アエロフロートがBrand Financeにより3年連続で世界最強の航空会社ブランドに選ばれる

アエロフロート・ロシア航空(Aeroflot)

アエロフロートがBrand Financeにより3年連続で世界最強の航空会社ブランドに選ばれる

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【モスクワ2019年4月5日PR Newswire=共同通信JBN】アエロフロート・ロシア航空(Aeroflot)は、大手の独立系ブランド価値評価コンサルティング会社Brand Financeにより3年連続で世界最強の航空会社ブランドに選ばれた。

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授賞式は2019年4月初めに世界最古かつ最も有名なプライベート会員制クラブの1つであるロンドン(英国)のRoyal Automobile Clubで開催された。

受賞者の中には、フェラーリ、コカ・コーラ、ヒルトン、シェルなど主要なグローバルブランドが含まれていた。

Brand Financeは、ブランド認知、マーケティング投資、顧客ロイヤルティー、社員満足度、企業評判を含む多数の要素によって航空会社ブランド力を測定している。

アエロフロートは、100点満点中89.9点のスコアで最強の航空会社ブランドに位置付けられている。アエロフロートのブランド価値も過去1年間に成長し、6%増の15億米ドルとなった。

アエロフロートのビタリー・サベリエフ最高経営責任者(CEO)は「アエロフロートは約1世紀の歴史を持つ航空会社であり、われわれはグローバルな輸送市場でロシアを代表していることを誇りに思っている。当社のブランドは3年連続で世界最強の航空ブランドとして正式に認められた。世界各国からの数百万人の旅行者がアエロフロートで飛ぶことを選んでいる。顧客のフィードバックは、アエロフロートが毎年、数十もの栄誉ある賞と高い格付けを獲得することに役立つ最も重要な要素だ。厳しい地政学的環境にもかかわらず、われわれは戦略的目標の達成に向けて着実に進んでおり、それは、何よりもまず航空業界でのロシアの地位を強化し、同国が強力な民間航空フリートを保有するよう万全を期すことである」と述べた。

Brand Financeのデービッド・ハイ最高経営責任者(CEO)は「アエロフロートは今年、ブランド力格付けの向上によりエリートAAA+に推薦される。同ブランドは、保有航空機材の更新、乗客ロイヤルティーの維持、トップクラスの機内サービスの提供など重要な基礎的条件を整え続けている。ブランドの地理的表示の重要性がこれまで以上に不可欠になっており、アエロフロートは、とりわけマンチェスター・ユナイテッドのオフィシャルキャリアとしての契約などのスポンサーシップコミットメントを通じ、真にグローバルなプレゼンスを持って世界の舞台に立つロシア発祥ブランドの好例である」と述べた。

▽アエロフロート・ロシア航空(Aeroflot)について

アエロフロートはロシアを代表する航空会社であり、スカイチーム(Sky Team)グローバル航空連合のメンバーである。アエロフロートは55カ国の159の目的地に就航している。

アエロフロートの255機の強力な保有航空機材は、100機以上の航空機を運航する全世界の航空会社の中で機齢が最も若い。2018年、アエロフロートは3580万人の乗客を運んだ(子会社を含むアエロフロートグループとしての乗客数は5570万人)。

アエロフロートはスカイトラックスから4つ星航空会社の地位を獲得し、2018年スカイトラックス・ワールド・エアライン・アワード(2018 Skytrax World Airline Awards)で7度目となる東欧のベストエアラインに選ばれた。アエロフロートはまた、米国航空協会APEXから5つ星国際航空の評価を得ている。

大手ブランド戦略コンサルティング会社のBrand Financeによれば、アエロフロートは世界最強の航空会社ブランドである。

詳細はウェブサイトhttp://www.aeroflot.com/ を参照。

ソース:Aeroflot

Aeroflot Named World's Strongest Airline Brand for the Third Year Running by Brand Finance

PR78195

MOSCOW, April 5, 2019 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

Aeroflot has been named the world's strongest airline brand for the third year

in a row by Brand Finance, the leading independent brand valuation consultancy.

Logo: http://mma.prnewswire.com/media/561410/Aeroflot_Logo.jpg

The award ceremony was held in early April 2019 at the Royal Automobile Club in

London (UK), one of the oldest and most famous private members' clubs in the world.

Among the winners were leading global brands such as Ferrari, Coca-Cola, Hilton and Shell.

Brand Finance measures airline brand strength by a number of factors, including

brand recognition, marketing investment, customer loyalty, staff satisfaction

and corporate reputation.

Aeroflot ranks as the strongest aviation brand with a score of 89.9 points out

of a possible 100. Aeroflot's brand value also grew over the last year,

increasing by 6% to USD 1.5 billion.

"Aeroflot is an airline possessing nearly a century of history, and we are

proud to represent Russia in the global transportation market. Our brand has

been officially recognised for the third year in a row as the world's strongest

aviation brand," said Aeroflot, CEO, Vitaly Saveliev. "Millions of travellers

hailing from countries around the world have chosen to fly with Aeroflot.

Customer feedback is the most important factor in helping Aeroflot secure

dozens of prestigious awards and high ratings every year. Despite a challenging

geopolitical environment, we are steadily moving towards achieving our

strategic goals, which are first and foremost to strengthen Russia's status in

aviation and to ensure the country has a powerful civil aviation fleet."

"Aeroflot is to be commended this year for its upgrade in brand strength rating

to the elite AAA+. The brand continues to get the pivotal fundamentals right,

such as renewing the fleet of aircraft, retaining passenger loyalty and providing

a top-class service on board," said David Haigh, CEO of Brand Finance.

"As the importance of geographic indication on brands becomes ever more vital,

Aeroflot is a perfect example of a Russian origin brand which presents itself on

the world stage with a truly global presence, especially through sponsorship

commitments such as its agreement as the official carrier of Manchester United."

About Aeroflot

Aeroflot is Russia's flagship carrier and a proud member of the SkyTeam global

airline alliance. Aeroflot serves 159 destinations in 55 countries.

Aeroflot's 255-strong fleet is the youngest of any airline worldwide that

operates more than 100 aircraft. In 2018, Aeroflot carried 35.8 million

passengers (55.7 million passengers as Aeroflot Group including subsidiaries).

Aeroflot holds 4-Star Airline status from Skytrax and was named Best Airline in

Eastern Europe for the seventh time at the 2018 Skytrax World Airline Awards.

Aeroflot has also been awarded a five-star global airline rating by US aviation

association APEX.

Aeroflot is the world's strongest airline brand according to leading brand

strategy consultancy, Brand Finance.

Find out more at http://www.aeroflot.com/

Source: Aeroflot

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