TBWA/Media Arts Lab 日韓の エグゼクティブ・クリエイティブ・ディレクターにリカルド・アドルフォ就任

TBWA/Media Arts Lab

TBWA/Media Arts Lab 日本・韓国の エグゼクティブ・クリエイティブ・ディレクターにリカルド・アドルフォが就任

AsiaNet 79779

東京, 2019年7月23日 /PRNewswire/ -- Apple社のグローバル・クリエイティブ・エージェンシーであるTBWA/Media Arts Labは、リカルド・アドルフォを日本・韓国のエグゼクティブ・クリエイティブ・ディレクターに任命しました。アドルフォは、今後、日本と韓国における本エージェンシーの独自のクリエイティブアウトプットに貢献します。

リカルド・アドルフォは、TBWA/LISBONにてコピーライターを務めた経験を持ち、このたび20年ぶりにTBWA グループに復帰しました。180 Amsterdam、DDB Internationalのアムステルダムおよびロンドン・オフィスでのキャリアを経て、2012年にオグルヴィ・ジャパンに転職。その後5年間、世界的に知られているキャンペーンに数多く携わってきました。その功績は、D&AD、One Show、Clio、Effies、Cannes Lionsなど業界屈指の受賞をもって認められています。

また、作家としても複数の受賞作品を出版し、映画やTV番組も手がけています。2016年には、制作に参加した映画『セント・ジョージ(Saint George)』 が第73回ヴェネチア国際映画祭で公開され、Academy of Portuguese FilmからBest Film賞やオリジナル脚本賞を含む7つのSophia賞を授与しました。その他、世界各国の映画祭にて表彰され、さらに2つのオリジナル脚本賞を獲得しています。『セント・ジョージ(Saint George)』は、第90回アカデミー賞の外国映画部門のポルトガル代表作に選出されました。

このたびのアドルフォの就任について、TBWA/Media Arts Lab グローバルCCOのブレント・アンダーソンは次のように述べています。

「リカルドは、長年の経験で培った非の打ち所のないセンスと尺度、鋭い洞察力を持ち合わせたクリエイティブ・リーダーです。TBWA/Media Arts Labが生み出す作品にさらに情熱と深みを加え、カルチャーに影響を与えるでしょう。彼が加わることにワクワクしています。」

アドルフォの日本市場での経験は、TBWA/Media Arts Lab Northeast Asiaにおいて不可欠な役割を果たします。

アドルフォは、このたびの自身の就任について次のように語っています。

「クリエイティブ業界は常に変化しており、その早いスピードに対応するよう私たちに挑戦を挑んできます。作り手として、私たちは絶え間なく改革と挑戦を行わなくてはなりません。任務を引き受け、成長させることを楽しみにしています。」

TBWA/Worldwideについて

The Disruption(R) Companyであり、21世紀のビジネスのためのカルチャーエンジンです。米国ビジネス誌『Fast Company』の「World's Most Innovative Companies」、米国広告業界誌『Adweek』の「2018 Global Agency of the Year」に選ばれています。独自のメソッドDisruption(R)(創造的破壊)でアイディアを作り、ブランドにカルチャーを示し、関与させ、将来の市場を拡大します。95カ国、275拠点に11,300人のクリエイティブな社員がいます。Auditoire, Digital Arts Network (DAN), eg+ worldwide, GMR, The Integer Group(R), TBWA/Media Arts Lab, TBWA/WorldHealth 、TROは、TBWAの関連会社です。SNSは、Twitter(https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2531285-1&h=593947792&u=https%3A%2F%2Ftwitter.com%2FTBWA&a=Twitter )、 LinkedIn(https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2531285-1&h=770784318&u=https%3A%2F%2Fwww.linkedin.com%2Fcompany%2Ftbwa&a=LinkedIn )、 Instagram(https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2531285-1&h=3610682668&u=https%3A%2F%2Fwww.instagram.com%2Ftbwa%2F&a=Instagram )、Facebook(https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2531285-1&h=866828690&u=https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2FTBWAWorldwide&a=Facebook )。TBWAは、オムニコムグループ(NYSE: OMC)の一員です。

About Omnicom Group Inc.

