インド最高のエンターテイメントを世界に提供 ZEE5 Globalが5言語でコンテンツを公開

ZEE5

2019/4/26 17:23

インド最高のエンターテイメントを世界に提供 ZEE5 Globalが5言語でコンテンツを公開

AsiaNet 78470 (0717)

【バリ(インドネシア)2019年4月25日PR Newswire=共同通信JBN】

*インドのコンテンツを世界のオーディエンス向けに、この規模でカスタマイズした初のOTTプラットフォーム

1994年、ZEE Entertainment Enterprises Limitedは海外市場に進出したインド初のコンテンツ企業になった。その25年後の今日、同社のデジタルエンターテイメントプラットフォームZEE5(http://www.zee5.com/ )は大きな飛躍を遂げて初のOTTプラットフォームとなり、極めて大きな規模で市場のメインストリームオーディエンス向けにカスタマイズしたインドのコンテンツを提供する。

Logo: https://mma.prnewswire.com/media/808397/ZEE5_Logo.jpg

Photo: https://mma.prnewswire.com/media/877229/ZEE5_5_New_Languages.jpg

Photo: https://mma.prnewswire.com/media/818490/Archana_Anand_ZEE5_Global.jpg

Photo: https://mma.prnewswire.com/media/818489/Mr_Amit_Goenka.jpg

ボリウッドおよびインドTVショーに対する深い愛着はインドや海外の南アジア人だけに限られていない。この愛着は、オーディエンスや国境を超えたものである。最高のインド・コンテンツを南アジア人だけでなく世界中のメインストリームオーディエンスが容易にアクセスできるようにするという使命を追求して、ZEE5 Globalは25日、マレー語、タイ語、バハサ(インドネシア語)、ドイツ語、ロシア語を追加してコンテンツを17言語で提供し、近いうちに言語をさらに追加する。これによって、ZEE5 Globalは世界中のオーディエンスに自らが選択した言語で最高のエンターテイメントを提供するという同社のコミットメントを強化する。

今回の発表は、ZEE5 Globalのアルチャナ・アナンド最高ビジネス責任者がインドネシアのバリで開催されたAPOS 2019(Asia Pacific Video Operators Summit)で同氏の「INDIA: OTT DRIVES BORDERLESS AMBITION(インド:OTTが国境を越えた大望を推進する)」と題するセッションで行われた。

ZEE InternationalおよびZ5 Globalのアミト・ゴエンカ最高経営責任者(CEO)(https://twitter.com/AmitGoenka_?ref_src=twsrc%5Egoogle%7Ctwcamp%5Eserp%7Ctwgr%5Eauthor )は「これらの新しい言語を採用することによって、ZEE5は真のグローバルプレーヤーになるという意欲をさらに高めている。われわれは世界拡大を進め、われわれのコンテンツカタログを強化、拡大するだけでなく、新しい言語の追加を継続していく。これは、このプラットフォームをさらに広範なメインストリームオーディエンスに開放するだけでなく、当社が世界のパートナーシップを素早く拡大することも可能にする」と語った。

アルチャナ・アナンド氏は今回の発表に際し、ZEE5のキャンペーン「Extreme Emotion」(https://www.youtube.com/watch?v=WtEs1oNlMVk&feature=youtu.be )も公表した。このキャンペーンは、世界中で大人気となったインドのエンターテイメントコンテンツに描かれる強烈なパッション、ドラマ、アクションを蘇らせるものである。過度とも思える緊迫したドラマシーンから強烈なロマンス、大げさなコメディー、急テンポの格闘シーンまで、このキャンペーンはインドのエンターテイメントを極めて誇張したものにしているすべての本質をとらえている。

ZEE5 Globalのアルチャナ・アナンド最高ビジネス責任者(https://twitter.com/ArchanaAnand_?lang=en )は「インドは極めて活気があり、カラフルである。ここに、それぞれのエモーションが息づいており、それが最大限表現されている。われわれのムービーやストーリーはこの振動に共鳴している。このムービーとストーリーの最高のものをZEE5で提供する。ストーリーテラーとして、優れたストーリーを伝え、オーディエンスがどこにいようが、どの言語を使おうが関係なく、オーディエンスとこのストーリーを共有することがわれわれの務めである。タイ語、バハサ・マレーシア語、マレーシア語、ロシア語、ドイツ語で鑑賞可能になったコンテンツによって、われわれは一層深いつながりをこれら市場のオーディエンスと分かち合っていくつもりである」と語った。

「Extreme Emotion」キャンペーンは、APOS代表団がバリに到着した後に公開された一連のティーザービデオに続いて発表された。このティーザーは空港ブランディングをイノベーションするために空港からホテルまでの観光ルートとともに人間広告塔を描き、「これまでよりも激しく笑い、泣き、叫び、喝さいする」ことに人々を誘うとともに、さらにテーマに沿ったワクワクするようなお楽しみバッグ、インドの色彩豊かな風味がずらっと並んだ食べ物を紹介し、それらすべてが活力ある初公開ビデオに詰まっている。このビデオはウェブサイトhttps://www.youtube.com/watch?v=WtEs1oNlMVk&feature=youtu.be を参照。

