世界の旅行者は、休暇中に同じ国籍の旅行者との出会いを求める可能性が極めて高い

アゴダ(Agoda)

世界の旅行者は、休暇中に同じ国籍の旅行者との出会いを求める可能性が極めて高い

AsiaNet 79911

【シンガポール2019年8月2日PR Newswire】

*アゴダの調査で、休暇中に出会いたい唯一最も人気の国籍は米国人であることも判明

夏季休暇シーズンが最盛期に入り、人々が「全てから解放される」ことに乗り気になっている中、世界で最も急成長を遂げているオンライン旅行予約プラットフォームの1つであるアゴダ(Agoda、https://www.agoda.com/?site_id=1811392 )は、調査対象国の大多数の人々が休暇中に自国の人々と出会いたいと考えている可能性が高いことを明らかにした。

日本人とオーストラリア人の5人に1人以上が、休暇中に国籍の異なる人々より自国の人々との出会いを選ぶ傾向にあるという。しかし、Agoda Favorite Nationalities to Encounter調査(アゴダの「出会いたい国籍調査」)で、彼らだけではなく、調査対象の11カ国中7カ国の旅行者は休暇中に自国の人々との出会いを最も求めることが分かった。

旅行中に自国の旅行者と出会う方がよいと答えた上位6カ国は、日本(22%)、オーストラリア(21%)、タイ(19%)、中国(18%)、サウジアラビア王国(17%)、英国(16%)である。

この傾向と異なるのはインドネシアの旅行者で、旅行中にインドネシア人と出会うことに熱心なのはわずか7%で、アラブ首長国連邦(UAE)の旅行者は10%が同様の回答をした。

米国人旅行者は、出会いたい国籍では唯一最も人気があり、アゴダの調査では調査対象の11カ国中8カ国で、米国人は上位3位にランクされた。米国人旅行者と出会いたいという願望は複数の大陸にまたがり、オーストラリア、中国、インドネシア、日本、サウジアラビア王国、米国、英国、ベトナムの旅行者の回答に見られた。

ブレグジット(欧州連合(EU)離脱)にもかかわらず、英国人は欧州の旅行者と出会うことを好む国のトップ(45%)で、中国、オーストラリア、米国の旅行者がこれに次いだ。

アジアの旅行者は、休暇中に他のアジアの旅行者と出会うことを好み、さらにアジア6市場のうち5市場では、休暇中に日本人の出会いを求める傾向が高いことが分かった。

▽休暇データ一覧

調査では、Kカルチャー(韓流)がインドネシアとマレーシアの旅行者の心の中の特別な位置を占めていることも分かった。彼らが最も出会いたいと思う国籍の上位3位に韓国人がランクインし、それぞれ2位、3位に入った。地域別に見ると、調査結果は11カ国からの旅行者は圧倒的に休暇中に西洋人との出会いをより好むことを示し、全ての国で欧州が上位3位にランクインし、北米は6カ国(米国、英国、サウジアラビア、ベトナム、日本、オーストラリア)で上位3位に入った。

アジアの回答者は、米国、英国、サウジアラビア、オーストラリアからの旅行者に比べ、海外旅行中に他のアジア人に関心を向ける傾向も強い。一方、中国、タイ、マレーシア、インドネシアは、旅行中に会いたい旅行者の3位に東南アジアの旅行者を位置付けた。

出会いたい国籍ランキング TOP3:

英国-英国、アメリカ、オーストラリア

アメリカ-アメリカ、英国、オーストラリア

サウジアラビア-サウジアラビア、アメリカ、UAE

UAE-インド、UAE、フィリピン

中国-中国、フランス、アメリカ

タイ-日本、タイ、英国

マレーシア-マレーシア、日本、韓国

ベトナム-アメリカ、日本、ベトナム

日本-日本、アメリカ、イタリア

インドネシア-日本、韓国、英国/アメリカ

オーストラリア-オーストラリア、英国、アメリカ

地域別 出会いたい国籍ランキング TOP3:

英国-ヨーロッパ、北米、オセアニア/ ポリネシア/ 地中海諸国

アメリカ-ヨーロッパ、北米、アジア

サウジアラビア-中東、ヨーロッパ、北米

UAE-中東、ヨーロッパ、アジア

中国-ヨーロッパ、アジア、東南アジア

タイ-アジア、ヨーロッパ、東南アジア

マレーシア-アジア、ヨーロッパ、東南アジア

ベトナム-アジア、北米、ヨーロッパ

日本-アジア、ヨーロッパ、北米

インドネシア-アジア、ヨーロッパ、東南アジア

オーストラリア-ヨーロッパ、オセアニア/ ポリネシア/ 地中海諸国、北米

▽データについて

アゴダは2019年6月にYouGovが実施した調査をまとめた。サンプル総数は成人1万3376人。フィールドワークは2019年6月4日から17日まで、オンラインで実施された。数字は加重され、各国の成人(18歳以上)を代表している。

