5GAAがMWC Shanghai 2019で中国のC-V2X展開の進展に協力する主要関係者を結集

5GAA - 5G Automotive Association e.V.

5GAAがMWC Shanghai 2019で中国のC-V2X展開の進展に協力する主要関係者を結集

AsiaNet 79430(1188)

【上海2019年6月27日PR Newswire=共同通信JBN】5G Automotive Association(5Gオートモーティブ・アソシエーション、5GAA)は27日、政府当局者から通信および自動車企業、より大きな5GAAコミュニティーまで、中国の関連エコシステムメンバーの関与を受け、MWC Shanghai 2019に参加し、この地域における「Cellular Vehicle-to-Everything」(C-V2X)テクノロジーの展開状況を説明した。

5GAAのボードメンバーでVodafone Groupの研究開発責任者であるルーク・イベットソン氏は「5GAAは中国をはじめとする世界のさまざまな地域で、C-V2Xテクノロジーの実装のサポートに関わっている。中国における勢いは、C-V2Xがコネクテッドカー向けの検証済みで、成熟し、かつ望ましい未来志向のテクノロジーであるという事実を反映している」と語った。

▽中国のC-ITS規格の一環であるC-V2X

中国のさまざまな公的機関の代表が会議で強調したのは、各省庁はIntelligent Connected Cars(ICV)に関する産業発展3年計画発表および、昨年のC-V2X 5.9GHz ITSスペクトラムのリリースを受け、現在、さまざまシナリオにおける相互運用性の問題を解決するためにICVの標準規格システムを加速していることである。また、長距離および短距離通信向けのC-V2Xおよびデバイスによって実現されるインフラストラクチャーのデジタル化、Road-Transportユニティー、「Internet Plus」総合サービス、新世代の交通コントロールネットワークに関するスマートハイウエー規格の制定が始まっている。

▽C-V2Xエコシステム

また、中国の業界関係者の強力な関与があった。チップセット/モジュール・ベンダー15社が中国市場向けのC-V2Xのサポートにコミットし、35のメーカーがC-V2Xインフラストラクチャー向けハードウエアないしはソフトウエアを提供することが可能で、特に15の自動車OEMが最近、2020 H2から2021 H1までのC-V2Xの展開を発表したことが紹介された。C-V2X産業の熟成度を向上させるため、IMT2020のC-V2X作業グループは昨年、チップセットベンダー3社とOEM 12社向けに「Three-Cross」(注)相互運用性テストを実施した。さらに、「Four-Cross」と呼ばれる相互運用性テストは、より多くの関係者およびセキュリティーに対応するために実施され、認証および権限システムをテストし認定する。

▽C-V2Xトライアルおよびプリコマーシャル・パイロット

企業サイドからは中国の道路および車両におけるC-V2X進展の詳細を説明する発言があり、これは他の地域でも追随される。20件以上のトライアルおよびパイロット・プロジェクトが進行しており、10省で100キロの道路がC-V2Xでデジタル化される。

無錫市はMIITが認定した国家ICVパイロットに指定されている。無錫市でのC-V2X展開は今年、240の交差点から400に拡大され、主に先進自動運転とバス専用グリーンウェーブの使用事例に重点を置いている。1つないし2つのバスレーンが今年末までにグリーウェーブ展開され、バスの定時運行を向上し、緊急停止を減らし、赤信号での待ち時間を短縮する。

延長高速道路はC-V2Xを展開し、2022年冬季五輪で使用される。

例えば、北京市順義区や国際展示センターの40キロ、上海・洋山深水港の42キロ、雄安新区の4.5キロ、海南省の30キロ高速道路など、中国の他の地域でも2020年までのC-V2Xの展開を始めた。

5GAAイベントは中国におけるC-V2Xの強力な整備を紹介したほか、エコシステムおよび商用化の準備でもC-V2Xアプリケーションおよびサービスの進展を明確に示すことができた。これは中国だけではない。5GAAは、米州、欧州、日本、韓国におけるC-V2Xの標準化、エコシステム、商用化への貢献も強調した。MWC Shanghaiへの5GAAの参加によって、5GAAはグローバルプレーヤーであり、より良いモビリティーエコシステム構築を推進する関係ステークホルダー向けのソートリーダーシップ・プラットフォームを促進していくという5GAAのビジョンの概略を説明することができた。写真はAP Image(http://www.apimages.com )で入手可能。

(注)Three Cross: Cross chipset, Cross T-Box and Cross vehicles

▽5GAAについて

5G Automotive Association(5Gオートモーティブ・アソシエーション、5GAA)はグローバルな業界の枠を超えた組織であり、世界をリードする自動車メーカー、ティア1サプライヤー、モバイルオペレーター、半導体企業、試験装置ベンダーなどで構成される115のメンバーが将来のモビリティーと輸送サービスのためのエンドツーエンドのソリューションを開発するために協力している。

5GAAは、セルラーテクノロジーベース通信のファミリーであるCellular-V2X(C-V2X)に基づく次世代のコネクテッドモビリティーの定義および開発を支援することにコミットしている。

▽問い合わせ先

Lisa Boch-Andersen

Senior Director, Strategic Communications & Marketing

Mail: lisa.boch-andersen@5gaa.org

Web: http://www.5gaa.org

ソース:5GAA - 5G Automotive Association e.V.  

