ハイセンスがCESでTriChroma Laser TVと超薄型Sonic One TVを発表

ハイセンス(Hisense)

ハイセンスがCESでTriChroma Laser TVと超薄型Sonic One TVを発表

AsiaNet 76996 (0047)

【ラスベガス2019年1月9日PR Newswire=共同通信JBN】

*ディスプレー技術の最新のブレークスルーを初披露

*ハイセンスは、全く新しいディスプレー技術と革新的なコネクテッドデバイスのコンセプトを展示し、高級テレビとスマートホーム体験の次の段階の到来を告げる

大手テレビ・家電メーカーでUEFA EURO 2020(TM)(2020年UEFA欧州選手権)のパートナーであるハイセンス(R)(Hisense(R))は9日、これまでで最も強力なものの1つとなる製品プレゼンテーションを用意してネバダ州ラスベガスで開催のCES 2019に登場した。ハイセンスは市場全体の消費者ニーズを満たすことに優れた国際ブランドとして、信じられないほど薄い内蔵型テレビなどのディスプレー技術の限界を押し広げる超高級テレビを展示している。

ハイセンスはブースで4K Smart TriChroma(TM)Laser TV(100L7T)を展示する。これは赤、黄、緑の色彩原色を使用した受賞歴のあるシリーズへの最新の追加製品で、純白を含め、ほぼ無限の色彩配列を実現している。TriChroma Laser TVは、3つの独立したレーザーを組み合わせて色彩と色相の広範な配列を正確に表示するX-Fusion Laser Light Engine(TM)を搭載しており、それはrec.2020カラースペースの96.6%に達している。TI DLP(R)チップは、830万ピクセルに対して32マイクロ秒のリフレッシュレートという極めて速いモーションスピードを可能にし、見てみないと信じられない比類のない視聴体験をもたらす。

ハイセンスグループ(Hisense Group Co., Ltd)のエグゼクティブ・バイスプレジデントであるラン・リン博士は「われわれは2019年のハイセンス製品のポートフォリオの広さと厚さを展示し、テレビ、モバイル、家電、そして現在はスマートホーム技術の次の進化について語ることに興奮している。ハイセンスがこのような成功を収めたのは、研究開発への継続的な投資と将来へのビジョンによるものであり、革新的技術の開発を一貫して追求したことに由来するブレークスルーをよく見てもらうことを歓迎する」と述べた。

*Hisense Sonic One-スリムな内蔵型テレビ

信じられないほど薄い内蔵型テレビは、ハイセンスのブースに展示されるイノベーションの中に含まれている。最も厚い部分がわずか1.1インチのHisense Sonic One(TM)は、工業と機械設計の完璧な融合である。このスリムな形状が実現したのは、圧電型スピーカー・フォームファクターがパネルから音を出すためで、その極めて薄い形状によって非常に魅力的な展示になっている。

*ULED XD-非の打ちどころがない体験

ULED XDは、ハイセンスが特許を持つチップセット、画像処理アルゴリズム、パネル新技術の独自システムで、見事なほどの深い黒色と明瞭な輝きを擁する比類のないダイナミックレンジを実現する。デュアルセルのULED XDパネルは、直下型LEDバックライトとフルカラー映像表示の4Kモジュールの間にグレースケール画像を表示する1080ピクセルのモジュールを重ねたもので、ローカルディミング、カラー、ダイナミックレンジを大きく向上させる。

*Hisense Adonis MD(TM)-ディスプレーの新たな基準

新しい145インチのAdonis MD(TM)MicroLED Displayは、1000万以上の極小LEDを使用し、より良いコントラスト、輝き、動きの滑らかさを実現しながらエネルギー効率も維持する。この先端技術はより大きな柔軟性と光の制御を実現し、画期的なディスプレーソリューションを求める自宅所有者から企業までの誰もが恩恵を受ける。Hisense Adnis MDは0.833mmのピクセルピッチを維持し、これまでのディスプレーで見られた中で最も奇麗で精密な解像度の画像品質体験の1つをもたらす。

