プーマの新たなニューヨーク旗艦店はテクノロジー、アート、音楽を統合、独自の小売体験を提供

プーマ(PUMA)

プーマの新たなニューヨーク旗艦店はテクノロジー、アート、音楽を統合、独自の小売体験を提供

AsiaNet 80249(1593)

【ウェストフォード(米マサチューセッツ州)2019年8月29日PR Newswire=共同通信JBN】

*カスタマイゼーション・スタジオとテックドリブンのエンゲージメントゾーンは消費者にこれまでに体験したことのないショッピング体験を提供

プーマ(PUMA)は、ニューヨーク市5番街609番地にある同社初の北米旗艦店を29日に開店した。最先端テクノロジーと製品に焦点を当て、同店は没入型のプーマブランド空間を披露し、革新的なスポーツ・エンゲージメントゾーン、カスタマイゼーション・スタジオ、デジタルでつながる商品とサービスにより消費者にユニークなショッピング体験を提供する。同店の特徴は、2つのフロアに及ぶ1万8000平方フィートのインタラクティブ・リテールスペースで、間口160フィートにわたる最新鋭のダブルハイトの店舗正面を持つ。

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PUMA SEのビヨン・グルデン最高経営責任者(CEO)は「プーマは、ニューヨーク市マンハッタンの一等地に最初の旗艦店をオープンし、米国と世界の両方の顧客とつながることができることに胸を躍らせている。世界で最も急速に展開する都市の1つにある新店舗への投資は、世界最速のスポーツブランドになることを目指す当社に資すると確信している。われわれはスポーツ、ファッション、テクノロジーの限界を押し広げることにコミットしており、この店舗はそのコミットメントの最新の表明である」と述べた。

*プーマは、限定的なPUMA x YOUカスタマイゼーション・スタジオを旗艦店にもたらすため、著名なアーティスト、デザイナーと提携した。消費者は、ペイント、ディップ、染色、パッチワーク、刺繍、3Dニッティング、レーザープリント、ピニング、マテリアル・アップサイクリング、および他の多くのクリエーティブな媒体を使ってプーマのフットウエア、衣服、アクセサリーをカスタマイズしパーソナライズすることができる。2週間ごとに新たなアーティスト・レジデンシーが開始され、スー・ツァイ、BWOOD(ブライアンウッド)、マリア・ジャンコイ、Meme、Pintrill(ピントリル)のようなコラボレーション・パートナーが含まれるほか、追加のアーティストが年内に発表される。

*レイバーデー(Labor Day)の週末はカスタマイゼーションのキングで始まり、同店はChinatown Market University立ち上げる。ここでは店の顧客がChinatown Marketの最先端のプリンティング技術を活用し、自身のプーマの衣服、フットウエア、アクセサリーをカスタマイズすることができる。Chinatown Marketチームは、次世代の創造性を刺激する助けとなるよう様々なDIYとカスタマイゼーションのメソッドについての講義も行う。旗艦店にとどまらず、プーマとコラボレーションで立ち上げるプログラムであるChinatown Market Universityは、2020年まで様々な形式で登場する予定である。

*プーマのモータースポーツへの長年のコミットメントを強調し、消費者はプロ級のF1レースシミュレーターに乗り込み、バーチャルでニューヨーク市の通りを疾走することができる。このシミュレーターは、同社のブランドアンバサダーのルイス・ハミルトン、アストンマーティン・レッドブル・レーシングのドライバーであるマックス・フェルスタッペンが、トラック外でのトレーニングに使用しているものと同じである。

*サッカーの方が趣味に合うなら、消費者はサンシーロスタジアムを模したインストア・シミュレーターで、プーマブランドアンバサダーでプロサッカー選手のアントワーヌ・グリーズマンとロメル・ルカクからバーチャルの指導を受けながら、最新のプーマのブーツを試すことができる。

