VisaとGMがオートモビリティーLAの2018年ハッカソンの共同スポンサーになる

Los Angeles Auto Show; AutoMobility LA

VisaとGMがオートモビリティーLAの2018年ハッカソンの共同スポンサーになる

AsiaNet 74986 (1507)

【ロサンゼルス2018年9月4日PR Newswire=共同通信JBN】

*業界リーダーが協力し、コネクテッドビークルおよびコマースを通じて車道を再考する

ロサンゼルス・オートショー(Los Angeles Auto Show)(https://laautoshow.com/ )のオートモビリティーLA(AutoMobility LA)(https://automobilityla.com/ )は4日、Visaとゼネラルモーターズ(GM)が初めてLos Angeles Convention Centerで11月25、26の両日開催されるオートモビリティーLAのハッカソン(Hackathon)の共同スポンサーになると発表した。渋滞、排気ガスの削減と車載決済ソリューションの構築を重視するVisaとGMの両社はオートモビリティーLAのハッカソンを、参加者がドライビング体験全体を向上させるソリューションを見つける機会として考えている。

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未来の交通が進化することに伴い、Visaは参加者がドライビング体験全体を向上させることができる新しい車載決済ソリューションを見つける機会としてオートモビリティーLAのハッカソンを利用する。Visaはシンプルでセキュアな車載決済がコネクテッドカー変革にとって重要な役割を担うと考えている。

コネクテッド(IoT)プラットフォーム担当のオラビシ・ボイル上級ディレクターは「米国には毎日1億3500万人以上の通勤者があり(https://www.pymnts.com/intelligence-of-things/2018/digital-drive-report-connected-cars-commerce-order-ahead-visa/ )、Visaはセキュアでシンプルかつドライバーの利便性を重視する車載決済ソリューションを推進している。今日のデジタル技術の発展は車内における商取引の進化の在り方を形作っており、開発者は今回のハッカソンを通じて、データと決済技術を利用し車載決済の体験をさらに直感的かつ個人化された世代を開発する」と語った。

GMは米国で走行する900万以上の自動車、トラック、クロスオーバーに4GLTE Wi-Fiをすでに搭載しており、車両コネクティビティーのリーダーである。コネクティビティーは、ゼロ衝突、ゼロ排出、ゼロ渋滞の世界を目指す同社のビジョンの達成支援に大きな役割を果たす。

GMのチーフ・データ&分析オフィサーであるチャールズ・トーマス氏は「ゼネラルモーターズとVisaはドライビング体験の世界をシンプルにし向上させるという目標を共有している。この世界は、ドライバー、パッセンジャー、歩行者、都市計画者、商店主などに恩恵をもたらすイノベーションを引き起こし、大きな可能性を秘めた分野である。オートモビリティーLAのハッカソンはデータ最適化と高度な分析を通じてとてつもないバリューが生み出され、数百万の人々に恩恵をもたらす課題に新しい人材、専門技術、知見を集約する優れた方法であるとわれわれは考えている」と語った。

LAオートショーおよびオートモビリティーLAのリサ・カッツ社長兼最高経営責任者(CEO)は「GMとVisaが今年のハッカソンの共同スポンサーになることを大変うれしく思う。このユニークな提携は、より良いドライビング体験のソリューション開発を目指す革新的かつ優れた開発者を引き付けることになる。今回はハッカソンを全面的に公認した2年目となり、これら有力ブランドの参加はわれわれが現在進めている新しいモビリティー時代の先頭に立つというコミットメントを示すもう1つの好例でもある」と語った。

オートモビリティーLAの2018年ハッカソンへの登録は今秋始まる。

オートモビリティーLAに関する追加情報、入場パスの登録、ハッカソンに関する詳細はウェブサイトAutoMobilityLA.com を参照。

会議のパネリスト、インタビュー、気楽なチャットを聞くには、CNETのティム・スティーブンス氏が主宰するオートモビリティーLAポッドキャストを以下のウェブサイトからダウンロードし聞いていただきたい。

