CleverTapがVonageと提携、Nexmo Messages API経由でWhatsAppビジネスソリューションを実現

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CleverTapがVonageと提携、Nexmo Messages API経由でWhatsAppビジネスソリューションを実現

AsiaNet 79616 (1290)

【マウンテンビュー(米カリフォルニア州)2019年7月10日PR Newswire=共同通信JBN】

*企業は何十億ものユーザーに即座に接触し、外出先での利便性、サポート、パーソナライズを提供できる。

フルスタックの顧客ライフサイクル管理プラットフォームであるCleverTapは10日、WhatsAppビジネスソリューションをCleverTapのエンゲージメントスイートに加えるために、Vonage API Platform(https://www.nexmo.com/ )であるNexmoとそのMessages APIを統合したと発表した。この統合によりCleverTapは、世界中で最も広く使用されているチャンネルの1つでの顧客との双方向通信を可能にする。

Logo: https://mma.prnewswire.com/media/559274/CleverTap_Logo.jpg

現代の消費者は、友人や家族の間でするのと同じように企業とやり取りすることを望んでおり、WhatsAppやFacebookなどのソーシャルチャンネルがそれを可能にしている。WhatsAppは世界中で15億人を超えるユーザーを抱えており(注1)、インスタントサービスメッセージ、配信の更新、チェックイン・リマインダーを企業が世界中のユーザーに送ることができる点で際立っている。SMSメッセージの量が3倍以上になり、98%の開封率がある(注2)ことで、WhatsAppは企業が顧客と関わるためのまったく新しい機会を切り開いた(注3)。

CleverTapのスニル・トーマス最高経営責任者(CEO)兼共同創設者は「顧客は会話型コマースに移行しており、好みのブランドと即座に対話することができる。CleverTapはVonageとの提携およびNexmo APIを使用して顧客とともにいることでWhatsApp Businessに、ブランドのための手段として優れたサービスとサポートを提供させる。ブランドが顧客との関係を変革するためにこのチャンネルをどのように利用するのか、目にするのを楽しみにしている」と述べた。

ixigo.comの成長担当バイスプレジデントであるヒマンシュ・ペリワル氏は「Nexmo Messages APIをCleverTapと統合することで、われわれはWhatsAppビジネスソリューションを活用して顧客が最も時間を費やすチャンネルで顧客に到達することが簡単かつシームレスになる。現在の平均と比べて3倍のエンゲージメントを持つマーケティングチャンネルとして、WhatsAppは非常に有望である。WhatsAppビジネスソリューション、Nexmo API、CleverTapが持つ力を合わせることで、当社の会話型コマース機能はより統合され、シームレスになると確信している」と述べた。

CleverTapとNexmo Messages APIとの統合は、パーソナライズされたメッセージを送受信する(https://clevertap.com/blog/marketing-through-whatsapp-business/ )ための簡単で自動化された方法によってWhatsAppの普及した強みを顧客にもたらす。個別のインフラをホスティングまたは管理することなく、企業はCleverTapのダッシュボードを介して顧客と双方向のコミュニケーションをとることができる。

Vonage API PlatformであるNexmoのグローバル・チャンネルパートナー担当バイスプレジデントのマーク・サマーソン氏は「Nexmo Messages APIを使用すると、顧客が好むチャンネルを通じて、企業が世界中の顧客とやり取りするのが簡単になる。WhatsApp Businessのようなチャンネルにより、より新しく個人に合った方法で製品やサービスを提供することで、企業は自社のビジネスモデルを改革できる」と述べた。

▽CleverTapについて

CleverTapは消費者ブランドがユーザーの生涯価値を最大限にするのを助ける顧客リテンションプラットフォームである。Vodafone、スター、ソニー、Fandango LATAM、ドミノピザ、GO-JEKなど、世界の8000以上の企業(https://clevertap.com/customers/?utm_source=pr&utm_medium=ref&utm_campaign=whatsappbusiness )がCleverTapを信頼し、あらゆる消費者のライフサイクルで個人的体験を伝え、オムニチャンネルマーケティングの効果を改善している。CleverTapは、Sequoia IndiaやTiger Global Management、Accel、リクルートホールディングスを含む大手ベンチャーキャピタル企業に支援されており、サンフランシスコ、ロンドン、シンガポール、ムンバイ、ベンガルールで営業している。詳細はwww.clevertap.com  (https://clevertap.com/?utm_source=pr&utm_medium=ref&utm_campaign=mgsuk )を参照するか、LinkedIn(https://bit.ly/2JMU2Qb )、Twitter(https://twitter.com/clevertap )でフォローを。

▽Vonageについて

Vonage(https://www.vonage.com/business/ )はビジネスコミュニケーションを再定義し、企業がVonage APIプラットフォームのNexmoを介して、完全に統合された一元的コミュニケーション、コンタクトセンター、プログラマブル・コミュニケーションソリューションを利用できるようにし、ビジネスのやり方を向上させる。技術のディスラプターとしてのルーツに従い、企業がどのようにつながり、協力し、コミュニケーションするかを変革する技術を導入し、より良いビジネスの成果を生み出す。マイクロサービスベースのアーキテクチャー上に構築されたVonageの完全に統合されたクラウドコミュニケーション・プラットフォームは、メッセージング、チャット、ソーシャルメディア、ビデオ、音声を含むすべてのチャンネルにわたって企業がより生産的にコラボレーションし、より効果的に顧客に関与することを可能にする。

Vonage Holdings Corpは米国ニュージャージー州ホルムデルに本社を置き、米国、欧州、中東、アジアにオフィスを構えている。Vonage(R)は、Vonage America Incが所有するVonage Marketing LLCの登録商標である。

