ユーザーの86%が最初の2週間内にフードデリバリーアプリの使用をやめる

CleverTap

ユーザーの86%が最初の2週間内にフードデリバリーアプリの使用をやめる

AsiaNet 79192 (1066)

【マウンテンビュー(米カリフォルニア州)2019年6月12日PR Newswire=共同通信JBN】

*CleverTapの最新の業界ベンチマークリポートで判明

*30億件超のイベント分析によって166億ドル市場のシェアを争うマーケティング担当者が直面する課題が明らかに(参考1)

フルスタックの顧客ライフサイクルとマーケティングのプラットフォームであるCleverTap(https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2493651-1&h=1284306575&u=http%3A%2F%2Fwww.clevertap.com%2F&a=CleverTap )は12日、同社の Industry Benchmarks for Food Delivery Apps(フードデリバリーアプリに関する業界ベンチマーク)(https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2493651-1&h=504684410&u=https%3A%2F%2Fclevertap.com%2Finsights%2Ffood-tech-benchmark-report%2F%3Futm_medium%3Dref%26utm_source%3Dpr%26utm_campaign%3Dfoodtechbenchmark2019&a=Industry+Benchmarks+for+Food+Delivery+Apps )レポートを発表した。レポートは、この激しい競争市場におけるマーケティング担当者やアプリ・パブリッシャーのトレンド、課題、ベストプラクティスを明らかにしている。

Logo - https://mma.prnewswire.com/media/559274/CleverTap_Logo.jpg

オンデマンドのフードデリバリーアプリに世界中で配信された30億を超えるメッセージの分析に基づいて、CleverTapの最新ベンチマークシリーズは、自社アプリのパフォーマンスをマーケティング担当者が最適化する方法についてのインサイトを提供する。

現状では、デジタルなレストランオーダーのうち10件に6件をモバイルアプリが占める一方で、個々のフードデリバリーアプリは新規ユーザーとの関わりや維持において深刻な課題に直面している。

*登録:最初のアプリ起動後に登録プロセスまで完了するユーザーはわずか25%

*リテンション:最初の1週間を過ぎても有効にしている新規ユーザーはわずか22%

*チャーン:新規ユーザーのなんと86%が最初の起動から2週間以内にアプリの使用を中止

*アンインストール:新規ユーザーの54%が最初の1カ月以内にアプリを完全にアンインストール

CleverTapのマーケット部門グローバルヘッドのアルミトラ・カルニク氏は「今日の慌ただしいライフスタイルにおいて、フードデリバリーが提供する利便性によって、その市場は人気沸騰中だ。しかし同時に、競争は激しさを一段と増している。フードデリバリーアプリ・スペースへの参入・撤退障壁は非常に低く、それゆえチャーンとリテンションは恒常的な課題になっている。この両方を改善する鍵は、ユーザーライフサイクルのあらゆる段階で差別化された体験を提供することだ。ユーザーにサインアップさせるだけの価値を示すのは、最初の課題に過ぎない。ユーザーにアプリを使い、『すぐに』取引を繰り返すようインセンティブを与える必要もある。このレポートによって、マーケティング担当者は、自社のアプリがどのように競合他社に対抗しているかをさらによく知り、どうやって競争を勝ち抜いていけるかを理解できるようになる」と述べた。

このレポートは、こうした課題に対処するにあたって、データに基づく実施可能な推奨事項を提供する。エンゲージメントの促進と顧客ロイヤルティー獲得のためのベストプラクティスに加えて、特別な絵文字を使用してクリック率(CTR)を向上させる方法についてのヒントを提供している。

レポートはここからダウンロードできる:Food Tech Industry Report(https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2493651-1&h=3652837718&u=https%3A%2F%2Fclevertap.com%2Finsights%2Ffood-tech-benchmark-report%2F%3Futm_medium%3Dref%26utm_source%3Dpr%26utm_campaign%3Dfoodtechbenchmark2019&a=Food+Tech+Industry+Report

▽CleverTapについて

CleverTapはブランドが楽しい顧客体験を大規模に伝えるのを助ける顧客ライフサイクル管理プラットフォームである。Vodafone、スター、ソニー、GO-JEK、Cleartrip、BookMyShowなど、世界の8000以上の企業(https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2493651-1&h=3782244923&u=https%3A%2F%2Fclevertap.com%2Fcustomers%2F%3Futm_source%3Dpr%26utm_medium%3Dref%26utm_campaign%3Dfoodtech2019&a=companies )がCleverTapを信頼し、あらゆる消費者のライフサイクルで個人的体験を伝え、オムニチャネルマーケティングの効果を改善している。CleverTapは、Sequoia IndiaやTiger Global Management、Accel、リクルートホールディングスを含む大手ベンチャーキャピタル企業に支援されており、サンフランシスコ、ロンドン、シンガポール、ムンバイ、ベンガルールで営業している。詳細は、www.clevertap.com を参照するか、LinkedIn(https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2493651-1&h=884341550&u=https%3A%2F%2Fwww.linkedin.com%2Fcompany%2Fclevertap%2F&a=LinkedIn )、Twitter(https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2493651-1&h=1945571526&u=https%3A%2F%2Ftwitter.com%2Fclevertap&a=Twitter )でフォローを。

