Sitecoreが勢いを加速、収益拡大が市場全体のペースを上回る
Sitecoreが勢いを加速、収益拡大が市場全体のペースを上回る
AsiaNet 76152 (2054)
【サンフランシスコ2018年11月7日PR Newswire=共同通信JBN】
* Sitecoreのクラウドポートフォリオ拡大で、サブスクリプションとクラウド収益が3桁増加
エクスペリエンス管理ソフトウエアのグローバルリーダーであるSitecore(R)(http://www.sitecore.com/ )は、極めて良好だった前年度のマーケット・財務業績の伸びの勢いを保ったまま2019事業年度をスタートさせた。2018年度を通じて、同社はパーソナライズされたデジタルエクスペリエンスを創造、管理、提供する各組織の戦略的要請を引き続きフル活用し、年間300以上の新規顧客を獲得した。世界的な成長の持続は、2018年度第4四半期の北米での記録的な業績と、サブスクリプションおよびクラウド収入の通年での増加が2017年度比115%以上というビジネスモデル移行の大幅な進展にはっきり示されている。全体としてSitecoreは年間の経常収益を35%以上伸ばし、市場全体の成長を上回る2桁の力強い成長を達成した。
Logo - https://mma.prnewswire.com/media/334493/sitecore_logo.jpg
Sitecoreのマーク・フロスト最高経営責任者(CEO)は「われわれは、カスタマーサティスファクションにリソースを集中させ、戦略的パートナーシップを通じて機会を拡大し、マーケターに有意義なイノベーションを継続的に提供するとの明確な戦略を持ってスタートし、昨年、事業全般にわたり大幅な躍進を遂げた。強力な市場開拓と顧客基盤の強化と相まって、Webコンテンツ管理とコマースの両部門でシェアを拡大することができた。Stylelabsの買収でSitecoreが各組織のマーケティングテクノロジースタックの戦略的センターに位置する機会を得た後だけに、われわれはこの先1年もこうした拡大が続くであろうと大いに期待している」と語った。
Walker(https://www.walkerinfo.com/knowledge-center/featured-research-reports/customers2020-1 )の調査は、競争相手を出し抜く新たな方法を模索している組織の場合、2020年までにカスタマーエクスペリエンスが価格や製品を上回る主要なブランド差別化要因になると予測している。その結果、各企業は事業をデジタル化して変革することが必要になり、エンド・ツー・エンドのコンテンツ、コマース、パーソナライズされたプラットフォームで、マーケターが魅力あるパーソナライズされたコンテンツをあらゆるチャンネルを通じ、カスタマージャーニーの全ステージで提供できるようにするSitecore Experience Cloud(TM)の採用が促進されている。Sitecore Experience Cloud(TM)はこの1年、以下のように市場での地位を強化した。
*Salesforceとのタイアップで、デジタルマーケターがパーソナライズされたマーケティングキャンペーンを組み立てることが可能に
Sitecore Experience Manager(TM)とSitecore(R)Experience Platform(TM)(XP)をSalesforce Marketing Cloudと統合すると発表した直後、SitecoreはSalesforce Marketing Cloud向けのSitecore Connect(TM)ソフトウエアのフェーズ1を出した。この統合により、Salesforceのコンテンツビルダー内でSitecoreのコンテンツにアクセスできるようになり、マーケティングチームがよりスマートで関連性の高いキャンペーンを構築するためのプロセスが簡素化された。
*Sitecoreのデジタル代理店パートナーシップの深みと専門知識の拡大
Sitecoreは2017年10月、世界最大の通信サービスグループであるWPPとのグローバルな戦略的パートナーシップを発表した。WPP-Sitecore Allianceは、WPPの既存のSitecoreパートナーであるAKQA、Cognifide、Globant、Mirum、Ogilvy、POSSIBLE、VML、Wundermanを集めて1つのチームを結成、Sitecoreの製品、販売、サポートチームと協力して革新的でパーソナライズされたカスタマーエクスペリエンスを開発した。
*新たなプラットフォームイノベーションで、ITとマーケターの複雑さを軽減
Sitecore(XP)バージョン9は、ユーザーがほぼすべてのサードパーティ・システムやチャンネルからの顧客データを統合できるようにしたAPIフレームワークであるSitecore xConnect(TM)と、ネイティブとサードパーティの両方の顧客データをリアルタイムで分析する、高度なアルゴリズムを備えた革新的機械学習エンジンであるSitecore Cortex(TM)を導入した。
*2008年以来、業界初となる新規コマースプラットフォームを提供
2018年1月にリリースされたSitecore Experience Commerce(TM)9は、最新のASP.NET Core 2.0技術をベースに作られた拡張性の高いプラットフォームで、コンテンツとコマース機能をネイティブに統合する唯一のクラウド対応プラットフォームであり、各ブランドは取引の前、最中、終了後、完全にパーソナライズされた個性的なエンド・ツー・エンドのショッピングエクスペリエンスを提供できる。
マーケティング組織が、顧客獲得のための各チャンネルを通じて、一貫性のあるパーソナライズされたデジタルエクスペリエンスを提供するようになるとの期待が高まっていることもあり、Sitecoreの市場機会は驚異的に大きい。ガートナーは「エンドユーザーにとって、差別化された価値と日々の運営の卓越性は、満足できるデジタルエクスペリエンスから始まる。その結果、エンドユーザーのデジタルエクスペリエンス・プラットフォーム(DXP)支出は、年率14%のペースで増え(CAGR)、2021年には185億ドル規模に達するだろう」と予測する。(注1) Sitecoreは、同社の市場戦略、イノベーションのペース、顧客の成功を保証する能力が、今年初め、「ガートナー・マジック・クアドラント・Webコンテンツ管理(https://www.sitecore.com/resources/index/analyst-reports/gartner-magic-quadrant-for-web-content-management )」で9年連続「リーダー」に、そして「ガートナー・マジック・クアドラント・デジタルエクスペリエンス・プラットフォーム(https://www.sitecore.com/resources/index/analyst-reports/gartner-magic-quadrant-for-digital-experience-platforms-2018 )」(注2)でも「リーダー」に位置付けられた理由であると考えている。
