海南航空が2018年スカイトラックス・ワールド・エアライン・アワードで8年連続5つ星航空会社に認定

海南航空(Hainan Airlines Holding Co., Ltd.)

海南航空が2018年スカイトラックス・ワールド・エアライン・アワードで8年連続5つ星航空会社に認定

AsiaNet 74439 (1260)

【ロンドン2018年7月18日PR Newswire=共同通信JBN】

*海南航空はスカイトラックスの世界の航空会社トップ10ランキングで8位に

世界の航空会社および空港の評価とランキングの主要なサイトであるスカイトラックス(SKYTRAX)は18日、ロンドンのLangham Hotelで行われた待望の授賞式で2018年ワールド・エアライン・アワード(2018 SKYTRAX World Airline Awards)の受賞者を発表した。海南航空(Hainan Airlines Holding Co., Ltd.「Hainan Airlines」)はスカイトラックスの5つ星航空会社に8年連続で選出されるとともに、「Best Business Class Amenities」「Best Airline China」および「Best Airlines Staff in China」を受賞した。海南航空は2017年に初めてスカイトラックスの世界の航空会社トップ10に登場した後、今年は8位にランクを上げ、中国本土をベースとする航空会社として初めて2年連続でこの栄誉に輝いた。

航空会社および空港サービスに特化した調査・コンサルティングサービスの著名な世界的プロバイダーであるスカイトラックスは、世界の航空会社および空港の年間ランキングを発表し、世界中の業界関係者および旅行者から高く評価されている。スカイトラックスの世界の航空会社トップ10の選出は100カ国以上の2445万人の旅行者の投票に基づいている。スカイトラックスの賞は航空業界のオスカーとみなされている。トップ10リストの作成は、航空会社の商品・サービス、機内エンターテインメント、機内食サービスおよびその他の施設・サービスを乗客が評価するよう求める総合的な航空旅客満足度調査に基づくものである。

授賞式で、スカイトラックスのエドワード・プレイステッド会長はHNA Groupのチェン・フェン会長に賞を授与しながら「海南航空は世界で最も急成長している航空会社の1つである。今日、海南航空は8年連続でスカイトラックスの5つ星航空会社に選定される栄誉に輝き、スカイトラックスの世界の航空会社トップ10ランキングで8位に上昇し、2つの受賞は同航空会社のオペレーションの質の高さを示している。航空サービスで先導的地位にあることに加え、そのブランドが市場での地位を高め続ける中、海南航空は世界の旅行者から好意的なフィードバックを得ている」と述べた。

式典でチェン氏は「スカイトラックスの5つ星航空会社を8年連続で受賞し、スカイトラックスの世界の航空会社トップ10ランキングで8位に入賞したことは、当社のサービスの品質と最高水準の飛行安全性達成へのたゆまぬ専心の証左である。中国にルーツを持つ海南航空は世界トップクラスの航空会社の1つおよび世界的に認められたアイコニックな中国のブランドとなることにコミットしている。当社はオンタイムの発着を確保し、革新的な機内体験を提供し、Beauty of the Orient (東洋の美)のブランドイメージを活用することによりサービスの卓越性を求めて努力する世界一流の航空ブランドを創出した。このことは当社が行うすべてのことに傾ける情熱、効果的なチームの協力およびサービスに対する乗客本位のアプローチによって可能となる」と語った。

国際航空会社として、海南航空は丹念につくり上げたサービスによって世界有数のブランドを構築することに専心している。当社は、環境保護、安全性とインテリジェンス、および世界の旅行者にその期待をはるかに上回る旅行体験を提供するという目的に重点を置いて商品を刷新しサービスを向上し続ける。海南航空は、広胴型機の中でもボーイング787-9およびエアバスA330のフリートを拡大し、ビジネスクラスのキャビンへのReverse Fishbone型の座席配置導入を含むキャビンおよびデバイスの向上を実施し、機内のHaichef料理サービスの一環として食通の特別なダイニング体験を提供することにより、空の旅の体験を向上させることにコミットし続ける。さらに当社は、ソフィテルと共同で設計したDreamFeather寝具、クラランスおよびサムソナイトによる新たなアメニティーを含む、乗客に快適さを提供する一連のハイエンドなサービスであるHaiDreamも開始した。地上サービスおよび施設を向上させる取り組みの一部として、海南航空はこのほど、既に営業中である一連のHNAClub VIPラウンジを展開し、これには北京空港および西安空港にあり国際線を待つ海南航空の顧客が利用できるPrime Wings Loungeおよび西安空港および杭州空港にあり国内線を待つ乗客用のVIPラウンジであるHNA Clubが含まれる。海南航空はサービスの向上により乗客の特別なニーズにも応じており、機内での携帯電子機器の使用を可能とし客室へのペット同伴を認めている。

海南航空は国際水準に完全に準拠する航空会社となることに成功したことを背景に、国際線のネットワークを拡大している。中国政府の「一帯一路」構想に即して、当社はこの構想が対象とする国・地域への100を超す空路を開設し、Silk Road Economic Belt(シルクロード経済圏)および21st Century Maritime Silk Road(21世紀海のシルクロード)の主要な輸送手段プロバイダーになりつつある。2018年上半期、当社は、海口-シドニー、深セン-ブリュッセル、深セン-マドリード、長沙-ロンドン、深セン-天津-バンクーバーを含むいくつかの長距離国際線サービスを開始した。さらに広州-テルアビブ、深セン-チューリヒおよび深セン-ウィーンを含む路線開設が下半期に予定されている。

