貴社にとってのマーケティングROIとは:売り上げ拡大につながる「Real Impact」を理解する

CleverTap

貴社にとってのマーケティングROIとは:売り上げ拡大につながる「Real Impact」を理解する

AsiaNet 78751(0862)

【サンフランシスコ2019年5月15日PR Newswire=共同通信JBN】

*高度な顧客ライフサイクル管理プラットフォームであるCleverTapが、マーケティングイニシアチブに長期の可測性をもたらす強力なレポートダッシュボードを発表

高度な顧客エンゲージメントプラットフォームであるCleverTapは15日、マーケティング担当者がキャンペーンの総合的な影響を長期にわたって測定する支援をするReal Impactとよばれる測定ダッシュボードを発表した。Real Impactを使用すると、マーケティング支出のROI(投資収益率)を、ユーザー1人当たりの収益、コンバージョン、ユーザー保持、固定性、最新性、頻度などの重要なビジネス測定規準の結果として捉えることができる。

Logo - https://mma.prnewswire.com/media/559274/CleverTap_Logo.jpg 

成長チームとユーザー保持チームは、コンバージョン、クリックスルー、オープンレートなどの測定規準を使用して個々のキャンペーンの影響を測定する。しかしながら、四半期、6カ月、さらには1年という期間にわたって何が機能しているのかは見失いがちだ。これは、実際に機能しているものを識別し、ビジネスにとって本当に重要な測定規準を改善する方法を見出す中で発生する。

Real Impactダッシュボードは、詳細なレベルでデータを収集しながらマーケティングの有効性について全体像を示すアトリビューションモデルを使用して、この問題を解決するために作られた。コントロールグループ、つまりどのキャンペーンをも体験していないユーザーグループの概念を使用して、任意の期間にわたってターゲットグループやその他のオーディエンスに対するキャンペーンの影響を測定する。

Real Impactを使用すると、チームは下記の中核的なビジネス測定規準と重要業績評価指標(KPI)に対するキャンペーンの影響を追跡できる。

*ユーザー1人あたりの平均収益(ARPU):ユーザー1人あたりの平均収益(ARPU)の増加という観点で、すべてのマーケティング費用によって生み出された直接的なROIを測定

*コンバージョンとユーザー保持:中核的なコンバージョン測定規準の増加とキャンペーンを受けたユーザーの保持群を測定する

*最新性と使用頻度:キャンペーンを受けたユーザーごとに、最新性と使用頻度の両方の向上性を測定

*解約:キャンペーンを受けたユーザーと受けなかったユーザーが継続するか解約するかを長期にわたって測定

Real Impactを使用すると、成長チームはこれら中核的なビジネス測定規準に対するすべてのキャンペーンの総合的な影響を明確に把握できる。最新性、頻度、解約などの測定規準を使用して、どのキャンペーンまたはプロモーションが貴社のユーザー基盤に悪影響を及ぼしたのかを切り分けることができる。

CleverTapのスニル・トーマス共同創設者兼最高経営責任者(CEO)は「当社は、今日のマーケット組織が明白なインサイトを持って最高責任者たちに提示できるようにしたいと考えている。Real Impactは強力な測定プラットフォームによって、その達成をサポートし、チームはあらゆるマーケティング費用に起因するROIを直接測定できるようになる。どのキャンペーン、メッセージング、クリエーティブがビジネス測定規準に長期にわたる影響を与えているかを判断できる」と述べた。

▽CleverTapについて

CleverTapはブランドが楽しい顧客体験を大規模に伝えるのを助ける顧客ライフサイクル管理プラットフォームである。Vodafone、スター、ソニー、ドミノピザ、GO-JEK、Cleartrip、BookMyShowなど、世界の8000社以上の企業(https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2430175-1&h=1148491028&u=https%3A%2F%2Fclevertap.com%2Fcustomers%2F%3Futm_source%3Dpr%26utm_medium%3Dref%26utm_campaign%3Dfunding2019&a=companies )がCleverTapを信頼し、あらゆる消費者のライフサイクルで個人的体験を伝え、オムニチャンネルマーケティングの効果を改善している。Sequoia IndiaやTiger Global Management、Accel、リクルートホールディングスを含む大手ベンチャーキャピタル企業に支援されるCleverTapは、サンフランシスコ、ロンドン、シンガポール、ムンバイ、ベンガルールで営業している。詳しい情報は、www.clevertap.com を参照するか、LinkedIn(https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2430175-1&h=239749286&u=https%3A%2F%2Fwww.linkedin.com%2Fcompany%2Fclevertap%2F&a=LinkedIn )、Twitter(https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2430175-1&h=1225302862&u=https%3A%2F%2Ftwitter.com%2Fclevertap&a=Twitter )でフォローを。

