CleverTapがVonage APIプラットフォームNexmoと提携

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CleverTapがVonage APIプラットフォームNexmoと提携

AsiaNet 77723 (0369)

【サンフランシスコ2019年3月6日PR Newswire=共同通信JBN】

*マーケティング担当者と顧客の大規模なコミュニケーションを促進

* モバイルマーケティング担当者はSMS、ソーシャルメッセージングアプリなどのさまざまな顧客コミュニケーション手段を活用し、安定して長期的なユーザー保持と顧客満足を促進する魅力的な顧客体験を安全性と信頼性の下で作り出す

業界をリードするモバイルマーケティング自動化プラットフォームのCleverTapは6日、ビジネスクラウドコミュニケーションのリーダーであるVonage(NYSE:VG)を提携相手に選び、Vonage APIプラットフォームであるNexmoを介してCleverTapのモバイル自動化プラットフォームから新たなユーザーエンゲージメントチャンネルを直接実行できるようにすると発表した。この提携により、クライアントは大規模な顧客ライフサイクル全体を通じてパーソナライズされたオムニチャンネルのコミュニケーション体験を容易に構築し、貴重な顧客関係と強化されたエンゲージメントを作り出すことができる。

Logo - https://mma.prnewswire.com/media/559274/CleverTap_Logo.jpg

今日の消費者は、複数のタッチポイントを通じてブランドと相互につながっている。消費者の90%が1つのデバイスでタスクを開始し、別のデバイスで終了している。(注1)(https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2394059-1&h=422960515&u=https%3A%2F%2Fblog.marketo.com%2F2014%2F04%2Fthe-definition-of-omni-channel-marketing-plus-7-tips.html&a=* 、注1)。消費者の行動が変化するにつれて、マーケティング担当者はシームレスなカスタマージャーニーを確実なものにするためエンゲージメント戦略を調整し、進化させる必要がある。総合的な顧客体験を提供するためにマーケティング担当者はデータサイロを排除し、チャンネル間でコンシューマジャーニーを調整し、好みに基づいた最も関連性の高いチャンネルを通じて顧客に対応する必要がある。

CleverTapのスニル・トーマス共同創立者兼最高経営責任者(CEO)は「CleverTapは、シームレスな顧客体験を実現するための最善のモバイルマーケティングソリューションを世界の大企業の幾つかに提供している。最新の技術進歩を迅速に活用する能力と結びついたNexmoのクラウド通信分野における実績のあるノウハウは、Nexmoを当社にとっての重要なパートナーとならしめている。CreverTapの顧客はセキュリティー、実現可能性、信頼性といった運用上の課題を心配することなく、成功に導く差別化されたエンゲージメント戦略の構築に集中できる」と述べた。

Vonageのオマル・ジャベイド最高製品責任者(CPO)は「VonageとCleverTapの提携により、適切なメッセージを備えた適切なチャンネルを介して顧客は大規模にユーザーと関わることができ、また長期的なユーザーの保持と収入を生み出す優れた体験を提供できる。好みのチャンネルで特定のメッセージに積極的に対応する傾向に基づいてリアルタイムでユーザーを自動セグメントする能力は、この提携を独自のものにしている」と述べた。

▽CleverTapについて

CleverTapは、消費者ブランドがユーザーを生涯つなぎ留めるよう支援している。グロースチームは、CleverTapの自動化、AI/ML、パーソナル機能を利用し、すべてのタッチポイントにわたって最も一貫した体験を提供することで、顧客のライフサイクルを管理し、改善している。統合されたデータプラットフォーム、自動化されたセグメントとインサイト、オムニチャンネルのエンゲージメントによる独自の組み合わせにより、CleverTapはブランドのリアルタイムで大規模な顧客体験の最適化を可能にしている。

スター、ソニー、Vodafone、ドミノピザ、DC Comics、BookMyShow、DealsPlusなど8000を超えるグローバルブランドがCleverTapを信頼し、ユーザーとの関係を築きモバイルアプリを成長させている。CleverTapは、サンフランシスコ、ニューヨーク、ロンドン、シンガポール、ムンバイ、ベンガルールに拠点を置く。さまざまな規模の企業がいかにして顧客とより有意義な関係を構築しているかを確認するには、当社のカスタマーページ(

https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2394059-1&h=1043121592&u=https%3A%2F%2Fclevertap.com%2Fcustomers%2F%3Futm_source%3Dpr%26utm_medium%3Dref%26utm_campaign%3Dnexmo&a=customers%27+page )を参照。CleverTapをもっと知るには、www.clevertap.com を参照するか、Facebook(

https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2394059-1&h=3857292047&u=https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Fclevertap%2F%3Futm_source%3Dpr%26utm_medium%3Dref%26utm_campaign%3Dnexmo&a=Facebook )もしくはTwitter(https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2394059-1&h=2259202274&u=https%3A%2F%2Ftwitter.com%2Fclevertap%3Futm_source%3Dpr%26utm_medium%3Dref%26utm_campaign%3Dnexmo&a=Twitter )でフォローを。

