マイクロソフトがIoT導入状況に関する調査リポートIoT Signalsを発表

Microsoft Corp.

マイクロソフトがIoT導入状況に関する調査リポートIoT Signalsを発表

AsiaNet 79883(1421)

【レドモンド(米ワシントン州)2019年7月31日PR Newswire=共同通信JBN】

*スキル不足、複雑性、セキュリティーに対処することで、IoTの可能性が最大限に引き出される

マイクロソフトは31日、世界のIoT導入状況の概観を提供することを目的とした新しい調査リポートIoT Signals(https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2537799-1&h=1565284636&u=https%3A%2F%2Fgo.microsoft.com%2Ffwlink%2F%3Flinkid%3D2099329&a=IoT+Signals  )を発表した。マイクロソフトは、IoTの導入率、関連技術トレンド、課題、メリットを含む総合的な市場レベルのIoTエコシステムを業界に提供するため、企業組織の3000人を超えるIoT関連意思決定者を調査した。このリポートは、IoT導入が急増していることを指摘、回答者は今後2年間の企業収益の30%がIoTに起因したものになると考えている。しかし、業界は大幅なIoTスキルギャップのほか、対処しなければビジネス利益を損ねかねない複雑性およびセキュリティー課題に直面している。

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Azure IoTのヘッドであるサム・ジョージ氏は「IoTはあらゆる産業のビジネスを変革し、画期的なイノベーションを促進している。われわれの調査は、IoTの可能性を最大限に引き出すためには業界がスキル不足、セキュリティー問題、ソリューションの複雑性などの主要な課題に対処しなければならないことを示している。マイクロソフトは、IoTを簡略化しセキュアにして、世界のあらゆる企業が恩恵を受けるように導いている」と語った。

IoT Signalsの主要な調査結果

*回答者の85%はIoT導入に携わっており、これらの4分の3は計画中のIoTプロジェクトを抱えている。

*IoT導入者のうち88%はIoTが事業成功に不可欠と考えている。

*IoT導入者は、今後2年間、コスト節約、効率性を含め、30%のROIがあると考えている。

*97%とほぼ全てのIoT導入者はIoT実装時におけるセキュリティーを懸念しているが、これが導入の妨げにはなっていない。

*38%のIoT導入者がIoT導入の推進への障害としてIoTを利用する複雑性と技術上の課題を挙げている。

*人材とトレーニングの不足がIoT導入者の半数にとっての課題となっており、47%がスキルを備えた被雇用者が充足していないと語っている。

*回答者は、今後2年間のIoT成功を推進する重要な技術はAI、エッジコンピューティング、5Gであると考えている。

*約3分の1のプロジェクト(30%)が概念実証の段階で失敗しており、その理由は実装が高額なため、ないしは最終的なメリットが不明確であることが多い。

IoTデバイスの普及によって、企業はクラウドインテリジェンスをエッジにもたらし、企業環境に適応し対応できるソリューションを開発することが可能になった。IDCのグループ副社長(IoT、5G、モビリティー担当)のキャリー・マックギラフレイ氏は「IDCのWorldwide Global DataSphere IoT Devices and Data Forecastによると、IDCはコネクテッドIoTデバイスは2025年までに416億に達すると予測しており、この予測期間の増加率は8.9%になるとみている。市場が成熟化し続け、IoTは次第に、『モノ』から人およびプロセスへの情報交換を実現する基礎構造になっていく。データは共通項となり、それがネットワークの最寄りおよび最果てのエッジで収集、プロセス、利用され、産業、政府、個人生活のための価値を生み出す」と語った。

