北京:Artpriceが、中国のアート市場に向けた新中国用ブランドを発表

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北京:Artpriceが、Artronとの「新シルクロード」プロジェクトに際し、中国のアート市場に向けた新中国用ブランドを発表

AsiaNet 78025

パリ、2019年3月27日/PRニュースワイヤー/ --

本日、3月18日付けのプレスリリース(下記のリンク参照)で発表された予告にしたがい、Artpriceの中国語ブランド名が発表されました。これは、Artronが始動させる中国の公式スプリングキャンペーンにおいて、新たなベースラインとともに用いられます。

この新ネームは、雅派.芸術道と表記されます。

[リンクから中国名について読むhttps://imgpublic.artprice.com/img/wp/sites/11/2019/03/artprice-chinese-brand.png ]

中国のアート市場関連業者との数々の会談を経て決定された新しいネームは、中国の人々がアートに寄せる信頼と、道教における「道」を想起させます。この道は、アート市場に対する理解によって導かれる英知の道を指し示します。

このベースライン「掌握全球芸術市場」は、「グローバルアート市場を制覇せよ」と訳すことができます。

[リンクから中国のベースラインについて読む

https://imgpublic.artprice.com/img/wp/sites/11/2019/03/artprice-maitriser-le-marche-mondial.png ]

Thierry Ehrmannは、「Artpriceが中国における中国ブランドとして、同国のアートファンや収集家、アート関連業者の嗜好や審美眼を考慮することによって、千年紀を誇る文化に裏付けられた中国の歴史と現在に真に溶け込み、中国市場の知名度を上げ、販売高の増加をより迅速に実現することが可能になる」、と述べています。

この新しいイニシアティブのもとで、3月末からArtpriceが中国の巨大な国内アート市場において最大限のアピールを行い、市場の経済的ポテンシャルを把握するとともに、中国の千年紀の美術史に「浸透」することが可能となります。Thierry Ehrmannが強調するように、「中国市場を制覇するには、4000年の時をさかのぼる歴史を認識し、謙虚な姿勢を忘れずにたえざるアプローチを試みる必要がある」でしょう。

提携パートナーのArtron社は、去る2月に明らかにされた中国国家の新政策を受け、支払いプラットフォームの設立と施行を手がけます。この措置により、Artpriceのロードマップが強化されることになります。中国国家の新政策を汲んだストラテジー路線によって、Artpriceが当初定めた目標は若干延期されることになりました。ただし、その内容に変更はありません(2019年3月18日付けのプレスリリース参照)。

Artpriceの戦略は、習 近平国家主席の来仏中に定められた交易とパートナーシップの一環を成し、3月25日のエマニュエル・マクロン大統領による中仏間の外交関係55周年を記念スピーチにおいても大きく取り上げられました。

先週Artpriceと中国の公式パートナーArtronによって共同発行された「第21回グローバルアート市場年次報告」において、Artronの社長Wan Jie氏は、「ArtronとArtpriceの業務提携における伸びになぞらえられるアート市場の成長は、われわれサイドがリソースやオプティマルなデータを導入し、インターネット技術がますます洗練化され、ビジネス提携モデルが多様化されることによって、今後さらに加速化されることが予測されます。この動きを受ける新シルクロードは、東洋と西洋という異なるアートの世界と、その市場の橋渡しの役割を果たすことになるでしょう」、と述べています。

今後は、フランス滞在中の習 近平国家主席によって明らかにされた「一帯一路(BRIもしくはOBOR)」政策の一環として、「アート市場の新シルクロード」が焦点とされます。

中国権威の信任を受けたArtpriceは、Artronと共同でこの「アート市場シルクロード」構築の一端を担います。これは、2018年11月にArtprice経営陣による北京公式訪問に際して交わされた契約が、もっとも高い水準で確定されたことを意味します。

一帯一路(BRI)プログラムは、アジアならびにヨーロッパの約65か国を対象とし、総費用は全世界の国内総生産の55%が想定されています。また、プログラムには世界人口の70%にあたる44億人、全世界のエネルギー貯蔵量の75%が関与します。全プログラムの施行にあたり、30~35年間の投資期間が見込まれています。

初期のプロジェクトに関する推定予算は、約9000億ドルとされます。中国は、新シルクロード沿いの諸国における将来的な構造基盤構築のために、8兆ドルの貸付を視野に入れています。

また、驚異的なペースでの中国国民の富裕化にともない、中国のアート市場が飛躍的な伸びを享受することが予測されています。2020年までに、アジアはグローバルアート市場のおよそ70%を占めることになるでしょう。