▽報道関係問い合わせ先

Ketan Pandit

PR for CleverTap

ketan@clevertap.com

ソース:CleverTap

CleverTap Partners with Nexmo, the Vonage API Platform, Empowers Marketers to Communicate with their Customers at Scale

PR77723

SAN FRANCISCO, March 6, 2019 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

-- Mobile marketers can now leverage various channels of customer

communications, such as SMS, social messaging apps and more, to craft engaging

customer experiences that drive reliable long-term user retention and customer

satisfaction with reliability and dependability

The leading mobile marketing automation platform, CleverTap, today announced it

has chosen, Vonage (NYSE:VG), a business cloud communications leader, to enable

additional user engagement channels directly from CleverTap's mobile automation

platform via Nexmo, the Vonage API Platform. With this partnership,  clients

can easily build personalized omnichannel communications experiences throughout

the entire customer life cycle at scale, creating valuable customer

relationships and enhanced engagement.

Logo - https://mma.prnewswire.com/media/559274/CleverTap_Logo.jpg

Consumers today interact with brands through multiple touchpoints. 90% of

consumers start a task on one device and finish it on another.* (

https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2394059-1&h=422960515&u=https%3A%2F%2Fblog.marketo.com%2F2014%2F04%2Fthe-definition-of-omni-channel-marketing-plus-7-tips.html&a=*

) As consumer behavior changes, marketers need to adapt and evolve their

engagement strategies to ensure a seamless customer journey. To deliver a

holistic customer experience, marketers need to eliminate data silos,

orchestrate consumer journeys across channels, and engage with the customer

through the most relevant channel based on preference.

"CleverTap provides some of the world's largest companies with the

best-of-breed mobile marketing solutions to help them create a seamless

customer experience," said Sunil Thomas, co-founder and CEO of CleverTap.

"Nexmo's proven expertise in the cloud communications space, combined with its

ability to swiftly leverage the latest technological advances, makes Nexmo a

key partner for us. CleverTap customers can focus on building differentiated

engagement strategies that win without having to worry about operational issues

such as security, deliverability, and reliability."

"Vonage's partnership with CleverTap empowers customers to engage with their

users through the right channels with the right message at scale and provides a

superior experience that drives long-term user retention and revenues," said

Omar Javaid, Vonage Chief Product Officer. "The ability to auto-segment users

in real-time based on their propensity to respond positively to a specific

message on a favorable channel is what makes this partnership unique."   

About CleverTap

CleverTap helps consumer brands retain their users for life. Growth teams use

CleverTap's automation, AI/ML and personalization capabilities to manage and

improve customer lifecycle by delivering the most consistent experience across

all touchpoints. With a unique combination of a unified data platform,

automated segmentation and insights, and omnichannel engagement, CleverTap

enables brands to optimize customer experiences in real time and at scale.

Over 8,000 global brands, including Star, Sony, Vodafone, Domino's Pizza, DC

Comics, BookMyShow, and DealsPlus, trust CleverTap to help them connect with

users and grow their mobile apps. CleverTap has offices in San Francisco, New

York, London, Singapore, Mumbai, and Bengaluru. To see how businesses of all

sizes are building more meaningful customer relationships, visit the customers'

page (

https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2394059-1&h=1043121592&u=https%3A%2F%2Fclevertap.com%2Fcustomers%2F%3Futm_source%3Dpr%26utm_medium%3Dref%26utm_campaign%3Dnexmo&a=customers%27+page

), and for more information about CleverTap, visit www.clevertap.com or follow

on Facebook (

https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2394059-1&h=3857292047&u=https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Fclevertap%2F%3Futm_source%3Dpr%26utm_medium%3Dref%26utm_campaign%3Dnexmo&a=Facebook

) and Twitter (

https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2394059-1&h=2259202274&u=https%3A%2F%2Ftwitter.com%2Fclevertap%3Futm_source%3Dpr%26utm_medium%3Dref%26utm_campaign%3Dnexmo&a=Twitter

).

Press Contact

Ketan Pandit

PR for CleverTap

ketan@clevertap.com

SOURCE CleverTap

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