業界の中で、Starbucks(https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2537799-1&h=3608656702&u=https%3A%2F%2Fnews.microsoft.com%2Ftransform%2Fstarbucks-turns-to-technology-to-brew-up-a-more-personal-connection-with-its-customers%2F&a=Starbucks  )、Chevron(https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2537799-1&h=66673483&u=https%3A%2F%2Fnews.microsoft.com%2Ftransform%2Fvideos%2Fchevrons-connected-machines-telling-story-saving-time-money%2F&a=Chevron )、Buhler AG(https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2537799-1&h=4266614254&u=https%3A%2F%2Fnews.microsoft.com%2Ftransform%2Fnew-buhler-machine-uses-the-cloud-to-find-the-needle-in-the-haystack%2F&a=B%C3%BChler+AG )、Steelcase(https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2537799-1&h=2467438214&u=https%3A%2F%2Fnews.microsoft.com%2Feurope%2F2017%2F03%2F06%2Fmicrosoft-steelcase-combine-technology-design-unlock-creativity-work%2F&a=Steelcase  )、thyssenkrupp(https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2537799-1&h=1400909986&u=https%3A%2F%2Fnews.microsoft.com%2Feurope%2F2018%2F10%2F22%2Fhololinc-thyssenkrupp-rolls-out-worlds-first-mixed-reality-stairlift-solution-allowing-customers-to-visualise-and-customise-products-in-their-own-homes%2F&a=thyssenkrupp )など大手グローバルおよびエンタープライズ顧客がIoTおよびインテリジェントエッジ・ソリューションでビジネスを変革している。マイクロソフトはBCG Group(https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2537799-1&h=1225947920&u=https%3A%2F%2Fazure.microsoft.com%2Fen-us%2Fresources%2Fbeyond-predictive-maintenance%2F&a=BCG+Group )と提携し、IoTにおける成功にとって7つの主要要因を特定した。それらは、ビジネス戦略、リーダーシップおよび組織、技術ロードマップ、人材、オペレーションおよびコアビジネスプロセス、パートナーシップ、セキュリティーである。

マイクロソフトは顧客およびパートナーの成功をさらに推進するため、2020年までにIoTおよびインテリジェントエッジ技術・エコシステムに50億ドルを投資する(https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2537799-1&h=1812282603&u=https%3A%2F%2Fblogs.microsoft.com%2Fblog%2F2019%2F04%2F04%2Fone-year-in-how-our-5b-investment-in-iot-and-intelligent-edge-is-accelerating-customer-partner-and-solution-innovation%2F&a=is+investing+%245+billion )。マイクロソフトは昨年だけで、100以上の機能およびサービスを追加し、70の新規IoTパートナー発表をリリースしたほか、1万以上のIoTおよびインテリジェントエッジ・パートナーを擁して顧客がIoTジャーニーのどこにいようが支援している。

▽マイクロソフトについて

マイクロソフト(Nasdaq "MSFT" @microsoft)は、インテリジェントクラウドとインテリジェントエッジ時代のデジタル変革を可能にする。当社の使命は、地球上のすべての人とすべての組織がより多くのことを達成できるようにすることである。

ソース:Microsoft Corp.

Microsoft announces IoT Signals research report on state of IoT adoption

PR79883

REDMOND, Washington, July 31, 2019 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

-- IoT's promise will be unlocked by addressing skills shortage, complexity and security

Microsoft Corp. today announced IoT Signals (https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2537799-1&h=1565284636&u=https%3A%2F%2Fgo.microsoft.com%2Ffwlink%2F%3Flinkid%3D2099329&a=IoT+Signals ), a new research report designed to provide a global overview of

the IoT landscape. Microsoft surveyed over 3,000 IoT decision-makers in enterprise

organizations in order to give the industry a holistic, market-level view of the IoT ecosystem,

including adoption rates, related technology trends, challenges, and benefits of IoT.

The report indicates that IoT adoption is growing rapidly, and respondents believe

30% of their company's revenue two years from now will be due to IoT.

Yet, the industry faces a significant IoT skills gap, as well as complexity and security

challenges that may compromise business benefits to IoT if not addressed.

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"IoT is transforming businesses in every industry and is powering breakthrough

innovations," said Sam George, head of Azure IoT. "Our research shows that

unlocking IoT's full potential requires the industry to address key challenges

like the skills shortage, security concerns and solution complexity. Microsoft

is leading the way on simplifying and securing IoT so that every business on

the planet can benefit."

IoT Signals key findings:

    - 85% of respondents are in IoT adoption, and three-fourths of these have

      IoT projects in planning.

    - Among IoT adopters, 88% believe IoT is critical to business success.

    - IoT adopters believe they will see a 30% ROI, inclusive of cost savings

      and efficiencies, two years from now.