(注1)Gartner, Forecast Snapshot: Digital Experience Platforms, Worldwide, 2017; Bianca Granetto, Yanna Dharmasthira, Fabrizio Biscotti; 6 November 2017
(注2)Gartner, Magic Quadrant for Web Content Management, Mick MacComascaigh | Jim Murphy, 30 July 2018. Gartner, Magic Quadrant for Digital Experience Platforms, Jim Murphy | Gene Phifer | Gavin Tay | Mike Lowndes, 17 January 2018.
ガートナーは、調査出版物に記載されているベンダー、製品、サービスを支援しているのではなく、テクノロジーユーザーに、最高評価またはその他の評価をされたベンダーのみを選択するよう勧めるものでもない。ガートナーの調査出版物は、ガートナーの調査組織の意見で構成されており、事実の記述と解釈されるべきではない。ガートナーは、商品適格性や特定の目的に対する適合性の保証を含む、本調査に関する明示的または黙示的な一切の保証を拒否する。
▽Sitecoreについて
Sitecoreは、コンテンツ管理、コマース、顧客分析を統合したデジタルエクスペリエンス管理ソフトウエアのグローバルリーダーである。Sitecore Experience Cloud(TM)は、マーケターが販売前、販売中、および販売後に、各チャンネルのパーソナライズされたコンテンツをリアルタイムかつ大規模に配信できるようにする。アメリカン・エキスプレス、カーニバルクルーズライン、ダウ・ケミカル、ロレアルなど5200以上のブランドがSitecoreを信頼し、オーディエンスを楽しませ、ロイヤルティーを育て、収益を上げるパーソナライズされたインタラクションを提供している。
▽問い合わせ先
Matt Krebsbach
Sr. Director, Public & Analyst Relations at Sitecore
matt.krebsbach@sitecore.com
▽Sitecoreメディア問い合わせ先
WE Communications
TeamSitecore@we-worldwide.com
Sitecore、Own the Experience、Sitecore Experience Cloud、Sitecore xConnect、Sitecore Cortex、Experience Platform、およびExperience Managerは、米国、その他の国においてSitecore Corporation A/Sの登録商標または商標である。その他すべてのブランド名、製品名または商標は、それぞれの所有者に帰属する。
ソース:Sitecore
Sitecore Accelerates Momentum as Revenue Growth Outpaces the Market
PR76152
SAN FRANCISCO, Nov. 7, 2018 /PRNewswire=KYODO JBN/ --
- Expansion of Sitecore's cloud portfolio fuels triple-digit increase in
subscription and cloud revenue
Sitecore(R) (http://www.sitecore.com/), the global leader in experience
management software, began its fiscal year for 2019 with growth momentum
carrying forward from another year of exceptional market and financial
performance. Throughout fiscal year 2018, the company continued to capitalize
on the strategic imperative for organizations to create, manage, and deliver
personalized digital experiences, adding more than 300 net-new customers in the
past year. Sustained growth worldwide was marked by record performance in North
America in the fourth quarter of fiscal year 2018, as well as significant
progress on the business model transition with a full-year increase in
subscription and cloud revenue of more than 115 percent compared to fiscal year
2017. Overall, Sitecore grew annual recurring revenue more than 35 percent,
representing strong double-digit growth ahead of the overall market.
Logo - https://mma.prnewswire.com/media/334493/sitecore_logo.jpg
"We've made significant strides across the entire business in the past year,
starting with a clear strategy to focus our resources on customer satisfaction,
expand our opportunity through strategic partnerships, and continuously deliver
meaningful innovation to marketers," said Mark Frost, CEO of Sitecore. "Coupled
with strong go-to-market execution and an enthusiastic customer base, we've
been able to gain share in both the web content management and commerce
categories. We're very excited to extend these gains in the year ahead,
particularly following our acquisition of Stylelabs and the opportunity for
Sitecore to sit at the strategic center of organizations' martech stack."
