ヘネシーが映画界の伝説リドリー・スコットとのコラボ発表:「Hennessy X.O - Worlds of Greatness」キャンペーン

ヘネシー(Hennessy)

ヘネシーが映画界の伝説リドリー・スコットとのコラボ発表:「Hennessy X.O - Worlds of Greatness」キャンペーンを監督

AsiaNet 75086 (1565)

【パリ2018年9月11日PR Newswire=共同通信JBN】リドリー・スコット(Ridley Scott)氏が世界のベストセラー・コニャックであるヘネシー(Hennessy)のために15年ぶりの広告作品を監督することになった。スコットはヘネシーと手を組み、ヘネシーX.Oコニャックの画期的な広告シリーズを手掛ける。この広告は2019年に世界公開される。

Video - https://mma.prnewswire.com/media/741200/HENNESSY_XO_RIDLEY_EXCERPT.mp4

Photo - https://mma.prnewswire.com/media/741202/Hennessy_XO_2018_WOOD_CRUNCHES.jpg

Logo - https://mma.prnewswire.com/media/741217/Hennessy_Logo.jpg

「Each drop of Hennessy X.O is an Odyssey」のアイデアを引き立たせるため「エイリアン」「ブレードランナー」「グラディエーター」の監督は、超現実的で官能的な語り口で7つの味覚風景を探検する叙事詩のような視覚旅行を生み出す。

キャンペーン映画は、今年創業50年を迎えたスコットの制作会社RSA Filmsを通じて制作される。

リドリー・スコットは「15年ぶりのコマーシャルでヘネシーと提携できてうれしい。プロジェクトは当初からクリエーティブプロセスを目指してきた。最初の台本を見た瞬間、私の中で何かが起動した。私は落書きを始め、これらの落書きが詳細な絵コンテになり、コニャック地方への制作訪問をもたらした。クリエーティブプロセスが一貫して絶対優先事項であったため、ヘネシーとの提携を喜んだ。その結果は単なる広告でなく、エンターテインメントになる。われわれは現在、独創的なCGIチームと撮影後の編集作業を進めており、2019年の正式公開が待ち遠しい」と話した。

ヘネシーのグローバル最高マーケティング責任者(CMO)のトーマス・モラドプール氏は「ラグジュアリーなアピールは感情であり、夢の構築である。われわれの部門のアイコニックな旗艦商品のオリジナルX.OであるヘネシーX.Oのために、リドリー・スコットのような世界的クリエーターよりふさわしい人物がいるだろうか。彼の専門技能と想像力に勝るものはなく、彼は当社のオーディエンスの心をつかむだろう」と語った。

「Worlds of Greatness」は、ヘネシーX.Oの味わいと感覚の表現として、ヘネシー試飲委員会がつづった各テースティングノートの創造的解釈である。それはSweet Notes、Rising Heat、Spicy Edge、Flowing Flame、Chocolate Lull、Wood Crunchesから成り、Infinite Echoで頂点に達する。

7つのノートは全てアイコニックな映像作家の監督の下で示唆に富んだ形になり、彼の語り口と視覚の破壊的センス、独特の照明、急進的な技術革新のこつが込められている。

7本の3D広告シリーズは、ベルリンを本拠とする視覚トレンド研究所Foam Studioと協力して制作され、映画本編の前触れの役割を担い、2018年秋に世界公開される。視覚スタジオのFoamは7本の象徴的なトンネルを作り、最終的には2019年に公開されるリドリー・スコットのOdysseyの完成につなげる。感覚的なビジュアル作業は、現実と神話の間を浮遊する立体的でハイパーなグラフィック、詩的なビジュアルによって、ヘネシーX.O特有の7種のフレーバーノートそれぞれを体現する。