2018年中に、海南航空はその空路の世界的ネットワークを拡大し続け、国際的なブランドを一層向上させ成長させる。HNA Groupのミッションの一環として、海南航空は、複数の国・地域への相互接続路線で構成する空の架け橋を構築し、サービスと製品を改良し、乗客体験を継続的に向上し、海南の自由貿易試験区への転換を支援し、民間航空部門の同業他社に加わり国の発展を支援し、乗客の進化し続けるニーズに応え続ける。

ソース:Hainan Airlines Co., LTD

Hainan Airlines Awarded the SKYTRAX Five-Star Airline Designation for the 8th Consecutive Year at 2018 SKYTRAX World Airline Awards

PR74439

LONDON, July 18, 2018 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

The Carrier Takes the Eighth Spot in the SKYTRAX World's Top 10 Airlines

Ranking

SKYTRAX, the leading global airline and airport review and ranking site, today

announced the winners of the 2018 SKYTRAX World Airline Awards during a coveted

ceremony at The Langham Hotel in London. Hainan Airlines Holding Co., Ltd.

("Hainan Airlines") was named a SKYTRAX Five-Star Airline for the eighth

consecutive year, in addition to being awarded Best Business Class Amenities,

Best Airline China, and Best Airlines Staff in China designations. After

joining the roster of SKYTRAX World's Top 10 Airlines for the first time in

2017, the airline moved up the rankings to claim eighth place this year,

becoming the first mainland China-based airline to win the honour for the

second year in a row.

SKYTRAX, a prestigious global provider of research and consulting services with

a focus on airline and airport services, publishes an annual ranking of the

world's airlines and airports and is highly recognized by industry players and

travellers around the world. The selection of SKYTRAX World's Top10 Airlines is

based on a poll of 24.45 million travellers from over 100 countries. The

SKYTRAX awards are considered the Oscars of the aviation industry. The

compilation of the list is based on a comprehensive airline passenger

satisfaction survey which asks passengers to rate every aspect of an airline's

products and services, in-flight entertainment and onboard food services as

well as other facilities and services.

During the award ceremony, SKYTRAX chairman Edward Plaisted said while

presenting the awards to HNA Group Chairman Chen Feng, "Hainan Airlines is one

of the world's fastest growing airlines. Today, the carrier is honoured with

the designation as a SKYTRAX Five-Star Airline for the eighth consecutive year

and rises to eighth place within SKYTRAX World's Top 10 Airlines rankings, a

pair of designations demonstrating the quality of the airline's operations. In

addition to being at the vanguard of aviation services, Hainan Airlines

regularly receives positive feedback from global travellers as the brand

continues to enhance its position in the market."

Mr. Chen said during the event, "Winning the SKYTRAX Five-Star Airline award

for the eigth consecutive year and reaching eighth place in the SKYTRAX World's

Top 10 Airlines ranking is a testament to the quality of our service and our

tireless commitment to achieving the highest standards of flight safety. With

its roots in China, Hainan Airlines is committed to becoming one of the world's

top airlines and a globally recognized iconic Chinese brand. We have created a

world-class aviation brand that strives for excellence in service by ensuring

on-time arrivals and departures, providing an innovative in-flight experience

and leveraging the Beauty of the Orient brand image. This is made possible by

the passion we put into everything we do, effective team collaboration and a

passenger-centric approach to service."

As an international carrier, Hainan Airlines is committed to building a

world-class brand with meticulously crafted services. The company continues to

innovate its products and upgrade its services with a focus on environmental

protection, safety and intelligence, and the goal of providing passengers

worldwide with a travel experience well beyond their expectations. Hainan

Airlines remains committed to improving the air travel experience for

passengers by expanding its fleet with Boeing 787-9s and Airbus A330s, among

other wide-body aircraft, upgrading the passenger cabins and devices -

including equipping the business class cabins with the Reverse Fishbone seat

layout - and providing gourmet and bespoke dining experiences as part of its on

board Haichef culinary service. Additionally, the company has also launched

HaiDream, a series of high-end offerings for the comfort of passengers,

including the DreamFeather sleep products designed in concert with Sofitel, as

well as new toiletries from Clarins and Samsonite. As part of its efforts in

upgrading ground services and facilities, Hainan Airlines has recently rolled

out a series of HNAClub VIP lounges that have already open for business,

including the Prime Wings Lounge, located at Beijing and Xi'an airports and

available to Hainan Airlines guests awaiting international flights, and HNA

Club, a VIP lounge at Xi'an and Hangzhou airports that serves passengers

waiting for domestic flights. Hainan Airlines is also responding to the special

needs of passengers by upgrading its offerings, allowing the use of portable

electronic devices on board and permitting travelling with pets in the

passenger cabin.

On the back of the success in bringing the airline into full compliance with

international standards, Hainan Airlines is also expanding its network of

international routes. In line with the Chinese government's One Belt, One Road

initiative, the airline is becoming a key transportation provider for the Silk

Road Economic Belt and 21st Century Maritime Silk Road by launching over 100

air routes to countries and regions targeted by the initiative. In the first

half of 2018, the company rolled out several long-haul international services,

among them, Haikou-Sydney, Shenzhen-Brussels, Shenzhen-Madrid, Changsha-London

and Shenzhen-Tianjin-Vancouver. The launch of further routes, including

Guangzhou-Tel Aviv, Shenzhen-Zurich and Shenzhen-Vienna, is scheduled to follow

in the second half.

During 2018, Hainan Airlines will continue expanding its global network of air

routes and further enhance and grow the international brand. As part of HNA

Group's mission, Hainan Airlines continues to build an air-bridge comprised of

interconnected routes to countries and regions, improve its services and

products, continually upgrade passenger experience, aid in the conversion of

Hainan into a pilot free-trade zone, join other players in the civil aviation

sector to support the development of the country as well as better respond to

the evolving needs of passengers.

SOURCE  Hainan Airlines Co., LTD

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中