ハーバーシティがライブストリームの成功でAMEC賞をダブル受賞

Harbour City

ハーバーシティがライブストリームの成功でAMEC賞をダブル受賞

AsiaNet 74370 (1229)

【香港2018年7月13日PR Newswire=共同通信JBN】

*ハーバーシティは2018年AMEC賞の「Most Innovative Use of Measurement in a Digital Campaign(最も革新的なデジタルキャンペーン測定)」部門で金賞、「Best Use of Social Media Measurement(最優秀ソーシャルメディア測定)」部門で銅賞を受賞

*Sina Hong Kong(新浪香港)のライブストリームで2820万ビューの新記録達成

ハーバーシティ(Harbour City)は2018年のAMEC賞で金賞と銅賞を受賞した。香港最大のショッピングモールであるハーバーシティは「ISentia for Harbour City Estates: Unleashing the New Retail Experience(ハーバーシティの地所向けにISentia社が新リテール体験を解放)」によって「Most Innovative Use of Measurement in a Digital Campaign」部門の金賞を受賞した。ハーバーシティ・キャンペーンは「Best Use of Social Media Measurement」部門の銅賞も受賞した。

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ハーバーシティのライブストリーム成功でAMEC賞をダブル受賞

ハーバーシティはマーケティングキャンペーンのイノベーションに努めている。かつて消費者の注意を引くためインスタレーションが利用されたが、今回のキャンペーンでハーバーシティはデジタルストリーミング・メディアの増幅力だけを頼りにした。この革新的なキャンペーンの成功は、新しいライブストリーミング・プラットフォーム人気の活用、最高のインフルエンサーとの提携、香港の「美の王国」というハーバーシティの地位のフル活用-の組み合わせのおかげと考えられる。

▽キャンペーンの設計

ひとつ屋根の下に320以上の世界的ビューティーブランドを擁する香港の「美の王国」という戦略的地位を活用して、ハーバーシティは2017年5月、極めて魅力的な90分のライブストリームを施設内で立ち上げた。

ハーバーシティは、1時間半のライブストリームがオーディエンスの注意をつかんで離さないほど魅力的なものにするため、キャンペーン立案に膨大な時間とエネルギーを投入した。ハーバーシティは指定された「購買意向」測定モデルを導入し、ビューティー部門最高のインフルエンサーを特定した。

最も今日的で人気のあるソーシャルメディア人材の候補を絞った後、ハーバーシティは中国有数の人気ソーシャルメディア・サイトSina Weibo(新浪微博)でキャンペーンを開始した。それは当時、ライブストリーミング・プラットフォームで目がくらむほど多くの注意、関与を経験した。

徹底的な調査を経て、ハーバーシティのキャンペーンはセレブスタイリストの「ペリー師」を選出した。彼はSina Weiboで3600万人のフォロワーを抱えるナンバー1のビューティーインフルエンサーで、全てハーバーシティで入手できる化粧品6ブランドと契約している。

キャンペーンは人気があるペリー師の使い方ヒントや専門知識を紹介し、消費者の意図を行動に転換することに成功した。審査委員会は、関与の購入への転換に強い印象を受けた。ペリー師のライブストリーミング人気のおかげで、この日のYizhibo(一直播)でトップ推奨ライブストリームのリストに入り、Sina(新浪)マイクロブログとハーバーシティのプロモーションと相まって、動画人気の増大をもたらした。ペリー師はさらに、ポストキャンペーンでインセンティブを伴う活動を開始し、ライブストリームを再生して賞品をもらうチャンスのある質問に答えるようファンに勧めた。このフォローアップ行動は新たな関与の波を引き起こした。インセンティブ主体の活動を受けて、動画ビューの累積数は当初の2500万から2820万に急上昇した。

▽記録的な成果

ライブストリーム、ソーシャルインフルエンサーと協力することによって、ハーバーシティはオンライン・ツー・オフライン・ツー・オンライン戦略の推進に成功し、計測可能なビジネスとマーケティングの成果を押し上げた。ペリー師は自身が持つライブストリーム・オーディエンスビュー記録を更新した。重要なことは、キャンペーンがハーバーシティのブランドイメージに対する消費者マインド向上に役立ち、「美の王国」の評判も一層高まったことである。この単一ライブストリームは2820万ビューを獲得し、中国のSina Weiboが香港のビュー新記録を達成した。