*プーマの新店舗内で、顧客は店内一面に置かれたiMirror by NOBALを通して、製品を別の色やスタイルで見ることができる。鏡によって、消費者が試着したアイテムに基づいてRFID(無線ICタグ)製品が別のセレクションで提示されることが可能になる。さらに、消費者はボタンを押して鏡の前で助けが必要な場合にアソシエイト(店員)に知らせることができ、インストア・イベントに参加登録することができる。 

*消費者は、バスケットボールゾーンでもスタジアム席と大型スクリーンNBA2Kゲーミング体験をくつろいで楽しむことができる。バスケットボールゾーンも、全製品に記載したQRコードを含む最先端テクノロジーを目玉とする見通しである。 

PUMA North Americaのボブ・フィリオン社長は「プーマは北米での堅固な成長を遂げ続け、この新店舗はこの重要な市場へのコミットメントを再確認するものだ。このアイコニックな市を体験するために来る訪問者から生涯にわたるニューヨーカーまで、躍動的かつ多様で当社の『Forever Faster』メンタリティーに合致するコミュニティーで扉を開くことができて大変うれしい」と述べた。

年間を通じて、ニューヨークの旗艦店は、選ばれたブランドアンバサダーとアスリートがデザインした限定コレクションを特徴とし、ニューヨーク市ならではのユニークなイベントと体験を開催する。同店は、ライフスタイル、バスケットボール、モータースポーツ、ゴルフ、パフォーマンス、サッカー、子供向け商品を含むプーマの全製品を取り扱う。

8月29日から9月2日までのグランドオープンの週末、消費者は、インストア・パフォーマンス、フィットネス促進、オープニング・ウイークエンドの特別商品など旗艦店のユニークな商品とサービスを体験することができる。

プーマの5番街店は月曜から日曜の午前10時から午後8時まで営業。

より詳しい情報はpuma.com を参照。

▽メディア問い合わせ先:

Melissa Garbayo

NORTH AMERICA PR – PUMA

melissa.garbayo@puma.com

▽プーマ(PUMA)について

プーマ(PUMA)は世界有数のスポーツブランドの1つで、フットウエア、衣服、アクセサリーのデザイン、開発、販売、マーケティングを手掛ける。70年にわたり、プーマは世界最速のアスリートたちのために速さを追求する製品を作り出すことでスポーツと文化を一貫して推進してきた。プーマは、サッカー、ランニングとトレーニング、バスケットボール、ゴルフ、モータースポーツなどの部門で、パフォーマンスとスポーツに触発されたライフスタイル製品を提供する。同社は、ストリート文化やファッションにスポーツの影響をもたらすために、著名なデザイナーやブランドと提携している。プーマ・グループは、プーマ、Cobra Golf、stichdの各ブランドを所有する。同社は120を超す国で製品を販売しており、全世界で1万3000人以上を雇用し、ドイツのヘルツォーゲンアウラハに本社を構える。詳細は、http://www.puma.com を参照。

ソース:PUMA

PUMA's New NYC Flagship Store Seamlessly Integrates Technology, Art, And Music For A One-Of-A-Kind Retail Experience

PR80249

WESTFORD, Massachusetts, Aug. 29, 2019 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

--CUSTOMIZATION STUDIO AND TECH-DRIVEN ENGAGEMENT ZONES PROVIDE CONSUMERS A

SHOPPING EXPERIENCE UNLIKE ANYTHING THEY'VE SEEN BEFORE

PUMA opens the doors to its first-ever North American flagship store today,

located at 609 Fifth Avenue in New York City. With a focus on cutting-edge

technology and products, the store showcases an immersive PUMA brand

space--offering consumers a unique shopping experience through innovative

sports engagement zones, a customization studio and digitally connected

offerings. The store features 18,000 square feet of interactive retail space

spanning two floors, with state-of-the-art double-height storefronts across 160

feet of wraparound frontage.

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Logo - https://mma.prnewswire.com/media/967076/PUMA_Logo.jpg

"PUMA is thrilled to open its first flagship in New York City, in a prime

Manhattan location, that will allow us to connect with both our U.S. and

international customers," said Bjoern Gulden Chief Executive Officer of PUMA

SE. "I believe investing in this new store--in one of the fastest paced cities

in the world--will help us in our pursuit to be the fastest sports brand in the

world. We're committed to pushing the boundaries of sports, fashion and

technology, and this store is the latest manifestation of that commitment."

