Ascendaと日本航空株式会社は様々な革新的ロイヤリティプログラムサービスを展開するための戦略的パートナーシップを発表

Ascenda

2019/1/22 11:51

Ascendaと日本航空株式会社は様々な革新的ロイヤリティプログラムサービスを展開するための戦略的パートナーシップを発表

AsiaNet 77158

シンガポール2019年1月22日 –グローバルエンドツーエンドロイヤリティソリューションプロバイダーのAscendaと日本のナショナルフラッグキャリアである日本航空株式会社(JAL )は、JALマイレージバンク会員に向けた新しいマイレージサービスに関する戦略的パートナーシップを締結しました。

この業務提携において、AscendaとJALはロイヤリティポイントの交換ネットワークであるTransferConnectというサービスを開始しており、TransferConnectにより、JALマイレージバンクの会員は、様々な銀行(対象銀行に限る)が発行する各クレジットカードのロイヤリティポイントをJALのマイルに移行することが可能になっております。

また、2つ目の大きな取り組みとして、JALはAscendaのソリューションを活用することで、JALマイレージバンクの世界約3,300万人の会員に向けてグローバル・オンライン・リワードショップを2019年中に開設予定です。グローバル・オンライン・リワードショップでは、国内外のホテル、レンタカーの予約、また様々な商品の購入や交換といったマイルをためる・つかう機能の拡充を予定しております。今後もAscendaは、自らの革新的な技術を活かしたサービスをJALに提供することで、モバイルアプリや金融など、幅広い領域においてJALとの協業を検討していきます。

「グローバル戦略パートナーとしてJALの持続的かつ革新的な成長をサポートできることを喜ばしく思います。2019年からの業務提携に向けて緊密にJALと連携し、ユニークで革新的なロイヤリティサービスを日本の皆様に提供するために、多額の投資を継続していきます。」Ascenda CEO カイル・アームストロング

Ascendaについて

Ascendaは革新的なロイヤリティソリューションのグローバルプロバイダーとして、世界中の主要な金融サービスや旅行ブランドにおいてプレミアムサービスを提供しています。

世界70以上のロイヤリティプログラムとの業務提携を基に、昨今のロイヤリティプログラムが直面している多くの課題を解決するためのエンドツーエンドソリューションを開発しています。

マーケティング、サービス、コスト、などの丁寧な管理に加えて、現地の市場ニーズを深く分析し、適切な技術やコンテンツ、価値提案により、Ascendaは非常に魅力的でシンプル、かつ利用しやすいサービスを提供しています。

Ascenda(旧Kaligo Solutions)の詳細については、http://www.ascendaloyalty.com/ をご覧ください。

(日本語リリース:クライアント提供)

Japan Airlines and Ascenda announce strategic partnership to launch series of innovative loyalty offerings

PR77158

SINGAPORE, Jan. 22, 2019 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

Japan Airlines (JAL), the national airline of Japan, and Ascenda, a global

innovator in loyalty management, have signed a strategic partnership to launch

a series of market-leading rewards offerings for JAL Mileage Bank members.

Under the new partnership, Ascenda has already connected the JAL Mileage Bank

program to its global TransferConnect loyalty currency exchange network. For

the first time, customers holding one of many international credit cards are

now able to easily convert their bank rewards points into JAL Mileage Bank

miles.

The second major initiative is the launch of a global online rewards mall,

going live in 2019 for JAL's 33 million Mileage Bank members worldwide. This

offering enables members to earn & redeem miles seamlessly online across

thousands of product options in favorite spend categories such as hotel stays,

car rentals, and merchandise.

Furthermore, JAL is tapping Ascenda's global loyalty expertise and services to

define a range of future innovations ranging from mobile rewards applications

to new financial services propositions.

"We are pleased to be Japan Airlines' global strategic partner supporting their

ambitious growth and innovation roadmap", said Kyle Armstrong, CEO of Ascenda.

"We look forward to working together closely to launch our new collaborations

in 2019 and continue to make significant investments to develop unique and

innovative loyalty experiences catered to Japanese consumers."

About Ascenda

Ascenda is a global provider of innovative loyalty solutions and operates

premium rewards propositions for major financial services and travel brands

worldwide.

As a trusted partner empowering over 70 of the world's leading rewards

programs, Ascenda develops end-to-end solutions to address the most meaningful

challenges facing the loyalty industry today.

By deeply profiling local market needs to provide the right technology, content

and value propositions alongside careful management of marketing, servicing,

costs, and fraud, Ascenda delivers highly compelling and beautifully simple

plug & play offerings that eliminate the trade-off between cost and customer

value.

For more information about Ascenda (formerly Kaligo Solutions), please visit

www.ascendaloyalty.com.

Contact: Valerie Perridon, valerie.perridon@ascendaloyalty.com

SOURCE  Ascenda

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中