86%のユーザーがショッピングアプリを4週間で退会 - CleverTapによる新しい調査で

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86%のユーザーがショッピングアプリを4週間で退会 - CleverTapによる新しい調査で

AsiaNet 80145(1549)

【マウンテンビュー(米カリフォルニア州)2019年8月21日PR Newswire=共同通信JBN】

*CleverTapのeコマース業界ベンチマークリポートは、オンライン小売業者のリテンションと顧客の生涯価値の向上をサポートするユーザーエンゲージメント戦略を強調

消費者ブランドが顧客の生涯価値を最大化するサポートをするフルスタックの顧客リテンション(保持)プラットフォームであるCleverTapは21日、eコマースアプリの業界ベンチマーク(https://clevertap.com/insights/ecommerce-benchmark-report/?utm_medium=ref&utm_source=pr&utm_campaign=ecommbenchmark2019 )を発表した。eコマースブランドにとって、高い顧客獲得コスト(CAC)と価格に敏感な購入者は、リテンションが低いため全体的な顧客の生涯価値と収益性に影響を与える。入退会の障壁が低ければ、顧客はニッチなカテゴリー内からでも選べる豊富なオプションを利用できる。

Logo: https://mma.prnewswire.com/media/559274/CleverTap_Logo.jpg

このベンチマークリポートは、1800万台のデバイスと1500万人のユニークユーザーにわたる31億のデータポイントを分析し、最も成功しているいくつかのeコマースアプリに対して、成長チームが自社アプリのパフォーマンスを評価するのに役立つインサイトを提供する。このリポートにはユーザーエンゲージメントとリテンションの向上に役立つ戦略も含まれている。

CleverTapのマーケティング部門ヘッドのアルミトラ・カルニク氏は「eコマース業界の激烈な競争によって、ブランドが優れた顧客体験を提供することはとても重要になる。eコマースブランドは獲得するより早いペースで顧客を失っていることを当社の調査は示している。平均すれば、ショッピングアプリはダウンロードから最初の4週間で、ユーザーの86%を失っている」と述べた。

カルニク氏は「リテンションに焦点を当てないブランドは、すぐに退会する多くのユーザーの獲得に注力しながら穴の開いたバケツを満たそうとしている。このことは、こうしたブランドの売り上げと顧客の生涯価値に影響する」と付け加えた。

ベンチマークリポートは、1つのライフサイクルステージから別のライフサイクルステージにユーザーがどのように流れるかについてのインサイトを提供し、リピート購入率とそれによるユーザーリテンションの向上についての推奨事項を提供している。リポートのその他の主要部分は以下の通り。

*登録:アプリをインストールしてから1週間以内に登録プロセスまで完了する新規ユーザーはわずか16%

*リテンション:最初の1週間に活動的な新規ユーザーはわずか11.6%

*アンインストール:新規ユーザーの42%がアプリをインストールしてから30日以内にアンインストール

*再インストール:アプリのアンインストールから30日以内に再インストールしたユーザーはわずか5.21%

リポートは、ここから(https://clevertap.com/insights/ecommerce-benchmark-report/?utm_medium=ref&utm_source=pr&utm_campaign=ecommbenchmark2019 )からダウンロードできる。

▽CleverTapについて

CleverTapは消費者(https://clevertap.com/customers/?utm_source=pr&utm_medium=ref&utm_campaign=ecomm2019 )ブランドが顧客の生涯価値の最大化をサポートする顧客保持プラットフォームである。Vodafone、Hotstar、Carousell、Zilingo、TataCLiQ、ドミノピザ、GO-JEK、Fandango、BookMyShowなど、世界の8000社以上の消費者ブランドがCleverTapを信頼し、あらゆる消費者のライフサイクルで個人的体験を伝え、オムニチャンネルマーケティングの効果を改善している。

CleverTapは、Sequoia India、Tiger Global Management、Accel、リクルートホールディングスを含む大手ベンチャーキャピタル企業に支援されており、サンフランシスコ、シアトル、ロンドン、シンガポール、ムンバイで営業している。

