Nok Nok Labsがソフトバンクにおけるモバイル・ユーザー向けの生体認証の導入を発表
Nok Nok Labsがソフトバンクにおけるモバイル・ユーザー向けの生体認証の導入を発表
AsiaNet 76987
日本の移動体通信事業者がNok Nok Labsのソリューションを採用し、ユーザー体験を向上、データへのシームレスなアクセスを実現
カリフォルニア州パロアルト, 2019年1月8日 /PRNewswire/ -- FIDO Alliance(https://fidoalliance.org/ )の創設メンバーかつ、複数のFIDO認証標準仕様の共同策定者であり、新しい認証分野におけるイノベータであるNok Nok Labs(https://www.noknok.com/ )(ノックノックラブス、本社:米国カリフォルニア州、社長兼CEOフィリップ・ダンケルバーガー、以下「NNL」)は本日、ソフトバンク株式会社(本社:東京都港区、代表取締役 社長執行役員 兼 CEO:宮内 謙、以下「ソフトバンク」)がNok Nok(TM) S3 Authentication Suite(以下「Nok Nok(TM) S3 Suite」)を採用したことを発表致します。一千万人以上のモバイル契約者を持つソフトバンクは、モバイル・ユーザー向けのアプリケーションである「My SoftBankプラス」を生体認証によって利用可能にしました。このことにより、ユーザーはシンプルで素早い認証により、サービスが提供する情報へのアクセスが可能となり、ストレスを感じることなく、サービスを利用することができます。今回iOSデバイス対応および、Androidデバイス対応を実現しました。
NNLによる包括的なソリューションの活用により、サービス事業者はその利用者に対し、使いやすく、安全かつセキュアな方法でトランザクションを実行する環境の提供を実現すると同時に、認証コストを削減し、業界標準に対応することが可能になります。
国内ですでに展開済みの他の移動体通信事業者に加え、今回ソフトバンクにより展開が為されたことで、日本国内の大部分のモバイル・ユーザーがそのモバイル・デバイス上で生体認証によって、サービスを利用することが可能になっています。
ソフトバンクは、すでに市場で実績のあるNok Nok Labsのテクノロジーを採用し、フィッシング詐欺防止に高い効果を持ち、かつプライバシー保護にも配慮したセキュアな認証環境を提供します。結果として、ユーザーはモバイル・アプリケーションのMy SoftBank プラスを利用する際に、パスワードレスの容易なアクセスにより、ストレスなく、よりサービスを利用しやすくなります。
「プライベートな情報やビジネス情報など多くのデータをモバイル・デバイスでユーザーが利用する日本のような市場では、モバイル・デバイス上のデータへのアクセスのための認証は、プライバシーを保護し、フィッシング攻撃を含む不正アクセスを防御する最初の防御線である必要があります。依然として多くの金融のトランザクションで使われるような脆弱なパスワード認証にはもはや依存することはできません。ソフトバンクが、その数千万のユーザーに対し、標準ベースのNNLの認証プラットフォームを選択したことは、非常に喜ばしいことです。」とNok Lab Labs社の社長兼CEOであるPhillip Dunkelbergerは述べています。
Nok Nok(TM) S3 Suiteの詳細については、下記のURLをご参照ください。
https://www.noknok.com/products/s3-authentication-suite/.
