VymoがEmergence Capitalとセコイア・インディア主催のシリーズBにおいて1800万ドルの資金調達に成功、外回りで働く営業チームを支援 #DoMore

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VymoがEmergence Capitalとセコイア・インディア主催のシリーズBにおいて1800万ドルの資金調達に成功、外回りで働く営業チームを支援 #DoMore

アクサ生命、アリアンツ、VPバンク、デュポン、ゼネラリ保険会社など50以上の世界的企業がVymoのモバイル機器向けパーソナルセールスアシスタントを利用しデータ集積を自動化、状況分析し、営業のパフォーマンスを上げることで最高35%の売上向上を達成

AsiaNet 80006

【ニューヨーク、2019年8月8日、PRNewswire】Vymo(https://getvymo.com/?utm_source=PR&utm_medium=press_release&utm_campaign=Vymo%20raises%20Series%20B%20from%20Emergence%20Capital )は外回りの営業チームがオフィス外でより効率的に活動するためのソリューションを提供する会社です。そのVymoが、Emergence CapitalのシリーズB 資金調達で1800万ドルの調節に成功したと本日発表しました。Emergence Capitalは起業家向けクラウド投資会社で、これまでにセールスフォース、Box、ヴィーヴァ、Zoomといった有名なSaaS企業に投資してきた実績があります。既存の投資者であるセコイア・インディアも今回のラウンドに参加しました。

今回の投資はVymoがニューヨークに本社を置き、米国へ公式参入することを受けて実施されました。さらに今後Vymoがアクサ生命、アリアンツ、AIA、ゼネラリ保険会社そしてアジア太平洋地域における主要銀行各社といった世界最大規模の保険・金融関連会社と取引し、グローバル市場において成長していくための推進力ともなります。

Vymoに登録しているユーザーの75%以上は毎日このアプリケーションにログインし、これを通じて、様々な営業活動を効率化を実現しています。更に、一般的に導入されている顧客管理システム(CRM)における標準値に比べ、Vymoを使用している顧客の活動量は2倍以上になっています。Vymoを使えば顧客の活動データが自動集積され、営業チームは潜在顧客や既存の顧客に対してもっと意味のある仕事に専念できるようになります。Vymoは豊富なコンテクスチュアルデータを利用することで、組織内で最も成績を上げている営業担当者はどんな行動を取っているのか学習し、それを営業チーム全体に向けた次のアクションとして推奨します。

Vymoは企業の販売売上を最高35%も向上させた実績があり、特に金融・保険企業での顧客管理戦略の効果を最大化することに長けています。 企業は何百万ドルもの資金と多くの人員を顧客管理につぎ込んでいますが、営業チームから見ると、こうした投資が本当に売上面で効果として反映されるまでには至っていません。顧客管理システム利用率は平均で30%を下回っており、これは主に、外回りで忙しく働くチームには手動でデータ入力をする暇がないことに原因があります。リサーチとアドバイザリーを専門とするガートナー社も以下のように述べています。(https://blogs.gartner.com/todd-berkowitz/20161217-fearless_predictions/ ) 「営業責任者は[セールスフォース・オートメーションシステムを]使いこなすことはできない。…このアイディアは失敗だ。」

実際にVymoを利用した様子を見る>> (https://www.youtube.com/watch?v=9saePnvir4M

「SaaS企業への投資の適切性を評価する場合、サービス解約や収益成長率といった、投資を遅らせている要因に目が向けられがちです。 しかし、我々が投資してきた中で最も表立った会社各社が投資決定の際に共通して持っていた要素は、顧客の参加率が高く、意欲に溢れた会社だったということです。Vymoのユーザーアダプション率が驚異的に高く、50の世界的企業で働く10万人の営業担当者に利用されており、その数は今も増え続けているというように顧客ベースが安定的に拡大している状況を鑑みると、同社の提供するサービスは革命的であると言えます。何百万人もの人々の日常業務や生活を劇的に革新しており、我がEmergenceがぜひ業務提携をしたいと思う会社です。」 と、今回の資金提供条件の一部としてVymoの理事会に名を連ねることになったEmergence Capital共同経営者であるジェイク・セイパー氏(Jake Saper)は述べています。

セコイア・キャピタルの取締役社長であるシャイレシュ・ラクハニ氏(Shailesh Lakhani)もこれに同意して、「創業期からのパートナーとして、我々はVymoがあらゆる側面で急速な成長を遂げるのを見てきました。その中でも最も注目すべきは、世界の大企業のモバイルベースで働く営業担当者たちに、Vymoのサービスがこぞって受け入れられてきたことです。Vymoは大企業での販売・頒布事業のあり方に、各社に共通する基準を設定し得るという点で、他社にはない力を持っています。ヤミニ氏、ベンカット氏、そしてこれまでの成功の上に建て上げられてきた彼らの素晴らしいチームに敬意を表します。これからのさらなる飛躍を確信しています。」とコメントしています。

