フェレロがケロッグのクッキー・フルーツ菓子事業を買収

フェレロ

フェレロがケロッグのクッキー・フルーツ菓子事業を買収

AsiaNet 78134(0549)

【ルクセンブルク2019年4月3日PR Newswire=共同通信JBN】

*フェレロは北米市場での態勢強化を継続

世界的な製菓グループであるフェレロ・グループ(Ferrero Group)とその関連企業(「フェレロ」)は3日、ケロッグ社(Kellogg Company)からクッキー、フルーツ・フルーツ風味菓子、アイスクリーム・コーン、パイ皮の事業を13億ドル(現レートで11億6000万ユーロ)で買収する確定合意を発表した。これら事業は2018年、約9億ドルの売上高だった。

フェレロは、代表的なクッキーブランドKeebler(R)(キーブラー)、最もよく売れる携行に便利なFamous Amos(R)クッキー、高級家庭用クッキーブランドMother's(R)、無糖クッキーMurray(R)とガールスカウト納入のLittle Brownie Bakers(R)などクッキー部門で愛用されているブランドの強力なポートフォリオを手に入れる。フェレロはまた、Stretch Island(R)とフルーツ風味菓子を含むケロッグのフルーツ菓子事業やKeebler's(R) アイスクリーム・コーン、パイ皮製品も取得する。

フェレロは2017年以来、複数の米国のブランドと事業を買収しており、今回の取引で新たな戦略的商品部門に参入、北米市場での態勢をさらに強化する。

フェレロはケロッグが米国で所有するワシントン州アリン、ジョージア州オーガスタ、ケンタッキー州フロレンスとルイビル、イリノイ州シカゴの2工場の計6カ所の食品製造施設とメリーランド州ボルティモアの賃貸製造施設も取得する。

フェレロ・グループのジョバンニ・フェレロ経営執行会長は「フェレロは北米市場での全体的影響力と商品提供を拡大し続けており、ケロッグ社のクッキー、フルーツ菓子、アイスクリーム・コーン、パイ皮事業は当社にとって戦略的にぴったりだ。この取引で、フェレロのポートフォリオに多くの代表的なケロッグのブランドを加え、広範なフェレロ集団に新たな同僚を迎え入れることを楽しみにしている。当社はFannie May(ファニーメイ)、Ferrara Candy Company、旧Nestle U.S.の菓子事業を成功裏に買収しており、ブランド拡大の顕著な実績を続けている。われわれはケロッグとその伝統、価値を非常に尊敬しており、同社がこれらの事業の最適の所属先としてフェレロを選んでくれたことは誇りである」と語った。

フェレロ・グループのラポ・チビレッティ最高経営責任者(CEO)は「消費者が愛し、それぞれのカテゴリーで非常に強力な市場での地位を持つ安定したブランドのポートフォリオを入手することで、当社はポーフォリオを大きく多様化し、世界最大のクッキー市場で新たなすばらしい成長機会を利用できる」と述べた。

Ferrara Candy Companyのトッド・シワクCEOは「この買収はわれわれの戦略的成長目標を前進させるすばらしい機会をもたらし、今後の何週間、何カ月に顧客、納入業者、他のパートナーと事業計画を共有し、ケロッグから新たな同僚を迎えることが楽しみだ」とコメントした。

買収は慣習的な最終手続きと規制当局の認可を経て、今年後半に完了する見込みである。

JP Morgan Securities plc(JPモルガン証券)とDavis Polk & Wardwell LLPがフェレロの顧問を務めた。

▽フェレロ(Ferrero)について

イタリアのアルバで1946年に同族会社として創業したフェレロは、世界的なチョコレート菓子市場で3位の企業。年間売上高は120億ドル超、170カ国余で販売し、55カ国で3万人以上を雇用している。

フェレロはTic Tac(R)ブレスミントで1969年に米国に参入、今ではFERRERO ROCHER(R)高級ヘーゼルナッツチョコレート、NUTELLA(R) The Original Hazelnut Spread(R)、KINDER JOY(R)、FANNIE MAYチョコレートなどの高級商品でも米国の家庭に喜びを届けている。詳細は次を参照:@FerreroUSA

▽Ferrara Candy Companyについて

フェレロ・グループの関連会社Ferrara Candy Companyは米国菓子業界のリーダーで、同国で急成長する菓子企業の1社である。4000人を超える従業員の熱心なチームが100年以上にわたって菓子市場を形成してきた主要ブランドを通じて一口の喜びを共有するために協力している。当社の35近いブランドの多様なポートフォリオにはLemonhead(R)、Red Hots(R)、Now and Later(R)のような代表的人気商品のほか、SweeTARTS(R)、Trolli(R)、Brach's(R)、 Black Forest(R)、Butterfinger(R)、CRUNCH(R)、Laffy Taffy(R)、NERDS(R)などがある。シカゴに本社があり、北米各地に製造、販売、R&D施設の業務ネットワークを持つ。詳細は次を参照:www.ferrarausa.com.

