GSCがカナダによるリスクベースのシロキサン評価を歓迎

Global Silicones Council

GSCがカナダによるリスクベースのシロキサン評価を歓迎

AsiaNet 79966 (1462)

【ワシントン2019年8月6日PR Newswire=共同通信JBN】

*規制当局は、L2、L4、L5およびD3が環境と人間の健康に軽度のリスクしか及ぼさないと結論

Global Silicones Council(GSC)(https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2542742-1&h=740139400&u=http%3A%2F%2Fglobalsilicones.org%2F&a=Global+Silicones+Council )のメンバーは、L2、L4、L5およびD3(注1)を含むさまざまなシリコーン材料に対するカナダのリスク評価草案(https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2542742-1&h=2044443799&u=http%3A%2F%2Fgazette.gc.ca%2Frp-pr%2Fp1%2F2019%2F2019-06-01%2Fhtml%2Fnotice-avis-eng.html&a=Canada%27s+draft+risk+assessment )を歓迎する。カナダの環境相と保健相は、これらのシロキサンが大量に、集中して、あるいは、危険にさらす状態で環境に入ることはなく、人間の健康にもリスクをもたらすことはないと結論付けた。従って、カナダはこれらの材料のいずれに対しても使用制限規制を提案していない。

Logo - https://mma.prnewswire.com/media/956059/Global_Silicones_Council_Logo.jpg

GSCエグゼクティブディレクターのカーラス・トーマス氏は「GSCは、カナダの化学物質を評価する際にリスクベース、証拠重視の手法をとる取り組み、また、L2、L4、L5およびD3が環境や人間の健康にリスクをもたらさないとの結論を支持する。カナダの結論は、独立した科学者、専門家多数がすでに裏付けたことを再確認するものである。科学的調査と試験は、各種の重要な適用でシリコーンが安全であること、これらの材料に制限規制が必要ないことを示した」と語った。

カナダでL2、L4、L5およびD3は主に化粧品、エレクトロニクス、医療機器、接着剤、シーラントなど広範な製品、また、塗料、コーティングなど工業用途にも使われている。カナダ当局は、リスク分類を決める各種証拠の加重評価に基づくリスクベースの手法を使って、これらの材料の生態、健康リスクを特徴づけた。いずれの材料もカナダ環境保護法(CEPA)の基準に反しておらず、従って、特に規制措置は必要ない。

カナダの規制当局はこれまで、D4、D5、D6およびL3などほかのシリコーン材料を数多く評価している。全ての関連科学を徹底的にレビューした後、カナダはどの国内製品にもD4、D5、D6およびL3の使用規制や濃度ベース制限を導入しなかった。

トーマス氏は「これらのシロキサンに対するカナダの評価は、オーストラリアの(https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2542742-1&h=2465276351&u=https%3A%2F%2Fwww.nicnas.gov.au%2Fchemical-information%2Fimap-assessments%2Fimap-assessments%2Ftier-ii-environment-assessments%2Fcvms&a=Australia%27s )とカナダの(https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2542742-1&h=890454889&u=https%3A%2F%2Fwww.canada.ca%2Fen%2Fenvironment-climate-change%2Fservices%2Fcanadian-environmental-protection-act-registry.html&a=Canada%27s )D4、D5、D6(注2)およびL3の以前の評価と相まって、これらの物質が人間の健康や環境を傷つけることなく適切な適用に安全に使用できることをあらためて表明した」と述べた。さらに「われわれは引き続き、オーストラリアとカナダのリスクベースの化学評価手法を採用するよう世界の規制当局に要請する。これらの物質が消費者と社会に与える利益が大きいことから、いかなる規制決定も現実世界の実態とあらゆる入手可能な関連科学データに基づくことが重要である。化学管理問題に関するカナダのリーダーシップは引き続き、規制当局が製品革新を促進する一方で、環境と人間の健康を保護することができることを示している」と続けた。

これらのシリコーン物質は、多様なシリコーンポリマーを生産するために使われる重要な“積み木”である。シリコーンポリマーは以下のように、グローバル経済の主要部門を利する多数の製品の革新を生み出す特異な製品性能特性を提供している。

*運輸(https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2542742-1&h=144754829&u=https%3A%2F%2Fglobalsilicones.org%2Ftransportation&a=transportation

*建築・建設(https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2542742-1&h=1522399727&u=https%3A%2F%2Fglobalsilicones.org%2Fconstruction&a=building+and+construction

*ヘルスケア(https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2542742-1&h=365458096&u=https%3A%2F%2Fglobalsilicones.org%2Fhealthcare&a=health+care

