スワンナプーム国際空港のMiracle First Class Loungeがプライオリティ・パスアジア太平洋地域の空港ラウンジ賞に

プライオリティ・パス

スワンナプーム国際空港のMiracle First Class Loungeがプライオリティ・パスアジア太平洋地域の空港ラウンジ賞に

AsiaNet 78027 (0493)

【東京2019年4月3日PR Newswire=共同通信JBN】独自で、市場をリードする空港での優待プログラムであるプライオリティ・パス(https://www.collinsongroup.com/enrich/priority-pass )(TM)は、Global Airport Lounge of the Year Awardsの受賞者を発表した。タイ・スワンナプーム国際空港のMiracle First Class LoungeがAsia Pacific Airport Lounge of the Year(2018年最優秀アジア太平洋地域空港ラウンジ)に選ばれた。

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Airport Lounge of the Year 2018のアジア太平洋地域の受賞者であるMiracle First Class Lounge

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14年目を迎えた同賞は、5万2000のプライオリティ・パス会員による評価に基づいており、最高のサービス、エクスペリエンス、リフレッシュメント、ビジネス施設を提供する空港ラウンジを表彰している。ラウンジネットワークの拡大を続けるプライオリティ・パスのラウンジ・ポートフォリオは昨年10%拡大し、現在、世界143カ国の500以上の都市に1200を超えるラウンジを擁している。

バンコクのスワンナプーム国際空港の国際線コンコースDにあるMiracle First Class Loungeは、タイの趣を添えたモダンな現代美でデザインされ、ゆったりとしたレイアウトの中にアートワークとスタイリッシュで心地よい家具が配置されている。オープンキッチンはゲストにとってのライブアトラクションであり、提供される食事が魅力的に陳列されている。乗客を常に満足させるため、Miracleはランチやディナーをはじめ祝日にはスペシャルメニューに温かい食事など、新たに料理された料理を24時間いつも提供している。このラウンジは真に顧客の立場になって考え、心のこもった旅行エクスペリエンスを提供している。

Miracle社長のアスウィン・イングカクル博士は「今年のGlobal Airport Lounge of the Year Awardsのアジア太平洋地域の受賞者に選ばれたことは光栄である。われわれは、タイを経由、出発する人を含め、ラウンジを来訪するすべての人を温かく迎え入れることに努めている。われわれのホストは、旅客の旅の空港エクスペリエンス全体を向上させる気配りが行き届いたサービスを提供する。われわれは当社のサービスおよび施設全体における配慮をサポートする顧客評価に常に耳を傾けることによって、さらに優れたものにしていく努力をする」と語った。

アジア太平洋地域で次点となったシンガポール・チャンギ空港ターミナル3にあるSATS Premier Loungeは「Highly Commended」賞を獲得した。このラウンジは豊富な自然光が天井高のウインドーから射し込むようにオープンなコンセプトデザインを特徴としており、エアサイドに駐機する航空機の素晴らしい眺めを提供する。もう1つの特筆すべきことは、頻繁に訪問する旅行客に対し面白いエクスペリエンスを提供する厳選されたアクティビティーやイベントを毎月開催することである。過去のイベントには、サマーホリデーにアイスクリームのおもてなしや、団子フェスティバルなどがあり、旅行客は蓮の花に包まれた出来立てのおもちを賞味することができた。

プライオリティ・パスを運営するコリンソン(Collinson)(https://www.collinsongroup.com/ )のアジア太平洋担当プレジデントであるトッド・ハンドコック氏は「われわれの会員がアジア太平洋地域全体の受賞者にタイ・スワンナプーム国際空港のMiracle First Class Loungeを投票したことをうれしく思う。これは、サービスエクセレンスおよび高水準の顧客満足度の一貫した提供に対するこのラウンジのコミットメントを実証するものである。世界最大の独立した空港エクスペリエンス・プログラムとして、われわれは世界およびアジア太平洋地域のラウンジ・パートナーと緊密に協力して旅行エクスペリエンスを向上させ、ビジネスおよびレジャー旅行者のニーズと高まる期待に応える」と語った。

今年の受賞者は以下の通り。

*グローバル:エクアドルのキト国際空港にあるSala VIP International(https://www.prioritypass.com/en/lounges/ecuador/quito-intl/uio-salon-mitad-del-mundo

