イーウォレットの穴:モバイル決済アプリのユーザーつなぎとめが課題とCleverTapベンチマーク報告
イーウォレットの穴:モバイル決済アプリのユーザーつなぎとめが課題とCleverTapベンチマーク報告
AsiaNet 77180 (0126)
【サンフランシスコ2019年1月23日PR Newswire=共同通信JBN】
*平均解約率は77%、競合他社との差別化には即値と優れた顧客体験が重要に
モバイルマーケティングのエンゲージメントおよびアナリティクスのプラットフォームであるCleverTapは23日、Industry Benchmarks for Mobile Payment Apps(モバイル決済アプリに関する最新の業界ベンチマーク)レポートを発表した(https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2353787-1&h=1567370471&u=https%3A%2F%2Fclevertap.com%2Finsights%2Fmobile-payment-apps-benchmarks-report%2F%3Futm_medium%3Dref%26utm_source%3Dpr%26utm_campaign%3Dewalletbenchmark2019&a=for+Mobile+Payment+Apps )。7億以上のデバイスを使う5億8300万人のユニークユーザーから集計された何十億ものデータポイントの分析によると、高度に競争的な状況の中、アプリパブリッシャーはユーザーにユーザーオンボーディングに始まるカスタマージャーニーをたどらせることに苦心していることがわかった。
Logo - https://mma.prnewswire.com/media/559274/CleverTap_Logo.jpg
この結果を、同社の直近のオーバーザトップ(OTT)メディア&エンターテインメントアプリ(https://clevertap.com/insights/media-ott-apps-benchmarks-report/?utm_source=pr&utm_medium=reachout )とトラベルアプリ(https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2353787-1&h=744085632&u=https%3A%2F%2Fclevertap.com%2Ftravel-apps-industry-benchmark-report%2F&a=travel+apps )に関するレポートにおける以前のエントリーと比較すると、モバイル決済アプリのプロバイダーが現在直面する課題がさらに大きくなっていることが明らかに示されている。主な調査結果は以下の通り。
*モバイル決済アプリユーザーの4週間後の平均定着率はわずか8%(OTTは20%(https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2353787-1&h=1641038046&u=https%3A%2F%2Fclevertap.com%2Finsights%2Fmedia-ott-apps-benchmarks-report%2F&a=OTT%3A+20%25 )、トラベルアプリは48.3%(https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2353787-1&h=2436032410&u=https%3A%2F%2Fclevertap.com%2Ftravel-apps-industry-benchmark-report%2F&a=48.3 )
*モバイル決済アプリの登録にかかる時間は平均1時間(ちなみにOTTは8分、トラベルは18分)
*平均して新たなユーザーの35%が最初の1カ月以内にモバイル決済アプリの利用を申し込み、使用開始まで平均12日かかっている(OTTは26%が72時間以内、トラベルは80%が44分以内)
ある段階から次の段階への移行を含むアプリのライフサイクル全体にわたるユーザー行動に関する知見に加えて、レポートではライフサイクルの各段階におけるユーザー体験の状態を最もよく表す評価基準に関するガイドラインも含まれている。
CleverTapのマーケット部門グローバルヘッドのアルミトラ・カルニク氏は「グローバル決済アプリの市場が成長するにつれ、アプリパブリッシャーはシェアを獲得し、維持するのに信じられないほどの課題に直面している。当社は顧客がアプリのパフォーマンスを最適化し、すべてのタッチポイントにわたってシームレスなユーザー体験を実現するために不可欠な評価基準を顧客に理解してもらえるようサポートすることに注力している。モバイル決済アプリに関する当社のベンチマークレポートはデータに基づいた『CleverTips』を提供しているが、これはアプリのエンゲージメント、顧客維持、収益拡大のために各段階で顧客を取り込むのに役立つ具体的なガイドラインになっている」と語った。
Industry Benchmarks for Mobile Payment Appsは(https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2353787-1&h=2151857136&u=https%3A%2F%2Fclevertap.com%2Finsights%2Fmobile-payment-apps-benchmarks-report%2F%3Futm_medium%3Dref%26utm_source%3Dpr%26utm_campaign%3Dewalletbenchmark2019&a=here )を参照。
▽CleverTapについて
CleverTapは、消費者ブランドがユーザーを生涯つなぎ留めて置けるよう支援している。それは、オンライン、オフライン両チャネルから集めたユーザーデータを1つのプラットフォーム上に集約する強力なモバイル・マーケティング・ソリューションである。毎日、何千ものブランドがCleverTapの機械学習モデルを利用し、マーケティング担当者がオムニチャネルの成長を促すのに役立つ差別化された顧客取り込み戦略を策定している。素晴らしい顧客体験を生み出すのに役立つ実用的でリアルタイムの知見を利用し、有益な顧客関係を構築しよう。
Vodafone、ドミノピザ、DC Comics、Go-Jek、Cleartrip、BookMyShow、DealsPlusなど8000を超えるグローバルなアプリ、ウェブサイトがCleverTapを信頼し、ユーザーのより高い生涯価値をもたらす体験を生み出している。さまざまな規模の企業がいかにして顧客とより有意義な関係を構築しているかを確認するには、当社のカスタマーページ(https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2331058-1&h=418744719&u=https%3A%2F%2Fclevertap.com%2Fcustomers%2F%3Futm_source%3Dpr%26utm_medium%3Dref%26utm_campaign%3Dcltp&a=customers+page )を参照。
CleverTapは、サンフランシスコ、ニューヨーク、ロンドン、シンガポール、ムンバイ、ベンガルールに拠点を置く。CleverTapは、Accel、Sequoiaなどの大手ベンチャーキャピタルから支援を受けている。詳細についてはhttps://clevertap.com にアクセスするか、Facebook(https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2353787-1&h=3614303295&u=https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Fclevertap%2F&a=Facebook )とTwitter(https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2353787-1&h=1618432895&u=https%3A%2F%2Ftwitter.com%2Fclevertap&a=Twitter )でフォローを。
▽報道関係問い合わせ先
Ketan Pandit
PR for CleverTap
ketan@clevertap.com
ソース:CleverTap
Hole in the eWallet: Mobile Payment Apps Face Significant Challenges Engaging, Retaining Users, Shows CleverTap Benchmark Report