*スマートテクノロジー、スマートリビング

ハイセンスは新たなコンセプトをCESで展示している。スマートホームにおいてハイセンスの家電がデバイス間のより良好な接続を促進する方法について、ゲストに実際の疑似体験を提供している。ビジターはスマートロックのドアを開き、接続されたエアコンを好みの設定で作動できる。このスマートホーム体験は、消費者が近い将来を想像するのに役立つ。そこではオーブン、冷蔵庫、その他の家電が消費者の要求を予測し、Amazon Alexa(TM)からの音声コマンドに反応する。

*モバイルフォンがスタンバイ

ハイセンスの最新スマートフォン全機種が世界に向けてCESに展示される。目を引くモバイル製品としては、デュアルカメラ搭載のInfinity H12、そしてイーインク・ディスプレー1面を含む2面スクリーンのA6である。エンターテインメントに適した幅広いモバイルフォンを近くで見れば、ハイセンスが市場で一貫して成功している理由が理解できる。

*テクノロジーがむき出しに

CESの参加者は、ハイセンスのさまざまなスマートフォンや家電を探求し、そしてディスプレー技術でハイセンスをグローバルリーダーにしている、めったに見ることのできないものの内部の作動の様子を見ることができる。ブースの内部はULED、Hi-Viewチップセット、AIのインテグレーションといったハイセンスの独自技術の詳細なストーリーと目に見えるアプリケーションである。これらは数多くの内部強化の一環であり、CESで初登場のHisense U9F、Hisense H9F、Hisense H8Fといったハイセンスが新たに発表した2019年高級テレビ製品の画像品質を向上させるものだ。

ハイセンスの全製品は2019年1月8-11日にラスベガスで開催されるCESのCentral Hallのブース#10039で展示される。さらに詳しい情報はhttps://www.hisense-usa.com を参照。

Amazon Alexa(TM)はAmazon.com, Inc.の登録商標である。ここで引用される他の全ての商標は各所有者の所有物である。

▽Hisense USA CorporationとHisense Company, Ltd.について

Hisense USA Corporationはハイセンス(Hisense Company, Ltd)の関連会社である。ハイセンスは1969年に設立され、中国の青島に本社を置く。Hisense USA Corporationは家電製品業界を破壊し、競争に挑戦し、大きな価値を消費者にもたらす革新的な一連のテクノロジー製品を提供する。北米全域で販売されるHisense USA Corporationの製品ポートフォリオはテレビ、冷蔵庫、エアコン、加湿器、飲料保冷器、冷凍庫を含む。

Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20190108/2339898-1

ソース:Hisense

Hisense Debuts the Latest Breakthroughs in Display Technology at CES with the Unveiling of TriChroma Laser TV and Super-thin Sonic One TV

PR76996

LAS VEGAS, Jan. 9, 2019 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

- Showcasing radically new display technology and innovative connected device

concepts, Hisense ushers in the next stage of premium televisions and smart

home experience.

Hisense(R), a leading television and appliance manufacturer and UEFA EURO

2020(TM) partner, today opened its presence at the Consumer Electronics Show in

Las Vegas, Nevada, with one of its strongest product presentations to date. As

an international brand excelling in meeting consumer needs across markets,

Hisense is exhibiting ultra-premium TVs that push the boundaries of display

technology, including an unbelievably-thin self-contained TV.

The Hisense booth proudly displays the 4K Smart TriChroma(TM) Laser TV

(100L7T), the latest addition to the award-winning series that uses the

foundational elements of color - red, blue and green. The outcome is a

near-infinite array of colors, including Pure White. The TriChroma Laser TV has

an X-Fusion Laser Light Engine(TM) that combines three independent lasers to

accurately display a wide array of colors and hues, reaching 96.6% of the

rec.2020 color space. A TI DLP(R) chip enables blazing fast motion speeds with

a 32 micro-second refresh rate for 8.3 million pixels, creating an unrivaled

viewing experience that must be seen to believe.