2019年3月20日にベイン・アンド・カンパニー社が発表した調査によれば、2018年に中国国内だけで世界の高級品の33%が消費されています。このような高い数値は、高級品市場とアート市場の密接な関係性をかんがみると、ArtpriceとArtronの中国アート市場に対する予測を確証しているといえるでしょう。同調査によれば、中国における高級品の消費は、アメリカとヨーロッパの消費総計をすでに上回っています。

Artpriceは、中国との関係性を緊密化するために、「在リヨン新中仏協会」に加盟しました。リヨン市は、ルネッサンス期よりシルクロード終着地点のひとつであったという歴史を有します。

さらにこのリヨン市は、フランスでもっとも頻繁に中国リーダーの訪問を受けている都市です。

リヨン市、リヨン市商工業会議所、ならびにADERLYの主導で設立されたリヨンの新中仏協会は、SEBグループ、メリュー社、ファーウェイ社、サノフィ社、EDF、中国銀行、ヴェオリア社をはじめとする数々の公私立団体と提携を結んでいます。協会はさまざまな任務のなかでもとりわけ、80年以上にわたるフランスと中国間の最高水準における交友を促進するネットワークとして自らを認識しています。

協会は、フランスの国際的プロモーションと、リヨンを中心とする地方の経済的アトラクティビティの称揚を使命とし、そのために中国に向けてリヨン圏の経済的利点をアピールし、ローヌ・アルプ地方における中国の投資促進に貢献します。

また在リヨン新中仏協会は、2013年の「旧シルクロードにクロスするシルクロード経済ベルト計画」始動後の2014年、中仏外交関係50周年記念の枠内で、習 近平国家主席の公式訪問を受けています。

こういった時勢に応え、1921年来の友好関係を有した在リヨン中仏協会が復興され、リヨン市と中国間の将来的な関係構築における新たな推進力を担っていきます。

2019年3月25日付けのフィガロ紙上で、在リヨン新中仏協会が大きく取り扱われました。この記事では、1921年以降に中国の名だたるエリートがリヨンで教育を受けた事実を考慮した習 近平国家主席が、在リヨン新中仏協会の復興を率先したとされています。ヨーロッパのほかのいかなる都市でもないこのリヨン市が、中国との歴史的リンクとして機能してきたといえるでしょう。

Artpriceは、中国におけるビジビリティを強化するために、アジア最大の現代アートフェア「第7回アートバーゼル香港」にはじめて参入します。Artronとともに、2つのグループが名誉ある一スタンドを占め、独自のデシジョンサポートツールのプロモーションを行います。またArtpriceとArtronは、2019年4月26日から29日に開催される「Art Beijing」にも参加します。

最後に、Artpriceのフェイスブックのフォロワーが400万人を突破したことをご報告いたします。この事実はソーシャルネットワークのグローバルリーダーにおける成功を意味し、実際に投稿ごとに購読者数が増加しています。フェイスブックは、 世界各国の潜在クライアントに向けてArtpriceのデータバンクならびにサービスを広める宣伝塔の役割を担っています。

2017年6月30日のArtprice年次総会において、当時34万5千人であったフォロワー数を2018年度末までに100万人に増やすことが目標とされていました。この目標は、2年に満たない期間に1061%の伸び率にあたる365万5000人の追加フォロワーを獲得し、大幅に突破されました。

ソーシャルメディアにおける確かなオーディエンス層を有するArtpriceによって、西洋におけるArtronの知名度が高められています。またこのArtronは、4月初旬に数々のネットワークを始動させます。WeChat、Tencent、QQ, Sina Weibo、Baidu、Tiebaをはじめとするこれらのネットワークによって、Artprice(中国名を使用)に数千万人を数える会員がもたらされます。

3月18日のプレスリリース

https://www.actusnews.com/fr/ARTPRICE/cp/2019/03/18/artprice-and-artron-are-adapting-their-2019-strategy-to-the-art-market-dimension-of-china_s-belt-and-road-initiative-bri-that

著作権 (c)2019 thierry Ehrmann – www.artprice.com

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Artprice について:

Artprice は、Euronext Paris、SRD long only および Euroclear によって、Eurolistに記載されています。7478 - ブルームバーグ:PRC - ロイター:ARTF

Thierry Ehrmann により設立 (Who's who公認の経歴を見る ) (c) https://imgpublic.artprice.com/img/wp/sites/11/2019/03/2019-bio-whoswho-thierry-ehrmann.pdf )