ZEE5はGoogle Play StoreおよびiOS App Storeでダウンロードできるほか、ウェブサイトhttp://www.zee5.com/ でもダウンロード可能。このアプリはSamsung Smart TV、Apple TV、Android TV、Amazon Fire TVでも利用可能である。

▽報道関係問い合わせ先

Ms. Rashmi Punshi

Rashmi.Punshi@zee.esselgroup.com

+91-98202-98575

Ms. Louane Simone Rodrigues

Louane.Rodrigues@zee.esselgroup.com

+91-78754-98111

ソース:ZEE5

Unlocking the Best of Indian Entertainment for the World: ZEE5 Global Unveils its Content in 5 New International Languages

PR78470

BALI, Indonesia, Apr. 25, 2019 /PRNewswire=KYODO JBN/--

- First-ever OTT platform to customise Indian content for global audiences at this scale

    In 1994, ZEE Entertainment Enterprises Limited became the first Indian

content company to foray into international markets. 25 years later, today its

digital entertainment platform ZEE5 [http://www.zee5.com/] took a giant leap

forward to become the first ever OTT platform to offer Indian content

customized for mainstream audiences across markets-at such a large scale.

    Logo: https://mma.prnewswire.com/media/808397/ZEE5_Logo.jpg

    Photo: https://mma.prnewswire.com/media/877229/ZEE5_5_New_Languages.jpg

    Photo: https://mma.prnewswire.com/media/818490/Archana_Anand_ZEE5_Global.jpg

    Photo: https://mma.prnewswire.com/media/818489/Mr_Amit_Goenka.jpg

    The huge love for Bollywood and Indian TV Shows is not restricted to

Indians or even South Asians abroad; it goes across audiences and borders.

Continuing its mission to make the best of Indian content easily accessible, to

not only South Asians but also mainstream audiences across the globe, ZEE5

Global today announced that it will offer its content now in 17 languages, with

the addition of 5 international languages Malay, Thai, Bahasa, German and

Russian, with more languages to come in time. With this, ZEE5 Global further

underscores its commitment to bring its audiences anywhere, the finest

entertainment in the language of their choice.

    The announcement was made by Archana Anand, Chief Business Officer-ZEE5

Global at APOS 2019 (Asia Pacific Video Operators Summit) in Bali, Indonesia

during her session on 'INDIA: OTT DRIVES BORDERLESS AMBITION'.

    Commenting on the announcement, Amit Goenka, CEO, ZEE International and Z5 Global

[https://twitter.com/AmitGoenka_?ref_src=twsrc%5Egoogle%7Ctwcamp%5Eserp%7Ctwgr%5

Eauthor] said, "With the introduction of these new languages, ZEE5 further

accelerates its drive to be a truly global player. As we move forward with our

global expansion, we will continue to not only strengthen and expand our

content catalogue but also add on new languages as well. This will not only

open up the platform to a much wider, mainstream audience but also enable us to

quickly expand our partnerships across the globe."

    Underscoring the announcement, Archana Anand also unveiled ZEE5's campaign

'Extreme Emotion'

[https://www.youtube.com/watch?v=WtEs1oNlMVk&feature=youtu.be] bringing to life

the extreme passion, drama and action depicted in Indian entertainment content

that makes it so well loved globally. From the over the top, intense drama

scenes to the extreme romance, the excessive comedy and the fast-paced fight

scenes, the campaign captures the very essence of all that makes Indian

entertainment so very larger than life.

    Archana Anand, Chief Business Officer, ZEE5 Global

[https://twitter.com/ArchanaAnand_?lang=en], said, "India is extremely vibrant

and colourful. Here, each emotion is lived and expressed to the fullest, and

our movies and stories resonate this vibrancy. The best of these movies and

stories is what we bring to you on ZEE5. As story tellers, it is our job to

tell great stories and share them with audiences who will enjoy them

irrespective of where they are or what language they speak. With our content

now also being available in Thai, Bahasa, Malay, Russian and German, we look

forward to forging even deeper connects with our audiences in these markets."

    The 'Extreme Emotion' campaign unveil was preceded by a series of teasers

that followed the APOS delegates arrival in Bali - from Human Billboards along

the scenic route from Airport to Hotel inviting people to 'laugh, cry, scream

and cheer but a lot harder than before', to innovative airport branding, to

fabulous thematic goodie bags, to an array of foods with extreme flavors of the

Indian palette, all of which culminated in the vibrant unveil video. Click here

[https://www.youtube.com/watch?v=WtEs1oNlMVk&feature=youtu.be] to view the video.

    ZEE5 can be downloaded from Google Play Store/ iOS App Store and is also on

www.ZEE5.com [http://www.zee5.com/]. The app is also available on Samsung Smart

TV, Apple TV Android TV and Amazon Fire TV.

    Press Contacts:

    Ms. Rashmi Punshi, Rashmi.Punshi@zee.esselgroup.com, +91-98202-98575

    Ms. Louane Simone Rodrigues, Louane.Rodrigues@zee.esselgroup.com,  +91-78754-98111

    Source: Zee5

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中