AMECの専門的な審査委員会は「このエントリーは、明快で測定可能な方法でコミュニケーション対象を実績につなげ、ビジネス目標を超えようとする素晴らしい仕事をしている」とコメントした。

過去5年にわたり毎年賞を受けているハーバーシティは、今回の2つの受賞によってAMECで最も成功した年になった。ハーバーシティは最終選考に残ったエントリー93社の中にいて、2018年にダブル受賞した5社のうちの1社である。5社のダブル受賞はAMEC賞の歴史でまれな出来事である。各賞は6月14日、スペインのバルセロナで発表された。

▽ペリー師について

ペリー師はメディア界で「美のマジシャン」として知られ、アジアで最もホットなセレブスタイリストで、ディー・スー(リトルS)、バービー・スー(Da S)、ビビアン・スーらセレブの専属スタイリストである。また、台湾の金鐘奨(Golden Bell Award)、金馬奨(Golden Horse Award)、その他主要な賞に何度もスタイリストとして参加している。

ペリー師のWeChatは4000万以上のパブリックアテンションを集め、ライブストリーミングで2820万ビューの新記録を打ち立てた。ファッション業界の起業家でもあり、P.StylE(プロスタイルのサロン)、Bright Eyelashes(アイラッシュとネールのブランド)、Hulls(スキン管理センター)を設立した。中国初のオンライン・ファッションビューティー週次プログラム#Magical Class#を創設して、7年前に数千の動画プログラム配信を開始、20億以上のビューを記録している。ベストセラー作家でもあり、ここ数年で8冊の本を出版した。2017年4月の最新刊は「The Way of Achieving Your Dreams is Incomparable(夢を実現する方法は比較できない)」という題名の初めての自伝で、オンライン売り上げは発売1カ月で5万部を超えた。

▽AMECについて

AMEC(International association for the Measurement and Evaluation of Communication、国際コミュニケーション測定評価協会)は優れたデジタルキャンペーン・アプリケーション、ソーシャルメディア測定、世界の知見を評価して認定する。その賞は、非常に優れた業績、高品質の表れと同業者から認められている。

▽ハーバーシティについて

ハーバーシティ(Harbour City)は香港最大のショッピングモールで、Lane Crawford、FACESSS、Joyce Beautyのビューティーストア3店とその他の独立型ビューティーブティックに320以上のブランドを展開している。香港とその周辺で最大数のビューティーブランドを提供する「美の王国」として名高い。ハーバーシティは、国際的な大手ファッション・フラッグシップストアに加え、450余りの店舗、50の飲食店、3つのホテルを集めている。

関連リンク:www.harbourcity.com

ソース:Harbour City

Harbour City Livestream Success Leads to Two AMEC Awards

PR74370

HONG KONG, July 13, 2018 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

-- Harbour City receives GOLD in the Most Innovative Use of Measurement in a

Digital Campaign and BRONZE in the Best Use of Social Media Measurement, at

AMEC Awards 2018.

-- Sets New Sina Hong Kong Livestream Record with over 28.2M Views

Harbour City picked up Gold and Bronze awards at the AMEC Awards 2018. Harbour

City, Hong Kong's largest shopping mall, received the Gold Award for Most

Innovative Use of Measurement in a Digital Campaign in "ISentia for Harbour

City Estates: Unleashing the New Retail Experience". The Harbour City campaign

also received the Bronze Award for Best Use of Social Media Measurement.

Harbour City strives for innovation in their marketing campaigns. While in past

years, installations were primarily utilised to draw consumer attention, during

this campaign, Harbour City relied upon the amplifying power of digital

streaming media only. This innovative campaign's success can be attributed to

the combination of leveraging the popularity of a new live streaming platform,

striking a partnership with a top influencer, and capitalizing on Harbour

City's position as Hong Kong's "Beauty Kingdom".

Designing the Campaign

Leveraging its strategic position as Hong Kong's "Beauty Kingdom", with more

than 320 global beauty brands under one roof, Harbour City launched a highly

engaging 90-minute livestream onsite in May 2017.  

