Proyaがブランドをアップグレード、15年の尽力で中国のクラシックに

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Proyaがブランドをアップグレード、15年の尽力で中国のクラシックに

AsiaNet 76752(2331)

【杭州(中国)2018年12月13日PR Newswire=共同通信JBN】2017年の中国の美容・化粧品市場は3616億元(約523億米ドル)で、過去10年間の年複利成長率は9.5%だった。一定規模以上の企業の化粧品小売売上高の伸び率は同水準で、うち大衆市場は79%を占め、伸び率は18%と大きく上回った。中国の化粧品ブランドは大衆市場のスキンケア・ブランドを構築し、統合された販促キャンペーンと急速な製品イノベーションに支えられ、化粧品店に注力したネットワークを確立した。

化粧品会社のProya Cosmetics Co., Ltd.(SHA:603605)は、同社が最初の化粧水のボトルを発売した15年前に始まり現在に至るまで、幾度かのブランドの反復開発を経て7ブランドの下に1000を超す製品を擁する会社に成長した。これは同部門で極めて典型的な成長パターンとほぼ歩調を合わせている。同社は発展の第1段階である2003-2007年に、新しいパーソナルケアの製品ラインを軌道に乗せる策として中国各地のショッピングモールにフランチャイズ・カウンターのネットワークを構築し、その後、2008-2012年に集中的なマーケティングと宣伝キャンペーンを通じてブランドの知名度を急速に高め、同期間の年平均成長率は69%で、2012年の小売売上高は40億元(約5億8000万米ドル)を達成した。Proyaは2013-2017年、株式上場に備えて成長ペースを調整し、2017年11月、中国A株市場への上場に成功した。創業15年のProyaは現在から2022年までの期間、同社の事業活動のあらゆる側面に及ぶブランドの総合的アップグレードに再び目を向けていく。

▽スキンケア企業Proyaは研究開発の卓越性に重点を置き、次回の製品アップグレードを促進するために科学技術を利用

研究開発ユニットの構造は、常にProyaのロードマップの最も重要な部分である。ロードマップは、最終的に国際的な場に進出するための全要件、とりわけ、現代製法(乳化)技術、植物研究技術、パッケージデザイン、製品開発および評価技術の5分野に注力している。現在、同社は他の中核的技術に加え、目元のくま対策、複合美白、スキン・アンチエイジングの各用途の脂質ナノ粒子の調合法と製品を設計した。同社は2018年6月の時点で、38件の発明特許、28件の実用新案特許、199件の意匠特許を含む267件の承認済み特許を保有している。

同社は市場の需要変化に応じて、新たな機能とより高水準の効率性に加えて製品アップグレードを重視し、新しく、改良され、より高価格・高価値のアイテムとより良い外観に注力している。Proyaは2018年11月、最も優れた早期加齢対策機能と最も人気のアンプルモデルを組み合わせた新製品Proya Marine Recovery Proteoglycan Ampoule Serumを発売し、中国語原文からの翻訳で「細胞に力を与え続けることが若々しい外見を保つ」というキャッチコピーで若い買い物客を引き付けた。2019年、同社は機能的・技術的な利点を持つ新たな高級製品の発売を計画しており、この製品は総合的な製品とブランドのアップグレードの基軸としての役割を果たすだろう。

Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20181210/2321746-1

(写真説明:Proya Marine Recovery Proteoglycan Ampoule Serum)

創業15周年を記念して最近Proyaが開催したブランド立ち上げカンファレンスの席上、同社はIfremer(フランス海洋開発研究所)およびCEVA(海藻工業研究所、フランス)との戦略的協力契約を発表した。CEVAは800種以上の海藻の収穫と養殖のためのリソースを保有し、そこから幾つかの有効成分の抽出に成功しており、それらは世界的な化粧品ブランドによってアンチエイジング製品の生産に広く使用されている。この契約によると、CEVAとProyaは今後、独占的特許権を持つ高効能製品を共同開発する。

▽企業パートナー・プラットフォームの構築を目指した組織構造のアップグレードと報酬制度の最適化

2018年、Proyaは2018-2020年の売上高と純利益の年複利成長率がそれぞれ32.5%、32.4%を達成することを支払い条件とする、最高幹部と幹部従業員を対象に制限付きストックオプション計画を導入した。