▽アゴダについて

2005年にシンガポールにてITスタートアップ企業として創業したアゴダ(Agoda)は、世界で最も急速な成長を続けるオンライン旅行予約プラットフォームの一つ。今日、世界200以上の国や地域において200万軒以上の宿泊施設を取扱っており、ラグジュアリーホテルから格安ホテルはもちろんのこと、アパートメント、民泊物件、ヴィラやスイートなど、様々な予算レベルや旅行のシーンに対応する幅広いチョイスを世界中の旅行者に提供している。

シンガポールに本社を据え置き、Booking Holdings(Nasdaq:BKNG)の傘下企業として現在、30カ国以上53の都市に支社を構え、総従業員数は4,000人以上に上る。また、ウェブサイトのAgoda.comおよびモバイルアプリは38カ国語に対応している。

詳細はpress@agoda.com へ問い合わせを。

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(日本語リリース:クライアント提供)

Global travelers most likely to want to meet travelers of their own nationalities on holiday

PR79911

SINGAPORE, Aug. 1, 2019 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

Agoda survey also reveals Americans single most popular nationality to meet on vacation

With summer holiday season in full swing and people keen to 'get away from it all',

Agoda(https://www.agoda.com/?site_id=1811392 ), one of the world's fastest

growing digital travel platforms, reveals a majority of countries surveyed

would most likely want to meet their fellow countrymen/women while on holiday.

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Global travelers most likely to want to meet travelers of their own nationalities on holiday

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More than one in five Japanese and Australians would choose to meet their own

citizens over other nationalities while on vacation. But they are not alone,

the Agoda Favorite Nationalities to Encounter survey, reveals that travelers

from seven out of the 11 countries surveyed would most like to encounter their

own countrymen on holiday.

Top six countries where travelers would prefer to meet their own nationality

when traveling -- Japan (22%), Australia (21%), Thailand (19%), China (18%),

Kingdom of Saudi Arabia (17%), and UK (16%).

Bucking this trend are travelers from Indonesia with only 7% of travelers keen

to meet Indonesians when traveling, along with UAE travelers on 10%.

American travelers are the single most popular nationality to meet, with

Agoda's survey revealing Americans ranking in the top three countries for eight

out of the 11 surveyed. This appeal for meeting Americans travelers stretches

across the continents, as it is seen on the list for travelers in Australia,

China, Indonesia, Japan, Kingdom of Saudi Arabia, USA, UK, and Vietnam.

Despite Brexit, the Brits are the top country to favor meeting European

travelers (45%), followed by Chinese, Australian and US travelers.

Asian travelers are more likely to want to meet other Asian travelers on

vacation, with five out of the six Asian markets more likely to want to meet

Japanese when on holiday.

Holiday data at a glance

Survey results also show that K-Culture has a special place in the hearts of travelers

from Indonesia and Malaysia -- with South Koreans ranking second and third place respectively,

in their top three list of nationalities they would most like to come across.

When broken down by region, research findings showed that travelers from the 11

countries overwhelmingly prefer to encounter people from the West while they're

on holiday, with all countries placing Europe within their top three list, and

North America being placed in six -- USA, UK, Saudi Arabia, Vietnam, Japan and Australia.

Respondents from Asia also have a keen preference to look out for other Asians

while abroad, as compared to those from USA, UK, Saudi Arabia and Australia.

Meanwhile, those from China, Thailand, Malaysia and Indonesia rank Southeast

Asians as third among those they'd like to see while traveling.

UK  US  Saudi

Arabia UAE  China Thailand Malaysia Vietnam  Japan Indonesia Australia

Top 3 Favorite Nationalities to Encounter

UK  USA  Saudi Arabia India  China Japan  Malaysia USA  Japan Japan  Australia

USA  UK  USA  UAE  France Thailand Japan  Japan  USA South Korea UK

Australia Australia UAE  Philippines USA UK  South Korea Vietnam  Italy UK /

USA USA

UK     US  Saudi

Arabia UAE  China  Thailand Malaysia Vietnam  Japan  Indonesia Australia

Top 3 Favorite Nationalities to Encounter by region

Europe     Europe  Middle East Middle

East Europe  Asia  Asia  Asia  Asia  Asia  Europe

North America    North America Europe  Europe  Asia  Europe  Europe  North

America Europe  Europe  Oceania / Polynesia / Mediterranean

Oceania / Polynesia / Mediterranean Asia  North America Asia  Southeast

Asia Southeast Asia Southeast Asia Europe  North America Southeast Asia North

America

About the data

Agoda commissioned a survey, conducted by YouGov, in June 2019. Total sample

size was 13,376 adults. Fieldwork was undertaken between 4 to 17 June 2019. The

survey was carried out online. The figures have been weighted and

representative of each country's adults (aged 18+).

About Agoda

Agoda is one of the world's fastest growing online travel booking platforms.

From its beginnings as an e-commerce start-up based in Singapore in 2005,

Agoda has grown to offer a global network of 2 million properties in more than

200 countries and territories worldwide, offering travelers easy access to a wide

choice of luxury and budget hotels, apartments, homes and villas to suit all

budgets and travel occasions.

Headquartered in Singapore, Agoda is part of Booking Holdings (Nasdaq: BKNG)

and employs more than 4,000 staff across 53 cities in more than 30 countries.

Agoda.com and the Agoda mobile app are available in 38 languages.

For more information, please contact press@agoda.com

SOURCE: Agoda

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