MINISO名創優品がフランスと英国の企業と協力契約を締結

MINISO Japan

MINISO名創優品がフランスと英国の企業と協力契約を締結

AsiaNet 80126 (1537)

【広州(中国)2019年8月20日PR Newswire=共同通信JBN】

*MINISO名創優品に協力する国と地域の数が90を超える

MINISO名創優品はこのほど、英国、フランス、モルディブ、レユニオン、アルバ、キュラソーの6の国と地域のパートナーとの協力契約に調印した。公式な統計によると、現在までにMINISO名創優品に協力する国と地域の数は90を超えており、「2022年に100カ国で1万の店舗をオープンし、売上高は1000億」とする同社の中期目標の一環である「100カ国」の目標に近づいている。

Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20190820/2556501-1

(写真説明:MINISO名創優品の代表者と英国のパートナー)

欧州市場は最も成熟した小売市場の1つである。MINISO名創優品は昨年から欧州市場への参入を試みており、スペイン、ドイツ、アイルランドに実店舗をオープンして政治と経済環境、消費習慣、国の文化、法律、規制における一連の差異を克服し、実績と名声で飛躍的な前進を達成している。MINISO名創優品は注意深い試みによって欧州の小売市場で地歩を固め、欧州の消費者に革新的で費用対効果が高い多数の革新的製品を提供している。

MINISO名創優品は海外市場について製品の差別化戦略を採用しており、国際商品部門を特別に設置した。そこでは食品、キッチン用品、旅行用品、香水、人形と玩具からメーキャップ・シリーズに至るまで、多岐にわたる国際製品を開発した。最近開催されたMINISO 2020 Global Spring and Summer New Product Ordering Fair(MINISO名創優品グローバル春・夏新製品発注フェア)で、MINISO名創優品は展示会場に「欧州パビリオン」を開設した。商品センターチームは欧州市場分として、半年の間に約1000SKUを開拓した。こうした製品は「欧州市場向けにカスタマイズされた製品」といえ、欧州の消費習慣とデザインの美的感覚に一層合わせたものになっている。

MINISO名創優品にとって、優れた製品は世界を「征服」するための最高の武器である。近年、MINISO名創優品は高品質と低価格を確実にすることに関し、継続してデザイン革新の研究開発能力を強化している。その中で最も際立つのはハローキティ、ピンク・パンサー、ぼくらベアベアーズ、セサミストリート、マーベルなどを含む世界的に有名なIPとの国境を超えた協力であり、一連のライセンス製品を発売して非常に多くの若者からの好感を得ている。

ソース:MINISO Japan

Reaching Cooperation Agreements with French and British Companies, The Number of MINISO's Cooperative Countries and Regions Has Exceeded 90

PR80126

GUANGZHOU, China, Aug. 20, 2019 /PRNewswire-AsiaNet/ --

Recently, MINISO signed cooperation agreements with partners from six countries

and regions including the UK, France, Maldives, Reunion Island, Aruba and Curacao.

According to official statistics, so far, the number of MINISO's cooperative countries

and regions has exceeded 90, which is a step closer to the "one hundred countries"

target that is part of its mid-term goal of "opening ten thousand stores in one hundred

countries with one hundred billion sales volume" in 2022.

Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20190820/2556501-1

The representatives of MINISO and British partner

The European market is one of the most mature retail markets. MINISO has been

trying to enter the European market since last year, opening physical stores in Spain,

Germany and Ireland, overcoming a series of differences in political and economic environments,

consumption habits, national cultures, laws and regulations, and achieving breakthroughs

in performance and reputation. From careful trial operations, MINISO has established itself

in the European retail market, delivering many innovative products of high quality and

high cost performance to European consumers.

As for overseas markets, MINISO has adopted a differentiation strategy with its

products and specially set up an international commodity department, which has

developed diversified international products, ranging from food, kitchen supplies,

travel supplies, perfume, dolls and toys to makeup series. At the recently held

MINISO 2020 Global Spring and Summer New Product Ordering Fair, MINISO set up

the "Europe pavilion" in the exhibition area. Nearly a thousand SKUs were developed

by the Commodity Center team over half a year for the European market.

These products can be said to be "European market customization products",

which are more in line with European consumption habits and design aesthetics.

Good products are the best weapons for MINISO to "conquer" the world. In recent

years, by ensuring high quality and low prices, MINISO has continuously

strengthened its research and development ability of design innovation, in

which the most prominent thing is the cross-border cooperation with

world-renowned IPs, including Hello Kitty, Pink Panther, We Bare Bears, Sesame

Street and Marvel, launching a series of licensed products and winning the

favor of a large number of young people.

SOURCE: MINISO Japan

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