CintがP2Sampleを買収してオーディエンスの範囲を拡大、効果的なプログラム機能を強化

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CintがP2Sampleを買収してオーディエンスの範囲を拡大、効果的なプログラム機能を強化

AsiaNet 79882 (1426)

【ストックホルム2019年8月1日PR Newswire=共同通信JBN】市場調査でのインサイト収集を加速させるテクノロジープラットフォームであるCint(https://www.cint.com/ )は1日、消費者インサイト業界で最も効果的なプログラムによるサンプリングプラットフォームの1つを持つ米企業、P2Sample(https://www.p2sample.com/ )の100%取得を発表した。

Cintにとってこの買収は、世界で最も革新的なインサイト企業のテクノロジーバックボーンになるという究極のビジョン達成に向けた一歩前進である。それはCintに、3つの際立った戦略的優位性をもたらす。

第1に、アフィリエイトネットワーク、パブリッシャーネットワーク、Google、Facebook、eBay、広告代理店、ブログネットワークなど、P2Sampleの200以上のサプライヤー関係に統合することから得られるメリットである。これにより、Cintの顧客は、当社のInsight Exchange内の150カ国以上にまたがる1億以上のパネリストにアクセスできるようになる。

第2に、P2Sampleとの統合により、Cintはサンプルの需要と供給への効果的なプログラムアクセス、100以上のAPI統合、および市場で最高と考えられている高度な人工知能ベースの不正検出機能で優位に立つことになる。

第3に、CintはP2Sampleの従業員を獲得、彼らは当社従業員と共に両社の顧客やパートナーにとってとてつもなく大きな価値を生み出す手助けをしてくれる。

買収後も、P2Sampleの共同創業者であるマタイス・デヨング最高経営責任者(CEO)とジャンナ・ドゥブリュエイン最高執行責任者(COO)は合併後の組織で指導的役割にとどまる。両氏はグローバル経営グループにも加わり、組織全体にまたがる重要な戦略的イニシアチブを担う。

Cintのトム・ブールマンCEOは、次のように語った。

「これは、当社の顧客とパートナーにとって素晴らしいニュースだ。CintとP2Sampleは優れた共通のカルチャーがあり、両社の事業は見事な補完性がある。われわれは、P2Sampleの技術、ノウハウ、サプライチェーン、そして従業員に感銘を受けている。今回の買収で、クライアントに信頼できるデータと盤石の信頼性、絶えず革新し続けているパートナーの安心を提供できる、とてつもない広がりを持つ大手グローバルサンプリング企業が誕生する。これで、市場調査業界におけるデジタル時代の課題に立ち向かっていくための体制が見事に整った」

P2Sampleの現CEOであるマタイス・デヨング氏は「われわれは、この業界の発展に関してCintと見解を共有しており、このコンビネーションには途方もない潜在力があると考えている。Cintは、指針や社風が事実上、われわれと同じ組織だ。この極めて重要なタイミングでCintのチームに加われることに興奮しており、これが正しい措置だと確信している」と語った。

Cintのサプライヤーにとらわれない市場投入型モデルのため、同社は買収後、P2Sampleの2つの独自パネル資産、Points2ShopとSurveyRewardzは売却を計画している。

2つの組織は別々の組織として運営され、2019年末までにCint Groupの傘下にまとめられる予定。

▽Cintについて

Cintは、世界で最も成功を収めているインサイト企業のテクノロジーバックボーンである。Cintプラットフォームは、調査データの収集効率を高め、企業がインサイトをより速く、コスト効率良く、拡張性のある方法で浮き彫りにし、より優れた製品やサービスを生み出せるようにしている。Zappi、GfK、Survey Monkeyを含む1500以上の調査会社、代理店、ブランドがCintを使い、インサイトの収集方法を変え、市場での競争力を高めている。

Cintは、ロンドン、ニューヨーク、ストックホルム、ロサンゼルス、バルセロナ、日本、シドニーを含む15のグローバルオフィスに急拡大を続けるチームを擁している。www.cint.com

