ハイアットリージェンシーバリ:同僚のダイニング会場はゲストのレストラン同様に重要

ハイアットリージェンシーバリ(Hyatt Regency Bali)

ハイアットリージェンシーバリ:同僚のダイニング会場はゲストのレストラン同様に重要

AsiaNet 75771 (1891)

【バリ(インドネシア)2018年10月17日PR Newswire=共同通信JBN】

*D'APUR JUKUNGから大切にすることが始まる

ハイアットリージェンシーバリ(Hyatt Regency Bali)では「大切にすること」があらゆる行為で中心的役割を演じる。同僚を大切にすることは、ゲストを大切にすることと同じように重要である。だから、ハイアットの目標「われわれは人々が最高になれるように彼らを大切にする(We care for people so they can be their best)」に沿って、同僚が休息し、交流して、元気を回復することができるサンクチュアリを立ち上げた。同僚のダイニングアウトレット「D'apur Jukung」はゲストのレストラン同様、素晴らしく居心地のいいものにするよう設計されている。専任のアウトレットマネジャーがいて、上質のナイフやフォーク、食器、グラスを備えている。

Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20181016/2269180-1-a

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Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20181016/2269180-1-c

その名は「台所」を意味する言葉「dapur」に由来し、「jukung」はホテルがあるサヌールの伝統的な漁船から来ている。サヌールの古い魅力を現代の利便性に結び付けるホテルの意向を受けて、D'apur Jukungでは新旧がシームレスに混ざり合っているようにみえる。バリ・ハイアットの年代物写真がブランコと落書きの向かいの壁を飾り、再生材の棚が新しい卓球台の隣にきちんと重ねられている。

D'apur Jukungの設計者、マガリ・ダルガ・ハメルさんは、主にサヌールとその海からインスピレーションを得ている。「サヌールの魂と魅力をこの場所にもたらしたい。色や飾りの選択から壁画まで、あらゆる要素がサヌールとその海につながっている。黄、赤、青、それに白-色彩はカヌー(jukung boat)にヒントを得た」と話した。

海洋汚染が進んでいるため、D'apur Jukungは環境保全の重要性を描いている。全てが青い壁画は汚染された海洋を行く漁師の旅を表現し、壁のアートインスタレーションは廃棄物と新しい安物の混合を示している。サヌールの住民であるマガリさんは「見ただけで、どれがごみでどれが新しいものか言うことはできず、われわれが買う“くず”を再考させる。私はいつも、廃棄物は廃棄されるまで廃棄物ではないと思っている」と述べた。

D'apur Jukungは環境テーマに沿って、数多くのリサイクル材を使用している。地元の工務店Good Guysと手を組んで、マガリさんは天井飾りと多機能棚に再生材を使っている。ハイアットリージェンシーバリの広報マネジャー、ブラン・バラタ氏は「再生材を新しいものと混ぜることで、D'apur Jukungには“食堂”の見え方に新しい独自の解釈を与える。われわれはD'apur Jukungを回復、リフレッシュする場にしたいので、同僚が卓球をプレーし、座布団でくつろぎ、あるいは単にブランコに乗ることもできるラウンジセクションを設けることにした」と語った。

D'apur Jukungは9月17日、同僚向けに正式開業した。このプロジェクトに携わった協力者は、Elevate壁画のブライアン・ガルシア氏(@tazroc )(https://www.instagram.com/tazroc/ )、Work Hard Stay Humble壁画のIcal(@calbons)(https://www.instagram.com/calbons/  )、木材装飾のGood Guys、設計、コンセプト、さらにリオ・シマトゥパン氏(@lampurio)(https://www.instagram.com/lampurio/ )の助けを得た漁師壁画のマガリ・ダルガ・ハメルさん(@alamowgs)(https://www.instagram.com/alamowgs/ )である。食堂のほかの写真は以下参照。

https://drive.google.com/open?id=1uNBKn7gwuDq62VDX73DgDLLcUhXu97Qr

ハイアットリージェンシーバリはサヌールの中心部にあるビーチフロントリゾートである。ホテルは2019年1月1日開業し、新改装の363室を備えている。以前、バリ・ハイアットとして知られたホテルは、100万ドルをかけて改装しており、ハイアットリージェンシーとしてリニューアルオープンする。ホテルには3つのプール、2つのレストラン、バー、キッズクラブ、スパ、ビラ10棟、ミーティングルーム4室、リージェンシークラブラウンジがある。ゲストは今後www.hyattregencybali.com で、2019年1月1日以降の宿泊予約が可能である。