同社は新たな躍進を遂げるための取り組みの一環として、パートナーシップ制度の導入によって動機付けを行い、全部門から最も優れた、最も経験豊かで企業家精神にあふれた人材の一部を引き入れることに成功した。新たに加わった人材は少額の資金を投じて少数株主持分を取得し、同社は企業支配権を維持するために追加資金を拠出する。繁栄する文化の一部であるという共通のビジョンを踏まえ、企業パートナーシップのプラットフォームは、Proyaのサプライチェーン、チャネル、資金調達、マーケティング活動、強力な中間および事務管理チームの支援により新規ビジネスを独立して遂行できるようにすることで、同社の持続可能な成長を促進することを目指す。

▽3つの取り組みを通じ、チャネル構造を継続的に最適化しリソース統合で目に見える成功を達成

Proyaは2018年初頭から報酬プログラムを強化し、従業員により多くのリソースを提供し、従業員が変化を享受し継続的にスキルセットを高めるよう刺激する環境を構築することによって、化粧品店に注力したネットワーク全体で販売成長を促進し続けており、こうしたことのできる従業員だけがあらゆる業界で起こっている変革を生き延びるということがますます明らかになりつつある。2018年上半期、同社のオフラインチャネルは売上高の9.6%増を達成した。これはCSチャネルにおける活動の活性化によるところが大きい。一方、eコマース・プラットフォームの売上高は4億1200万元(約5960万米ドル)と前年同期比58.5%増え、同期の総売上高の39.6%を占めた。2019年、Proyaのeコマース事業は緩やかながらも業界全般よりは速い成長ペースを維持する見込みである。

同社は2017年末、次の段階の成長に向けた戦略を発表した。Proyaブランド、eコマース事業、Uzeoブランドの3ユニットの統合である。

Proyaは2018年上半期、この戦略の実施を受けて以下の顕著な業績を達成した:

*中核的ブランドであるProyaは売上高28%増を達成し、同期総売上高の89%を占めた。

*eコマース・プラットフォームの売上高は58%増で、同期総売上高の40%を占めた。

*Uzeroはスマート店舗としてモデル化した単一ブランドのアウトレットの開設ペースを加速し、各アウトレットは13部門の400超のメーキャップとヘルスケアアイテムを提供している。これらの部門にはスキンケア、カラー化粧品、フェイシャルマスク、パーソナルケア、ボディ、男性用パーソナルケア、スキンケア用品、日用品、ダメージ肌修復、ヘルスケア製品などがある。Uzeroは1年間に1000を超す店舗と契約を締結した。2018年末までに、Uzeroはそのネットワークに500を超す単一ブランドのアウトレットを持つ見通しである。2019年、このブランドはネットワークにアウトレットを追加するペースをさらに加速し、オフラインの販売チャネルに新たな成長する収益源を創出することを目指している。

ソース:Proya

Proya Upgrades Brand: 15 Years of Dedication Makes it the Chinese Classic

PR76752

HANGZHOU, China, Dec. 13, 2018 /PRNewswire=KYODO JBN/--

China's beauty and makeup market was valued 361.6 billion yuan (approx. US$52.3

billion) in 2017, with a compound annual growth rate averaging 9.5% over the

last ten years. The same rate for retail sales of cosmetics at firms above a

designated size, for which the mass market component accounted for 79%, grew at

the much faster rate of 18%. The Chinese cosmetics brands had built mass market

skin care brands, establishing Cosmetics Store-focused networks, backed by

integrated marketing campaigns and rapid product innovation.

Cosmetics company Proya Cosmetics Co., Ltd. (SHA: 603605) has gone through

several iterations of the brand during its existence, starting 15 years ago

when the firm launched its first bottle of lotion to today, having grown into

company with more than 1,000 products under seven brands, much in line with a

growth pattern that is quite typical for the sector. In the first stage of

development, from 2003-2007, the company set up a network of franchise counters

in shopping malls throughout China in a move to get the new personal care

product line off the ground, then, from 2008 to 2012 quickly raised the

visibility of the brand through intensive marketing and advertisement

campaigns, achieving retail sales of 4 billion yuan (approx. US$580 million) in

2012, on the heels of an average annual growth rate of 69% during the period.

From 2013-2017, Proya adjusted the pace of growth in preparation for a public

listing, succeeding with its launch on China's A-share market in November 2017.

Between today and 2022, the now 15-year-old Proya is once again looking at a

comprehensive upgrade of the brand that will touch every aspect of the firm's

operations.