PR77180
SAN FRANCISCO, Jan. 23, 2019 /PRNewswire=KYODO JBN/ --
--With 77 percent average churn, immediate value and superior customer
experience become critical competitive differentiators
Mobile marketing engagement and analytics platform CleverTap today released its
latest Industry Benchmarks for Mobile Payment Apps report (
). Based on the analysis of billions of data points aggregated from over 583
million unique users across 700+ million devices, the results reveal a
highly-competitive landscape in which app publishers struggle to move users
along the customer journey starting from user onboarding.
Logo - https://mma.prnewswire.com/media/559274/CleverTap_Logo.jpg
Comparing these results to previous entries in the company's most recent
reports for over-the-top (OTT) media & entertainment apps (
https://clevertap.com/insights/media-ott-apps-benchmarks-report/?utm_source=pr&utm_medium=reachout
)
and travel apps (
) provides a clear demonstration of the greater challenges facing mobile
payment app providers today. Key findings include:
-- The average retention rate for mobile payment app users is only 8%
after 4 weeks (compared to OTT: 20% (
),
Travel: 48.3% (
))
-- The average registration time for mobile payment apps is 1 full hour
(compared to OTT: 8 minutes, Travel: 18 minutes)
-- On average, 35% of new users engage with mobile payment apps within the
first month, on an average taking 12 days to engage (compared to OTT:
26% within 72 hours, Travel: 80% within 44 minutes)
In addition to insights into user behavior throughout the app's lifecycle,
including transitions from one stage to the next, the report also offers
guidance on which metrics best indicate the health of the user experience at
each stage of the lifecycle.
"As the market for global payment apps continues to grow, app publishers face
incredible challenges when trying to capture - and keep - their share," said
Almitra Karnik, Global Head of Marketing at CleverTap. "We continue to remain
focused on helping our customers understand the essential metrics that will
enable them to optimize their app's performance and create a seamless user
experience across all touchpoints. Our Benchmark Report for Mobile Payment Apps
provides data-backed 'CleverTips,' which are specific guidelines to help engage
customers at each stage to grow app engagement, retention and revenue."
The Industry Benchmarks for Mobile Payment Apps can be accessed here (
).
About CleverTap
CleverTap helps consumer brands retain their users for life. It is a powerful
mobile marketing solution that brings together user data from online and
offline channels on one centralized platform. Every day, thousands of brands
use CleverTap's machine learning models to create differentiated customer
engagement strategies that help marketers drive omnichannel growth. Build
valuable customer relationships using actionable, real-time insights that help
create amazing customer experiences.
Over 8,000 global apps and websites, including Vodafone, Domino's Pizza, DC
Comics, Go-Jek, Cleartrip, BookMyShow, and DealsPlus, trust CleverTap to create
experiences that drive higher user lifetime value. To see how businesses of all
sizes are building more meaningful customer relationships, visit our customers
page (
).
CleverTap operates out of San Francisco, New York, London, Singapore, Mumbai,
and Bengaluru. CleverTap is backed by leading venture capital firms including
Accel and Sequoia. To learn more, visit https://clevertap.com or follow on
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) and Twitter (
) .
Press Contact
Ketan Pandit
PR for CleverTap
ketan@clevertap.com
SOURCE: CleverTap
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