2018年上半期海外販売台数が驚異的150%増
AsiaNet 74359 (1219)
【香港2018年7月11日PR Newswire=共同通信JBN】
*最新のAI 2.0フラグシップのHonor 10の販売台数が3カ月内に300万台に達する
大手スマートフォンeブランドのHonorは11日、2018年上半期の成長を世界に示す数字を公表した。なかでも、中国以外の海外販売台数は前年比150%の大幅増となった。この成長持続は、今後5年間に世界のトップ3のモバイルブランド入りを目指すHonorにとり大きな前進を表す。
Honorのフラグシップ製品Honor 10はわずか2、3カ月前の発売開始以来300万台超が売れて販売増の先頭に立った。多方面から称賛されたHonor 10は、業界をリードするAI駆動デュアルレンズカメラと、すばらしいナノスケール光学コーティングの3D背面ガラスを備えたデザインという2つの画期的な特徴を持っている。Honor 10の世界的成功のハイライトは以下の通り:
*マレーシアの大手オンライン・リテーラーShopeeでHonor 10はベストセラー・フラグシップフォンの過去最高記録を塗り替えた。
*フランスでは、Honor 10は5月のオンラインでのスマートフォン販売台数で2位、300-400ユーロの価格帯のリテール売上高全体で6位だった。
*ロシアでHonor 10は2万5000-3万ルーブルの価格帯のスマートフォン販売台数で首位、GfK Hitlistでトップ5のスマートフォンに入った。
*ドイツではHonor 10の販売開始後売上台数はHonor 9を100%超上回っている。
Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20180711/2184396-1
写真説明:Honor 10の世界販売台数は300万台
Honorのジョージ・チャオ社長は「比類のないイノベーションとユーザー体験を卓越したバリューで提供するという当社の努力が認められ、世界中のユーザーからかくも熱烈に歓迎されたことを喜ばしく思う。2018年のこれまでに世界的に力強い実績を挙げたことにより、われわれは5年以内に世界のトップ3のスマートフォンブランド入りするとの目標を達成する有利な立場に立っている」と語った。
市場レベルのデータでもHonorは記録を塗り替え、すべての市場で新たなファンを獲得していることが示されている。Honorは今年5月、ロシアでの販売台数でAppleを抜き2位のスマートフォンブランドとなった。それまでの13カ月間は強力な3位だった。Honorはまたインドでは2018年上半期の販売台数と売上高が300%増加し、同国で最も急速に成長するスマートフォン販売会社である。販売台数は英国では200%増、スペインでは500%増と、欧州全体で素晴らしい成長が明らかになっている。
Honorはまた、全世界で進出先の拡大を続け、今年はインドネシア、タイ、ベトナム、フィリピン、シンガポール、エジプト、パキスタン、メキシコ、コロンビアで大規模な新製品発売を行い、東南アジア、中東、中南米での製品ポートフォリオを拡大している。
中国国内でHonorは第1位のスマートフォンeブランドで、中国市場でのスマートフォンブランドの全体の中でトップ5に入る唯一のスマートフォンeブランドであり続けている。独立系市場調査会社Sino Market Researchによると、2018年1-4月にHonorは1807万台を販売し、売上高は263億元に達した。Honorの強さと人気は最近、JD.comの「618ショッピングフェスティバル」の期間中に明確に示された。6月1-18日の販売期間中のHonorの累積販売台数は首位を占め、1日の販売台数でも6月18日にトップとなった。
▽Honorについて
Honorはファーウェイ・グループ傘下の大手スマートフォンeブランドである。同ブランドは「For the Brave(勇者のために)」というスローガンに従い、優れたユーザー体験を提供し、行動を促し、創造性を育成し、若者に夢をかなえる力を与えるインターネットに最適化された製品を通じてデジタルネーティブのニーズを満たすために作られた。そのためHonorは、他と違う事をし、最新の技術とイノベーションをユーザーに提供するのに必要なステップを踏むための勇気を示すことによって、他社とは一線を画している。
詳細はHonor online(www.hihonor.com )を参照するか、以下でフォローを:
https://www.facebook.com/honorglobal/
https://twitter.com/Honorglobal
https://www.instagram.com/honorglobal/
https://www.youtube.com/honorglobal
ソース:Honor
Honor stuns with 150% growth in international sales in H1 2018
PR74359
HONG KONG, July 11, 2018 /PRNewswire=KYODO JBN/--
- The Latest AI 2.0 flagship Honor 10 reached 3 million sales units within
three months
Honor, a leading smartphone e-brand, today shared figures that show Honor's
growth globally in the first half of 2018. Chief among them, a remarkable 150%
increase year-on-year in international sales volume outside of China. This
continued advancement represents significant progress for Honor towards its
goal to be among the top three mobile brands globally in the next five years.
