CleverTapがGiftAMealの食事寄付数倍増を支援

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CleverTapがGiftAMealの食事寄付数倍増を支援

AsiaNet 80071 (1514)

【マウンテンビュー(米カリフォルニア州)2019年8月14日PR Newswire=共同通信JBN】

*顧客の関心を引き、寄付を増加させるため、CleverTapの最も優れたユーザーリテンション・スイートを食事アプリが使用

フルスタックの顧客リテンション(保持)プラットフォームであるCleverTapは14日、同社が現在取り組んでいる慈善活動イニシアチブであるCleverTap4Goodの一環としてGiftAMealとの提携を発表した。この提携により、CleverTapはマーケティング技術をより利用しやすくすることで、世界中の非営利団体や社会組織の支援への関与を一段と強化した。

Logo: https://mma.prnewswire.com/media/559274/CleverTap_Logo.jpg

モバイルアプリであるGiftAMealによって、レストランの利用客は自分たちの食事の写真を撮るだけで、地元のフードパントリーに寄付できるようになる。寄付金は、新しい顧客を引き付けるためにアプリに登載して月額料金を支払うレストランによってサポートされている。GiftAMealはすでに、食事を必要とする人々に26万食以上をパートナーが提供するのを支援してきた。

CleverTapによりGiftAMealは、ユーザージャーニーのリアルタイムビューの取得が可能となり、ユーザーをリアルタイムで自動的にセグメント化し、パーソナライズされたオムニチャネルキャンペーンを編成できる。CleverTapを使用することでGiftAMealは、詳細なユーザーインサイトを生成できるだけでなく、エンゲージメントを15%高め、食事の寄付数を倍増させた。

GiftAMealのアンドリュー・グランツ最高経営責任者(CEO)は「CleverTapの強力なモバイルマーケティング・スイートは、どのようにしてユーザーがリアルタイム分析を介して当社のアプリとやり取りするのかを知るのに役立ち、そしてわれわれは、これらのインサイトを使用してユーザー体験を改善する。ユーザーへのパーソナライズされたメッセージを送信し、取り組みを合理化し、より高いコンバージョンを獲得するために計画的で照準を絞ったキャンペーンを使用する」と述べた。

CleverTapのスニル・トーマス共同設立者兼CEOは「コミュニティーに恩返しをすることはすばらしいことだ。必要とする人にユーザーが食べ物を与えられるようにしつつ、コミュニティーにおける人々の空腹との戦いを容易にすることで、ちょっとした優しさの行動を引き起こそうとするGiftAMealと提携することをうれしく思う。CleverTapプラットフォームを介してその使命を果たせることに満足している」と述べた。

CleverTapはより多くの非営利団体や社会組織にCleverTap4Goodプログラムに参加してもらうことで暮らしを変えるサポートをしたいと考えている。詳細は、CleverTap4Good(https://clevertap.com/clevertap4good/?utm_medium=ref&utm_source=pr&utm_campaign=giftameal )を参照。

▽CleverTapについて

CleverTapは顧客ブランドがユーザーの生涯価値の最大化をサポートする顧客保持プラットフォームである。Vodafone、ソニー、Hotostar、Carousell、ドミノピザ、Gojek、Fandango、BookMyShowなど、世界の8000社以上の企業(https://clevertap.com/customers/?utm_source=pr&utm_medium=ref&utm_campaign=giftameal )がCleverTapを信頼し、あらゆる消費者のライフサイクルで個人的体験を伝え、オムニチャンネルマーケティングの効果を改善している。CleverTapは、Sequoia IndiaやTiger Global Management、Accel(https://www.accel.com/ )、リクルートホールディングス(https://recruit-holdings.com/ )を含む大手ベンチャーキャピタル企業に支援されており、サンフランシスコ、シアトル、ロンドン、シンガポール、ムンバイで営業している。詳しい情報は、www.clevertap.com (http://www.clevertap.com/?utm_source=pr&utm_medium=ref&utm_campaign=giftameal )を参照するか、LinkedIn(https://www.linkedin.com/company/clevertap/ )とTwitter(https://twitter.com/clevertap )でフォローを。

▽報道関係問い合わせ先

Ketan Pandit

PR for CleverTap

ketan@clevertap.com

ソース:CleverTap

CleverTap Helps GiftAMeal Increase the Number of Meal Donations by 2x

PR80071

MOUNTAIN VIEW, California, Aug. 14, 2019 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

The dining app uses CleverTap's best of breed user retention suite to engage

customers and increase donations

CleverTap, the full-stack customer retention platform, today announced its partnership

with GiftAMeal as a part of its ongoing philanthropy initiative - CleverTap4Good.

With this partnership, CleverTap further reinforced its commitment to support non-profit

and social organizations around the world by making marketing technology more accessible.

Logo: https://mma.prnewswire.com/media/559274/CleverTap_Logo.jpg   

GiftAMeal, a mobile app, allows restaurant patrons to make a donation to the local food

pantry by simply taking a photo of their meal. Donations are supported by restaurants that

pay a monthly fee to be listed on the app and attract new customers. GiftAMeal has already

helped its partners provide over 260,000 meals to those in need.

With CleverTap, GiftAMeal is able to get a real-time view of the user journey,

allowing them to automatically segment users in real-time and orchestrate

personalized, omnichannel campaigns. By using CleverTap, GiftAMeal has not only

been able to generate detailed user insights, but also achieved 15% higher engagement,

and a 2x increase in the number of meals donated.

Andrew Glantz, CEO of GiftAMeal, says, "CleverTap's powerful mobile marketing

suite has helped us learn how users interact with our app via real-time analytics,

and we use these insights to improve our user experience. We use scheduled and

triggered campaigns to send personalized messages to our users, streamline our efforts,

and get higher conversions."

Sunil Thomas, Co-founder, and CEO at CleverTap, says, "It's wonderful to give

back to the community. We are grateful to partner with GiftAMeal that seeks to

inspire simple acts of kindness by making it easy for people to fight hunger in

their communities while empowering users to feed someone in need. To enable

them in their mission through the CleverTap platform really feels good."

CleverTap is looking to help change lives by adding more non-profits and social

organizations to the CleverTap4Good program.

To learn more, visit CleverTap4Good

(https://clevertap.com/clevertap4good/?utm_medium=ref&utm_source=pr&utm_campaign=giftameal ).

About CleverTap

CleverTap is a customer retention platform that helps consumer brands maximize user lifetime

value. Over 8,000 companies (https://clevertap.com/customers/?utm_source=pr&utm_medium=ref&utm_campaign=giftameal )

around the world, including Vodafone, Sony, Hotstar, Carousell, Domino's Pizza, Gojek,

Fandango, and BookMyShow trust CleverTap to deliver personalized experiences and

improve the impact of omnichannel marketing across the entire customer lifecycle.

CleverTap is backed by leading venture capital firms including Sequoia lndia,

Tiger Global Management, Accel (https://www.accel.com/ )

and Recruit Holdings (https://recruit-holdings.com/ ),

and operates out of San Francisco, Seattle, London, Singapore, and Mumbai,.

For more information, visit clevertap.com

(http://www.clevertap.com/?utm_source=pr&utm_medium=ref&utm_campaign=giftameal )

or follow on LinkedIn (https://www.linkedin.com/company/clevertap/ )

and Twitter (https://twitter.com/clevertap ).

Press Contact:

Ketan Pandit

PR for CleverTap

ketan@clevertap.com

Source: CleverTap

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