映画、3D広告の双方ともに広告代理店DDB Parisによって制作された。

▽フルクレジット

「Worlds of Greatness」のプリント/ビデオキャンペーンはヘネシーが制作。

映画クレジット

監督:リドリー・スコット

プロデューサー:デビー・ガービー

撮影監督:ダリウス・ウォルスキ

第1AD:レイモンド・カーク

プロダクションデザイン:マーク・ホームズ

衣装デザイン:シャーロット・ロウ

メイクアップ:ポリー・アーンショー

エディター:ジム・ウィードン

MPCプロデューサー:トメク・ジートキーウィッツ

MPC CGヘッド:カールステン・ケラー

MPCクリエーティブディレクター:ライアン・ヘイズ

制作

RSA Films

マネジングディレクター:ケイ・シウン

エグゼクティブプロデューサー:デビー・ガーベイ

75 Paris

マネジングディレクター:エマニュエル・ジロー

エグゼクティブプロデューサー:アナベル・フルニエ

Stillking Prague

プロデューサー:リダ・オルドヌンゴバ

DDB Paris

エグゼクティブクリエーティブディレクター:アレクサンダー・カルチェフ

クリエーティブディレクター:ピエール・マソナット、アレクシス・ベンベヘ

プリント・TVプロデューサー:クエンティン・モエヌ・ロコス

プリント用アートディレクター:ニコラス・マルコープス

▽リドリー・スコット(RIDLEY SCOTT)について

世界最高級の監督・プロデューサーであるリドリー・スコットは「テルマ&ルイーズ」「エイリアン」「ブラックフォーク・ダウン」「ブレードランナー」などの映画作品で最もよく知られている。彼の叙事詩的映画「グラディエーター」はアカデミー賞、ゴールデン・グローブ賞(R)、英国アカデミー賞(BAFTA)の作品賞を獲得し、主役のラッセル・クロウはアカデミー賞の主演男優賞に選ばれた。スコットは輝かしい経歴を通じてエミー賞、カンヌ国際映画祭、全米制作者組合賞(PGA Awards)でも受賞している。スコットは1968年、映画制作会社RSAを立ち上げたが、これは世界有数の著名企業ブランドになった。スコットは1995年、映画・テレビプロジェクト用制作会社スコット・フリー・プロダクションを設立し「ハンニバル」「マイ・ボデイガード」「アメリカン・ギャングスター」「コンカッション」、また、絶賛されたCBSドラマ「グッド・ワイフ」、ヒットしたテレビ映画「リンカーンを殺した男」「ケネディ大統領を殺した男」「イエス・キリスト 磔刑の真相」などを生み出した。スコット・フリー・プロダクションが制作した最新劇映画として、ライアン・ゴズリング、ハリソン・フォードが出演した「ブレードランナー2049」やケネス・ブラナー、ジョニー・デップ、ミシェル・ファイファー出演の「オリエント急行殺人事件」がある。スコットの監督としての最新プロジェクトは、「プロメテウス」の続編でマイケル・ファスベンダー、キャサリン・ウォーターストンが出演した「エイリアン・コヴェナント」、ジョン・ポール・ゲティ3世の誘拐を描き、クリストファー・プラマー、ミシェル・ウィリアムズ、マーク・ウォールバーグが出演した2017年12月封切りの「ゲティ家の身代金」がある。スコットが広告に魅力を感じたのは、ロンドンのロイヤル・カレッジ・オブ・アートで学んだ時にさかのぼる。彼はキャリア全体を通じて広告界を革新し続けた。

▽ヘネシー(HENNESSY)について

コニャックのリーダーであるメゾンヘネシー(Maison Hennessy)は250年を超えて、その格別なノウハウによって世界中で輝いてきた。創業者リシャール・ヘネシー氏の克服精神の上に築かれたこのブランドは、130カ国以上に展開している。シャラント地方の中心に本社を置くヘネシーは、地域経済の不動の柱でもある。その成功と長寿はコニャックの卓越性に根差しており、それぞれが世代から世代へ移行する独自プロセスの中から生まれた。

ISO 14001の認証を受けた初のワイン/スピリッツ会社であるヘネシーは、そのイノベーション能力と独自分野を守る全パートナーのサポートを結集する。

LVMHグループの至宝として、ヘネシーは、製品の99%が輸出用とフランス国際貿易の主力であり、フランス的暮らしアートの世界的大使である。

ヘネシーX.Oの7つの「偉大な世界」

*Sweet Notes:砂糖漬けフルーツのフレーバーに包まれ、オレンジのほのかな甘さがアプリコットの繊細な酸味に溶け合う

*Sweet Notes:オーク樽でじっくりと熟成させた原酒の複雑な味わいが、強く立ち昇る魅惑的な熱い感覚とともにゆっくりと広がる

*Spicy Edge:特徴的なピリッとしたフレーバーとともに、強いスパイシーノートが口の中に広がる

*Flowing Flame:暖かい波が高まり、頂点に達して静まる。口中がまろやかな感覚で溢れ、強固で豊か、官能的な存在が感じられる

*Chocolate Lull:徐々に親しいものに気づく。それは濃厚なダークチョコレートのふくよかな味わい。わずかに甘くて絹のように滑らかで、静かに口中に行き渡る

