RBEWC参加を確認した企業の第1陣はGoogle、イケア、ペプシコ、ブリティッシュ・エアウェイズ、Primark、カルフール

Fira de Barcelona

AsiaNet 77045 (0069)

RBEWC参加を確認した企業の第1陣はGoogle、イケア、ペプシコ、ブリティッシュ・エアウェイズ、Primark、カルフール

【バルセロナ(スペイン)2019年1月14日PR Newswire=共同通信JBN】第1回Retail & Brand Experience World Congress(RBEWC、リテール・ブランド経験ワールドコングレス)(https://retailandbrandexperience.com )に大手リテール部門グローバル企業の首脳、上級幹部が参加する。イベント主催者はすでに講演者第1陣の名前を確認している。彼らはそれぞれの経験を紹介し、技術革命さ中のリテール部門が直面する主要課題について討議する。Fira de Barcelona(フィラ・デ・バルセロナ)が主催するイベントは、5つのテーマエリア(顧客体験、オムニチャネル、不動産、技術、カスタマイズ)、7つのセクター(ファッション、薄利多売の消費財、店舗とショッピングセンター、ビューティー、エレクトロニクス、家具、デジタルバンキング)に分けられている。

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これまでに確認された知名度の高いゲストは、ブリティッシュ・エアウェイズ会長兼最高経営責任者(CEO)のアレックス・クルス氏、イケア最高開発責任者(CDO)のバーバラ・マーティン・コッポラ氏、ペプシコ欧州&アフリカ上級副社長兼南欧社長のザビエル・オリオス氏、カルフール・フランス・ゼネラルマネジャーのパスカル・クルザール氏、Googleイベリア・ゼネラルマネジャーのフエンシスラ・クレマレス氏、Primarkサプライチェーン・調達・品質グループディレクターのフアン・チャパロ氏、コロンビア大学マーケティング教授のベルント・H・シュミット氏らである。

運営委員会の委員長としてホセ・ルイス・ヌエロIESE Business School(イエセ)コンサルタント兼教授を擁するコングレスは、顧客体験の向上、食料部門のリテール、持続可能性の課題、サプライチェーン、オムニチャネル、カスタマイズ、オンライン購入時の出荷効率を上げる戦略、高級eコマース、不動産部門の将来などのテーマを扱う。

Retail & Brand Experience World Congressのディレクター、アルバ・バチスト氏は「われわれはリテール部門の主要な声や最も革新的なサクセスストーリーを集め、小売業を構成する各サブセクターが技術開発を適用する方法、また、将来を示す主要トレンドを分析する」と語った。

▽展示エリアと新興企業

Fira de BarcelonaのGran Via会場で5月27-29日に開催されるイベントには120社の展示エリア、新興企業75社のスペースもある。新興企業のうち25社は最優秀新企業を選定するコンペに参加する。Fira de Barcelonaが主催する第1回Retail & Brand Experience World Congressは、最新の技術的ソリューションを開発する企業とオンライン販売の主要プレーヤー、実店舗、大手ブラント、リテール企業の合流点になることを期待している。

詳しい情報は以下参照。

https://www.firabarcelona.com/en/news/-/pressnews/13864509/Google--Ikea--Pepsico--British-Airways--Primark-and-Carrefour--the-first-firms-to-confirm-their-attendance-at-the-RBEWC

ソース:Fira de Barcelona

Google, Ikea, Pepsico, British Airways, Primark and Carrefour, the First Firms to Confirm Their Attendance at the RBEWC

PR77045

BARCELONA, Spain, Jan. 14, 2019 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

      Directors and senior executives of leading global companies in the retail

sector will attend the first RBEWC (Retail & Brand Experience World Congress).

[https://retailandbrandexperience.com ] The event organisers have already

confirmed the names of the first speakers, who will pool experiences and

discuss the main challenges facing a sector which is undergoing a true

technological revolution. Organized by Fira de Barcelona, the event is divided

into five thematic areas (customer experience, omnichannel,  property,

technology and customization) and seven sectors (fashion, high-turnover

consumer goods, stores and shopping centres, beauty, electronics, furniture and

digital and banking).

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    The most high-profile guests already confirmed include Alex Cruz, President

of British Airways; Barbara Martin Copola, CDO at IKEA; Xavier Orriols, Senior

VP Europe & Africa and President South Europe at Pepsico; Pascal Clouzard,

General Manager at Carrefour France; Fuencisla Clemares, General Manager at

Google Iberia; Juan Chaparro, Group Director Supply Chain, Sourcing & Quality

at Primark; and Bernd H. Schmitt, Professor of Marketing at the University of

Columbia.

    The congress, which has consultant and professor of IESE Business School,

Jose Luis Nueno, as chairman of the steering committee, will address topics

such as improving customer experience, retail in the food sector, the

challenges of sustainability, the supply chain, omnichannel, customization,

strategies to improve the effectiveness of shipments in online purchases,

luxury e-commerce and the future of the property sector.

    Alba Batiste, director of the Retail & Brand Experience World Congress,

underlines that "We're bringing together some of the foremost voices in the

sector and the most innovative success stories so as to analyse how

technological development is being applied within the different sub-sectors

that make up the retail trade, as well as the main trends set to mark the

future."

    Exhibition area and startups

    The event, which will be held from 27 to 29 May in Fira de Barcelona's Gran

Via venue, will also have an exhibition area with 120 companies and space for

75 startups, 25 of which will take part in a competition to select the best

newly-created companies. Organized by Fira de Barcelona, the first Retail &

Brand Experience World Congress aspires to being a meeting point for companies

that are developing the latest technological solutions and the main players

involved in online sales, physical stores, major brands and retail companies.

    For more information, please see

https://www.firabarcelona.com/en/news/-/pressnews/13864509/Google--Ikea--Pepsico--British-Airways--Primark-and-Carrefour--the-first-firms-to-confirm-their-attendance-at-the-RBEWC

Source:  Fira de Barcelona

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