▽報道関係問い合わせ先

Ketan Pandit

PR for CleverTap

ketan@clevertap.com

ソース:CleverTap

What is your Marketing ROI: Understanding Real Impact to Grow Revenue

PR78751

SAN FRANCISCO, May 15, 2019 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

--Advanced customer lifecycle management platform, CleverTap launches a powerful

reporting dashboard to bring longer term measurability to marketing initiatives

CleverTap, the advanced customer engagement platform, today released a

measurement dashboard, called Real Impact, to help marketers measure the

consolidated impact of their campaigns over a long-term. With Real Impact, they

can attribute the ROI of marketing spend to key business metrics such as

revenue per user, conversion, retention, stickiness, recency and frequency.

Logo - https://mma.prnewswire.com/media/559274/CleverTap_Logo.jpg

Growth and retention teams measure the impact of individual campaigns with

metrics such as conversion, click-through and open rates. However, it is easy

to lose sight of what is working over a period of a quarter, six months or even

a year. This comes in the way of identifying what is actually working and

finding ways to improve the metrics that truly matter to a business.

The Real Impact dashboard was created to solve this problem using an attribution

model that collects data at a granular level yet gives a big picture view of marketing

effectiveness. Using the concept of control groups i.e. a group of users that are not

exposed to any campaign, the impact of campaigns is measured on the target group

or the rest of the audience over any duration of time.

With Real Impact, teams can track the impact of campaigns on the following core

business metrics and KPI:

  --Revenue per User (ARPU): Measure the direct ROI generated by every

    marketing dollar spent in terms of a boost in average revenue per user (ARPU)

  --Conversion and Retention: Measure the boost in core conversion metrics and

    retention cohorts of users who received your campaigns

  --Recency and Frequency of use: Measure the improvements in both recency and

    frequency of use per user who received your campaigns

  --Churn: Over the long term measure the improvement or drop on churn of users

    who've received campaigns vs. users who have not

With Real Impact growth teams will clearly understand the aggregate impact of

all campaigns on these core business metrics. They can isolate which campaigns

or promotions had a negative impact on your user base with metrics like

recency, frequency and churn.

"We want to empower the marketing organizations of today with indisputable

insights that they can present before their CXOs. Real Impact helps accomplish

this with a powerful measurement platform so teams can directly measure the ROI

generated by each dollar spent on marketing. They are able to evaluate what

campaigns, messaging and creatives have a long-lasting impact on their business

metrics," said Sunil Thomas, co-founder and Chief Executive Officer at CleverTap.

About CleverTap

CleverTap is a customer lifecycle management platform that helps brands deliver

delightful customer experiences at scale. Over 8,000 companies

(https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2467068-1&h=2953546784&u=https%3A%2F%2Fclevertap.com%2Fcustomers%2F%3Futm_source%3Dpr%26utm_medium%3Dref%26utm_campaign%3Drealimpact&a=companies )

around the world, including Vodafone, Star, Sony, Domino's Pizza, GO-JEK,

Cleartrip and BookMyShow trust CleverTap to deliver personalized experiences

and improve the impact of omnichannel marketing across the entire customer

lifecycle. CleverTap is backed by leading venture capital firms including

Sequoia India, Tiger Global Management, Accel and Recruit Holdings, and

operates out of San Francisco, London, Singapore, Mumbai, and Bengaluru. For

more information, visit www.clevertap.com

or follow on LinkedIn (https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2467068-1&h=3584525312&u=https%3A%2F%2Fwww.linkedin.com%2Fcompany%2Fclevertap%2F&a=LinkedIn )

and Twitter (https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2467068-1&h=2464509928&u=https%3A%2F%2Ftwitter.com%2Fclevertap&a=Twitter ).

Press Contact

Ketan Pandit

PR for CleverTap

ketan@clevertap.com

SOURCE: CleverTap

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