Park Place Technologiesがネットワーク分析ソフトウエアプロバイダーEntuityの画期的取引で同社のビジョンを拡大

Park Place Technologies

Park Place Technologiesがネットワーク分析ソフトウエアプロバイダーEntuityの画期的取引で同社のビジョンを拡大

AsiaNet 79792 (1383)

【クリーブランド2019年8月6日PR Newswire=共同通信JBN】

*ソフトウエアの買収によって、すべてのアセットの完全なネットワーク可視性およびコントロールを単一スクリーン上で提供し世界の顧客のニーズを支援するというPark Placeのコミットメントを強化

Park Place Technologiesは30日、ボストンとロンドンにオフィスを構える世界的なネットワークパフォーマンス・モニタリングソフトウエア企業のEntuityの買収の契約を締結した。Park Placeがサードパーティーメンテナンス部門以外で買収したのはこれが初めてである。

Logo - https://mma.prnewswire.com/media/535647/Park_Place_Technologies_Logo.jpg

Park Place Technologiesはデータセンターハードウエア向けのサードパーティーメンテナンスのグローバルリーダーであり、今回のソフトウエア企業買収は同社のマルチベンダーサービス提供モデルの重要な構成要素である。買収によって、Park Placeはモニタリング、自動メンテナンス、Network Operations Center(NOC)サービス、イベント管理、推定原因・ITデータ分析を単一スクリーン上で顧客に提供する唯一のマルチベンダーのグローバルハードウエアメンテナンスプロバイダーとなる。

20年以上にわたり、Entuityはネットワークパフォーマンスモニタリングに専念し、途切れなくサービスを提供してきた。Entuityは、問題がビジネスサービスに影響を与えないように、ネットワークの機能および問題への可視性を保つために必要とされる分析を提供する。EntuityはPark Place Technologiesを完全に補完し、両社は顧客中心主義であり、雇員には確固たるコミットメントを貫き、顧客の稼働率を最大限に引き出すことに集中している。

Park Place Technologiesのクリス・アダムス社長兼最高経営責任者(CEO)は「今回の買収はPark Place Technologiesにとっての一里塚であり、われわれは高い評価を受けるネットワークパフォーマンスモニタリングプロバイダーであるEntuityをPark Placeファミリーに歓迎する。Entuityが受賞歴のある当社のParkView(TM)モニタリング製品と統合されれば、われわれはさらに強化されたネットワークの可視性とNOCサービスを提供し、当社の世界顧客ベースの稼働率を高めることになる」と語った。

Entuityのスティーブン・ウダード社長兼CEOは「今回の提携が世界の両社および顧客にとって相互利益を生み出すのを確認できることを大変うれしく思う。Entuityの自動検索・インベントリー能力、ライブトポロジー、イベント管理、推定原因分析は、ParkView(TM)のようなPark Placeの既存の革新的かつ業界トップのソリューションを強化する」と語った。

ParkView(TM)は、セキュアなホステッドモニタリングサービスで、コンポーネントの不具合や推定原因を単一スクリーン上で事前に検知する。ParkView(TM)は、ハードウエアレイヤーを超えてオペレーティングシステムおよび仮想サーバーの両方を含むソフトウエアにまで拡大する直近のプランを伴う自動サービスを顧客に提供する。Entuityネットワークパフォーマンスモニタリングはこのビジョンを強化する。

今回の買収は2016年以来、Park Place Technologiesにとって12回目であり、2019年には4月の英国のMCSA Group Limitedの買収に次ぐ2番目となる。2018年の買収には、南米のCMG-Nicsa、シンガポールのAxentel Technologies、ヒューストンのSolid Systems CAD Services(SSCS)がある。これらの買収によって、Park Place Technologiesのプレゼンスは世界中に広がり、世界の顧客ベースの高まるニーズに応えるという同社の継続的コミットメントを示している。

▽Park Place Technologiesについて

Park Place Technologiesは1991年に創業し、ITデータセンターにストレージ、サーバー、ネットワークハードウエアのポストワランティー保守管理の代替策を提供する。Park Place Technologiesのグローバルコンタクトセンターは年中無休、24時間連絡が可能で、業界最先端のエンジニアによるサポートが受けられ、ParkView(TM)といった広範な業界をリードして受賞歴があるサービスによって顧客の運用速度を向上し、稼働時間を最大化する。Park Place Technologiesは、すべてのティア1 OEM装置のサービスを含め、1万6000以上の顧客を擁しており、同社のサービスは140カ国以上の5万5000のデータセンターに及んでいる。