*アジア太平洋:タイのバンコク・スワンナプーム国際空港、国際線コンコースDにあるMiracle First Class Lounge(https://www.prioritypass.com/en/lounges/thailand/bangkok-suvarnabhumi-intl/bkk10-miracle-first-class-lounge

*欧州:ラトビアのリガ国際空港ターミナルEにあるPrimeclass Riga Business Lounge (https://www.prioritypass.com/en/lounges/latvia/riga-intl/rix3-primeclass-business-lounge

*アフリカ・中東:アラブ首長国連邦のドバイ国際空港コンコースB、ターミナル3にあるAhlan Lounge at B(https://www.prioritypass.com/en/lounges/united-arab-emirates/dubai-international/dxb6-lounge-at-b

*北米:メキシコ・メキシコシティーのベニート・フアレス国際空港の国際ターミナル1にあるLounge 19(https://www.prioritypass.com/en/lounges/mexico/mexico-city-benito-juarez-intl/mex15-5th-avenue-lounge

受賞者の全リストは以下のウェブサイトを参照。

https://www.prioritypass.com/press/2019/priority-pass-reveals-winners-of-global-airport-lounge-of-the-year-awards

▽プライオリティ・パス(Priority Pass)について

プライオリティ・パス(https://www.collinsongroup.com/enrich/priority-pass )は独自で、市場をリードする空港での優待プログラムである。このプログラムは頻繁に航空機を利用する見識ある旅行者に対し、143カ国500を超える都市における1200以上の空港エクスペリエンスへのアクセスを提供している。これには、ラウンジ、ならびにラウンジと同様の方法でアクセスが可能な、空港での食事、買い物およびスパの優待が含まれ、その数は、世界中で拡大を続けている。iOSおよびAndroid向けのプライオリティ・パス・アプリは、会員に、プライオリティ・パスが利用できる施設を迅速・容易に見つけることを可能にし、また即座に各自の会員資格と特典の内容を確認できると同時に、デジタル会員証(Digital Membership Card)を利用することで、ラウンジへの入室が可能である。

プライオリティ・パスは、世界的なロイヤルティーおよび特典の提供企業であるコリンソン(https://www.collinsongroup.com/ )によって運営されている。コリンソンは、より深く、より価値のある顧客関係を獲得できるバリュープロポジションとロイヤルティー・ソリューションを差別化する優れた旅行、保険、アシスタンス商品を提供している。コリンソンは30年以上にわたり、世界有数の決済ネットワーク、600を超す銀行、90を超す航空会社、20以上のホテルグループに選ばれ、競争上の優位性を確立する顧客エクスペリエンスを生み出してきた。これによって、最も収益性が高いものの要求が最も厳しい顧客を獲得し、関係性を築き、囲い込むことが可能になる。

詳細はウェブサイトwww.prioritypass.com を参照。

ソース:Priority Pass

写真へのリンク:

http://asianetnews.net/view-attachment?attach-id=332505

Miracle First Class Lounge at Thailand Suvarnabhumi International wins Priority Pass Asia Pacific Airport Lounge of the Year Award

PR78027

SYDNEY, HONG KONG and SINGAPORE, March 27, 2019 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

Priority Pass ( https://www.collinsongroup.com/enrich/priority-pass) (TM), the

original and market-leading airport experiences programme, has revealed the

winners of its Global Airport Lounge of the Year Awards. Miracle First Class

Lounge at Thailand Suvarnabhumi International was named Asia Pacific Airport

Lounge of the Year.

Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20190326/2414180-1

Asia Pacific winner of Airport Lounge of the Year 2018 -- Miracle First Class Lounge

Logo - https://photos.prnasia.com/prnh/20180612/2160916-1LOGO

Into its 14th year, the awards are based on the ratings of 52,000 Priority Pass

Members and recognise airport lounges offering the best service, experience,

refreshments and business facilities. By continuously expanding its lounge

network, Priority Pass' lounge portfolio has grown by 10% in the last year and

now incorporates over 1,200 lounges in more than 500 cities globally, across

143 countries.

Located in International Concourse D of Bangkok's Suvarnabhumi airport, Miracle

First Class Lounge is designed with a modern, contemporary aesthetic with

touches of Thai in the artwork and stylish, comfortable furniture in a spacious

layout. The open kitchen is a live attraction for guests, showcasing a

hypnotising preview of the food that is about to be served. To cater for

passengers at all times, Miracle offers freshly cooked food 24 hours a day,

with hot meals for lunch and dinner as well as special menus on festive

holidays. The lounge truly puts itself in its customers' shoes to deliver a

thoughtful travel experience.