"We are excited to showcase the breadth and depth of our 2019 Hisense product

portfolio and talk about the next evolutions in TV, mobile, appliances and now

Smart Home technologies," said Dr. Lan Lin, executive vice president of Hisense

Group Co., Ltd. "Our continued investment into R&D and vision for the future is

the reason Hisense has found such success, so we welcome all to take a closer

look at the breakthroughs that have resulted from our constant pursuit of

developing innovative technology."

Hisense Sonic One - A Slim Self-Contained TV

An unbelievably thin self-contained television is among the innovations to see

at the Hisense booth. Measuring only 1.1-inch at its deepest point, the Hisense

Sonic One(TM) is a perfect marriage of industrial and mechanical design. The

slim profile is achievable because a Piezoelectric speaker form factor pumps

sound from the panel, maintaining a super-thin profile for the stunning

display.

ULED XD - An Impeccable Experience

ULED XD is a unique system of Hisense proprietary chip-sets, image processing

algorithms and new panel technology for unprecedented dynamic range with

incredibly deep blacks and dazzling brightness. Dual-cell ULED XD panel layers

a 1080p module displaying a grayscale image between a full array LED backlight

and a 4K module displaying a full color image, creating significant upgrades in

local dimming, colors and dynamic range.

Hisense Adonis MD(TM) - A New Display Standard

A new 145-inch Adonis MD(TM) MicroLED Display uses more than 10 million

microscopic LEDs, which provide better contrast, brightness and motion fluidity

while also maintaining energy efficiency. The advanced technology creates

greater flexibility and control of light that could benefit anyone from a home

owner to a company looking for ground-breaking display solutions. The Hisense

Adonis MD maintains a 0.833mm pixel pitch, delivering one of the finest, most

accurate resolution picture quality experiences ever witnessed on a display.

Smart Technologies, Smarter Living

Hisense is showcasing a special concept at CES, bringing guests into a live

simulation of how Hisense appliances foster greater connections between devices

within the smart home. Visitors will be able to open doors with a smart lock

and trigger preferred settings with connected air conditioners. The smart home

experience will also help consumers envision a near-future where ovens,

refrigerators and other appliances anticipate their needs and respond to voice

commands from Amazon Alexa(TM).

Mobile Phones On Call

The latest in Hisense's full range of smartphones will be on display at CES for

the world to see. The slate of eye-catching mobile products includes the

dual-camera-wielding Infinity H12 and the A6 showcasing two screens, including

one e-ink display. A wider range of entertainment-friendly mobile phones offer

a closer look at why Hisense enjoys continued success in the market.

Technology Laid Bare

CES attendees can explore Hisense's range of smartphones and appliances and get

a rare look into the inner workings of what makes Hisense a global leader in

display technology. Inside the booth are detailed stories and visible

applications of Hisense's proprietary technology, including ULED, Hi-View

chipsets and the integration of AI. These are among the many internal

enhancements that improve picture quality on Hisense's newly-announced premium

2019 TV products ¨C the Hisense U9F, Hisense H9F and Hisense H8F - that debuted

at CES.  

Hisense's full slate of products will be exhibited at the Consumer Electronics

Show in Las Vegas, January 8-11, 2019, at booth #10039 in Central Hall. For

more information, visit https://www.hisense-usa.com.   

Amazon Alexa(TM) is a registered trademark of Amazon.com, Inc.

All other trademarks cited herein are the property of their respective owners.

About Hisense USA Corporation and Hisense Company, Ltd.

Hisense USA Corporation is a subsidiary of Hisense Company, Ltd., established

in 1969 and headquartered in Qingdao, China. Hisense USA Corporation offers an

innovative range of technology products that disrupt the consumer electronics

industry, challenge the competition and provide significant value to consumers.

Distributed across North America, Hisense USA Corporation's product portfolio

includes televisions, refrigerators, air conditioners, dehumidifiers, beverage

coolers and freezers.

Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20190108/2339898-1

SOURCE  Hisense

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