詳細はウェブサイトwww.parkplacetechnologies.com を参照。

▽報道関係問い合わせ先

Jennifer Deutsch

Chief Marketing Officer

Main +1-877-778-8707

Direct +1-440-991-3105

Michael Miller

Global Content and Communications Manager

Main +1-877-778-8707

Direct +1-440-683-9426

ソース:Park Place Technologies

Park Place Technologies Strengthens Its Vision With Groundbreaking Deal For Network Analytics Software Provider Entuity

PR79792

CLEVELAND, Aug. 6, 2019 /PRNewswire=KYODO JBN/--

-- Software acquisition reinforces Park Place's commitment to supporting the

needs of its global customers by offering full network visibility and control

of all assets via a single pane of glass

Park Place Technologies today announced that it has signed an agreement for the

acquisition of Entuity, a global network performance monitoring software

company with offices in Boston and London. This will be Park Place's first

acquisition outside of the third-party maintenance category.

Logo - https://mma.prnewswire.com/media/535647/Park_Place_Technologies_Logo.jpg

Park Place Technologies is the global leader in third-party maintenance for

data center hardware, and this software acquisition will be a key component of

its multi-vendor service delivery model. Following the acquisition, Park Place

will stand apart as the only multi-vendor, global hardware maintenance provider

that offers customers monitoring, automated maintenance, Network Operations

Center (NOC) services, event management, probable cause and IT Data Analytics

across a single pane of glass.  

For over 20 years, Entuity has focused on network performance monitoring to

ensure uninterrupted service delivery. Entuity provides the analytics needed to

keep networks performing and visibility into issues before they impact business

services. Entuity is a perfect complement to Park Place Technologies as both

organizations are customer-centric, have a deep-seated commitment to their

employees and are laser-focused on maximizing customer uptime.

"This acquisition represents a milestone for Park Place Technologies as we

welcome Entuity, a highly regarded network performance monitoring provider into

the Park Place family," said Chris Adams, President and CEO, Park Place

Technologies. "When Entuity is integrated with our award winning ParkView(TM)

monitoring product, we will deliver enhanced network visibility and NOC

services, driving uptime for our global customer base."

"It is exciting to see how this partnership will yield mutual benefits for both

companies and their customers across the globe," said Stephen Woodard,

President and CEO, Entuity. "Entuity's auto discovery and inventory

capabilities, live topology, event management and probable cause analysis

strengthens Park Place's existing innovations and industry-leading solutions

such as ParkView(TM)."

ParkView(TM) is a secure, hosted monitoring service that proactively identifies

component failures and probable cause across a single pane of glass.

ParkView(TM) delivers an automated service for customers with near-term plans

to extend beyond the hardware layer into software to include both operating

systems and virtual servers. Entuity network performance monitoring strengthens

this vision.

This will be Park Place Technologies' 12th acquisition since 2016 and second in

2019, following the acquisition of UK based MCSA Group Limited in April.

Acquisitions in 2018 included Latin America-based CMG-Nicsa, Singapore-based

Axentel Technologies and Houston-based Solid Systems CAD Services (SSCS).

Together, these acquisitions extend Park Place Technologies' presence worldwide

and represent the company's ongoing commitment to servicing the growing needs

of its global customer base.

About Park Place Technologies

Founded in 1991, Park Place Technologies provides a post-warranty alternative

to storage, server and networking hardware maintenance for IT data centers.

With 24/7 access to a global contact center, support from the industry's most

advanced engineers and a wide array of industry leading and award-winning

services such as ParkView(TM), Park Place Technologies empowers its customers

to improve operational speed and maximize uptime. With more than 16,000

customers, including service of all tier-one OEM equipment, Park Place

Technologies' services are spread across 55,000 data centers in more than 140

countries.

For more information, please visit: www.parkplacetechnologies.com.

Park Place Technologies Media

Jennifer Deutsch

Chief Marketing Officer

Main +1-877-778-8707

Direct +1-440-991-3105;

Michael Miller

Global Content and Communications Manager

Main +1-877-778-8707

Direct +1-440-683-9426

SOURCE: Park Place Technologies

  

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中