インド最高のエンターテイメントを世界に提供 ZEE5 Globalが5言語でコンテンツを公開
インド最高のエンターテイメントを世界に提供 ZEE5 Globalが5言語でコンテンツを公開
AsiaNet 78470 (0717)
【バリ(インドネシア)2019年4月25日PR Newswire=共同通信JBN】
*インドのコンテンツを世界のオーディエンス向けに、この規模でカスタマイズした初のOTTプラットフォーム
1994年、ZEE Entertainment Enterprises Limitedは海外市場に進出したインド初のコンテンツ企業になった。その25年後の今日、同社のデジタルエンターテイメントプラットフォームZEE5(http://www.zee5.com/ )は大きな飛躍を遂げて初のOTTプラットフォームとなり、極めて大きな規模で市場のメインストリームオーディエンス向けにカスタマイズしたインドのコンテンツを提供する。
Logo: https://mma.prnewswire.com/media/808397/ZEE5_Logo.jpg
Photo: https://mma.prnewswire.com/media/877229/ZEE5_5_New_Languages.jpg
Photo: https://mma.prnewswire.com/media/818490/Archana_Anand_ZEE5_Global.jpg
Photo: https://mma.prnewswire.com/media/818489/Mr_Amit_Goenka.jpg
ボリウッドおよびインドTVショーに対する深い愛着はインドや海外の南アジア人だけに限られていない。この愛着は、オーディエンスや国境を超えたものである。最高のインド・コンテンツを南アジア人だけでなく世界中のメインストリームオーディエンスが容易にアクセスできるようにするという使命を追求して、ZEE5 Globalは25日、マレー語、タイ語、バハサ(インドネシア語)、ドイツ語、ロシア語を追加してコンテンツを17言語で提供し、近いうちに言語をさらに追加する。これによって、ZEE5 Globalは世界中のオーディエンスに自らが選択した言語で最高のエンターテイメントを提供するという同社のコミットメントを強化する。
今回の発表は、ZEE5 Globalのアルチャナ・アナンド最高ビジネス責任者がインドネシアのバリで開催されたAPOS 2019(Asia Pacific Video Operators Summit)で同氏の「INDIA: OTT DRIVES BORDERLESS AMBITION(インド:OTTが国境を越えた大望を推進する)」と題するセッションで行われた。
ZEE InternationalおよびZ5 Globalのアミト・ゴエンカ最高経営責任者(CEO)(https://twitter.com/AmitGoenka_?ref_src=twsrc%5Egoogle%7Ctwcamp%5Eserp%7Ctwgr%5Eauthor )は「これらの新しい言語を採用することによって、ZEE5は真のグローバルプレーヤーになるという意欲をさらに高めている。われわれは世界拡大を進め、われわれのコンテンツカタログを強化、拡大するだけでなく、新しい言語の追加を継続していく。これは、このプラットフォームをさらに広範なメインストリームオーディエンスに開放するだけでなく、当社が世界のパートナーシップを素早く拡大することも可能にする」と語った。
アルチャナ・アナンド氏は今回の発表に際し、ZEE5のキャンペーン「Extreme Emotion」(https://www.youtube.com/watch?v=WtEs1oNlMVk&feature=youtu.be )も公表した。このキャンペーンは、世界中で大人気となったインドのエンターテイメントコンテンツに描かれる強烈なパッション、ドラマ、アクションを蘇らせるものである。過度とも思える緊迫したドラマシーンから強烈なロマンス、大げさなコメディー、急テンポの格闘シーンまで、このキャンペーンはインドのエンターテイメントを極めて誇張したものにしているすべての本質をとらえている。
ZEE5 Globalのアルチャナ・アナンド最高ビジネス責任者(https://twitter.com/ArchanaAnand_?lang=en )は「インドは極めて活気があり、カラフルである。ここに、それぞれのエモーションが息づいており、それが最大限表現されている。われわれのムービーやストーリーはこの振動に共鳴している。このムービーとストーリーの最高のものをZEE5で提供する。ストーリーテラーとして、優れたストーリーを伝え、オーディエンスがどこにいようが、どの言語を使おうが関係なく、オーディエンスとこのストーリーを共有することがわれわれの務めである。タイ語、バハサ・マレーシア語、マレーシア語、ロシア語、ドイツ語で鑑賞可能になったコンテンツによって、われわれは一層深いつながりをこれら市場のオーディエンスと分かち合っていくつもりである」と語った。
「Extreme Emotion」キャンペーンは、APOS代表団がバリに到着した後に公開された一連のティーザービデオに続いて発表された。このティーザーは空港ブランディングをイノベーションするために空港からホテルまでの観光ルートとともに人間広告塔を描き、「これまでよりも激しく笑い、泣き、叫び、喝さいする」ことに人々を誘うとともに、さらにテーマに沿ったワクワクするようなお楽しみバッグ、インドの色彩豊かな風味がずらっと並んだ食べ物を紹介し、それらすべてが活力ある初公開ビデオに詰まっている。このビデオはウェブサイトhttps://www.youtube.com/watch?v=WtEs1oNlMVk&feature=youtu.be を参照。
ZEE5はGoogle Play StoreおよびiOS App Storeでダウンロードできるほか、ウェブサイトhttp://www.zee5.com/ でもダウンロード可能。このアプリはSamsung Smart TV、Apple TV、Android TV、Amazon Fire TVでも利用可能である。
▽報道関係問い合わせ先
Ms. Rashmi Punshi
Rashmi.Punshi@zee.esselgroup.com
+91-98202-98575
Ms. Louane Simone Rodrigues
Louane.Rodrigues@zee.esselgroup.com
+91-78754-98111
ソース:ZEE5
Unlocking the Best of Indian Entertainment for the World: ZEE5 Global Unveils its Content in 5 New International Languages
PR78470
BALI, Indonesia, Apr. 25, 2019 /PRNewswire=KYODO JBN/--
- First-ever OTT platform to customise Indian content for global audiences at this scale
In 1994, ZEE Entertainment Enterprises Limited became the first Indian
content company to foray into international markets. 25 years later, today its
digital entertainment platform ZEE5 [http://www.zee5.com/] took a giant leap
forward to become the first ever OTT platform to offer Indian content
customized for mainstream audiences across markets-at such a large scale.