*Wood Crunches:バニラを散りばめたオークノートの力強い干満-印象的な感覚が突然やって来る。その大胆で複雑な味わいは、強い存在感を示して消え去る

*Infinite Echo:つかの間のオークノートが長く一帯にとどまり、X.Oのブレンディングと長期熟成プロセスの複雑性のように、先に来たそれぞれの味わいと感覚の繊細さを響かせる。

各国で入手可能な素材は、地元のアルコール広告規制によって変わる可能性がある。

責任を持って飲酒を

画像、絵コンテ、ポートレートは以下のリンクを参照。

https://www.dropbox.com/sh/c0pc9sqpyranlip/AAA3LtnUwZQ2YyN3rksiIV_Oa?dl=0

▽問い合わせ先

Will Davis

will.davis@6degrees.group

+1-212-463-7245

ソース:Hennessy

Hennessy announces a collaboration with legendary director Ridley Scott who returns to advertising after 15 years to direct upcoming 'Hennessy X.O - Worlds of Greatness' campaign

PR75086

PARIS, Sept. 11, 2018 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

Ridley Scott returns to advertising to direct his first commercial in over 15

years for the world's best-selling cognac, Hennessy. Scott partners with

Hennessy for a series of groundbreaking commercials for the Hennessy X.O

cognac, which will premiere globally in 2019.

Video - https://mma.prnewswire.com/media/741200/HENNESSY_XO_RIDLEY_EXCERPT.mp4

Photo -

https://mma.prnewswire.com/media/741202/Hennessy_XO_2018_WOOD_CRUNCHES.jpg

Logo - https://mma.prnewswire.com/media/741217/Hennessy_Logo.jpg

Complementing the idea that 'Each drop of Hennessy X.O is an Odyssey', the

director of Alien, Bladerunner and Gladiator creates an epic visual journey

that explores seven taste-scapes in a surreal, sensory narrative.

The campaign film is produced through Scott's production company RSA Films,

which this year celebrates its 50th anniversary.

Says Ridley Scott, "I'm very pleased to partner with Hennessy for my first

commercial in 15 years. From the very beginning, the project has been about the

creative process. I saw the initial script and it immediately triggered

something in me. I started scribbling and those scribbles turned into a

detailed storyboard and a productive visit in the Cognac region. I loved

partnering with Hennessy as the creative process was an absolute priority

throughout. The result is not simply advertising, it's entertainment. We are

now in post- production with an ingenious CGI team and I am looking forward to

the official launch in 2019."

"Luxury appeal is about emotion, it's about building a dream. Who better than a

world-creator like Ridley Scott for Hennessy X.O, the iconic flagship of our

range, the Original X.O? His mastery and imagination are unsurpassed, he will

capture our audience's hearts and minds," says Thomas Moradpour, Global CMO for

Hennessy.

The 'Worlds of Greatness' are creative interpretations of each tasting note,

described by Hennessy's Comite de Degustation as illustrations of Hennessy

X.O's taste and feel:  Sweet Notes, Rising Heat, Spicy Edge, Flowing Flame,

Chocolate Lull, Wood Crunches. Culminating in Infinite Echo.

All seven notes evocatively take shape under the iconic filmmaker's direction,

with his subversive sense of narrative and visual, unique light and his knack

for radical, technical innovation.

A series of seven 3D ads, created in collaboration with Berlin-based visual

trend lab Foam Studio, will act as a precursor to the full film and will debut

globally in Fall 2018. The visionary studio Foam creates seven emblematic

tunnels, ultimately leading to Ridley Scott's complete Odyssey, revealed in

2019. The sensorial visual work embodies each one of the seven distinct flavour

notes of Hennessey X.O in a tactile, hyper- graphic and poetic visual, that

hovers between reality and the mythical.

Both the film, and the 3D ads were created by advertising Agency DDB Paris.

Full Credits

'Worlds of Greatness' print and video campaign produced by Hennessy.