    - Nearly all IoT adopters -- 97% -- have security concerns when

      implementing IoT, but this is not hindering adoption.

    - 38% of IoT adopters cite complexity and technical challenges to using IoT

      as a barrier to furthering their IoT adoption.

    - Lack of talent and training present challenges for half of IoT adopters,

      and 47% say there are not enough available skilled workers.

    - Respondents believe critical technology drivers for IoT success in the

      next two years are AI, edge computing and 5G.

    - Nearly one-third of projects (30%) fail in the proof-of-concept stage,

      often because implementation is expensive or bottom-line benefits are unclear.

The proliferation of IoT devices is enabling companies to bring cloud intelligence to the edge,

to create solutions that are adaptive and responsive to their environments.

"According to IDC's Worldwide Global DataSphere IoT Devices and Data Forecast,

IDC expects there to be 41.6 billion connected IoT devices by 2025 -- growing at a rate of 8.9%

over the forecast period," said Carrie MacGillivray, group vice president, IoT, 5G and Mobility at IDC. "As the market continues to mature, IoT increasingly becomes the fabric enabling the

exchange of information from 'things' to people and processes. Data becomes the

common denominator -- as it is captured, processed, and used from the nearest and farthest

edges of the network to create value for industries, governments, and individuals' lives."

Across industries, leading global and enterprise customers including Starbucks

(https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2537799-1&h=3608656702&u=https%3A%2F%2Fnews.microsoft.com%2Ftransform%2Fstarbucks-turns-to-technology-to-brew-up-a-more-personal-connection-with-its-customers%2F&a=Starbucks ),

Chevron (https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2537799-1&h=66673483&u=https%3A%2F%2Fnews.microsoft.com%2Ftransform%2Fvideos%2Fchevrons-connected-machines-telling-story-saving-time-money%2F&a=Chevron ),

Buhler AG (https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2537799-1&h=4266614254&u=https%3A%2F%2Fnews.microsoft.com%2Ftransform%2Fnew-buhler-machine-uses-the-cloud-to-find-the-needle-in-the-haystack%2F&a=B%C3%BChler+AG ),

Steelcase (https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2537799-1&h=2467438214&u=https%3A%2F%2Fnews.microsoft.com%2Feurope%2F2017%2F03%2F06%2Fmicrosoft-steelcase-combine-technology-design-unlock-creativity-work%2F&a=Steelcase ),

thyssenkrupp (https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2537799-1&h=1400909986&u=https%3A%2F%2Fnews.microsoft.com%2Feurope%2F2018%2F10%2F22%2Fhololinc-thyssenkrupp-rolls-out-worlds-first-mixed-reality-stairlift-solution-allowing-customers-to-visualise-and-customise-products-in-their-own-homes%2F&a=thyssenkrupp )

and more are transforming their business with IoT and intelligent edge solutions.

In partnership with BCG Group (https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2537799-1&h=1225947920&u=https%3A%2F%2Fazure.microsoft.com%2Fen-us%2Fresources%2Fbeyond-predictive-maintenance%2F&a=BCG+Group ),

Microsoft identified seven key ingredients for success in IoT: business strategy,

leadership and organization, a technology roadmap, talent, operations

and core business processes, partnerships, and security.

To further advance customer and partner success, Microsoft is investing $5 billion

(https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2537799-1&h=1812282603&u=https%3A%2F%2Fblogs.microsoft.com%2Fblog%2F2019%2F04%2F04%2Fone-year-in-how-our-5b-investment-in-iot-and-intelligent-edge-is-accelerating-customer-partner-and-solution-innovation%2F&a=is+investing+%245+billion )

in IoT and intelligent edge technologies and ecosystem by 2022. In just the past year,

Microsoft has added over 100 new features and services and released 70 new IoT partner

announcements, and has an ecosystem of over ten thousand IoT and intelligent edge partners

to help customers, no matter where they are on their IoT journey.

About Microsoft

Microsoft (Nasdaq "MSFT" @microsoft) enables digital transformation for the era

of an intelligent cloud and an intelligent edge. Its mission is to empower

every person and every organization on the planet to achieve more.

SOURCE: Microsoft Corp.

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