▽ハイアットリージェンシー(Hyatt Regency)について

ハイアットリージェンシー・ブランドは、旅行者を最も重要な人と物事に結び付けることを誇りとしている。世界の30カ国以上で180の都市およびリゾートの便利な場所に展開するハイアットリージェンシーは、効率的なビジネスミーティングから思い出深い家族の休日まで、あらゆる機会に人気の高い会合スペースを提供する。ハイアットリージェンシー・ブランドは、ゲストが必要な全てをすぐに用意するワンストップ体験を提供する。ハイアットリージェンシーのホテルおよびリゾートは、作業、参加、リラックスのスペース、素晴らしい料理体験、テクノロジーを可能にする協力の方法、どんな細かなことにも対応できる専門のミーティング・イベントプランナーを含むさまざまなサービスとアメニティーを提供する。詳しい情報はhyattregency.com(http://www.hyattregency.com/ )を参照。Facebook(https://www.facebook.com/HyattRegency/?fref=ts )、Twitter (https://twitter.com/hyattregency?lang=en )、Instagram(https://www.instagram.com/hyattregency/?hl=en )で@HyattRegencyのフォローを。また、#AtHyattRegencyで写真のタグ付けを。

▽Hyatt Hotels Corporationについて

シカゴに本社を置くHyatt Hotels Corporationは、14のトップブランドをそのポートフォリオに持つ大手グローバルホスピタリティー企業である。2018年6月30日現在、同社は6大陸の55カ国に750以上の資産を保有している。同社の目標は人々を大切にすることである。それにより、人々はビジネスの決定と成長戦略を最良の形で伝えることができる。同社は最高の仲間を引き付けて雇用し、ゲストとの関係を構築し、株主に対して価値を創出するよう配慮している。同社の関連会社はホテル、リゾート、ブランデッドレジデンス、バケーションオーナーシップ資産、フィットネス・スパ施設を開発、保有、運営、管理、フランチャイズ、ライセンスするか、サービスを提供している。それにはパークハイアット(Park Hyatt(R))、ミラバル(Miraval(R))、グランドハイアット(Grand Hyatt(R))、ハイアットリージェンシー(Hyatt Regency(R))、ハイアット(Hyatt(R))、アンダーズ(Andaz(R))、ハイアットセントリック(Hyatt Centric(R))、アンバウンドコレクションby Hyatt(The Unbound Collection by Hyatt(R))、ハイアットプレイス(Hyatt Place(R))、ハイアットハウス(Hyatt House(R))、ハイアット ジーヴァ(Hyatt Ziva(TM))、ハイアットジラーラ(Hyatt Zilara(TM))、ハイアットレジデンスクラブ(Hyatt Residence Club(R))、エクスヘイル(exhale(R))の各ブランドがある。詳しい情報はwww.hyatt.com を参照。

ソース:Hyatt Regency Bali

Hyatt Regency Bali: associate dining venue is as important as guest restaurants

PR75771

BALI, Indonesia, Oct. 17, 2018 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

D'APUR JUKUNG: WHERE CARE STARTS

At Hyatt Regency Bali, 'care' plays a central role in everything it does.

Showing care to their associates is as important as showing care to their

guests. In line with Hyatt's purpose "We care for people so they can be their

best", they built a sanctuary where our associates can take a break, socialize,

and re-energize. The associates dining outlet, D'apur Jukung, is purposefully

designed to be as cool and comfortable as guest restaurants, with its own

Outlet Manager in charge and high quality cutleries, chinaware, and glassware.  

Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20181016/2269180-1-a

Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20181016/2269180-1-b

Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20181016/2269180-1-c

The name originates from the word dapur which means "kitchen" while jukung

refers to the traditional fishermen boat in Sanur, where the hotel is located.

In line with the hotel's intention to marry Sanur's old charm with modern

convenience, at D'apur Jukung, old and new seem to blend seamlessly. Vintage

photos from Bali Hyatt adorn the wall opposite swings and graffiti. Shelves

from reclaimed wood are stacked nicely next to a new ping pong table.  

D'apur Jukung's designer Magali Darga Hamel took Sanur and ocean as her main

inspirations. "I want to bring the soul and charm of Sanur into this venue.