(参考1)Source:Allied Market Research(https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2493651-1&h=1751091471&u=https%3A%2F%2Fwww.fastcasual.com%2Fnews%2Fglobal-food-delivery-app-market-to-soar-nearly-28-by-2023%2F&a=Allied+Market+Research

▽問い合わせ先

Ketan Pandit

Ketan@clevertap.com

ソース:CleverTap

86 Percent of Users Stop Using Food Delivery Apps Within the First Two Weeks, shows CleverTap's Latest Industry Benchmark Report

PR79192

MOUNTAIN VIEW, California, June 12, 2019 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

  -- Analysis of 3+ billion events reveals challenges faced by marketers

     competing for a share of the $16.6 billion market(1)

CleverTap  (https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2493651-1&h=1284306575&u=http%3A%2F%2Fwww.clevertap.com%2F&a=CleverTap ),

the full stack customer lifecycle, and marketing platform, today released

its Industry Benchmarks for Food Delivery Apps (https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2493651-1&h=504684410&u=https%3A%2F%2Fclevertap.com%2Finsights%2Ffood-tech-benchmark-report%2F%3Futm_medium%3Dref%26utm_source%3Dpr%26utm_campaign%3Dfoodtechbenchmark2019&a=Industry+Benchmarks+for+Food+Delivery+Apps )

report, revealing trends, challenges and best practices for marketers and app

publishers in this highly-competitive market.

Logo - https://mma.prnewswire.com/media/559274/CleverTap_Logo.jpg

Based on the analysis of over three billion messages delivered across on-demand

food delivery apps worldwide, the latest in CleverTap's benchmarks series

provides insights into how marketers can optimize their app performance.

While mobile apps currently account for 6 out of every 10 digital restaurant

orders, individual food delivery apps face significant challenges when it comes

to engaging with and retaining new users:

     - Registration: Only 25 percent of users complete the signup process after

       the first app launch

     - Retention: Only 22 percent of new users remain active after the first week

     - Churn: A staggering 86 percent of new users will stop using an app

       within 2 weeks of the first launch

     - Uninstalls: 54 percent of new users will completely uninstall the app

       within the first month

"The food delivery marketspace is booming thanks to the convenience it offers

in today's busy lifestyle. At the same time, however, the competition is getting

more fierce. The food delivery app space has very low entry and exit barriers and

hence churn and retention are constant challenges. The key to improve both,

is to provide a differentiated experience at every stage of the user lifecycle,"

said Almitra Karnik, Global Head of Marketing at CleverTap. "Showing enough value

to get a user to sign up is only the first challenge. You also need to incentivize users

to use the app and perform repeat transactions 'in-the-moment.' With this report,

marketers will know more about how their apps are measuring up to the competition

and understand how they can rise above the competition."

The report provides data-backed actionable recommendations for confronting

these challenges. In addition to best practices for driving engagement and

winning customer loyalty, it offers tips on how to improve click-through rates

(CTR's) using specific emojis.

The report can be downloaded from here: Food Tech Industry Report

(https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2493651-1&h=3652837718&u=https%3A%2F%2Fclevertap.com%2Finsights%2Ffood-tech-benchmark-report%2F%3Futm_medium%3Dref%26utm_source%3Dpr%26utm_campaign%3Dfoodtechbenchmark2019&a=Food+Tech+Industry+Report )

About CleverTap

CleverTap is a customer lifecycle management platform that helps brands deliver

delightful customer experiences at scale. Over 8,000 companies

(https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2493651-1&h=3782244923&u=https%3A%2F%2Fclevertap.com%2Fcustomers%2F%3Futm_source%3Dpr%26utm_medium%3Dref%26utm_campaign%3Dfoodtech2019&a=companies )

around the world, including Vodafone, Star, Sony, GO-JEK, Cleartrip, and BookMyShow

trust CleverTap to deliver personalized experiences and improve the impact of omnichannel

marketing across the entire customer lifecycle. CleverTap is backed by leading venture

capital firms including Sequoia India, Tiger Global Management, Accel and Recruit Holdings,

and operates out of San Francisco, London, Singapore, Mumbai, and Bengaluru.

For more information, visit www.clevertap.com

or follow on LinkedIn (https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2493651-1&h=884341550&u=https%3A%2F%2Fwww.linkedin.com%2Fcompany%2Fclevertap%2F&a=LinkedIn )

and Twitter (https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2493651-1&h=1945571526&u=https%3A%2F%2Ftwitter.com%2Fclevertap&a=Twitter ).

(1) Source: Allied Market Research

(https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2493651-1&h=1751091471&u=https%3A%2F%2Fwww.fastcasual.com%2Fnews%2Fglobal-food-delivery-app-market-to-soar-nearly-28-by-2023%2F&a=Allied+Market+Research )

Ketan Pandit

Ketan@clevertap.com

Source - CleverTap

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