プロクター・アンド・ギャンブル、シンガポールのデジタル変革を加速する3000万ドルの追加投資

プロクター・アンド・ギャンブル

プロクター・アンド・ギャンブル、シンガポールのデジタル変革を加速する3000万ドルの追加投資

AsiaNet 75980 (1981)

【シンガポール2018年10月26日PR Newswire=共同通信JBN】シンガポールへ初の1億ドル投資を1年前に発表したプロクター・アンド・ギャンブル(P&G)が、E-Center 2.0の発足でシンガポールでのデジタルリーダーシップを強化する方針を拡大する。

P&G(NYSE: PG)は26日、シンガポール経済開発庁(EDB)と提携し、1年前に設立したばかりのシンガポールのデジタル・イノベーション・センターに3000万米ドル(4500万シンガポールドル)を追加投資すると発表した。チャン・チュンシン貿易産業相が開所式に来賓で臨んだE-Center 2.0は、アジア太平洋地域の消費製品と小売業でシンガポールをデジタル変革の最前線と力を入れるデジタルイノベーション計画をさらに前進させる。

Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20181026/2280678-1-a

今回の投資によってP&GはE-Centerを拡張し、i-Singapore Digital Omni-channel Center(i-SIDOC)をオープンして、eビジネスの新たな出発を祝う。i-SIDOCは初のデジタル・オムニチャンネル・リテールセンターで、P&Gは地域全体の小売業者と協力し、今日のコンシューマーマーケットでサービス向上と付加価値、刷新加速のための実践的知識とリテールソリューションを創造することが可能になる。この革新的なコラボレーション・プラットフォームはアジアを全面的にカバーし、最新式のP&G Singapore Innovation Centerやオムニチャンネルストアと絶妙に共存する。

Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20181026/2280678-1-b

E-Center 2.0は、サプライチェーンを管理するi-Supplyで新規プロジェクトにも取り組む。製造過程でのオートメーションやデジタル技術の開発と、サプライチェーン内での決定の自動化や計画システムの向上への機械学習と最新分析の利用などだ。こうした進歩は従業員のスキルアップと連動すべきで、P&Gは将来の即戦力人材供給のためデジタルと分析スキルの研修も進める。

e-AnalyticsについてP&Gは、最高のデジタル機能とソリューションを開発するデータ研究者のチームを新しく立ち上げ、カスタム化されたブランドソリューションと最適化されたメディア計画によるリーチの向上によって、アジア太平洋の事業を強化する。先進的な解析は、Singapore Innovation Centerでの優れた製品とパッケージングの開発を加速する不可欠な要素としても生かされる。

P&GはE-Centerを通して、提携先や従業員にデジタル技術と問題解決の関連スキルを与えて支援することに努めている。E-Center 2.0の開所に先立つ週にP&G Asia Pacificは初のデジタル技術イベントのONwardを開き、そこでは従業員1000人強がたった5日間で5000時間の研修を行ったデジタル大学も含まれた。

一方、スタートアップや中小企業などの会社を含む500社以上のデジタル技術企業が、外部専門家とともに改革を進める企画としてP&Gが提出した9項目の事業課題に対するソリューションの開発に応募した。

P&Gはこの企画でシンガポールのインキュベーターであるWavefrontとの提携進める共同改革に取り組む。P&GとWavefrontはEDBと提携し、アジアのコンシューマーに向けてテクノロジーを生かしたパーソナル・スキンケアに力を入れる。

シンガポール経済開発庁(EDB)のベー・スワンジン長官は「コンシューマービジネスのデジタル変革の最前線にシンガポールを位置付けるというわれわれの努力において、P&Gは戦略的パートナーである。E-Center 2.0は小売りとサプライチェーンの管理、ビジネス分析でデジタル機能をさらに高め、シンガポール人と国内企業に素晴らしい機会をもたらす。P&Gのような優良企業の努力を支援し、シンガポールとこの地域での新しいベンチャーの設立でともに革新に努め、その道筋を付けるのは、われわれは喜びでもある」と語る。

P&G Asia PacificとP&G Indian Subcontinent, Middle East and Africaのプレジデントであるマジェスバラン・スランジャン氏は開所式で「昨年のE-Center立ち上げの成功以来、われわれはこの地域で中核となる強みを独自に磨き、デジタル変革の加速、成長を可能にしてきた。この成長はわれわれの誇りであり、更なる自信が得られた。今日E-Center 2.0によって、わが社はデジタル経済におけるシンガポールのリーダーシップを強化し、世界クラスの機能を構築し、主要国内提携先と協力して、国内外の人材を開発することに努め続ける」と述べた。

シンガポールは過去30年間、P&G Asia Pacificが本社を置き、チュアスには2カ所の製造拠点、最高水準のSingapore Innovation Center、E-Centerもある。

▽プロクター・アンド・ギャンブル(Procter & Gamble)について

P&Gは信頼されて高品質、主導権を持つブランドの最強の品ぞろえで世界の消費者に貢献している。ブランドはAlways(R)、Ambi Pur(R)、アリエール(R)、Bounty(R)、Charmin(R)、Crest(R)、Dawn(R)、Downy(R)、Duracell(R)、Fairy(R)、ファブリーズ(R)、Gain(R)、ジレット(R)、Head & Shoulders(R)、レノア(R)、Olay(R)、オーラルB(R)、パンパース(R)、パンテーン(R)、SK-II(R)、Tide(R)、ヴィックス(R)、ウェラ(R)、ウィスパー(R)など。P&Gのコミュニティーには世界約70カ国での事業も含まれる。P&Gとそのブランドの最新ニュースと情報についてはhttp://www.pg.com を参照。