With organizations searching for new ways to out-maneuver their competition,
research from Walker (
https://www.walkerinfo.com/knowledge-center/featured-research-reports/customers2020-1
) predicts that customer experience will overtake price and product by 2020 as
the main brand differentiator. The resulting necessity for companies to
digitally transform their business is driving adoption of the Sitecore
Experience Cloud(TM) -- an end-to-end content, commerce, and personalization
platform that enables marketers to deliver engaging, personalized content
across any channel, at every stage of the customer journey -- which
strengthened its market position in the past year via:
-- Teaming with Salesforce to enable digital marketers to build
personalized marketing campaigns: Shortly after announcing that it would
integrate Sitecore Experience Manager(TM) and Sitecore(R) Experience
Platform(TM) (XP) with Salesforce Marketing Cloud, Sitecore delivered
phase one of the Sitecore Connect(TM) software for Salesforce Marketing
Cloud. The integration makes Sitecore content accessible within
Salesforce's Content Builder, streamlining the process for marketing
teams to build smarter, more relevant campaigns.
-- Expanding the depth and expertise of Sitecore's digital agency
partnerships: In October 2017, Sitecore announced a global strategic
partnership with WPP, the world's largest communications services group.
The WPP-Sitecore Alliance brings together WPP's existing Sitecore
partners -- AKQA, Cognifide, Globant, Mirum, Ogilvy, POSSIBLE, VML, and
Wunderman -- and creates a single team to work with Sitecore's product,
sales, and support teams to develop innovative, personalized customer
experiences.
-- Easing complexity for IT and marketers with new platform innovations:
Version 9 of Sitecore (XP) introduced Sitecore xConnect(TM), an API
framework that allows users to integrate customer data from nearly any
third-party system or channel, and Sitecore Cortex(TM), an innovative
machine learning engine with advanced algorithms to deliver real-time
insights across both native and third-party customer data.
-- Delivering the industry's first net-new commerce platform since 2008:
Released in January 2018, Sitecore Experience Commerce(TM) 9 is a highly
extensible platform built on the latest ASP.NET Core 2.0 technology and
the only cloud-enabled platform that natively integrates content and
commerce functionality so brands can fully personalize and individualize
the end-to-end shopping experience before, during, and after the
transaction.
Coinciding with the increased expectations for marketing organizations to
deliver a consistent and personalized digital experience across channels of
customer engagement, the market opportunity for Sitecore is staggering. Gartner
predicts that "for end users, differentiated value and day-to-day operational
excellence start with a satisfying digital experience. Resulting demand will
drive end-user spending for digital experience platforms (DXPs) at a compound
annual growth rate (CAGR) of 14% to reach a size of $18.5 billion in 2021.”(i)
Sitecore believes its market strategy, pace of innovation, and ability to
ensure customer success is why the company earlier this year was positioned as
a Leader in the Gartner Magic Quadrant for Web Content Management (
) -- for the ninth consecutive year -- and also was positioned as a Leader in
the Gartner Magic Quadrant for Digital Experience Platforms(ii) (
).
(i) Gartner, Forecast Snapshot: Digital Experience Platforms, Worldwide, 2017;
Bianca Granetto, Yanna Dharmasthira, Fabrizio Biscotti; 6 November 2017
(ii) Gartner, Magic Quadrant for Web Content Management, Mick MacComascaigh |
Jim Murphy, 30 July 2018. Gartner, Magic Quadrant for Digital Experience
Platforms, Jim Murphy | Gene Phifer | Gavin Tay | Mike Lowndes, 17 January
2018. Gartner does not endorse any vendor, product or service depicted in its
research publications, and does not advise technology users to select only
those vendors with the highest ratings or other designation. Gartner research
publications consist of the opinions of Gartner's research organization and
should not be construed as statements of fact. Gartner disclaims all
warranties, expressed or implied, with respect to this research, including any
warranties of merchantability or fitness for a particular purpose.
About Sitecore
Sitecore is the global leader in digital experience management software that
combines content management, commerce, and customer insights. The Sitecore
Experience Cloud(TM) empowers marketers to deliver personalized content in real
time and at scale across every channel -- before, during, and after a sale.
More than 5,200 brands -- including American Express, Carnival Cruise Lines,
Dow Chemical, and L'Oréal -- have trusted Sitecore to deliver the personalized
interactions that delight audiences, build loyalty, and drive revenue.
Contact
Matt Krebsbach
Sr. Director, Public & Analyst Relations at Sitecore
matt.krebsbach@sitecore.com
Sitecore Media Relations
WE Communications
TeamSitecore@we-worldwide.com
Sitecore, Own the Experience, Sitecore Experience Cloud, Sitecore xConnect,
Sitecore Cortex, Experience Platform, and Experience Manager are registered
trademarks or trademarks of Sitecore Corporation A/S in the USA and other
countries. All other brand names, product names or trademarks belong to their
respective holders.
SOURCE Sitecore
本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。
このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。
プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。