From the choice of colors, decoration, to the murals, every element links back

to Sanur and its ocean. The colors are inspired by jukung boats - yellow, red,

blue, and white," said Magali.  

As the ocean is becoming more polluted, D'apur Jukung illustrates the

importance of saving the environment. The all-blue mural depicts a journey of

fishermen in a polluted ocean, while the art installation on the wall shows a

mix of discarded items and new, cheaply made items. "You can't tell which is

trash and which is new when you look at it, it makes us rethink the 'junk' we

buy. I always feel that a waste is not a waste until it is wasted," mentioned

Magali, a Sanur resident herself.

In line with the environmental theme, D'apur Jukung uses a lot of recycled

materials. Teaming with local carpenter company Good Guys, Magali uses

reclaimed wood for the ceiling decoration and multifunctional stacked shelves.

"Mixing recycled materials with new gives D'apur Jukung a fresh, unique take of

what a 'canteen' looks like," said Bulan Bharata, Public Relations Manager of

Hyatt Regency Bali. "We want D'apur Jukung to be a place to recharge and

reconnect, so we create a lounge section where our associates can play ping

pong, relax on a bean bag, or simply sit on a swing," said Bulan.  

D'apur Jukung is officially open from 17 September for associates.

Collaborators who worked on this project include Brian Garcia (@tazroc

(https://www.instagram.com/tazroc/)) for Elevate mural, Ical (@calbons

(https://www.instagram.com/calbons/)) for the Work Hard Stay Humble mural, Good

Guys for wood decoration, and Magali Darga Hamel (@alamowgs

(https://www.instagram.com/alamowgs/)) for design, concept and the fishermen

mural with help of Rio Simatupang (@lampurio

(https://www.instagram.com/lampurio/)). For more photos of the canteen, please

click the

link(https://drive.google.com/open?id=1uNBKn7gwuDq62VDX73DgDLLcUhXu97Qr).

Hyatt Regency Bali is a beachfront resort in the heart of Sanur. The hotel will

open from 1 January 2019 and features 363 newly refurbished rooms. Previously

known as Bali Hyatt, the hotel is undergoing a million dollar renovation and

will reopen as Hyatt Regency. The hotel features 3 swimming pools, 2

restaurants and 1 bar, kids club, spa with 10 villas, 4 meeting rooms, and

Regency Club Lounge. Guests can now book stays starting from 1 January 2019 at

www.hyattregencybali.com.

About Hyatt Regency

The Hyatt Regency brand prides itself on connecting travelers to who and what

matters most to them. More than 180 conveniently located Hyatt Regency urban

and resort locations in over 30 countries around the world serve as the go-to

gathering space for every occasion – from efficient business meetings to

memorable family vacations. The brand offers a one-stop experience that puts

everything guests need right at their fingertips. Hyatt Regency hotels and

resorts offer a full range of services and amenities, including the space to

work, engage or relax; notable culinary experiences; technology-enabled ways to

collaborate; and expert meeting and event planners who can take care of every

detail. For more information, please visit hyattregency.com

(http://www.hyattregency.com/). Follow @HyattRegency on Facebook

(https://www.facebook.com/HyattRegency/?fref=ts), Twitter

(https://twitter.com/hyattregency?lang=en) and Instagram

(https://www.instagram.com/hyattregency/?hl=en), and tag photos with

#AtHyattRegency.

About Hyatt Hotels Corporation

Hyatt Hotels Corporation, headquartered in Chicago, is a leading global

hospitality company with a portfolio of 14 premier brands. As of June 30, 2018,

the Company's portfolio included more than 750 properties in more than 55

countries across six continents. The Company's purpose is to care for people so

they can be their best informs its business decisions and growth strategy and

is intended to attract and retain top colleagues, build relationships with

guests and create value for shareholders. The Company's subsidiaries develop,

own, operate, manage, franchise, license or provide services to hotels,

resorts, branded residences, vacation ownership properties, and fitness and spa

locations, including under the Park Hyatt(R), Miraval(R), Grand Hyatt(R), Hyatt

Regency(R), Hyatt(R), Andaz(R), Hyatt Centric(R), The Unbound Collection by

Hyatt(R), Hyatt Place(R), Hyatt House(R), Hyatt Ziva(TM), Hyatt Zilara(TM),

Hyatt Residence Club(R) and exhale(R) brand names. For more information, please

visit www.hyatt.com.

SOURCE Hyatt Regency Bali

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