With a focus on excellence in R&D, the skin care firm is using science and

technology to drive the next round of product upgrades

The structure of the research and development unit has always been the most

important part of Proya's roadmap, with a focus on meeting all requirements for

eventual entry into the international arena, most notably in five areas: modern

formula (emulsification) technology, plant research technology, packaging

design, product development and evaluation technology. At present, the company

has designed products and preparation methods for anti-black eye ring,

composite whitening and skin anti-aging lipid nanoparticles emulsions in

addition to other core technologies. As of June 2018, the company owned 267

authorized patents, including 38 for inventions, 28 for utility models and 199

for design.

Based on shifts in market demand, the company focused the product upgrades on

the addition of new functionalities, higher levels of efficiency, as well as

new and improved, higher-priced high-value items as well as a better

appearance. In November 2018, Proya debuted Proya Marine Recovery Proteoglycan

Ampoule Serum, a new product combining the most prominent anti-premature aging

functionalities with the most popular ampoules model, attracting young shoppers

with the tagline, which, when translated from the Chinese, means "keeping your

cells empowered preserves your youthful appearance". In 2019, the company plans

to launch additional high-end products with functional and technological

advantages that will serve as a cornerstone of a comprehensive product and

brand upgrade.

Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20181210/2321746-1

(caption: Proya Marine Recovery Proteoglycan Ampoule Serum)

During the recent brand launch conference held by Proya in celebration of its

15th anniversary, the company announced strategic cooperation agreements with

Ifremer (French Research Institute for Exploitation of the Sea) and CEVA

(Center for Study and Promotion of Algae, France). CEVA owns resources for the

harvesting and farming of over 800 species of algae and has successfully

extracted several of their active ingredients, which are then widely used by

international cosmetics brands in the production of their anti-aging products.

According to the agreement, CEVA and Proya will co-develop exclusive patented

high-efficacy products.

Upgrading the organizational structure and optimizing the incentive mechanism

with the aim of creating an enterprise partner platform

In 2018, Proya launched a restricted equity incentive program for the firm's

top executives and key employees, based on a payout conditional on the company

achieving a compound growth of at least 32.5% in revenue and 32.4% in net

profit from 2018 to 2020.

As part of its efforts to make new breakthroughs, the company successfully

brought on board some of the best, most experienced and entrepreneurial talents

across the sector, motivating them through the adoption of a partnership

system. The recruited newcomers contribute a small sum of money and acquire a

minority interest, while the company contributes additional capital in order to

maintain the controlling interest. Built on a shared vision of being a part of

the thriving culture, the enterprise partnership platform aims to promote the

sustainable growth of the company by allowing new businesses to run

independently, supported by Proya's supply chain, channels, funding, marketing

efforts as well as a strong mid-level and back-office management team.

Via a three-pronged effort, continuously optimizing the channel structure and

achieving observable success through the integration of resources

Since the beginning of 2018, Proya has been driving sales growth across its

Cosmetics Store-focused network by improving its incentive programs, providing

more resources to employees, and setting up an environment that encourages

employees to embrace change and continuously enhance skillsets, as it is

becoming increasingly obvious that only those employees who do so will survive

the transformation that is taking place across every industry. In the first

half of 2018, the company's offline channels realized revenue growth of 9.6%,

largely driven by the revitalization of its activities in the CS channel, while

the e-commerce platform achieved revenue of 412 million yuan (approx. US$59.6

million), up 58.5% year-on-year and constituting 39.6% of the company's total

revenue during the period. In 2019, Proya's e-commerce business is expected to

maintain a moderated pace of growth, yet at a faster pace than the industry

overall.

At the end of 2017, the company announced its strategy for the next stage of

growth: the integration of three units, the core Proya brand, the e-commerce

business and the Uzero brand.

In the first half of 2018, Proya achieved remarkable results on the heels of

the implementation of the strategy:

- The core brand Proya realized revenue growth of 28% and represented 89% of

  the company's total revenue for the period;

- The e-commerce platform achieved sales growth of 58%, constituting 40% of

  the company's total revenue for the period;

- Uzero accelerated the pace at which it was opening single-brand outlets

  modeled as smart stores, with each outlet offering over 400 makeup and

  healthcare items across 13 categories, among them, skin care, color

  cosmetics, facial masks, personal care, whole body, men's personal care,

  skin care tools, daily necessities, damaged skin regeneration and healthcare

  products. Within one year, Uzero had signed agreements with over 1,000

  locations. By the end of 2018, Uzero expects to have more than 500 single-

  brand outlets in its network. In 2019, the brand aims to further speed up

  the pace at which outlets are added to the network, creating a new and

  growing revenue stream in the offline sales channel.

SOURCE: Proya

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