動画で Artprice を見る https://www.artprice.com/video

Artprice は、美術品の価格および索引データバンクにおけるグローバルリーダーです。3000万件以上の索引と、70万人以上のアーティストをカバーした競売データを有します。Artprice Images(R) は、世界最大のアート市場リソースへの無制限アクセスを提供しています。ライブラリーは、西暦1700年から今日までの1億2600万点に上る芸術作品の画像ならびに出版物を所蔵し、それぞれにArtpriceの美術史家によるコメントが付記されています。

Artprice は、6300にのぼる競売業者からの情報で自社データバンクをたえずアップデートし、世界の主な通信社や7200近くの国際プレス出版社に向け、アート市場のトレンドを発信しています。

Artpriceは、450万人のメンバーに向けて美術品の売買における世界的リーダー市場へのアクセス権を提供します。Artpriceでは、アート市場に向けたブロックチェーンを準備しています。これは去る2019年3月に出版され、BPI(フランスの国立科学ラベル)の認定を受けたArtpriceによる2018年度国際アート市場の年次報告です。 https://www.artprice.com/artprice-reports/the-art-market-in-2018

Artpriceは、アート市場における中国のリーダーArtronグループをパートナーとし、緊密な提携関係を構築しています。

Artronグループについて

Artron Art Group (Artron)は、1993年にWan jieによって創立された包括的な文化産業グループで、美術的価値の継承、称揚ならびに普及に取り組んでいます。豊かなアートデータをベースとするArtron社は、アート業界ならびにアートファンに向けて、ITアプリケーション、最新のデジタル技術、イノベート技術や機器を駆使し、プロの鑑識によるサービスとクオリティ製品体験を提供しています。

すでに6万冊を超える書籍やオークションカタログを実現したArtronは、世界最大の美術書出版社であり、その年間出版量は3億万冊に上ります。アート部門に300万人を超える専門業者メンバーを擁し、世界的なリーダーとなったウェブサイトには、1日当たり平均1500万人のビジターを集めています。

Artonのウェブサイト: www.Artron.net

Artpriceの現代アート市場に関する2018年度年次報告 - 無料アクセス:

https://www.artprice.com/artprice-reports/the-contemporary-art-market-report-2018

Artprice のプレスリリース:

http://serveur.serveur.com/Press_Release/pressreleaseen.htm

https://twitter.com/artpricedotcom

Artmarket ニュース:

https://twitter.com/artpricedotcom & https://twitter.com/artmarketdotcom

https://www.facebook.com/artpricedotcom フォロアー数400万人

http://artmarketinsight.wordpress.com/

本部を有名なカオス邸現代美術館にある Artprice のアルケミーと世界をご覧ください。 https://issuu.com/demeureduchaos/docs/demeureduchaos-abodeofchaos-opus-ix-1999-2013

https://vimeo.com/124643720

カオス邸 現代美術館

https://www.facebook.com/la.demeure.du.chaos.theabodeofchaos999   フォロアー数360万人

お問い合わせ先: ir@artprice.com

(日本語リリース:クライアント提供)

Beijing: in the Framework of the 'New Silk Roads' Signed With Artron, Artprice Has Revealed Its New Chinese Brand Specially Adapted to the Chinese Art Market

PR78025

PARIS, March 27, 2019, /PRNewswire=KYODO JBN/--

As previously indicated in our March 18 press release (see link below),

Artprice has today revealed the Chinese brand name it will use in Artron's

launch of its official spring campaign with a new baseline in Chinese.

The name is: [Follow the link to read the Chinese name:

https://imgpublic.artprice.com/img/wp/sites/11/2019/03/artprice-chinese-brand.png ]

Decided after much discussion with art market professionals in China, this name

evokes Chinese confidence in art and the "Dao of Art"... i.e. the path of

wisdom to which knowledge of the Art Market leads.

The Chinese baseline "Master the Global Art Market".

[ Follow the link to read the Chinese baseline:

https://imgpublic.artprice.com/img/wp/sites/11/2019/03/artprice-maitriser-le-marche-mondial.png ]

As thierry Ehrmann says, "by becoming a Chinese brand for China - taking into

account the specific tastes of Chinese art lovers, collectors and professionals

- Artprice is blending into the history and daily life of China's

thousand-year-old culture, thereby boosting its notoriety and its sales

turnover more quickly".