*代替エネルギー技術(https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2542742-1&h=2834005211&u=https%3A%2F%2Fglobalsilicones.org%2Fenergy&a=alternative+energy+technologies

*エレクトロニクス(https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2542742-1&h=3583686452&u=https%3A%2F%2Fglobalsilicones.org%2Felectronics&a=electronics

これらの部門では、シリコーンポリマーの満足できる代替品は極めて少ない。

詳細は「よくある質問」(https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2542742-1&h=2749596658&u=https%3A%2F%2Fglobalsilicones.org%2Fsites%2Fdefault%2Ffiles%2FCanadian%2520Assessment%2520FAQ.pdf&a=frequently+asked+questions )を閲覧するか、公式ウェブサイト(http://globalsilicones.org/ )を参照。

Global Silicones Council(GSC)は、世界中のシリコーン製品を製造、販売する企業を代表する非営利の国際組織である。GSCは北米(Silicones Environmental, Health, and Safety Center – SEHSC)、欧州(Silicones Europe – CES)、日本(シリコーン工業会– SIAJ)の3つのRegional Silicone Industry Associations(地域シリコーン産業協会)を通じてすべての主要な世界のメーカーを統合し、協力と連携を促進している。

GSCの目的は、シリコーンの安全な使用とスチュワードシップ(管理監督)を促進することである。この使命を達成するため、GSCは以下の活動を実施する。

*3つのRegional Silicones Industry Associations(RSIAs)の環境、健康、安全活動を監視し、こうした活動をグローバルベースで調整する。

*世界中の規制機関および世界保健機関、経済協力開発機構、国連などの国際的な環境、保健、安全機関と業界とのコミュニケーションを積極的に推進する。

*RSIAsを通じ、シリコーンに関する環境、健康、安全性の研究を強化する機会を特定、予測し、業界の製品スチュワードシップの取り組みを伝えるグローバルプロジェクトに携わる。

*RSIAsを通じ、シリコーンの便益と安全性に対する一般の理解を向上させるプロジェクトのスポンサーになる。

(注1)

L2  ヘキサメチルジシロキサン

L4  デカメチルテトラシロキサン

L5  ドデカメチルペンタシロキサン

D3  シクロトリシロキサン

(注2)

D4  オクタメチルテトラシクロシロキサン

D5  デカメチルペンタシクロシロキサン

D6  ドデカメチルシクロヘキサシロキサン

ソース:Global Silicones Council

▽問い合わせ先

Karluss Thomas

Email: kthomas@globalsilicones.com

GSC Welcomes Canada's Use Of A Risk-Based Assessment Of Siloxanes

PR79966

WASHINGTON, Aug. 6, 2019 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

-- Regulators Conclude L2, L4, L5, and D3 Pose Low Risk to Environment and

Human Health

Members of the Global Silicones Council (GSC) (

https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2542742-1&h=740139400&u=http%3A%2F%2Fglobalsilicones.org%2F&a=Global+Silicones+Council

) welcome Canada's draft risk assessment (

https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2542742-1&h=2044443799&u=http%3A%2F%2Fgazette.gc.ca%2Frp-pr%2Fp1%2F2019%2F2019-06-01%2Fhtml%2Fnotice-avis-eng.html&a=Canada%27s+draft+risk+assessment

) of a range of silicone materials, including L2, L4, L5, and D3 [1]. The

Canadian Minister of the Environment and the Minister of Health have concluded

these siloxanes are not entering the environment in a quantity or concentration

or under conditions that constitute a danger to the environment, nor a risk to

human health. As such, Canada has not proposed any regulatory restrictions on

the use of any of these materials.

Logo - https://mma.prnewswire.com/media/956059/Global_Silicones_Council_Logo.jpg

"GSC supports Canada's commitment to use a risk-based, weight-of-evidence

approach when evaluating chemicals, and its conclusion that L2, L4, L5, and D3

do not pose risks to the environment nor to human health," said Karluss Thomas,

Executive Director, GSC. "The Canadian conclusion reaffirms what many

independent scientists and experts have already confirmed – scientific research

and testing demonstrate the safety of silicones in their diverse and important

applications and no regulatory restrictions on these materials are warranted."

In Canada, L2, L4, L5, and D3 are primarily used in a wide range of products

such as cosmetics, electronics, medical devices, adhesives and sealants, as

well as in industrial applications such as paints and coatings. Canadian

authorities characterized the ecological and health risks of these materials

using a risk-based approach, based on weighted consideration of multiple lines

of evidence for determining the risk classification. None of the materials met

any of the criteria pursuant to the Canadian Environmental Protection Act, and

therefore, no further regulatory action is required.