ソフトバンクについて
ソフトバンク株式会社はソフトバンクグループ株式会社の子会社であり、日本において、モバイル通信、固定通信網やインターネット接続サービスを消費者や企業ユーザーに提供しています。ソフトバンクグループ株式会社傘下の他のグループ企業の革新的なテクノロジーを活用し、ソフトバンク株式会社はAI、IoT、スマートロボティクス、フィンテック、クラウドセキュリティやその他の分野に展開を進めています。
Nok Nok Labsについて
Nok Nok Labsは、企業・組織に対し、クラウド、モバイルやIoTアプリケーションのための次世代の認証プラットフォームを提供し、現代のビジネスにとって不可欠なアイデンティティと認証に対する戦略的アプローチを可能にします。 Nok Nok(TM) S3 Authentication Suiteを活用することにより、セキュリティを強化し、プライバシーを保護し、不正からの防御を実現し、結果として収益増加の加速に寄与します。Nok Nok S3 Authentication Suiteは、FIDO標準仕様対応に加え、他の仕様もサポートしており、導入が容易で、革新的で使いやすい、セキュアな認証インフラストラクチャーを展開するための統一されたアプローチを提供します。 Nok Nok LabsはFIDO Allianceの創設メンバーであり、DDS, Ericsson、Fujitsu、Lenovo、NTT DATA、NTT DOCOMO、PayPal、Samsung、SoftBankを含む顧客およびパートナーと連携しています。 詳細は、www.noknok.com をご覧ください。
ソース:Nok Nok Labs
▽問い合わせ先
Katie Pesek, +1 (703) 795 1928, pesek@merrittgrp.com
(日本語リリース:クライアント提供)
Nok Nok Labs Announces Commercial Deployment of Biometric Authentication at SoftBank for their Mobile Customers
PR76987
PALO ALTO, Calif., Jan. 8, 2019 /PRNewswire=KYODO JBN/ --
-- Japanese Mobile Network Operator deploys Nok Nok solution to improve mobile
user experience and seamless access to data
Nok Nok Labs (
), a leader in next-generation authentication and co-author of multiple FIDO
(Fast IDentity Online) authentication standards, today announced the commercial
deployment of the award winning Nok Nok(TM) S3 Authentication Suite (Nok
Nok(TM) S3 Suite) for SoftBank Corp ("SoftBank"). SoftBank's over ten million
mobile subscribers now have the ability to use biometrics for authentication
through the mobile application "My SoftBank Plus". With this implementation,
SoftBank's mobile users access data with the My SoftBank service using
biometrics for a frictionless, simple and fast authentication experience. This
next generation authentication experience with My SoftBank Plus is now
available for use with iOS and Android devices.
The Nok Nok solution gives consumers an easy-to-use, safe and secure method to
perform transactions while also providing the service provider with a lower
implementation cost of authentication that meets global industry standards. As
a result of SoftBank and other mobile network operator deployments in Japan,
the Nok Nok(TM) S3 Suite is now deployed to a majority of mobile users with
biometric authentication on their mobile devices in Japan.
SoftBank selected Nok Nok Labs' proven technology to provide secure,
phishing-resistant, privacy-conscious authentication so that SoftBank users are
able to experience frictionless access and an improved password-less user
experience with the My SoftBank Plus mobile application. In a market such as
Japan where customers store and access most of their personal and professional
data on mobile devices, authentication needs to be the first line of defense in
protecting privacy, and preventing fraud and phishing," said Nok Nok Labs' CEO
Phillip Dunkelberger. "We can no longer rely on passwords for our financial or
other sensitive transactions as they are weak, forgotten and easily hacked. We
are very pleased with SoftBank's decision to choose our standards-based
authentication platform for their millions of customers."
To learn more or to try a free demo of the Nok Nok(TM) S3 Suite, please visit
https://www.noknok.com/products/s3-authentication-suite/.
About SoftBank
SoftBank Corp., a subsidiary of SoftBank Group Corp. provides mobile
communication, fixed-line communication and Internet connection services to
consumers and corporate customers in Japan. Leveraging the innovative
technologies of other SoftBank Group companies, SoftBank Corp. is also
expanding into AI, IoT, smart robotics, FinTech, cloud security and other
sectors.
About Nok Nok
Nok Nok provides organizations with a next-generation authentication platform
for cloud, mobile and IoT applications that enables a strategic approach to
identity and authentication that is vital to modern business. The Nok Nok(TM)
S3 Authentication Suite enables organizations to accelerate revenues, reduce
fraud, and strengthen security and privacy. The NNL S3 Suite brings a unified
approach to easy-to-use, easy-to-deploy secure authentication infrastructure
that includes support for and innovates beyond standards such as FIDO and other
specifications. Nok Nok Labs is a founding member of the FIDO Alliance with
customers and partners that include DDS, Inc., Ericsson, Fujitsu Limited,
Lenovo, NTT DATA, NTT DOCOMO, PayPal, Samsung and SoftBank. For more
information, visit www.noknok.com.
SOURCE Nok Nok Labs
CONTACT: Katie Pesek, +1 (703) 795 1928, pesek@merrittgrp.com
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