オムニコムグループ (www.omnicomgroup.com) は、マーケティング、コーポレート・コミュニケーションのグローバルリーディングカンパニーです。広告、戦略的メディア・プランニング&バイイング、デジタル&インタラクティブマーケティング、ダイレクト&プロモーションマーケティング、パブリック・リレーションズ、その他の専門的コミュニケーション・サービスを100ヶ国以上、5,000社を超えるクライアントに提供しています。

本件に関する問い合わせ先: Erica Samadani, Executive Director, Public Relations, TBWA\Media Arts Lab, erica.samadani@mediaartslab.com, +1 (310) 210-4071

(日本語リリース:クライアント提供)

TBWA/Media Arts Lab Appoints Ricardo Adolfo as Executive Creative Director for Japan and Korea

PR79779

TOKYO, July 23, 2019 /PRNewswire-AsiaNet/ --

TBWA/Media Arts Lab, the global creative agency dedicated to Apple, today

announces the appointment of Ricardo Adolfo as Executive Creative Director of

TBWA/Media Arts Lab Japan and Korea. Adolfo will contribute to the success of

the agency's creative work in Japan and Korea. He will report directly to

Global Chief Creative Officer Brent Anderson.

Adolfo rejoins the TBWA family 20 years after working as a copywriter at TBWA/LISBON.

His career had taken him to 180 Amsterdam, and to DDB International in its Amsterdam

and London offices, before he relocated in 2012 to Ogilvy Tokyo, where he spent five years

working on globally recognized campaigns. His work has garnered top industry honors,

including D&AD, One Show, Clio, Effies, and Cannes Lions.

As a writer, he has published award-winning novels, and he has written several

film and television projects. In 2016, his feature, "Saint George," premiered

at the 73rd Venice International Film Festival. It went on to win seven Sophia

awards, including Best Film, and Best Original Screenplay, from the Academy of

Portuguese Film. It has been honored at film festivals around the world,

including two more awards for "best original screenplay." "Saint George" was

Portugal's entry for Best Foreign Language Film at the 90th Academy Awards.

"Ricardo is a visionary creative leader. He brings a wealth of in-market experience,

and impeccable taste and standards. He will energize the work TBWA/Media Arts Lab

produces in the region, creating an emotional, meaningful resonance that will ripple culture,"

said TBWA/Media Arts Lab Global CCO Brent Anderson. "We are thrilled to have Ricardo with us."

Ricardo Adolfo's experience in the Japanese market will play an integral role

for TBWA/Media Arts Lab Northeast Asia.

Commenting on his new position, Ricardo Adolfo said, "The creative industry is

constantly changing, challenging us to work at the speed of culture. As creatives,

we must reinvent and relentlessly experiment. I look forward to taking on this role

to produce truly world-class work."

About TBWA Worldwide

TBWA (https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2531285-1&h=1172442256&u=https%3A%2F%2Ftbwa.com%2F&a=TBWA )

is The Disruption(R) Company: the cultural engine for 21st-century business.

Named one of the World's Most Innovative Companies by Fast Company and Adweek's

2018 Global Agency of the Year, we create disruptive ideas that locate and involve

brands in culture, giving them a larger share of the future. Our collective has 11,300

creative minds across 275 offices in 95 countries and also includes brands such as

Auditoire, Digital Arts Network (DAN), eg+ worldwide, GMR, The Integer Group(R),

TBWA/Media Arts Lab, TBWA/WorldHealth and TRO. Global clients include adidas,

Apple, Gatorade, Henkel, Hilton Hotels, McDonald's, Michelin, Nissan and Singapore Airlines.

Follow us on Twitter (https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2531285-1&h=593947792&u=https%3A%2F%2Ftwitter.com%2FTBWA&a=Twitter ),

LinkedIn (https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2531285-1&h=770784318&u=https%3A%2F%2Fwww.linkedin.com%2Fcompany%2Ftbwa&a=LinkedIn )

and Instagram (https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2531285-1&h=3610682668&u=https%3A%2F%2Fwww.instagram.com%2Ftbwa%2F&a=Instagram ),

and like us on Facebook (https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2531285-1&h=866828690&u=https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2FTBWAWorldwide&a=Facebook ).

TBWA is part of Omnicom Group (NYSE: OMC).

About Omnicom Group Inc.

Omnicom Group Inc. (NYSE: OMC) (www.omnicomgroup.com) is a leading, global marketing

and corporate communications company. Omnicom's branded networks and numerous specialty

firms provide advertising, strategic media planning and buying, digital and interactive marketing,

direct and promotional marketing, public relations and other specialty communications services

to over 5,000 clients in more than 100 countries.

SOURCE: TBWA/Media Arts Lab

CONTACT: Erica Samadani, Executive Director, Public Relations, TBWA/Media Arts

Lab, erica.samadani@mediaartslab.com, +1 (310) 210-4071

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中