▽P2Sampleについて

P2Sampleは、消費者インサイト用の的を絞った回答者を求めるクライアント向けに、市場調査業界で最も精緻なサンプルとパネルプラットフォームを運営している。P2Sampleの完全自動化プラットフォームは、プログラムによって何百ものサンプルサプライヤーと統合され、独自パネルの効率的な管理を可能にする。これには、業界最大のパネル会社、取引所、市場が含まれる。さらに、このプラットフォームは、150以上の国々の6000万以上の詳細にプロファイリングされた、関心の高い消費者へのアクセスを提供している。業界唯一のAI主導の不正検出・回答者エンゲージメントシステムを特徴とするP2Sampleのテクノロジーは、従来型の調査、最新の神経科学的、行動学的アプローチ、オンラインでの質的、ビデオ研究を含む幅広い方法論と連携して機能する。Marlin & Associatesは、P2Sampleの独占的な戦略、財務顧問だった。詳細については、p2sample.com を参照するか、@P2Sampleでフォローを。

ソース:Cint

Cint Acquires P2Sample to Expand Its Audience Reach and Enhance Powerful Programmatic Capabilities

PR79882

STOCKHOLM, August 1, 2019 /PRNewswire=KYODO JBN/--

Cint [https://www.cint.com/ ], the technology platform that accelerates insight

gathering in marketing research, today announces its acquisition of 100 percent

of P2Sample [https://www.p2sample.com/ ], a US-based company with one of the

most powerful programmatic sampling platforms in the consumer insights

industry.

This acquisition is a step forward for Cint in achieving its ultimate vision of

being the technology backbone of the world's most innovative insight companies.

It brings in three distinct strategic advantages to Cint.

Firstly, it will benefit from integrating into P2Sample's more than 200  

supplier relationships that include affiliate networks, publisher networks,

Google, Facebook, eBay, ad agencies and blog networks. This will now enable

Cint customers to access over 100 million panelists across more than 150

countries in its Insight Exchange.

Secondly, by integrating with P2Sample, Cint will gain advantages in powerful

programmatic access to sample demand and supply, over 100 API integrations and

advanced artificial intelligence-based fraud detection capabilities that are

considered best in the market.

Thirdly, Cint will gain P2Sample's employees who jointly with its own employees

will help to create incredible value to customers and partners of both

companies.

Post-acquisition, P2Sample's co-founders Mathijs de Jong (CEO) and Janna de

Bruijne (COO), will remain in senior leadership roles in the combined entity.

They will also join the global management group and help lead key strategic

initiatives across the collective organisation.

Tom Buehlmann, CEO of Cint, said, “This is great news for our customers and

partners.  Cint and P2Sample have a strong shared culture and are two

wonderfully complementary businesses. We are impressed with P2Sample’s

technology, know-how, supply chain and people.  This acquisition creates a

global sampling powerhouse with an enormous reach that will provide clients

with data they can trust, rock solid dependability and the peace of mind of a

partner who is constantly innovating.  Together, we are superbly poised to rise

to the challenges of the digital age in the market research space.”  

Mathijs de Jong, P2Sample's current CEO, said, "We share Cint's vision about

the evolution of the industry and see huge potential in the combination. Cint

is an organisation whose principles and culture are virtually identical to

ours. We are excited to join the Cint team at this pivotal moment in time, and

we are confident that it's the right move."

Due to Cint's supplier agnostic go-to-market model, post-acquisition the

company plans to divest the two P2Sample proprietary panel assets Points2Shop

and SurveyRewardz.  

The two organisations are to operate as separate entities and will be brought

together under the Cint Group umbrella by the end of 2019.

About Cint

Cint is the technology backbone of the world's most successful insight

companies. The Cint Platform accelerates the efficiency in gathering survey

data, so companies can surface insights faster, in a cost-effective and

scalable way to build better products and services. More than 1,500

researchers, agencies and brands including Zappi, GfK and SurveyMonkey use Cint

to transform how they gather insights and be competitive in the market. Cint

has a rapidly growing team across 15 global offices including London, New York,

Stockholm, Los Angeles, Barcelona, Japan and Sydney. www.cint.com

About P2Sample

P2Sample operates the market research industry's most sophisticated sample and

panel platform for clients seeking targeted respondents for consumer insights.

P2Sample's fully-automated platform programmatically integrates with hundreds

of sample suppliers and allows efficient management of proprietary panels. This

includes the industry's largest panel companies, exchanges and marketplaces. In

addition, the platform provides access to 60+ million deeply profiled and

engaged consumers across 150+ countries. Featuring the industry's only

AI-driven fraud detection and respondent engagement systems, P2Sample's

technology works with a wide variety of methodologies, including traditional

surveys; the latest in neuroscience and behavioural approaches; and online

qualitative and video studies. Marlin & Associates was the exclusive strategic

and financial advisor to P2Sample. For more information, visit p2sample.com

[http://www.p2sample.com/] or follow at @P2Sample

SOURCE: Cint

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