▽詳細な情報の問い合わせ先

Belen Carazo

Procter & Gamble Asia Pacific

Tel: (65) 9725 7762

Email: carazo.b@pg.com

Debapriya Bhattacharya

MSL Singapore

Tel: (65) 86612952

Email: debapriya.bhattacharya@mslgroup.com

ソース:Procter & Gamble

Procter & Gamble to invest an additional US$30 million through partnership with Singapore's Economic Development Board to drive Singapore's digital tr

PR75980

Procter & Gamble to invest an additional US$30 million through partnership with Singapore's Economic Development Board to drive Singapore's digital transformation

SINGAPORE, Oct. 26, 2018 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

Just over one year since the announcement of the first US$100 million

investment, P&G expands its commitment to strengthening Singapore's digital

leadership with the launch of E-Center 2.0

Procter & Gamble (NYSE: PG), in partnership with the Singapore Economic

Development Board (EDB), today announced an additional investment of US$30

million or S$45 million into its digital innovation center in Singapore, just

over one year after its launch. Inaugurated by guest-of-honor Mr. Chan Chun

Sing, Minister for Trade and Industry (MTI), the E-Center 2.0 is an expansion

of the existing digital innovation program, focused on placing Singapore at the

forefront of digital transformation in consumer goods and the retail industry

in the Asia Pacific region.

Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20181026/2280678-1-a

With this investment, P&G expands its E-Center and celebrates a new milestone

in e-Business with the opening of the i-Singapore Digital Omni-channel Center

(i-SIDOC), the first digital omni-channel retail center that enables P&G to

work with retailers from across the region to create actionable knowledge and

retail solutions to better serve, add value and drive disruption in today's

consumer market. This innovative collaboration platform is fully dedicated to

Asia and is uniquely co-located with the state-of-the-art P&G Singapore

Innovation Center and the omni-channel store.

Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20181026/2280678-1-b

The E-Center 2.0 will also feature new projects in supply chain management,

i-Supply, such as the development of automation and digitization technologies

for manufacturing processes and the use of machine learning and advanced

analytics to automate decision making and enhance the planning system inside

the supply chain. These advances must be made alongside upskilling of

employees, which P&G is also doing through training on digital and analytics

skills to build a future ready talent pipeline.

In terms of e-Analytics, P&G is setting up a new team of data scientists to

develop best-in-class digital capabilities and solutions to strengthen APAC

operations by offering customized brand solutions and better reach through

optimized media plans. Advanced analytics are also leveraged as a vital

component to accelerate the development of superior products and packaging out

of the Singapore Innovation Center.

Through the E-Center, P&G is also committed to support partners and employees

by equipping them with the relevant skills to leverage digital technology and

solve business problems. In the week leading up to the E-Center 2.0 opening,

P&G Asia Pacific hosted its inaugural digital technology event, ONward, which

included a digital university where 1,000+ employees went through 5,000 hours

of training in only 5 days.

Meanwhile, 500+ digital tech companies including start-ups, SMEs and other

companies applied to develop solutions for 9 business challenges pitched to

them by P&G in an effort to co-innovate with external experts.

P&G takes this commitment to co-innovation further with the partnership between

P&G and Wavefront, a Singapore-based incubator. In partnership with EDB, P&G

and Wavefront will focus on personalizing skin care for Asian consumers through

technology.

"P&G is a strategic partner in our efforts to place Singapore at the forefront

of digital innovation for consumer businesses. The E-Center 2.0 will further

build digital capabilities in retail, supply chain management and business

analytics, and offer exciting opportunities for both Singaporeans and our local

enterprises," said Dr. Beh Swan Gin, Chairman of the Singapore Economic

Development Board (EDB). "We are also delighted to support the efforts of

bellwether corporates like P&G to co-innovate with and catalyze the formation

of new ventures in Singapore and the region."

"Since the successful launch of the E-Center last year, we have been able to

uniquely sharpen our core strengths and accelerate our digital transformation

and growth in the region. We are proud of our success and it's given us the

confidence to do more. Today with E-Center 2.0, we continue to dedicate our

efforts to further strengthen Singapore's leadership in the digital economy and

build world-class capabilities, and also collaborate with key local partners

and develop local and international talents," said Mr. Magesvaran Suranjan, the

President of P&G Asia Pacific and of P&G Indian Subcontinent, Middle East and

Africa at the launch.

The country has also hosted P&G's Asia Pacific headquarters over the last 30

years, and is home to two manufacturing sites in Tuas as well as the

state-of-the-art Singapore Innovation Center and the E-Center.

About Procter & Gamble

P&G serves consumers around the world with one of the strongest portfolios of

trusted, quality, leadership brands, including Always(R), Ambi Pur(R),

Ariel(R), Bounty(R), Charmin(R), Crest(R), Dawn(R), Downy(R), Fairy(R),

Febreze(R), Gain(R), Gillette(R), Head & Shoulders(R), Lenor(R), Olay(R),

Oral-B(R), Pampers(R), Pantene(R), SK-II(R), Tide(R), Vicks(R), and Whisper(R).

The P&G community includes operations in approximately 70 countries worldwide.

Please visit http://www.pg.com for the latest news and information about P&G

and its brands.

For more information, please contact:

Belen Carazo

Procter & Gamble Asia Pacific

Tel: (65) 9725 7762

Email: carazo.b@pg.com

Debapriya Bhattacharya

MSL Singapore

Tel: (65) 86612952

Email: debapriya.bhattacharya@mslgroup.com

SOURCE  Procter & Gamble

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