詳しい情報は、clevertap.com (https://clevertap.com/ )を参照するか、LinkedIn(https://www.linkedin.com/authwall?trk=gf&trkInfo=AQFgNi4VtZE6MAAAAWyy_gKYs2OGudgCby8G4fVR5AL8cGCt1kQ9mqpQcdJSxR8kQApJ6eY7nJcc-brr8MGiciphCGT5Netu3wpWMzN40viQvHrbU2ljuvgrcTIBzVsRAscIhrA=&originalReferer=&sessionRedirect=https%3A%2F%2Fwww.linkedin.com%2Fcompany%2Fclevertap%2F )、Twitter(https://twitter.com/clevertap )をフォロー。

▽メディア問い合わせ先

Ketan Pandit

+(91)9881127137

ketan@clevertap.com

ソース:CleverTap

86% of Users Quit Shopping Apps After 4 Weeks: New Research From CleverTap

PR80145

MOUNTAIN VIEW, California, August 21, 2019 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

--The ecommerce Industry Benchmark report from CleverTap highlights user

engagement strategies that can help online retailers boost retention and

customer lifetime value

CleverTap, the full-stack customer retention platform that helps consumer

brands maximize customer lifetime value, today released the Industry Benchmarks

for Ecommerce Apps (

https://clevertap.com/insights/ecommerce-benchmark-report/?utm_medium=ref&utm_source=pr&utm_campaign=ecommbenchmark2019

) . For ecommerce brands, high customer acquisition costs (CACs) and

price-sensitive buyers impact the overall customer lifetime value and

profitability due to low retention. With low entry and exit barriers, customers

have a plethora of options to choose from even within niche categories.

Logo: https://mma.prnewswire.com/media/559274/CleverTap_Logo.jpg

CleverTap

The benchmark report, which analyses 3.1 billion data points across 18 million

devices and 15 million unique users, provides insights that will help growth

teams benchmark their app's performance against some of the most successful

ecommerce apps. The report also covers strategies to help you improve user

engagement and retention.

Almitra Karnik, Head of Marketing at CleverTap said, "The cut-throat

competition in the ecommerce industry makes it crucial for brands to deliver a

superior customer experience. Our research indicates that ecommerce brands are

losing customers faster than acquiring them. On average, shopping apps lose 86%

of users within the first 4 weeks of download."

"Without focusing on retention, brands are trying to fill a leaky bucket,

focusing on acquiring more users that don't stick around for long. This impacts

the top line as well as customer lifetime value for these brands," she added.

The benchmark report provides insights on how users flow from one lifecycle

stage to another and provides recommendations to increase repeat purchase rate

and hence user retention. Some of the other highlights from the report include:

- Registration : Only 16 percent of new users complete the signup process within

  a week of installing the app

- Retention : Only 11.6 percent of new users remain active in the first week

- Uninstalls : 42 percent of new users uninstall the app within the 30 days of

  app install

- Reinstalls : Only 5.21 percent of users reinstall within 30 days of app

  uninstall

The report can be downloaded here(

https://clevertap.com/insights/ecommerce-benchmark-report/?utm_medium=ref&utm_source=pr&utm_campaign=ecommbenchmark2019

)

About CleverTap

CleverTap is a customer retention platform that helps consumer(

https://clevertap.com/customers/?utm_source=pr&utm_medium=ref&utm_campaign=ecomm2019)

brands maximize customer lifetime value. Over 8,000 consumer brands around the

world, including Vodafone, Hotstar, Carousell, Zilingo, TataCLiQ, Domino's

Pizza, GO-JEK, Fandango, and BookMyShow trust CleverTap to deliver personalized

experiences and improve the impact of omnichannel marketing across the entire

customer lifecycle.

CleverTap is backed by leading venture capital firms including Sequoia India,

Tiger Global Management, Accel and Recruit Holdings, and operates out of San

Francisco, Seattle, London, Singapore, and Mumbai.

For more information, visit clevertap.com ( https://clevertap.com/) or follow

on LinkedIn (  

https://www.linkedin.com/authwall?trk=gf&trkInfo=AQFgNi4VtZE6MAAAAWyy_gKYs2OGudgCby8G4fVR5AL8cGCt1kQ9mqpQcdJSxR8kQApJ6eY7nJcc-brr8MGiciphCGT5Netu3wpWMzN40viQvHrbU2ljuvgrcTIBzVsRAscIhrA=&originalReferer=&sessionRedirect=https%3A%2F%2Fwww.linkedin.com%2Fcompany%2Fclevertap%2F)

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Media contact:

Ketan Pandit

+(91)9881127137

ketan@clevertap.com

Source: CleverTap

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