At the end of this March, this new initiative will allow Artprice to achieve

optimal exposure in China's colossal domestic market and to capture its

economic potential with a 'permeability' that relates to China's

multi-millennial history of art. Again, as Mr Ehrmann puts it "in order to

conquer China you have to immerse yourself in a culture that goes back 4,000

year, and you have to approach the country with both humility and constance.

In collaboration with Artprice, Artron has strengthened Artprices's road-map by

the creation and implementation of a payment structure in order to comply with

the new Directives from the Chinese government announced in February 2019.

The strategic moves prompted by these Directives have slightly postponed Artprice's

initial targets, which otherwise remain unchanged (See Press Release of 18 March 2019).

Artprice's strategy is therefore part of the framework for trade and

partnerships defined during President Xi Jinping's visit to France and largely

commented in Emmanuel Macron's speech on 25 March 2019 marking the 55th

anniversary of China's diplomatic relations with France.

In his editorial for the 21st Global Art Market Annual Report co-published by

Artprice and Artron last week, Mr Wan Jie, Chairman of Artron Group, Artprice's

Chinese Institutional partner, stated: "This growth (of the art market) over

time, like that of Artron's partnership with Artprice, will continue to

accelerate as we integrate our resources, optimize our data, upgrade our

Internet technology and diversify our business cooperation models. The result

will be a New Silk Road connecting the different art worlds and the markets of

the East and the West."

We are therefore talking about a 'New Silk Road for the Art Market' in the

framework of China's "One Belt, One Road"(OBOR) or "Belt and Road Initiative"

(BRI) as presented by President Xi Jinping this week in France.

Artprice is now accredited by the Chinese authorities as a major player

alongside Artron in the project to construct an Art Market SiIk Road, thereby

confirming at the highest level the agreements reached during the official

visit of Artprice's management to Beijing in November 2018.

The Belt and Road Initiative covers approximately 65 countries in Asia and

Europe, for a total estimated cost of 55% of global GDP. It involves 70% of the

global population - 4.4 billion people - and 75% of the world's energy

reserves, with the total estimated investment period spanning 30 to 35 years

for all the projects to be completed.

The estimated value of the initial projects is around 900 billion dollars and

China is apparently considering making loans for the completion of future

infrastructures in the different countries along the new Silk Road that could

amount to 8 trillion dollars.

Moreover, as the country's population gets richer - a phenomenon that is progressing

at an astonishing pace - China's Art Market is expected to enjoy phenomenal growth.

By 2020, Asia should account for roughly 70% of the global Art Market.

According to a study published by Bain & Company on 20 March 2019, China alone

consumed 33% of the world's Luxury Goods in 2018. As the Art Market has very

strong correlations with the Luxury Goods market, this figure corroborates

Artprice's and Artron's forecasts for China's Art Market. In fact, according to

the same study, China's consumption of Luxury Goods is already greater than

that of Europe and the USA combined.

To build stronger institutional relations with China, Artprice has become a

member of the New Franco-Chinese Institute of Lyons because the French city is

one of the historical final destinations of Silk Roads since the Renaissance.

Lyons is in fact the most visited French city by Chinese leaders.

Created at the initiative of the City of Lyons, the Lyons Chamber of Commerce

and the ADERLY, the New Franco-Chinese Institute of Lyons has already brought

together many institutional and private partners like Groupe SEB, Institut

Mérieux, Huawei, Sanofi, EDF, Bank of China and Veolia. It defines itself,

among other things, as a networking facilitator for contacts at the highest

levels in France and China for over 80 years.

The Institute's mission is the international promotion of France and of the

economic attractiveness of the Lyons region by advertising the economic

advantages of Lyons in China and encouraging Chinese investment in the

Rhône-Alpes region.

Moreover, after launching, in 2013, the project for an "Economic corridor

traversing countries crossed by the old Silk Road", in 2014, President Xi

Jinping made an official visit to the New Franco-Chinese Institute of Lyons in

the framework of the 50th anniversary of diplomatic relations with France.

Indeed, the New Franco-Chinese Institute of Lyons was revived precisely in this

context, and it intends - with its historical connections (since 1921) - to

give new impetus to the future of relations between Lyons and China.

On 25 March 2019, the New Franco-Chinese Institute of Lyons was the subject of

a long article in the Figaro. Apparently China's President Xi Jinping is at the

origin of the initiative to revive the New Franco-Chinese Institute of Lyons

because a large section of China's historical elite has been educated in Lyon

since 1921. No other place in Europe can boast this kind of historical link to

the Middle Kingdom.