Canadian regulators previously evaluated a number of other silicone materials,

including D4, D5, D6, and L3. After a full review of all the relevant science,

Canada did not impose any use restrictions or concentration-based restrictions

on D4, D5, D6, or L3 for any product in Canada.

"Canada's assessment of these siloxanes, coupled with Australia's (

https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2542742-1&h=2465276351&u=https%3A%2F%2Fwww.nicnas.gov.au%2Fchemical-information%2Fimap-assessments%2Fimap-assessments%2Ftier-ii-environment-assessments%2Fcvms&a=Australia%27s

) and Canada's (

https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2542742-1&h=890454889&u=https%3A%2F%2Fwww.canada.ca%2Fen%2Fenvironment-climate-change%2Fservices%2Fcanadian-environmental-protection-act-registry.html&a=Canada%27s

) previous assessments of D4, D5, D6, [2] and L3, reiterates these substances

can be used safely in appropriate applications without harming human health or

the environment," continued Thomas. "We continue to urge regulators around the

world to adopt Australia's and Canada's risk-based approach to chemical

evaluations. Because of the significant benefits these substances provide to

consumers and society, it is important that any regulatory determinations be

based on real-world exposure and all available relevant scientific data.

Canada's leadership on chemical management issues continues to demonstrate that

regulators can simultaneously protect the environment and human health, while

promoting product innovation."

These silicone substances are critical building blocks used to produce a broad

range of silicone polymers which provide unique product performance

characteristics that engender innovation in thousands of products that benefit

key segments of the global economy, including: transportation (

https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2542742-1&h=144754829&u=https%3A%2F%2Fglobalsilicones.org%2Ftransportation&a=transportation

), building and construction (

https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2542742-1&h=1522399727&u=https%3A%2F%2Fglobalsilicones.org%2Fconstruction&a=building+and+construction

), health care (

https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2542742-1&h=365458096&u=https%3A%2F%2Fglobalsilicones.org%2Fhealthcare&a=health+care

), alternative energy technologies (

https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2542742-1&h=2834005211&u=https%3A%2F%2Fglobalsilicones.org%2Fenergy&a=alternative+energy+technologies

), and electronics (

https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2542742-1&h=3583686452&u=https%3A%2F%2Fglobalsilicones.org%2Felectronics&a=electronics

). In these sectors, there are few, if any, satisfactory substitutes to

silicone polymers.

To learn more, view these frequently asked questions (

https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2542742-1&h=2749596658&u=https%3A%2F%2Fglobalsilicones.org%2Fsites%2Fdefault%2Ffiles%2FCanadian%2520Assessment%2520FAQ.pdf&a=frequently+asked+questions

) or visit http://globalsilicones.org/.

The Global Silicones Council (GSC) is a not-for-profit, international

organization representing companies that produce and sell silicone products

around the world. The GSC brings together all the major global manufactures via

the three Regional Silicone Industry Associations in North America (Silicones

Environmental, Health, and Safety Center – SEHSC), Europe (Silicones Europe –

CES), and Japan (Silicones Industry Association of Japan – SIAJ) and encourages

their cooperation and collaboration.

The GSC's objective is to promote the safe use and stewardship of silicones

globally. To accomplish its mission, the GSC undertakes the following

activities:

-- Monitor the environmental, health, and safety activities of the three

Regional Silicones Industry Associations (RSIAs) and coordinate such activities

on a global basis.

-- Proactively promote industry communication with regulatory bodies around the

world and with international environmental, health, and safety organizations,

such as the World Health Organization, the Organization of Economic Cooperation

and Development, and the United Nations.

-- Through the RSIAs, identify and anticipate opportunities to enhance

environmental, health, and safety research relating to silicones and engage in

global projects to communicate the industry's product stewardship commitment.

-- Through the RSIAs, sponsor projects to improve the public's understanding of

the benefits and safety of silicones.

[1]

L2  Hexamethyldisiloxane

L4  Decamethyltetrasiloxane

L5  Dodecamethylpentasiloxane

D3  Cyclotrisiloxane

[2]

D4  octamethyltetracyclosiloxane

D5  decamethylpentascylosiloxane

D6  dodecamethylcyclohexasiloxane

SOURCE: Global Silicones Council

CONTACT: Karluss Thomas, Email: kthomas@globalsilicones.com

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中