Suning SportsがシリーズA資金調達完了後、インダストリーチェーン全体のレイアウトをさらに発展へ

Suning Holdings Group

Suning SportsがシリーズA資金調達完了後、インダストリーチェーン全体のレイアウトをさらに発展へ

AsiaNet 74521(1297)

【南京2018年7月24日PR Newswire=共同通信JBN】Suning Holdings Group (以下、「Suning」) が所有する中国の大手スポーツ企業、Suning SportsはシリーズA資金調達ラウンドを完了したとこのほど発表した。リードインベスターは世界的投資銀行のゴールドマン・サックスとアリババである。他の投資家は、Evergrande、Yunfeng Capital、SenseTime、LionRock Capital、地方政府の2つのスポーツ産業ファンドのZhejiang Sports Investment FundとJiangsu Sports Investment Fund、およびCCB International、CMBC International、ABC Internationalの3銀行組織などである。

Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20180724/2194619-1

Suning Sportsは中国のスポーツ業界におけるトッププレーヤーとして、スポーツメディア、OTTサービス、スポーツリテール、スポーツトレーニングなど、インダストリーチェーン全体の4つの主要セクターに携わっている。今回の資金調達は、Suningがスポーツ業界での地位を強化し、インダストリーチェーン全体のレイアウトをさらに発展させ、スポーツファンに役立て、リテールにおけるさらなる機会を探るための大きな前進である。

ゴールドマン・サックスのAsia Special Situations Groupのマネジングディレクターであるデービッド・チョウ氏は「われわれは、スポーツ産業の巨大な潜在的成長可能性について楽観的である。われわれはSuning Sportsの業界への優れた知見と効率的な実行力を信じている。第1級スポーツイベントの著作権リソースと強力な戦略的統合能力を備えたSuning Sportsは、スポーツ業界でトップの地位を確立しており、多様なオンラインとオフラインのサービスを提供することで、細分化された消費者シナリオにおけるリーチを拡大し続けるだろう」と語った。

Suning Sportsは、プレミアリーグ、ラ・リーガ、セリエA、ブンデスリーガ、リーグ・アンなどの欧州のトップリーグから中国のSuper Leagueに至るサッカー試合の、中国の何百万人ものファン向けに放映する著作権を、しのぎを削って拡大しようとしている。中国の大手デジタルスポーツメディアプラットフォームでSuning Sportsの子会社であるPP Sportsは今月初め、ブンデスリーガの2018-19年から2022-23年の次の5シーズンのテレビとオンラインの権利を取得した。ドイツのサッカーが中国のデジタルメディア企業に独占的権利を与えたのはこれが初めてだ。

Suning Sportsはまた、CFA、CSL、AFC、WWEなどの他の大手スポーツイベントの著作権を所有している。

さらにSuning Sportsは、ショー、ニュース、画像、ショートビデオなど高品質コンテンツの加入者への提供に専念している。同社は最近、中国の携帯通信会社China Mobileのエンターテインメント子会社であるMigu Co Ltdとの間で、スポーツイベントのコンテンツ制作、4K製品開発、モバイル事業者とのビジネス拡大、広告販売などの分野で協力する戦略的提携を発表した。

一方、Suning Sportsは、昨年12月南京に、世界中の伝説的サッカークラブの商品をフルレンジで提供する、初の旗艦店舗をオープンしたことを受け、2020年までに152のリテール店舗を開設することを目指している。このリテール事業はSuning Sportsブランドの中国のサッカーファンとの結びつきを強化することに成功した。また、プロサッカークラブと青少年アカデミーの両方から得た専門的リソースを紹介することで、草の根のトレーニングプログラムも開発している。

Zhejiang Sports Investment Fundのエグゼクティブゼネラルマネジャーであるファ・ジン氏は「Suning Sportsはトップレベルの著作権と解説リソースを所有し、これらを優れた製品に変える方法を知っており、それを販売する明確な戦略を持っている。同社はサブスクリプションと広告収入に加えて、スポーツリテールと青少年トレーニングを通じて、オンライン・ツー・オフラインのチャンネルも開設した」と述べた。

Suning Sportsのミ・シン副社長は「Suning Sportsは、Suningの業界間エコシステムに基づいて、ユーザーにとって最も包括的な体験を提供するだけでなく、 当社のパートナーにさらに大きなビジネス機会を提供する。Aラウンド資金調達完了は市場が中国のスポーツ業界の将来の発展に強い信頼感を置いていることを示している。これに基づき、現在、シリーズB資金調達ラウンド開始が検討課題となっている」と語った。