Harbour City invested vast amounts of time and energy in the planning of the

campaign to ensure the one-hour-and-a-half livestream would be engaging enough

to capture and hold the audience's attention. Harbour City incorporated a

designated "purchase intention" measurement model to identify the top

influencer in the beauty category.

After shortlisting and identifying the most relevant, and most popular social

media talent in its category, Harbour City launched a campaign on one of

China's most popular social media sites, Sina Weibo, which at the time was

experiencing dizzying amounts of attention and engagement on its livestreaming

platform.

After an exhaustive search, the Harbour City campaign featured celebrity

stylist "Perry", the No.1 Beauty influencer on Sina Weibo with 36 million

followers, and featured six different cosmetic brands, all available at Harbour

City.  

The campaign successfully converted consumer intent to action by showcasing

Perry's popular usage tips and expertise. The judging panel was impressed by

the conversion of engagement into purchases. Due to the popularity of Perry's

live streaming, his live stream appeared on the list of the top live stream

recommendations on Yizhibo that day. This, along with the promotions of Sina

Microblog and Harbour City, led to the increase in the video's popularity.

Additionally, post campaign, Perry launched an activity with incentives where

he encouraged fans to replay the live stream and answer questions for the

opportunity to win a gift. This follow-up action triggered another wave of

engagement. The accumulated video views, after the incentive-driven activity,

surged from the original 25 million to 28.2 million.

Record-breaking Results

By incorporating the livestream and social influence, Harbour City successfully

pushed an Online-to-Offline-to-Online strategy, boosting quantifiable business

and marketing results. Perry broke his own livestream audience views record. As

importantly, the campaign helped improve customer sentiment towards Harbour

City's brand image, and its "Beauty Kingdom" reputation was also further

enhanced. China's Sina Weibo achieved a record-breaking viewership in Hong

Kong, with 28.2M views gained for this individual livestream.

The expert judging panel from AMEC commented: "This entry does a fabulous job

of tying the communication objectives to the business results in clear and

measurable way, exceeding the business goals."

With two awards, 2018 marks the most successful year at AMEC for Harbour City

-- who has been the recipient of an award each year for the past five years.

Harbour City was among 93 shortlisted entrants and one of five double-award

recipients in 2018 -- a rare feat in the history of the AMEC Awards. The awards

were announced on 14th June in Barcelona, Spain.

About Perry

Perry is known in the media as the "Beauty Magician" and he is the hottest

celebrity stylist in Asia. He was the exclusive stylist for celebrities Dee Hsu

(Little S), Barbie Hsu (Da S), Vivian Hsu and other popular artists. He has

also involved in styling Taiwan's Golden Bell Award, Golden Horse Award and

other significant awards many times.

Perry's WeChat public attention exceeds 40 million; and the highest views of

his livestream broke records with 28.2 million. He is a fashion industry

entrepreneur, establishing P.StylE (professional style salon), Bright Eyelashes

(eyelashes and nail brand), and Hulls (skin management center). He created

China's first online fashion beauty weekly program #Magical Class#, which was

launched 7 years ago with thousands of video programs, and has been viewed by

more than 2 billion views. He is also a best-selling author. He has written 8

books in the past few years and the latest one published in April 2017 is his

first autobiography titled "The Way of Achieving Your Dreams is Incomparable",

which had online sales of more than 50,000 in the first month.

About AMEC

AMEC, the International association for the Measurement and Evaluation of

Communication, reviews and recognizes the excellence of digital campaign

application, social media measurement and insights worldwide. Its awards are

recognition from industry peers for exceptional achievements and a sign of

quality.

About Harbour City

Harbour City is the largest shopping mall in Hong Kong. With over 320 brands

featured across 3 beauty stores Lane Crawford, FACESSS, Joyce Beauty and other

standalone beauty boutiques. It is renowned as the "Beauty Kingdom" for

offering the largest number of beauty brands in Hong Kong and likely across the

region. In addition, Harbour City brings together leading international fashion

flagship stores, more than 450 shops, 50 food and beverage outlets, and three

hotels.

Related Links: www.harbourcity.com

Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20180712/2185506-1

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SOURCE  Harbour City

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