Suning.com、上半期売上高は21.8%増の1842億元

Suning Holdings Group

Suning.com、上半期売上高は21.8%増の1842億元

AsiaNet 79909(1437)

【南京(中国)2019年7月31日PR Newswire=共同通信JBN】Suning Holdings Groupが所有する中国のオンライン・ツー・オフライン(O2O)大手スマートリテール企業であるSuning.com(002024.SZ)は7月30日夕、2019年上半期業績報告を発表した。報告によると、上半期の営業利益は1346億1800万人民元で、前年同期比21.63%増加した。オムニチャネル商品の売上高は同21.80%増の1842億1500万元で、株主帰属の純利益は21億3900万元になった。

Suning.comは引き続き、オンラインとオフラインの顧客を獲得する能力を強化している。Suning.comのリテールプラットフォームの登録会員数は、6月30日現在、4億4200万人に達した。Suning.comは直営店とフランチャイズ店で7503店、Suning Xiaodian(地域の店)とDiatiantianで5368店を抱えている。

今年上半期に中国の消費者市場の全般的業況は横ばいだった。国家統計局によると、1月から6月までの消費財の総売上高は19兆5000億元に上ったが、前年同期比の伸び率は1%低下し、中でもオンライン小売売上高の伸び率は8.2%落ち込んだ。

こうした低調な市場環境にもかかわらず、Suning.comのオンラインとオフラインの事業は比較的高い成長を維持した。それはフルシナリオかつ全カテゴリーのリテールレイアウトを成長させる戦略計画の継続展開によってである。

同社は6月末現在、直営店とフランチャイズ店で7503店を保有する。特に都市コミュニティーと地方市場でSuning XiaodianとSuning.comリテールクラウド・フランチャイズ店が急増している。Suning XiaodianとDiatiantian直営店の合計は5368店で、Suning.comリテールクラウド・フランチャイズ店は5108店になった。これによって国内小売業界でオンラインとオフラインを統合した総合的消費エコシステムが形成された。

サプライチェーン建設の面では、プロ意識と洗練された事業運営を推進するために、Suning.comは年頭にHome Appliances Group、Consumer Electronics Group、FMCG Group、Fashion Department Store Group、International Groupの5つの主要商品グループの設立を発表した。一方同社はWanda Department Storeの37店を買収し、Carrefour Chinaの80%株式を取得した。これはデパート店舗事業開発と動きの速い消費財事業の能力を迅速に強化する。

Suning.comは同時に、海外からの直接仕入れの供給態勢を確立し、改善した。Suning Internationalは米国、オーストラリア、ドイツ、日本などの国々に多くの直接サプライチェーン倉庫を持ち、2020年までに「15+15 warehouses」(海外倉庫15、国内倉庫15)の建設を完了すると伝えられる。

上半期にSuning.comは、今後10年間の成長に向け強固な基盤を築くため、物流、金融、テクノロジー、その他の主要機能構築へ投資を増やし続けた。

物流インフラに関しては、Suning LogisticsとTTK Express向けの倉庫・関連支援施設の総面積が2019年6月末までに1000万平方メートルを超えた。Suning.comは生鮮食品事業の発展を加速し、218都市をカバーする新鮮コールドチェーン倉庫46棟に投資した。Suning.comは地方や都会の市場で物流とアフターサービスをさらに改善するため、これらの市場の顧客を対象に配送、搬入、保守、速配サービスを統合した総合サービス網を設けている。6月末までに地方レベルで950カ所のサービスセンターが開設された。

上半期にSuning Financeの消費者金融事業の金額は前年同期比で100%以上拡大し、サプライチェーン金融事業の金額は41.3%増加した。オフラインのモバイル決済事業も急成長し、取引件数は前年同期比231%急増した。同じ期間にSuning Bankは急成長を維持した。2019年6月末までにSuning Bankの総資産は年初と比べ68.20%増大した。

▽Suning Holdings Groupについて

1990年に創設されたSuningは中国有数の民間企業で、中国と日本に上場企業がある。Suning Holdingsは2018年に808億5000万米ドル(5579億元)の年間売上高を擁し、中国非国有企業トップ500社の2位にランクされた。Suningは「全ての人のために一流の質の生活を創造することにより、業界全体のエコシステムを主導する」との使命を持って、Suning.com、Logistics、Financial Services、Technology、Real Estate、Sports、Media & Entertainment、Investmentの8つの垂直事業を通じてコアビジネスを強化し、拡大している。Suning.comは2019年のFortune Global 500のリストに入った。詳細な情報はwww.suningholdings.com を参照。

ソース: Suning Holdings Group

Suning.com sales volume reached RMB 184.2 billion in H1, with growth of 21.8%

PR79909

NANJING, China, July 31, 2019 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

On the evening of July 30, Suning.com (002024.SZ), China's leading O2O smart retailer,

owned by Suning Holdings Group, released its 2019 semi-annual performance report.

