Tencent CloudがChinaJoy2019でクラウドゲーミング・ソリューションを発表

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Tencent CloudがChinaJoy2019でクラウドゲーミング・ソリューションを発表

AsiaNet 79941 (1450)

【上海2019年8月2日PR Newswire=共同通信JBN】

*「クラウドゲーミング」の時代が到来

Tencent Cloudは8月2日、ChinaJoy 2019で「Tencent Cloud-Cloud Gaming Solution」をリリースした。世界のゲーム開発者とプラットフォームにワンストップのクラウドゲーミング・ソリューションを提供する。その一方、Tencent CloudとWeGameは「Moonlight Blade」、「Chinese Parents」、「Blood of Steel」、「Killers of the Three Kingdoms」といった様々なゲームを実験的に共同発表し、プレーヤーがクラウドゲームをすぐに体験する機会を提供した。

例えば「Moonlight Blade」は国内外市場で非常に好評である。これまでのオペレーションモードでは、ダウンロードパッケージは最大17GBだった。速度が2MB/秒ではダウンロードに2時間が必要で、インストールの後にファイルは最大32.4GBを追加する。しかしクラウドモードではダウンロードとインストールを待つことなく、人々はWeGameのクライアントを直接スタートし、購入したゲームをプレーすることができる。

Tencent Cloud Gaming Solutionの責任者、ヤン・ユー氏は「クラウドゲームは新しい時代を象徴している。人々はどこでもプレーすることが可能になる。Tencent Cloud Gaming Solutionは安定して高速かつ高品質なテクノロジーサービスをゲーム開発者に提供し市場での当社の競争力に寄与することを約束する」と述べた。

▽中国初の「マルチエンドアクセス、シームレスアップデート」ソリューション

Tencent Cloud Gaming Solutionはビデオ伝送技術のTencent-RTCを採用している。ゲーム開発者はさまざまなプラットフォームに適合する1つのゲームを開発することでコストと時間の削減が可能になる。一例として、WeGameが準備から展開までに要した期間は僅か3日間だった。しかもこのソリューションはクラウドゲーミングのアップグレードをバックアップする。ユーザーは毎回プレーするたびに、最新バージョンのゲームを自動的に楽しめる。

▽エッジコンピューティングが人々の距離を近くに

Tencent CloudはIaaSのレイヤーで、国内のエッジコンピューティング・データセンターを通してプレーヤーとサービスの間の距離を近づけ、低レイテンシ―、低コストのネットワークサービスを提供する。

また、このゲーミングソリューションはGPUリソースを再分配することでサーバーのコストを削減する。

▽安定して高品質な画像

テンセントは10年以上にわたり、QQとWeChatで何億人ものユーザーにサービスを提供しており、世界をリードするオーディオとビデオのサービスを持っている。こうした経験と能力が、人々がクラウドゲーミングをプレーする際に高精細で安定した画像を表示できることに寄与している。ときとしてネットワークが不安定な場合でも、プレーヤーがその影響を受ける可能性は低い。「Tencent X-Bright」技術をベースとし、高精細画像のゲームでより低いビットレートさえ提供する。こうした機能は大胆かつ革命的である。

それに加え、Tencent Cloudはビデオの規格化機関と協業し、クラウドゲーミングのシナリオに協力して規格を適用している。新しいコーディングフォーマットはネットワークの安全性を確実にするため、ゲーマーの体験は大きく改善する。

5Gの商用化に伴ってクラウドからデバイスへのデータ伝送が飛躍的に高速化することで、クラウドゲーミングの利用局面の増加から実在性が姿を現す。

ヤン・ユー氏がさらに紹介したところによると、Tencent Cloudはクラウドゲーミングでさらなるシナリオを探究している。例えば、ライブブロードキャスト・ゲームを視聴しているとき、オーディエンスはゲームをダウンロードすることなくストリーマーとオンラインで相互交流することができる。広告の面では、情報がユーザーに連動して流れるので、単にクリックしてゲームをプレーすることができる。これにより、広告効果が向上する結果につながる。

リアルタイムのデータ分析と動的な調整により、クラウドゲーミングの将来にはさらなる可能性があるだろう。

ソース:Tencent Cloud

Tencent Cloud releases Cloud Gaming Solution at ChinaJoy 2019

PR79941

SHANGHAI, Aug. 2, 2019 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

-The era of "Cloud Gaming " is coming-

On August 2, Tencent Cloud released "Tencent Cloud-Cloud Gaming Solution" at ChinaJoy 2019,

providing a one-stop Cloud Gaming Solution for global game developers and platforms.

Meanwhile, Tencent Cloud and WeGame jointly launched various of games for trial,

like "Moonlight Blade", "Chinese Parents", "Blood of Steel" and "Killers of the Three Kingdoms",

offering players opportunities to experience cloud gaming right away.

Take the Game "Moonlight Blade" as example, which is quite popular in both

domestic and foreign markets. In the traditional operational mode, the download

package is up to 17GB. With the speed of 2MB/S, it will take 2 hours for downloading,

and after the installation, the files add up to 32.4GB. However, within the cloud mode,

people can directly start the WeGame client and play the purchased game,

instead of waiting for downloading and installing.

"Cloud gaming represents a new era, in which people can play anywhere", said

Yang Yu, the head of Tencent Cloud Gaming Solution. "Tencent Cloud Gaming

Solution commits to offering stable, fast and high-quality technology service

to game developers, contributing to our competitiveness in the market".

China's first "multi-ends access, seamless update" solution

Tencent Cloud Gaming Solution adopts Tencent-RTC, which is a video transmission

technology. Game developers can save cost and time by developing one game that

adapts to various platforms. One of the examples is that WeGame took only three

days from preparation to deployment. And this solution backups the upgrading of

cloud gaming. Every time when users start to play, they automatically enjoy the

game from the latest version.

Edge Computing brings people closer

At the IaaS layer, Tencent Cloud further shortens the distance between players

and services through the national edge computing data centers, providing

low-latency, and low-cost network services.

On the other hand, the gaming solution reduces server costs by redistributing

GPU resources.

Stable and high-quality image

Tencent has been serving hundreds of millions of users in QQ and WeChat for

over a decade, they have world-leading audio and video services. That's why

these experiences and capabilities contribute to present high-definition,

stable images when people play the cloud gaming. Even if sometimes the network

is unstable, users are less likely to be affected. Based on the "Tencent X-Bright"

technology, it even provides lower Bit-Rate with Higher-Definition games.

This move is bold and revolutionary.

In addition, Tencent Cloud works with the video standardization organization,

together they apply the standards to the cloud gaming scenario. Since the new

coding format can ensure the safety of network, gamers' experiences are largely improved.

With the commercialization of 5G, data transmission speed increases to a large extent from

cloud to devices, reality emerges from the boost of cloud gaming application scenes.

Yang Yu further introduced that Tencent Cloud is exploring more scenarios for

Cloud Gaming. For example, audiences can interact with the streamer online

without downloading the game when they're watching a live broadcasted game.

In terms of advertising, the information flows along with users, so they can simply click

and play the game. This ultimately improves the efficiency of advertisement.

Through real-time data analysis and dynamic adjustment, there will be more

possibilities for the future of cloud gaming.

SOURCE: Tencent Cloud

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