TwitterでVonageをフォローするには、www.twitter.com/vonage をフォロー。

Facebookでファンになるには、www.facebook.com/vonage へ。

YouTubeへの登録は、www.youtube.com/vonage へ。

(注1)https://techcrunch.com/2018/01/31/whatsapp-hits-1-5-billion-monthly-users-19b-not-so-bad/

(注2)https://techcrunch.com/2018/01/31/whatsapp-hits-1-5-billion-monthly-users-19b-not-so-bad/

(注3)https://www.businessofapps.com/data/whatsapp-statistics/#1

▽報道関係問い合わせ先

Ketan Pandit

PR for CleverTap

ketan@clevertap.com

ソース:CleverTap

CleverTap Partners With Vonage to Enable the WhatsApp Business Solution via Nexmo Messages API

PR79616

MOUNTAIN VIEW, California, July 10, 2019 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

- Businesses can instantly reach billions of users to provide convenience,

support and personalization on the go

    CleverTap, the full-stack customer lifecycle management platform, today released

an integration with Nexmo, the Vonage API Platform (https://www.nexmo.com/ ),

and its Messages API to add the WhatsApp Business solution to CleverTap's engagement suite.

With this integration, CleverTap enables two-way communication with customers

on one of the most widely used channels worldwide.

    Logo: https://mma.prnewswire.com/media/559274/CleverTap_Logo.jpg

    Today's consumers want to interact with businesses just like they do with friends and family,

and social channels like WhatsApp and Facebook make that possible. With more than 1.5 billion

users globally1, WhatsApp stands out by enabling businesses to send instant service messages,

delivery updates and check-in reminders to users in any part of the world. With more than 3x

the volume of SMS messages and a 98% open rate2, WhatsApp has opened

a whole new opportunity for businesses to engage with customers3.

    "Customers are shifting towards conversational commerce so they can have

instant interactions with their preferred brands. With the Vonage partnership

and Nexmo APIs, CleverTap enables WhatsApp Business as an avenue for brands to

offer superior service and support by allowing them to be where customers are.

We are excited to see how brands leverage this channel to transform customer

relationships," said Sunil Thomas, CEO, and Co-Founder at CleverTap.

    "Integrating the Nexmo Messages API with CleverTap makes it simple and

seamless for us to leverage the WhatsApp Business solution and reach customers

on a channel where they spend the most time. We've seen WhatsApp showing great

promise as a marketing channel with 3x more engagement as compared to the

current average. We are confident that with the combined power of the WhatsApp

Business solution, Nexmo APIs, and CleverTap, our conversational commerce

capabilities will become more integrated and seamless," said Himanshu Periwal,

Vice President of Growth at ixigo.com.

    CleverTap's integration with the Nexmo Messages API brings WhatsApp's ubiquity

to its customers with a hassle-free and automated way to send and receive personalized

messages (https://clevertap.com/blog/marketing-through-whatsapp-business/ ).

Without having to host or manage a separate infrastructure, businesses can have two-way

communication with customers right through the CleverTap dashboard.

    "The Nexmo Messages API makes it easy for businesses to engage with

customers around the world via the channels they prefer. Channels like WhatsApp

Business allow companies to reinvent their business models with a more modern,

personal way of providing products and services," said Mark Summerson, VP

Global Channel Partners at Nexmo, the Vonage API Platform.

    About CleverTap

    CleverTap is a customer retention platform that helps consumer brands

maximize user lifetime value. Over 8,000 companies

(https://clevertap.com/customers/?utm_source=pr&utm_medium=ref&utm_campaign=whatsappbusiness ) around the world, including Vodafone, Star, Sony, Fandango LATAM,

Domino’s Pizza and GO-JEK trust CleverTap to deliver personalized experiences

and improve the impact of omnichannel marketing across the entire customer

lifecycle. CleverTap is backed by leading venture capital firms including

Sequoia India, Tiger Global Management, Accel and Recruit Holdings, and

operates out of San Francisco, London, Singapore, Mumbai, and Bengaluru.  

For more information, visit clevertap.com

(https://clevertap.com/?utm_source=pr&utm_medium=ref&utm_campaign=mgsuk )

or follow on LinkedIn (https://bit.ly/2JMU2Qb ) and Twitter (https://twitter.com/clevertap).

    About Vonage

    Vonage (https://www.vonage.com/business/ ) is redefining business communications,

helping enterprises use fully-integrated unified communications, contact center,

and programmable communications solutions via Nexmo, the Vonage API Platform,

to improve how business gets done. True to our roots as a technology disruptor,

we've embraced technology to transform how companies connect, collaborate and

communicate to create better business outcomes. Vonage's fully-integrated cloud

communications platform built on a microservices-based architecture enables businesses

to collaborate more productively and engage their customers more effectively

across all channels, including messaging, chat, social media, video and voice.

    Vonage Holdings Corp. is headquartered in Holmdel, New Jersey, with offices throughout

the United States, Europe, the Middle East and Asia. Vonage(R) is a registered trademark

of Vonage Marketing LLC, owned by Vonage America Inc.

    To follow Vonage on Twitter, please visit www.twitter.com/vonage.

    To become a fan on Facebook, go to www.facebook.com/vonage.

    To subscribe on YouTube, visit www.youtube.com/vonage.

1 -

https://techcrunch.com/2018/01/31/whatsapp-hits-1-5-billion-monthly-users-19b-not-so-bad/

2 -

https://techcrunch.com/2018/01/31/whatsapp-hits-1-5-billion-monthly-users-19b-not-so-bad/

  

3 - https://www.businessofapps.com/data/whatsapp-statistics/#1

    Press Contact:

    Ketan Pandit

    PR for CleverTap

    ketan@clevertap.com

Source: CleverTap

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