https://itunes.apple.com/us/podcast/automobility-la/id1381587632?mt=2

▽ロサンゼルス・オートショー(Los Angeles Auto Show)とオートモビリティーLA(Automobility LA)について

1907年創設のロサンゼルス・オートショー(Los Angeles Auto Show、LA Auto Show(R))は、毎シーズン最初に開催される主要な北米自動車ショーである。2016年に同ショーのプレス&トレード・デー(Press & Trade Days)がコネクテッドカー・エキスポ(Connected Car Expo、CCE)と統合され、テクノロジー業界と自動車業界を集めて、新しい製品と技術を発表、輸送とモビリティーの将来を取り巻く喫緊の問題を議論する業界初のトレードショー、オートモビリティーLA(AutoMobility LA(TM))になった。2018年のオートモビリティーLAは11月26-29日にLos Angeles Convention Centerで開催され、併せてメーカーの新車も披露される。2018年LAオートショーは11月30日-12月9日に一般公開される。オートモビリティーLAは、世界中から集まるメディアや業界の専門家の前で、新興の自動車会社がビジネスをし、画期的な新製品を公表し、戦略を発表する場である。LAオートショーはGreater L.A. New Car Dealer Associationの後援を得て、ANSA Productionsが運営する。最新のショー関連のニュース・情報はLAオートショーのTwitter(https://twitter.com/LAAutoShow )、Facebook(http://www.facebook.com/LAAutoShow/ )またはInstagram(https://www.instagram.com/laautoshow/ )をフォローし、アラート(http://www.laautoshow.com/ )に登録を。オートモビリティーLAに関する詳細はhttps://www.automobilityla.com/ を参照。オートモビリティーLAをTwitter(https://twitter.com/automobilityla?lang=en )、Facebook(https://www.facebook.com/automobilityla/ )、またはInstagram(https://www.instagram.com/automobilityla/ )でフォローを。オートモビリティーLAの新しいPodcastで過去のパネル、インタビュー、基調講演を聴くには(https://automobilityla.com/podcast/ )へ。

▽ゼネラルモーターズ(General Motors Co,)について

ゼネラルモーターズ、その傘下の子会社および合弁事業はシボレー、キャデラック、Baojun、ビュイック、GMC、Holden、Jiefang、Wulingブランドの下で車両を製造、販売している。GMは世界で最も重要な市場のいくつかでリーダーの地位を確立し、パーソナルモビリティーの未来をリードすることにコミットしている。車両安全、セキュリティー、情報サービスのグローバルリーダーである同社およびOnStarを含む子会社に関する詳細はウェブサイトhttp://www.gm.com を参照。

▽Visaについて

Visa Inc.は、デジタル決済の世界リーダーである。同社の使命は、最も革新的で信頼がおけるセキュアな決済ネットワークを通じて世界をコネクトすることであり、個人、企業、経済の繁栄を実現する。同社の高度なグローバルプロセシングネットワークであるVisaNetは世界中でセキュアかつ信頼できる決済を提供し、1秒間に6万5000以上のトランザクション・メッセージを処理する能力がある。イノベーションを一貫して重視する同社の姿勢は、あらゆるデバイスにおけるコネクテッドコマースの急成長を促すものであり、誰もがどこでもキャッシュレスの未来の夢を推進する原動力でもある。世界がアナログからデジタルに移行しており、Visaは同社のブランド、製品、人材、ネットワーク、規模をコマースの未来を形作ることに活用している。詳細はウェブサイトusa.visa.com/aboutvisa(https://usa.visa.com/about-visa.html )、@VisaNews(https://twitter.com/VisaNews )を参照。

▽報道関係問い合わせ先

Sanaz Marbley/Devon Zahm

JMPR Public Relations, Inc.

+1 (818) 992-4353

smarbley@jmpr.com

dzahm@jmpr.com

ソース:Los Angeles Auto Show; AutoMobility LA

Visa And General Motors To Co-Sponsor 2018 Hackathon At AutoMobility LA

PR74986

LOS ANGELES, Sept. 4, 2018 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

-- Industry Leaders Come Together to Re-imagine the Road Through Connected

Vehicles and Commerce

The Los Angeles Auto Show's ( https://laautoshow.com/ ) AutoMobility LA (

https://automobilityla.com/ ) today announced that for the first time, Visa and

General Motors (GM) will co-sponsor the hackathon at AutoMobility LA, taking

place November 25-26, 2018 at the Los Angeles Convention Center. Focused on

reducing congestion, emissions and building in-car payment solutions, both Visa

and GM see the hackathon at AutoMobility LA as an opportunity for participants

to explore solutions that will improve the overall driving experience.

Logo - https://mma.prnewswire.com/media/479829/LAAS___Logo.jpg

As the future of transportation evolves, Visa will utilize the hackathon at

AutoMobility LA as an opportunity for participants to explore new in-car

payment solutions that can improve the overall driving experience. As the

world's leader in digital payments, Visa believes simple and secure in-vehicle

payments are a crucial part of the connected car transformation.

"With over 135 million commuters in the U.S. every day (

https://www.pymnts.com/intelligence-of-things/2018/digital-drive-report-connected-cars-commerce-order-ahead-visa/

), Visa promotes in-car payment solutions that are secure, simple and emphasize

driver convenience," said Olabisi Boyle, Senior Director, Connected (IoT)

Platforms. "Today's advances in digital technology are shaping how in-car

commerce will evolve, and through this hackathon, developers can harness data

and payment technology to create a more intuitive and personalized generation

of in-car payment experiences."