FILM credits to be complemented

Director: Ridley Scott

Producer: Debbie Garbey

DOP: Dariusz Wolski

1st AD: Raymond Kirk

Production designer: Marc Holmes

Costume designer: Charlotte Law

Make-up: Polly Earnshaw

Editor: Jim Weedon

MPC Producer: Tomek Zietkiewicz

MPC head of CG: Carsten Keller

MPC creative director: Ryan Hays

PRODUCTION

RSA Films

Managing Director: Kai Hsiung

Executive Producer: Debbie Garvey

75 Paris

Managing Director: Emmanuel Guiraud

Executive Producer: Annabelle Fournier

Stillking Prague

Producer: Lida Ordnungova

PRINT

Foam Studio

DDB Paris

Executive Creative Director: Alexander Kalchev

Creative Directors: Pierre Mathonat, Alexis Benbehe

Print and TV Producer: Quentin Moenne Loccoz

Art director for Print: Nicolas Malcorps

ABOUT RIDLEY SCOTT

Ridley Scott, one of the world's foremost directors and producers, is most

known for his work on films such as Thelma & Louise, Alien, Black Hawk Down and

Blade Runner. His film epic Gladiator won the Oscar, Golden Globe(R), and BAFTA

Awards for Best Picture, as well as the Oscar for Best Actor in a Leading Role

for Russell Crowe. Throughout his illustrious career, Scott also been lauded by

the Emmy Awards, Cannes Film Festival and the PGA Awards. In 1968, Scott formed

RSA as a commercial production house for some of the world's most recognized

corporate brands. In 1995, Scott formed Scott Free Productions to serve as a

production company for his  film and television projects such as Hannibal, Man

on Fire, American Gangster and Concussion, the critically-acclaimed CBS drama,

The Good Wife, and the hit telefilms Killing Lincoln, Killing Kennedy, and

Killing Jesus. The most recent feature-films produced by Scott Free include

Blade Runner 2049, starring Ryan Gosling and Harrison Ford, and Murder on the

Orient Express, starring Kenneth Branagh, Johnny Depp and Michelle Pfeiffer. As

a director, Scott's most recent projects include Alien: Covenant, the sequel to

Prometheus, starring Michael Fassbender and Katherine Waterston, and All the

Money in the World, about the kidnapping of  John Paul  Getty III, starring

Christopher Plummer, Michelle Williams and Mark Wahlberg, which debuted in

December 2017. Scott's fascination with advertising goes back to his education

at London's Royal College of Ar t. Throughout his career, he continuously

revolutionized the advertising landscape .

ABOUT HENNESSY

The leader in Cognac, the Maison Hennessy has shined around the world with its

exceptional know-how for more than 250 years. Built on founder Richard

Hennessy's spirit of conquest, the brand is present in more than 130 countries.

Based in the heart of the Charente region, Hennessy is also a steadfast pillar

of the regional economy. The House's success and longevity are rooted in the

excellence of its cognacs, each of which is born of a unique process of

transmission from generation to generation.

The first wine and spirits house to be certified ISO 14001, Hennessy unites its

capacity for innovation and the support of all of its partners to protect this

exceptional area.

As a crown jewel of the LVMH Group, Hennessy is a major contributor to French

international trade, with 99% of production sold in export, and a worldwide

ambassador for the French art de vivre.

The seven 'Worlds of Greatness' of Hennessy X.O

Sweet Notes: The palate is warmly embraced by flavors of candied fruit - the

faint sweetness of oranges fused with the subtle tartness of apricots.

Rising Heat: The intriguing sensation of an intense, rising heat slowly reveals

the complex taste of eaux- de-vie that have patiently aged in oak barrels.

Spicy Edge: A strong spicy note tantalizes the palate with a distinct peppery

flavour.

Flowing Flame: A wave of warmth grows, crests and then breaks; the mouth is

awash with the sensation of an immense roundness. A robust presence, full and

voluptuous, is felt.

Chocolate Lull: There is the gradual discovery of something familiar. It is the

well-rounded flavour of a rich, dark chocolate. Slightly sweet and silky

smooth, it gently caresses the palate.

Wood Crunches: A striking sensation is suddenly felt – the vigorous ebb and

flow of oak notes interlaced with vanilla. With their bold and complex taste,

they make their powerful presence felt and then vanish.

Infinite Echo: The evanescent oak notes leave a long, omnipresent finish in

their wake, echoing the subtleties of each flavour and sensation that has

preceded it, as well as the complexity of X.O's blending and long aging process.

The materials available in each country may vary due to local regulation on

alcohol advertising.

PLEASE DRINK RESPONSIBLY

For Additional Images, Storyboards and Portraits Please Follow This Link

(https://www.dropbox.com/sh/c0pc9sqpyranlip/AAA3LtnUwZQ2YyN3rksiIV_Oa?dl=0 )

CONTACT: Will Davis, will.davis@6degrees.group, +1-212-463-7245

SOURCE Hennessy

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中