    -- PUMA has partnered with renowned artists and designers to bring its

       exclusive PUMA x YOU customization studio to the store. Consumers can

       customize and personalize PUMA footwear, apparel and accessories using

       paints, dips, dyes, patchwork, embroidery, 3D-knitting, laser printing,

       pinning, material upcycling, and many other creative mediums. New

       artist residencies begin every two weeks -- including collaboration

       partners like Sue Tsai, BWOOD, Maria Jahnkoy, Même. and Pintrill, with

       additional artists announced later this year.

    -- Beginning Labor Day weekend with the kings of customization, the store

       will launch Chinatown Market University, where store patrons will be

       able to customize their PUMA apparel, footwear and accessories using

       Chinatown Market's state-of-the-art printing technology. The Chinatown

       Market team will also be teaching classes around various DIY and

       customization methods to help inspire the next generation of creatives.

       Beyond the flagship store, Chinatown Market University, a program being

       launched in collaboration with PUMA, will pop up in various forms

       through 2020.

    -- Highlighting PUMA's longstanding commitment to motorsports, consumers

       can hop into professional-grade F1 racing simulators and virtually race

       down the streets of New York City -- the same ones the company's brand

       ambassador Lewis Hamilton and Aston Martin Red Bull Racing driver Max

       Verstappen use to train when they're not on the track.

    -- If soccer is more their speed, consumers can test the latest PUMA boots

       on the in-store simulator that mimics the pitch of San Siro Stadium,

       all the while being virtually coached by PUMA brand ambassadors and

       professional footballers Antoine Griezmann and Romelu Lukaku.

    -- Within PUMA's new store, customers can view products in alternate

       colors and styles through iMirror by NOBAL placed throughout the store.

       Mirror allows RFID product to bring up alternative selections based on

       the item the consumer tries on. In addition, consumers can press a

       button to notify an associate they need help at the mirror and sign up

       for in-store events.

    -- Consumers can kick back and enjoy the stadium seating and large screen

       NBA2K gaming experience in the basketball zone as well. The basketball

       zone is also going to feature state-of-the-art technology including QR

       codes located on all products.

"PUMA continues to see solid growth within North America and this new store

reaffirms our commitment to this important market," said Bob Philion, President

of PUMA North America. "From visitors that come to experience this iconic city,

to lifelong New Yorkers, we're excited to open our doors in a vibrant and

diverse community that aligns with our 'Forever Faster' mentality."

Throughout the year, the New York flagship will also feature exclusive

collections designed by select brand ambassadors and athletes, and host unique

events and experiences authentic to New York City. The flagship store will

carry the full range of PUMA products including lifestyle, basketball,

motorsport, golf, performance, soccer and kids.

Consumers can experience the store's unique offerings during the grand opening

weekend, August 29 through September 2, with events which include in-store

performances, fitness activations and exclusive opening weekend merchandise.

The PUMA Fifth Avenue store will be open Monday -- Sunday 10 a.m. -- 8 p.m. For

more information please visit puma.com.  

MEDIA CONTACT

Melissa Garbayo -- NORTH AMERICA PR -- PUMA -- melissa.garbayo@puma.com

PUMA

PUMA is one of the world's leading Sports Brands, designing, developing,

selling and marketing footwear, apparel and accessories. For 70 years, PUMA has

relentlessly pushed sport and culture forward by creating fast products for the

world's fastest athletes. PUMA offers performance and sport-inspired lifestyle

products in categories such as Football, Running and Training, Basketball,

Golf, and Motorsports. It collaborates with renowned designers and brands to

bring sport influences into street culture and fashion. The PUMA Group owns the

brands PUMA, Cobra Golf and stichd. The company distributes its products in

more than 120 countries, employs more than 13,000 people worldwide, and is

headquartered in Herzogenaurach/Germany. For more information, please visit

http://www.puma.com.

SOURCE: PUMA

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