▽Suning Holding Groupについて

1990年に創設されたSuningは中国の主要な商業企業の1つで、それぞれ中国と日本に上場企業がある。Suning Holdingは2017年、中国の民間企業トップ500社の2位にランクされ、年間売上高は657億米ドル(4129億5000万元)。「全ての人のために一流の質の生活を創造することにより、業界全体のエコシステムを主導する」との使命を持って、SuningはSuning.com、Logistics、Financial Services、Technology、Real Estate、Media & Entertainment、Sports、Investmentの8つの垂直事業を通じてコアビジネスを強化、拡大している。このうちSuning.comは2018年フォーチュン・グローバル500社リストに入った。

詳細な情報はwww.suningholdings.com を参照。

ソース:Suning Holdings Group

写真説明:Suning Sportsの最初の旗艦店舗が南京でオープン

Suning Sports to further develop its whole industry chain layout after completing Series A round financing

PR74521

NANJING, China, July 24, 2018 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

Suning Sports, the leading Chinese sports company owned by Suning Holdings

Group ("Suning"), recently announced the completion of its Series A funding

round. The lead investors are Goldman Sachs, a global investment bank and

Alibaba. Other investors include Evergrande, Yunfeng Capital, SenseTime and

LionRock Capital, two local government sports industry funds Zhejiang Sports

Investment Fund and Jiangsu Sports Investment Fund and three bank institutions

CCB International, CMBC International and ABC International.

Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20180724/2194619-1

As the top one player in Chinese sports industry, Suning Sports is engaged in

four major sectors across the whole industry chain, including sports media, OTT

services, sports retail and sports training. The funding marks a major step

forward for Suning to strengthen its position in sports industry and further

develop its whole industry chain layout to better serve sports fans and explore

more opportunities in retail.

David Chou, Managing Director of Asia Special Situations Group, Goldman Sachs,

said, "We are optimistic about the huge growth potential of the sports

industry. We believe in Suning Sports' sharp insight into the industry and its

efficient execution. With its top-tier sports event copyright resources and

strong strategic integration capabilities, Suning Sports has established a

leading position in the sports industry and will continue to expand its reach

in the fragmented consumer scenarios with its diversified online and offline

offerings."

Suning Sports is racing to expand its copyrights to air soccer matches from

Europe's top leagues, including the Premier League, La Liga, Serie A,

Bundesliga and Ligue 1, to the Chinese Super League for hundreds of millions of

fans in China. Earlier this month, PP Sports, China's leading digital sports

media platform and a subsidiary of Suning Sports, acquired the television and

online rights to the Bundesliga for the next five seasons from 2018-19 to

2022-23. The deal marks the first time that German soccer has given its

exclusive rights to a digital media company in China.

Suning Sports also owns the copyrights of other major sports events such as

CFA, CSL, AFC and WWE.

In addition, Suning Sports is dedicated to producing high quality content for

its subscribers, including shows, news, images and short videos. It recently

announced a strategic partnership with Migu Co Ltd, an entertainment subsidiary

of Chinese mobile carrier China Mobile, to collaborate in content production of

sporting events, 4K product development, business expansion with mobile carrier

and advertisement sales, among others.

On the other hand, Suning Sports aims to open 152 retail stores by 2020,

following the opening of the first flagship store in Nanjing last December that

offers full range of merchandise of legendary football clubs worldwide. The

retail business has successfully strengthened the Suning Sports' brand

connections with Chinese football fans. And by introducing expertise resources

from both professional football clubs and youth academies, Suning Sports is

also developing grassroots training programmes.

He Jin, Executive General Manager of Zhejiang Sports Investment Fund, said,

"Suning Sports owns top-tier copyrights and commentary resources, knows how to

turn them into excellent products and has a clear strategy to sell them. In

addition to subscription and advertising revenue, it has also opened up an

online-to-offline channel through sports retail and youth training."

"Based on the cross-industries ecosystem of Suning, Suning Sports will not only

provide the most comprehensive experience for our users, but also boost more

business opportunities for our partners," Mi Xin, Vice President of Suning

Sports, added, "The Series A round completion demonstrated strong market

confidence in the future development of China's sports industry. Based on this,

now it has also been put on the agenda for us to embarking on the Series B

funding round."

-Ends-

About Suning Holdings Group

Founded in 1990, Suning is one of the leading commercial enterprises in China

with two public companies in China and Japan respectively. In 2017, Suning

Holding ranked second among the top 500 private-owned enterprises in China with

annual sales of 65.7 billion USD (412.95 billion RMB). With the mission of

"Leading the Ecosystem across Industries by Creating Elite Quality of Life for

All", Suning has strengthened and expanded its core business through eight

vertical industries: Suning.com, Logistics, Financial Services, Technology,

Real Estate, Media & Entertainment, Sports, and Investment, among which

Suning.com was listed on the Fortune Global 500.

For more information see www.suningholdings.com

Source: Suning Holdings Group

Photo caption-The First Flagship Store of Suning Sports Opened in Nanjing"

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