成長と拡大

Vymoは過去数年に渡って前年比3倍の成長を維持しており、7カ国に進出しています。

Vymoが顧客層を拡大する中で、特に増加したのは主要な金融機関におけるサービス導入でした。同社の顧客の8割以上は金融サービス関連の会社で、その9割以上が大企業です。例えばAIAやアクサ生命といった企業がVymoを複数の国にまたがって利用しており、直接売上と代理店売上両方の管理に役立てています。アクサ生命保険株式会社タイのCEOクロード・セーニュ氏(Claude Seigne)は、「アクサ生命タイではVymoを利用することで、営業チームが十分かつタイミングに合った顧客との接触を持てるようになりました。おかげで顧客との間により深い関係性と信頼を築くことができています。」とコメントしています。

Vymoの米国市場への参入は、銀行や保険会社にとって鍵となる現在の時機にちょうど適っています。 2019年のアクセンチュア消費者動向調査(https://www.accenture.com/us-en/insights/financial-services/financial-services-consumer-study-2019 )によれば、銀行や保険会社の顧客はさらに個人のニーズに特化したサービス、そして生身の人間同士のコミュニケーションに、デジタル手法を効果的に取り入れたサービスを望んでいるということが分かっています。Vymoは企業の商品に関心を持っている人や既存の顧客に対して、データやインテリジェンスを活用することでこうした価値の高いコミュニケーションを実現し、信頼性の向上とともに顧客保持を可能にします。

Vymoの共同設立者兼CEOであるヤミニ・バット氏(Yamini Bhat)は、「Emergence Capitalと提携することで、彼らが行動データを利用してエンドユーザーに価値をもたらす商品や会社を創り上げてきた、その知見を我が社でも使えるようになることを大変嬉しく思います。」とコメントしています。

Vymoについて

Vymoは営業活動データを自動集積し、組織内で最も業績の良いセールスマンから学習し、それを次に取るべき行動に向けてチームに提案することができる、モバイルベースのパーソナルセールスアシスタントです。Vymoを使えば顧客管理システムにデータを手動入力する必要がなくなります。さらに、部課長の立場にある人はその場で部下を指導することができるようになり、経営者はデータに基づいてビジネス上の決定を下すことができるようになります。

Vymoは、アクサ生命、アリアンツ、AIA、ゼネラリ保険会社、そしてアジア太平洋地域の一流銀行といった50以上の世界的企業において、10万人の営業担当者に利用されています。本社はアメリカにあり、シンガポール、日本、オーストラリア、インドに支部を置いています。Vymoはガートナー社から顧客管理部門での「クールな会社」として認定されており、CBインサイツのデモ・デ―では優勝を果たし、マイクロソフト社の「AI フォー・オール」賞を受賞した経験もあります。

今後のイベント:

9月23-26日: 秋季Finovate 2019、ニューヨーク

9月23-25日: インシュアテック・コネクト2019、ラスベガス

今後のウェビナー:

保険会社は売上と販売実績の抜本的変革に向けて、最新・最先端技術をどのように利用すべきか– 講師: Vymo社CEOヤミニ・バット氏、Novarica副社長ケビン・ラール氏(Kevin Rall)

関連サイト:

ウェブサイト: https://www.getvymo.com  

ロゴをダウンロード: https://drive.google.com/file/d/0Bx0uX7vTcn39QV9DekNyam9JVnc/view?usp=sharing

お問合せ:

Vymo

Gunjan Saha

マーケティング担当

gunjan@getvymo.com

動画: https://mma.prnewswire.com/media/957814/Vymo.mp4

(日本語リリース:クライアント提供)

Vymo Raises $18M Series B Led by Emergence Capital and Sequoia India to Help On-the-go Sales Teams #DoMore

PR80006

NEW YORK, Aug. 8, 2019 /PRNewswire=KYODO JBN/--

- Over 50 global enterprises — including AXA, Allianz, VPBank, Sumitomo Life,

DuPont and Generali — use Vymo's mobile-first Personal Sales Assistant to automate data

capture, leverage contextual insights, and drive sales productivity increases of up to 35%

Vymo

(https://www.getvymo.com/?utm_source=PR&utm_medium=press_release&utm_campaign=Vy

mo%20raises%20Series%20B%20from%20Emergence%20Capital ), founded to help field

sales teams operate more efficiently in a deskless environment, today announced

it has raised $18M in Series B funding from Emergence Capital, an enterprise cloud venture

capital firm that has previously invested in leading SaaS companies such as Salesforce,

Box, Veeva, and Zoom. Existing investor Sequoia India also participated in the round.

The investment will fuel Vymo's official US launch with headquarters in New York.

It will also drive continued growth in global markets, where Vymo works with some of

the largest insurance and financial companies in the world—such as AXA, Allianz, AIA,

Generali, and Sumitomo—as well as some of the largest banks in Asia Pacific.