Logo: https://mma.prnewswire.com/media/808397/ZEE5_Logo.jpg
Photo: https://mma.prnewswire.com/media/877229/ZEE5_5_New_Languages.jpg
Photo: https://mma.prnewswire.com/media/818490/Archana_Anand_ZEE5_Global.jpg
Photo: https://mma.prnewswire.com/media/818489/Mr_Amit_Goenka.jpg
The huge love for Bollywood and Indian TV Shows is not restricted to
Indians or even South Asians abroad; it goes across audiences and borders.
Continuing its mission to make the best of Indian content easily accessible, to
not only South Asians but also mainstream audiences across the globe, ZEE5
Global today announced that it will offer its content now in 17 languages, with
the addition of 5 international languages Malay, Thai, Bahasa, German and
Russian, with more languages to come in time. With this, ZEE5 Global further
underscores its commitment to bring its audiences anywhere, the finest
entertainment in the language of their choice.
The announcement was made by Archana Anand, Chief Business Officer-ZEE5
Global at APOS 2019 (Asia Pacific Video Operators Summit) in Bali, Indonesia
during her session on 'INDIA: OTT DRIVES BORDERLESS AMBITION'.
Commenting on the announcement, Amit Goenka, CEO, ZEE International and Z5 Global
[https://twitter.com/AmitGoenka_?ref_src=twsrc%5Egoogle%7Ctwcamp%5Eserp%7Ctwgr%5
Eauthor] said, "With the introduction of these new languages, ZEE5 further
accelerates its drive to be a truly global player. As we move forward with our
global expansion, we will continue to not only strengthen and expand our
content catalogue but also add on new languages as well. This will not only
open up the platform to a much wider, mainstream audience but also enable us to
quickly expand our partnerships across the globe."
Underscoring the announcement, Archana Anand also unveiled ZEE5's campaign
'Extreme Emotion'
[https://www.youtube.com/watch?v=WtEs1oNlMVk&feature=youtu.be] bringing to life
the extreme passion, drama and action depicted in Indian entertainment content
that makes it so well loved globally. From the over the top, intense drama
scenes to the extreme romance, the excessive comedy and the fast-paced fight
scenes, the campaign captures the very essence of all that makes Indian
entertainment so very larger than life.
Archana Anand, Chief Business Officer, ZEE5 Global
[https://twitter.com/ArchanaAnand_?lang=en], said, "India is extremely vibrant
and colourful. Here, each emotion is lived and expressed to the fullest, and
our movies and stories resonate this vibrancy. The best of these movies and
stories is what we bring to you on ZEE5. As story tellers, it is our job to
tell great stories and share them with audiences who will enjoy them
irrespective of where they are or what language they speak. With our content
now also being available in Thai, Bahasa, Malay, Russian and German, we look
forward to forging even deeper connects with our audiences in these markets."
The 'Extreme Emotion' campaign unveil was preceded by a series of teasers
that followed the APOS delegates arrival in Bali - from Human Billboards along
the scenic route from Airport to Hotel inviting people to 'laugh, cry, scream
and cheer but a lot harder than before', to innovative airport branding, to
fabulous thematic goodie bags, to an array of foods with extreme flavors of the
Indian palette, all of which culminated in the vibrant unveil video. Click here
[https://www.youtube.com/watch?v=WtEs1oNlMVk&feature=youtu.be] to view the video.
ZEE5 can be downloaded from Google Play Store/ iOS App Store and is also on
www.ZEE5.com [http://www.zee5.com/]. The app is also available on Samsung Smart
TV, Apple TV Android TV and Amazon Fire TV.
Press Contacts:
Ms. Rashmi Punshi, Rashmi.Punshi@zee.esselgroup.com, +91-98202-98575
Ms. Louane Simone Rodrigues, Louane.Rodrigues@zee.esselgroup.com, +91-78754-98111
Source: Zee5
本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。
このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。
プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。