The brand's flagship device, the Honor 10, led the charge, with over 3 million
units sold since its launch just a couple months ago. Widely praised, the Honor
10 featured two major smartphone innovations -- an industry-leading AI-powered
dual-lens camera and a groundbreaking design featuring a 3D glass back with
stunning nano-scale optical coating. Highlights from the Honor 10's global
success include:
-Malaysia, where the Honor 10 broke the record for bestselling flagship phone
ever on major online retailer Shopee.
-France, where the Honor 10 was the second bestselling smartphone online and
sixth ranked in retail sales overall in the EUR300-400 price range in May.
-Russia, where the Honor 10 is the bestselling smartphone in the
RUB25,000-30,000 price range and is ranked in the top 5 smartphones in the GfK
Hitlist.
-Germany, where the Honor 10 is outpacing post-launch sales of the Honor 9 by
over 100%.
Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20180711/2184396-1
CAPTION:Honor 10 has sold out 3 million units globally
"At Honor, we're delighted to see that our dedication to delivering unrivaled
innovation and user experience at an unbeatable value has been recognized and
met with such enthusiasm by users all around the world," said Mr. George Zhao,
President of Honor. "Our strong performance globally so far in 2018 puts us in
a strong position to meet our goal of being a top-three global smartphone brand
within five years."
Data on a market level also shows Honor breaking records and winning over new
fans in every market. In May this year, Honor surpassed Apple to become
Russia's No. 2 smartphone brand in terms of sales volume, after having placed a
strong third for the prior 13 months. The brand is also the fastest growing
smartphone vendor in India, with a 300% increase in sales volume and revenue in
the first half of 2018. Impressive gains could be seen across Europe as well,
with sales volume growing 200% in the UK and 500% in Spain.
Honor also continues to expand its global footprint, broadening its product
portfolio in South East Asia, the Middle East, and Latin America, with
significant new launches this year in Indonesia, Thailand, Vietnam, the
Philippines, Singapore, Egypt, Pakistan, Mexico, and Colombia.
At home in China, Honor continues to be the No. 1 smartphone e-brand – and the
only smartphone e-brand to rank among the top five overall smartphone brands in
the market. From January to April 2018, Honor sold 18.07 million units and saw
sales revenue reach RMB26.3 billion, according to independent market research
firm Sino Market Research. The brand's strength and popularity were underlined
recently during JD.com's "618 Shopping Festival," during which Honor topped the
charts with the highest cumulative sales volume during the June 1-18 sales
period, as well as the champion in single day sales volume on June 18.
About Honor
Honor is a leading smartphone e-brand under the Huawei Group. In line with its
slogan, "For the Brave", the brand was created to meet the needs of digital
natives through internet-optimized products that offer superior user
experiences, inspire action, foster creativity and empower the young to achieve
their dreams. In doing this, Honor has set itself apart by showcasing its own
bravery to do things differently and to take the steps needed to usher in the
latest technologies and innovations for its customers.
For more information, please visit Honor online at www.hihonor.com or follow us
on:
https://www.facebook.com/honorglobal/
https://twitter.com/Honorglobal
https://www.instagram.com/honorglobal/
https://www.youtube.com/honorglobal
SOURCE Honor
本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。
このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。
プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。