メディア専門家:国際コミュニケーションを通じて海南の美しい物語発信を

The Publicity Department of the CPC Hainan Provincial Committee

メディア専門家:国際コミュニケーションを通じて海南の美しい物語発信を

AsiaNet 75076 (1551)

【海口(中国)2018年9月7日新華社=共同通信JBN】8月末、国際コミュニケーションの専門家が海南省海口に結集した。彼らは「Innovating communication modes, telling Hainan stories, enhancing international communication -- building Hainan Pilot Free Trade Zone (Port)」と題するセミナーに招かれ、国際コミュニケーションの将来についてブレーンストーミングを行った。セミナーは中国共産党海南省委員会宣伝部が主催した。

2018年4月、海南にHainan Pilot Free Trade Zone(海南パイロット自由貿易ゾーン)と中国独自の自由貿易港が設立されて以来、この沿海の省は次第に世界の人々から注目されるようになった。これに向かって、海南ではさらに国際コミュニケーションの革新が期待されている。

オーストラリアAAP通信のブルース・デービッドソン最高経営責任者(CEO)は、海南の第一印象が景観と投資誘因であるとし、「中国のハワイ」の名に値すると語った。デービッドソン氏は、海南がもっとオーディエンスを標的にする責任を担い、信頼できる魅力的な物語をメディアに提供、絵やビデオなど多彩なマルチメディア素材を投入して、InstagramやFacebook、Twitterなどの主流ソーシャルメディアを通じて外界と共有するよう示唆した。

中国人民大学新聞学院のゾン・シン教授は、南繁での育種、深海技術、航空宇宙技術などの産業の育成・開発が海南の新ソフトパワー資源を探索することになると述べた。すなわち、これがコミュニケーション効果を高め、海南の国際的なイメージと魅力を向上させるということである。

ハンデルスブラットの中国駐在代表、フランク・シーレン氏は、海南には優れた自然環境と急成長の勢いがあるとし、この2つの利点が海南省特有のものであると指摘した。シーレン氏の見解はウクライナの建築家としての経験に基づいている。ニューヨーク、ロサンゼルス、上海、海口に滞在した後、その建築家は最後の駐在地だけが自分の理想的な生活・勤務環境を与えてくれると確信した。シーレン氏は「ほとんどの人がこのような夢-生活できる環境と満足できる仕事-を持っている。それは最も説得力があって魅力的な海南の宣伝イメージである」と話している。

新華社国際事業開発局ニュース・情報センターのスン・ジン局長は中国の省、都市の多くが国際コミュニケーション事例の豊かさを共有しており、国際コミュニケーションをうまくやるために独特のイメージを構築し、夢中にさせる物語を語ってコンセプトを革新しなければならない、と強調した。

このセミナーには、中国共産党海南省委員会宣伝部と海南省観光開発委員会、市・郡レベルの宣伝部と観光開発委員会の当局者、海南の大学講師、学生、メディア代表が参加した。

ソース:The Publicity Department of the CPC Hainan Provincial Committee

画像添付リンク:http://asianetnews.net/view-attachment?attach-id=318855

Media Experts: Telling Hainan's Beautiful Story through International Communication

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HAIKOU, China, Sept. 7, 2018 /Xinhua=KYODO JBN/--

In late August, international communication experts gathered in Haikou City,

Hainan Province. They were invited to a seminar themed "Innovating

communication modes, telling Hainan stories, enhancing international

communication -- building Hainan Pilot Free Trade Zone (Port)", to brainstorm

on the future of international communication in Hainan, which was held by the

Publicity Department of the CPC Hainan Provincial Committee.

Since the establishment of Hainan Pilot Free Trade Zone and the free trade port

with Chinese characteristics in Hainan in April 2018, more and more people

worldwide have paid closer attention to the coastal province. To this end, more

innovation in international communication are expected there.

Bruce Davidson, Chief Executive Officer of Australian Associated Press said his

first impression about Hainan was its landscape and investment attraction,

worth the name of "Hawaii of China". He suggested that Hainan should more stand

in the shoes of target audiences, provide the media with stories that are more

reliable and attractive and feature rich multimedia elements like picture and

video, and share with the outside world through mainstream social media

including Instagram, Facebook and Twitter.

Professor Zhong Xin from the School of Journalism and Communication at Renmin

University of China believed that cultivation and development of Nanfan

breeding, deepsea technology, aerospace technology and other industries could

explore new soft power resources for Hainan. That is to say, this could bring

better communication effect, improving Hainan's international image and

attractiveness.

Frank Sieren, Chief Representative of Handelsblatt in China, expressed that

Hainan boasted the superior natural environment and the momentum of rapid

development. Such two advantages were peculiar to this province. Sieren's point

of view stems from the experience of a Ukrainian architect. After staying in

New York, Los Angeles, Shanghai and Haikou, the architect was convinced that

only the last station could give him the ideal living and working environment.

"Almost everyone has such a dream: a livable environment and a satisfying job,

which are the most persuasive and attractive propaganda images of Hainan."

Sun Jing, Director of International Business Development Department, News and

Information Center, Xinhua News Agency, shared a wealth of international

communication cases from many provinces and cities at home. He emphasized that

to do international communication well, we should build a distinctive image,

tell a riveting story and innovate a concept.

Officials of the Publicity Department of the CPC Hainan Provincial Committee,

Hainan Provincial Tourism Development Committee, the publicity departments and

tourism development committees at city and county levels, teachers and students

from some universities in Hainan and media leaders were present at the seminar.

Source: The Publicity Department of the CPC Hainan Provincial Committee

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