Dr. Aswin Ingkakul, President at Miracle says: "It is an honour to be named as

the Asia Pacific winner of this year's Global Airport Lounge of the Year

Awards. We endeavour to offer everyone who enters our lounge a warm welcome,

whether transiting or leaving Thailand. Our hosts deliver attentive, engaging

service which enhances the overall airport experience of the travellers'

journey. We will strive for excellence by consistently listening to the customers'

feedback which supports the delivery of care in all our services and facilities.

Runner-up for Asia Pacific, SATS Premier Lounge at Singapore Changi Airport

Terminal 3 took home the 'Highly Commended' award. This lounge features an

open-concept design which allows an abundance of natural light to shine through

ceiling-height windows, offering a remarkable view of planes parked at the

airside. Another noteworthy feature is the curated monthly activities and

events offering frequent returning guests a refreshing experience each time

they travel. Past events include an ice-cream feast during the summer holidays

and a rice dumpling festival, allowing guests to savour steaming hot glutinous

rice wrapped in lotus leaves.

Todd Handcock, President, Asia Pacific at Collinson

(https://www.collinsongroup.com/) , operator of Priority Pass, said:

"We are delighted that our members voted Miracle First Class Lounge at

Thailand Suvarnabhumi International the Asia Pacific overall winner.

This demonstrates the lounge's commitment to service excellence and its

consistent delivery of high levels of customer satisfaction.

As the world's largest independent airport experience programme,

we continue to work closely with our lounge partners across the globe and

in Asia Pacific to find ways to improve the travel experiences that meet the needs

and rising expectations of both business and leisure travellers."

This year's award winners are:

- Global: Sala VIP International

(https://www.prioritypass.com/en/lounges/ecuador/quito-intl/uio-salon-mitad-del-mundo)

at Quito International Airport, Ecuador

- Asia Pacific: Miracle First Class Lounge

(https://www.prioritypass.com/en/lounges/thailand/bangkok-suvarnabhumi-intl/bkk10-miracle-first-class-lounge) ,

International Concourse D, Bangkok Suvarnabhumi International Airport, Thailand

- Europe: Primeclass Riga Business Lounge

(https://www.prioritypass.com/en/lounges/latvia/riga-intl/rix3-primeclass-busine

ss-lounge) , Terminal E, Riga International Airport, Latvia

- Africa & the Middle East: Ahlan Lounge at B (https://www.prioritypass.com/en/lounges/united-arab-emirates/dubai-international/dxb6-lounge-at-b) ,

Terminal 3, Concourse B, Dubai International Airport, United Arab Emirates

- North America: Lounge 19 (https://www.prioritypass.com/en/lounges/mexico/mexico-city-benito-juarez-intl/mex15-5th-avenue-lounge)

, International Terminal 1, Mexico City Benito Juarez International Airport, Mexico

Please click here for the complete list of winners (https://www.prioritypass.com/press/2019/priority-pass-reveals-winners-of-global-airport-lounge-of-the-year-awards)

About Priority Pass

Priority Pass ( https://www.collinsongroup.com/enrich/priority-pass)  is the

original and market-leading airport experiences programme. It provides

discerning frequent travellers access to over 1,200 airport experiences in more

than 500 cities across 143 countries, including lounges and access to a growing

number of airport dining and spa offerings worldwide that can be accessed in

the same way as lounges. Using the Priority Pass app for iOS and Android,

Members can quickly and easily discover locations that welcome Priority Pass,

instantly check their visit entitlement and use their Digital Membership Card

to access airport lounges and experiences.

Priority Pass is operated by Collinson ( https://www.collinsongroup.com/) ,

a global leader in customer benefits and loyalty. Collinson delivers exceptional

travel, insurance and assistance products that differentiate value propositions

and loyalty solutions that win deeper, more valuable customer relationships.

For over 30 years, we have been chosen by the world's leading payment networks,

600+ banks, 90+ airlines and 20+ hotel groups to craft customer experiences

that win competitive edge. This enables them to acquire, engage and retain the

most profitable, but most demanding customers.

For more details please visit www.prioritypass.com

SOURCE   Priority Pass

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