5GAA Brings Together Key Actors to Share Advances on C-V2X Deployment in China at MWC Shanghai 2019

PR79430

SHANGHAI, June 27, 2019/PRNewswire=KYODO JBN/ --

The 5G Automotive Association, with the engagement of relevant ecosystem actors

in China, from Government officials to telecom and automaker companies and the

larger 5GAA community, took the stage today at the MWC Shanghai 2019 to explain

the state of deployment of the ‘Cellular Vehicle-to-Everything’ (C-V2X) technology in this region.

“5GAA is instrumental in supporting the implementation of C-V2X technology in

different parts of the world including China. The momentum in China reflects

the fact that C-V2X is the verified, mature and preferred future proof

technology for connected vehicles,” said Luke Ibbetson, 5GAA board member and

Vodafone Group’s Head of Research and Development.

C-V2X as part of Chinese C-ITS standards

Representatives from different Chinese public institutions underlined during

the conference that after issuing the three-year Industry Development Plans on

Intelligent Connected Cars (ICV) and releasing C-V2X 5.9GHz ITS spectrum last

year, ministries now accelerate standards system of ICV in order to solve the

issue of interoperability in various scenarios. Meanwhile, the definition of

smart highway standard has started in terms of infrastructure digitalization,

Road-Transport unity, “Internet Plus” comprehensive services and new generation

transport control network which will be enabled by C-V2X infrastructure and

devices for both long range and short-range communication.

C-V2X Eco-system

There was strong engagement from industry stakeholders in China as well. It has

been shared that 15 chipset/modules vendors are committed to support C-V2X for

the Chinese market, 35 manufacturers are able to provide C-V2X infrastructure

hardware or software, and in particular 15 car OEMs have recently announced the

roll-out of C-V2X from 2020 H2 to 2021 H1. In order to improve C-V2X industry maturity,

IMT2020’s C-V2X Working Group last year organized a “Three-Cross”[i]interoperability

tests for three Chipset vendors and 12 OEMs. Furthermore, an interoperability test called

“Four-Cross” will be hosted to address more stakeholders and security by testing and

verifying certification and authority system.

C-V2X Trial and Pre-commercial pilot

Many voices from the business side also explained the details for C-V2X

deployment on the roads and vehicles in China, to be followed in other regions.

There are more than 20 trials and pilot projects taking place where 100KM roads

across 10 provinces will be digitalized with C-V2X.

Wuxi has been designated as national ICV pilot certificated by MIIT. C-V2X

deployment in Wuxi will be extended from 240 intersections to 400 this year,

focusing mainly on use cases of autonomous driving assistance and green waves

for buses. It is estimated that 1-2 bus lanes will be completed with green wave

deployment by end of this year, so as to improve punctuality, reduce emergent

stop and waiting time of red light for buses.

Yanchong Highway will be deployed with C-V2X to embrace the 2022 Winter Olympic Games.

Other regions in China start deploying C-V2X by 2020, for instance, 40KM in Beijing Shunyi

district and the international exhibition centre, 42KM in Shanghai Yangshan port,

4.5KM in Xiongan New Area, and the 30KM highway around Hainan province.

On top of showing the strong consolidation of C-V2X in China, the 5GAA event

successfully underlined the progress of C-V2X application and services in terms

of readiness of the ecosystem and commercialisation. However, China is not

alone: 5GAA underlined its dedication to standardization, the eco-system and

commercialisation of C-V2X in America, Europe, Japan and South Korea.

Once again, 5GAA’s presence at MWC Shanghai successfully outlined the association’s

vision in being a global player, and facilitating thought leadership platforms

for relevant stakeholders driving towards building a better mobility ecosystem.

Picture is available at AP Images (http://www.apimages.com )

i. Three Cross: Cross chipset, Cross T-Box and Cross vehicles

About 5GAA

The 5G Automotive Association (5GAA) is a global, cross-industry organisation

of 115 members comprised of leading global automakers, Tier-1 suppliers, mobile

operators, semiconductor companies, test equipment vendors, etc. working together to

develop end-to-end solutions for future mobility and transportation services.

5GAA is committed to helping define and develop the next generation of connected mobility

for autonomous based on Cellular-V2X (C-V2X), the family of cellular technology-based

communications.

Contact

Lisa Boch-Andersen

Senior Director, Strategic Communications & Marketing

Mail: lisa.boch-andersen@5gaa.org

Web: http://www.5gaa.org

SOURCE: 5GAA - 5G Automotive Association e.V.    

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