According to the report, the company achieved an operating income in the first half of

the year of RMB 134.618 billion, saw a year-on-year increase of 21.63%; the sales volume

of omni-channel commodities was RMB 184.215 billion, increased by 21.80% year-on-year,

and the net income attributed to shareholders is RMB 2.139 billion.

Suning.com continues to enhance the ability to acquire customers online and offline.

As of June 30, the number of registered members of Suning.com retail platform

reached 442 million; Suning.com has a total of 7,503 self-operated and franchised stores,

and 5,368 stores of Suning Xiaodian (neighborhood store) and Diatiantian.

In the first half of the year, the overall performance of domestic consumer

market was flat. According to the National Bureau of Statistics, from January

to June, the national total retail sales of consumer goods reached RMB 19.5

trillion however, the growth rate dropped by 1 percentage year-on-year, among

which the growth rate of online retail sales dropped significantly by 8.2%.

Despite the softer market environment, Suning.com's online and offline

businesses maintained relatively rapid growth. With the continued roll out of

the strategic plan to grow its full-scenarios and all-categories retail layout.

As of the end of June, the company has 7,503 self-operated and franchised stores.

Especially in urban community and rural market, Suning Xiaodian and Suning.com retail

cloud franchise stores grow rapidly. The total number of Suning Xiaodian and Diatiantian

self-operated stores reached 5,368, while the Suning.com retail cloud franchise stores reached

number of 5,108, which formed a comprehensive online and offline integrated consumption

ecosystem in the domestic retail industry.

In terms of supply chain construction, in order to promote the

professionalization and refined operation, Suning.com announced the

establishment of five major commodity groups at the beginning of the year,

namely, Home Appliances Group, Consumer Electronics Group, FMCG Group, Fashion

Department Store Group and International Group. In the meanwhile, the company

acquired the nationwide 37 stores of Wanda Department Store and an 80% equity

stake in Carrefour China, which will quickly strengthen the capabilities of its

department store business development and fast-moving consumer goods operations.

At the same time, Suning.com established and improved the supply mode of direct

overseas procurement. It is reported that Suning International has a number of

overseas direct supply chain warehouses in the United States, Australia, Germany,

Japan and other countries, and the company will complete the construction of

"15+15 warehouses" (15 overseas warehouses, 15 domestic warehouses) by 2020.

In the first half of the year, Suning.com continued to increase investment in

logistics, finance, technology and building of other core capacities to lay a

solid foundation for growth over the next decade.

In terms of logistics infrastructure, by the end of June 2019, the total area of warehousing

and related support facilities for Suning Logistics and TTK Express was over 10 million square

meters. Suning.com accelerated the development of fresh food business, and invested in 46 fresh

cold chain warehouses covering 218 cities. In order to further improve the logistics and

after-sales service capacity of the county and town market, Suning.com has set up

a comprehensive service network for customers in those markets, integrating distribution,

installation, maintenance and express delivery services. By the end of June,

950 county-level service centers have been established.

In the first half of the year, the amount of consumer finance business of Suning Finance

increased by more than 100% year-on-year, and the amount of supply chain finance business

saw a 41.3% year-on-year growth. The offline mobile payment business developed rapidly,

and the number of transactions was up 231% year-on-year. During the reporting period,

Suning Bank maintained rapid development. By the end of June 2019, the total assets

of Suning Bank increased by 68.20% compared with the beginning of the year.

About Suning

Founded in 1990, Suning is one of the leading commercial enterprises in China

with two public companies in China and Japan. In 2018, Suning Holdings ranked

second among the top 500 non-state owned enterprises in China with annual

revenues of 80.85 billion USD (557.9 billion RMB). With the mission of "Leading

the Ecosystem across Industries by Creating Elite Quality of Life for All",

Suning has strengthened and expanded its core business through eight vertical

industries: Suning.com, Logistics, Financial Services, Technology, Real Estate,

Sports, Media & Entertainment, and Investment. Suning.com is listed on the 2019

Fortune Global 500. For more information see www.suningholdings.com

SOURCE: Suning Holdings Group  

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