GM is the leader in vehicle connectivity, with more than nine million cars,

trucks and crossovers already on the road in the United States with built-in

4GLTE Wi-Fi. Connectivity will play a significant role in helping the company

achieve its vision of a world of zero crashes, zero emissions and zero

congestion.

"General Motors and Visa share a goal to simplify and improve the world around

the driving experience – an area primed for innovation and ripe with potential

to benefit drivers, passengers, pedestrians, city planners, merchants and

more," said Charles Thomas, GM's Chief Data and Analytics Officer. "We believe

tremendous value can be unlocked through data optimization and advanced

analytics and the hackathon at AutoMobility LA will be a great way to put new

talent, expertise, and knowledge to work on challenges that can make a

difference for millions of people."

"We are excited to have GM and Visa as co-sponsors for this year's hackathon

and believe that this unique partnership will bring in innovative and talented

developers who want to create solutions for a better driving experience," said

Lisa Kaz, President and CEO of the LA Auto Show and AutoMobility LA. "This is

the second year that we've fully owned the Hackathon and having these blue-chip

brands on board is another example of our ongoing commitment to being at the

forefront of the new mobility era."

Registration for the 2018 Hackathon at AutoMobility LA will open this fall.

For additional information on AutoMobility LA, to register for passes or learn

more about the Hackathon, please visit: AutoMobilityLA.com.

To listen to conference panels, interviews and fireside chats, download and

tune-in to the AutoMobility LA podcast hosted by CNET's Tim Stevens:

https://itunes.apple.com/us/podcast/automobility-la/id1381587632?mt=2.

About the Los Angeles Auto Show and AutoMobility LA

Founded in 1907, the Los Angeles Auto Show (LA Auto Show(R)) is the first major

North American auto show of the season each year.  In 2016, the show's Press &

Trade Days merged with the Connected Car Expo (CCE) to become AutoMobility

LA(TM), the industry's first trade show converging the technology and

automotive industries to launch new products and technologies and to discuss

the most pressing issues surrounding the future of transportation and mobility.

AutoMobility LA 2018 will take place at the Los Angeles Convention Center Nov.

26-29, with manufacturer vehicle debuts intermixed. LA Auto Show 2018 will be

open to the public Nov. 30-Dec. 9.  AutoMobility LA is where the new auto

industry gets business done, unveils groundbreaking new products and makes

strategic announcements in front of media and industry professionals from

around the globe.  LA Auto Show is endorsed by the Greater L.A. New Car Dealer

Association and is operated by ANSA Productions.  To receive the latest show

news and information, follow LA Auto Show on Twitter (

http://twitter.com/LAAutoShow ), Facebook ( http://facebook.com/LAAutoShow ) or

Instagram ( https://www.instagram.com/laautoshow/ )  and sign up for alerts at

http://www.laautoshow.com/. For more information about AutoMobility LA, please

visit https://www.automobilityla.com/ and follow AutoMobility LA on Twitter (

https://twitter.com/automobilityla?lang=en ), Facebook (

https://www.facebook.com/automobilityla/ ) or Instagram (

https://www.instagram.com/automobilityla/ ). Listen to past panels, interviews,

and keynotes on AutoMobility LA's new podcast at

https://automobilityla.com/podcast/.

About General Motors Co.

General Motors Co., its subsidiaries and joint venture entities produce and

sell vehicles under the Chevrolet, Cadillac, Baojun, Buick, GMC, Holden,

Jiefang and Wuling brands. GM has leadership positions in several of the

world's most significant automotive markets and is committed to lead the future

of personal mobility. More information on the company and its subsidiaries,

including OnStar, a global leader in vehicle safety, security and information

services, can be found at http://www.gm.com.

About Visa

Visa Inc. is the world's leader in digital payments. Our mission is to connect

the world through the most innovative, reliable and secure payment network -

enabling individuals, businesses and economies to thrive. Our advanced global

processing network, VisaNet, provides secure and reliable payments around the

world, and is capable of handling more than 65,000 transaction messages a

second. The company's relentless focus on innovation is a catalyst for the

rapid growth of connected commerce on any device, and a driving force behind

the dream of a cashless future for everyone, everywhere. As the world moves

from analog to digital, Visa is applying our brand, products, people, network

and scale to reshape the future of commerce. For more information, visit

usa.visa.com/aboutvisa (https://usa.visa.com/about-visa.html ) and @VisaNews (

https://twitter.com/VisaNews ).

Media Contacts:

Sanaz Marbley/Devon Zahm

JMPR Public Relations, Inc.

+1 (818) 992-4353

smarbley@jmpr.com

dzahm@jmpr.com

SOURCE: Los Angeles Auto Show; AutoMobility LA

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