Over 75% of Vymo's registered users login and take actions in the product every

day, placing engagement levels at well over 2x the standard in horizontal CRMs.

By automatically capturing engagement data, Vymo empowers sales teams to focus

on high-value activities with prospects and customers. Vymo uses this rich

contextual data to learn what the best salespeople in the organization are

doing, and translates this into next best actions for the entire team.

Vymo demonstrates proven results when it comes to enhancing sales productivity

metrics by up to 35% and maximizing the impact of CRM strategies, especially

for Financial and Insurance enterprises. Organizations today are spending

millions of dollars and many man-months deploying CRMs, but their sales teams

have yet to realize business value from these investments. CRM engagement

averages at less than 30%, largely because manual data reporting remains a

challenge for field teams operating on-the-go. In a similar vein, research and

advisory firm Gartner noted

(https://blogs.gartner.com/todd-berkowitz/20161217-fearless_predictions/ )

"Field Reps Aren't Going to "Live" in [Sales Force Automation systems] ...That ship has sailed."

Watch Vymo in Action>> https://www.youtube.com/watch?v=9saePnvir4M

"When it comes to evaluating SaaS investment opportunities, the focus is often

on lagging indicators such as churn and revenue growth. But the characteristic

our most iconic companies have in common at the time of our investment is a

passionate group of highly engaged customers. With its exceptionally high user

adoption metrics and steadily expanding user base—100,000 salespeople at over

50 global enterprises and counting—Vymo is delivering transformational value.

It's the kind of company we at Emergence love partnering with—one that stands

to drastically improve the day-to-day work lives of millions of people," said Jake Saper,

Partner with Emergence Capital, who joins Vymo's board as part of the financing.

Shailesh Lakhani, Managing Director, Sequoia Capital, echoed these sentiments:

"As early partners, we've seen Vymo grow rapidly across all metrics, but most

importantly in avid adoption by mobile-first workers at some of the largest

global enterprises," he said. "Vymo is uniquely positioned to become the

standard by which sales and distribution is run in these institutions. Kudos to

Yamini, Venkat, and the fantastic team they have built on their success so far.

We are sure there is much more to come."

Growth and Expansion

Vymo has grown 3x y-o-y over the last couple of years with deployments across 7 countries.

As Vymo has expanded its customer base, it has seen particular growth among major

financial institutions. Over 80% of its customers are in the financial services sector,

and over 90% of these represent large enterprises. This includes companies like AIA and AXA,

where Vymo has been deployed in multiple countries to run both direct and agency sales.

Claude Seigne, CEO of AXA General Insurance Thailand, says, "At AXA Thailand GI

we are leveraging Vymo to help our sales teams have adequate and timely customer

engagement,leading to deeper relationships and trust.'"

Vymo's entry into the US market comes at a key moment for the banking and

insurance industries. According to the 2019 Accenture Global Financial Services

Consumer Study (https://www.accenture.com/us-en/insights/financial-services/financial-services-consumer-study-2019 ),

banking and insurance customers want greater personalization services along with

more efficient ways of integrating digital channels with physical customer interactions.

Vymo enables these high-value interactions with prospects and customers through data

and intelligence, thus also leading to an increase in customer trust and share of wallet.

Yamini Bhat, Co-Founder & CEO of Vymo, said, "We're excited to partner with

Emergence Capital, and leverage their experience in building products and

companies that offer deep end-user value by learning from behavioural data."

About Vymo

Vymo is a mobile-first Personal Sales Assistant that automatically captures

data of sales activities, learns from the best sales reps in the organization,

and suggests next best actions contextually. Vymo eliminates manual reporting

of data into CRM systems, enables managers to make coaching interventions in

the moment, and helps leaders plan their business with data-driven insights.

Vymo is used by 100,000 salespeople at over 50 global enterprises such as AXA,

Allianz, AIA, Generali, and Sumitomo, and the top banks in APAC. The company is

headquartered in the US and has offices in Singapore, Japan, Australia and India.

Vymo has been recognized by Gartner as a Cool Vendor in the CRM space

and is a winner of CB Insights' Demo Day and Microsoft's "AI for All" awards.

Upcoming Events:

Sept 23-26: FinovateFall 2019, New York

Sept 23-25: InsureTech Connect 2019, Las Vegas

Upcoming Webinar:

How can Insurers leverage a newer, more intelligent technology stack to transform their sales

and distribution? – By: Yamini Bhat, CEO, Vymo & Kevin Rall, VP, Novarica)

Related Links:

Website: https://www.getvymo.com

Download Logo:

https://drive.google.com/file/d/0Bx0uX7vTcn39QV9DekNyam9JVnc/view?usp=sharing

Contact:

Gunjan Saha

Growth Marketer, Vymo

gunjan@getvymo.com

Video: https://mma.prnewswire.com/media/957814/Vymo.mp4

Source: Vymo

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