ソース: Ferrero

Ferrero To Acquire Kellogg Company's Cookies and Fruit Snacks Businesses

PR78134

LUXEMBOURG, April 2, 2019 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

Ferrero Continues to Strengthen its Position in the North American Market

The Ferrero Group and its related companies ("Ferrero"), a global confectionary

group, today announced a definitive agreement pursuant to which it will acquire

the cookie, fruit and fruit-flavored snack, ice cream cone and pie crust businesses

from Kellogg Company for $1.3 billion (or EUR1.16 billion at current exchange rates).

These businesses generated sales of approximately $900 million in 2018.

Ferrero will acquire a strong portfolio of beloved brands in the cookie

category, including the iconic cookie brand Keebler(R), top selling on-the-go

Famous Amos(R) cookies, the premium family cookie brand Mother's(R), and

Murray(R) sugar free cookies, as well as Little Brownie Bakers(R), supplier of

cookies to the Girl Scouts. Ferrero will also acquire the Kellogg fruit snacks

business, including Stretch Island(R) and Fruity Snacks along with Keebler's(R)

ice cream cones and pie crust products.

Since 2017, Ferrero has acquired several U.S. brands and businesses, and, with

this transaction, Ferrero will enter into new strategic product categories and

will further strengthen its position in the North American market.

Ferrero will also acquire from Kellogg six owned U.S. food manufacturing

facilities located across the country in Allyn, Washington, Augusta, Georgia,

Florence and Louisville Kentucky, and two plants in Chicago, Illinois; as well

as a leased manufacturing facility in Baltimore, Maryland.

"Kellogg Company's cookie, fruit snack, ice cream cone and pie crust businesses

are an excellent strategic fit for Ferrero as we continue to increase our

overall footprint and product offerings in the North American market." said

Giovanni Ferrero, Executive Chairman of the Ferrero Group. "With this

transaction, I look forward to bringing many iconic Kellogg brands into the

Ferrero portfolio, to welcoming our new colleagues to the extended Ferrero

community, and to continuing Ferrero's strong track record of growing brands,

as we have through our successful acquisitions of Fannie May, Ferrara Candy

Company, and the former Nestle U.S. confectionary business. We have great

respect for Kellogg, its legacy and values, and are proud that Kellogg has

chosen Ferrero as a good home for these businesses."

Lapo Civiletti, CEO of the Ferrero Group, said, "We are acquiring a portfolio

of well-established brands that consumers love, with very strong market

positions across their respective categories, allowing us to significantly

diversify our portfolio and capitalize on exciting new growth opportunities in

the world's largest cookies market."  

Todd Siwak, CEO of Ferrara Candy Company, commented, "The acquisition presents

an exciting opportunity to advance our strategic growth objectives and we look

forward to sharing our plans for the business with our customers, suppliers and

other partners in the coming weeks and months, and welcoming our new colleagues

from Kellogg."

The transaction, subject to customary closing conditions and regulatory

approvals, is expected to close in the second half of the year.

JP Morgan Securities plc and Davis Polk & Wardwell LLP served as advisors to

Ferrero.  

About Ferrero

Founded as a family business in Alba, Italy in 1946, Ferrero is the

third-largest company in the global chocolate confectionary market, with global

sales of over $12 billion, distribution across over 170 countries, and a

workforce of more than 30,000 people across 55 countries.

Ferrero entered the U.S. in 1969 with Tic Tac(R) breath mints and is now also

known for bringing U.S. families simple joy through quality products including

FERRERO ROCHER(R) fine hazelnut chocolates, NUTELLA(R) The Original Hazelnut

Spread(R), KINDER JOY(R) and FANNIE MAY chocolates. For more information,

follow us at @FerreroUSA.

About Ferrara Candy Company

Ferrara Candy Company, a related company of The Ferrero Group, is an industry

leader in U.S. confections and one of the fastest growing confections companies

in the country. A passionate team of more than 4,000 employees work together to

share delight in every bite through leading brands that have shaped the

confections market for more than 100 years. Our diverse portfolio of nearly 35

brands includes SweeTARTS(R), Trolli(R), Brach's(R), Black Forest(R),

Butterfinger(R), CRUNCH(R), Laffy Taffy(R) and NERDS(R), along with iconic

favorites like Lemonhead(R), Red Hots(R) and Now and Later(R). Headquartered in

Chicago, the company has an operational network of manufacturing, distribution

and R&D facilities across North America. Learn more at www.ferrarausa.com.

SOURCE Ferrero

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