To boost its visibility in China, Artprice will be present (for the first time

ever) at Asia's largest Contemporary Art fair... the 7th edition of Art Basel

Hong Kong. Alongside Artron, the two groups will occupy a prestigious stand and

will promote their exclusive Decision Support Tools. Likewise, Artprice will

also be present with Artron at Art Beijing from 26 to 29 April 2019.

Lastly, Artprice's Facebook page has just reached 4 million followers

worldwide. This represents an exceptional success on the world's leading social

network, with a growing level of uptake at each publication, thereby spreading

Artprice's databanks and services to new potential clients all over the world.

On 30 June 2017, Artprice informed its AGM that it had 345,000 followers

worldwide and it promised to reach 1 million by end-2018. That promise has now

been largely superseded with an additional 3,655,000 followers, equivalent to a

1,061% increase in less than two years.

With its unequalled audience on social media, Artprice is now giving Artron

Western exposure just as Artron, at the beginning of April, will open its

numerous networks with several tens of millions of members for Artprice (with

its new Chinese name) including notably WeChat, but alsoTencent, QQ, Sina

Weibo, Baidu and Tieba, among others.

March 18 press release:

https://www.actusnews.com/fr/ARTPRICE/cp/2019/03/18/artprice-and-artron-are-adapting-their-2019-strategy-to-the-art-market-dimension-of-china_s-belt-and-road-initiative-bri-that

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Subscribe to our services: https://www.artprice.com/subscription

About Artprice:

Artprice is listed on the Eurolist by Euronext Paris, SRD long only and

Euroclear: 7478 - Bloomberg: PRC - Reuters: ARTF.

Founded by thierry Ehrmann (see Who's who certified Biography ) (c)

https://imgpublic.artprice.com/img/wp/sites/11/2019/03/2019-bio-whoswho-thierry-ehrmann.pdf).

Dicover Artprice in video: https://www.artprice.com/video

Artprice is the global leader in art price and art index databanks. It has over

30 million indices and auction results covering more than 700,000 artists.

Artprice Images(R) gives unlimited access to the largest Art Market resource in

the world: a library of 126 million images or prints of artworks from the year

1700 to the present day, along with comments by Artprice's art historians.

Artprice permanently enriches its databanks with information from 6,300 auctioneers

and it publishes a constant flow of art market trends for the world's principal news

agencies and approximately 7,200 international press publications.

For its 4,500,000 members, Artprice gives access to the world's leading

Standardised Marketplace for buying and selling art. Artprice is preparing its

blockchain for the Art Market. It is BPI-labelled (scientific national French

label) Artprice's Global Art Market Annual Report for 2018 published last March

2019: https://www.artprice.com/artprice-reports/the-art-market-in-2018

Artprice is associated with Artron Group the Chinese leader in the Art Market,

its solid institutional partner.

About the Artron Group:

"Artron Art Group (Artron), a comprehensive cultural industrial group founded

in 1993 by Wan jie, is committed to inheriting, enhancing and spreading art

value. Based on abundant art data, Artron provides art industry and art fans

with professional service and experience of quality products by integrated

application of IT, advanced digital science and innovative crafts and materials.

Having produced more than 60,000 books and auction catalogues, Artron is the

world's largest art book printer with a total print volume of 300 million a

year. It has more than 3 million professional members in the arts sector and an

average of 15 million daily visits, making it the world's leading art website."

Artron's Web: www.Artron.net

Artprice's Contemporary Art Market Annual Report for 2018 - free access at:

https://www.artprice.com/artprice-reports/the-contemporary-art-market-report-2018

Artprice's press releases:

http://serveur.serveur.com/Press_Release/pressreleaseen.htm

https://twitter.com/artpricedotcom

Artmarket News:

https://twitter.com/artpricedotcom & https://twitter.com/artmarketdotcom

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http://artmarketinsight.wordpress.com/

Discover the Alchemy and the universe of Artprice

http://web.artprice.com/video, which headquarters are the famous Museum of

Contemporary Art, the Abode of Chaos:

https://issuu.com/demeureduchaos/docs/demeureduchaos-abodeofchaos-opus-ix-1999-2013

https://vimeo.com/124643720

The Contemporary Art Museum The Abode of Chaos

https://www.facebook.com/la.demeure.du.chaos.theabodeofchaos999  3.6 million

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Contact: thierry Ehrmann, ir@artprice.com

SOURCE: Artprice.com

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