新華シルクロード:中国のHongqi車、新たなブランド戦略の下で販売が急増

Xinhua Silk Road Information Service

新華シルクロード:中国のHongqi車、新たなブランド戦略の下で販売が急増

AsiaNet 80275(1618)

【北京2019年9月2日PR Newswire=共同通信JBN】中国の大手高級車ブランドであるHongqi(紅旗)は昨年新たなブランド戦略を発表して以来、販売が急増中である。

統計によると、1月から7月までのHongqiの販売台数は4万2000台に上り、前年同期比で328.9%の大幅増となり、7月の販売台数は前年同月比190%増だった。

Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20190830/2566333-1

(写真説明:Hongqi(紅旗)がConsumer Electronics Show 2019でデビュー)

好調な販売の主な要因は、ブランディング、製品イノベーション、マーケティングネットワークを含むHongqiの変革と向上である。

New Hongqi Brand Strategy(新紅旗ブランド戦略)によれば、中国随一の高級自動車ブランドになることに専心し、世界的に有名なブランドの1つであるHongqiは2020年までに10万台、2025年までに30万台、2035年までに50万台の販売を目指す。

さらに、新エネルギー車市場とインテリジェント・コネクテッドビークル市場に狙いを定め、同ブランドは、環境に優しいインテリジェント・パッケージであるR.Flagを含む製品ポートフォリオをさらに向上するために2030年までに45車種を発売し18の新技術において飛躍的躍進を遂げるため、研究開発の取り組みを強化する。

国内外でのマーケットリーチを拡大するため、Hongqiは故宮博物院やChina Central Television(中国中央テレビ)など豊富なIP資源を所有する機関と協力し、Consumer Electronics Show(CES、消費者向け電子機器ショー) 2019でデビューし、今年初めから国際的な自動車フェスティバルを開催してきた。同ブランドはまた、デジタル技術、文学、アート、映画、観光の世界でユーザーとの交流を拡大するためにソーシャルメディアのプラットフォームと主要なインフルエンサーを活用してきており、こうして認知度が高まった。

とりわけ、中国のスポーツブランドであるLi-Ning(李寧)と提携してスタイリッシュな帽子、バックパック、衣服を販売することで、かつて高級官僚向けに限られた自動車ブランドは、若年層とより密接なつながりを構築しつつある。

「赤い旗」を意味するHongqiは中国のアイコニックなセダンのブランドである。ブランドは1958年に創設され、国家的式典でのパレード用車両として用いられてきた。

原文へのリンク:https://en.imsilkroad.com/p/308000.html

ソース:Xinhua Silk Road Information Service

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Xinhua Silk Road: China's Hongqi vehicle sales skyrockets under new brand strategy

PR80275

BEIJING, Sep, 02, 2019 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

Hongqi, a leading luxury car marque in China, has been growing with surging

sales since its new brand strategy was released last year.

According to statistics, sales of Hongqi amounted to 42,000 vehicles between

January and July, soaring 328.9 percent year on year, and it jumped 190 percent

year on year in July.

Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20190830/2566333-1

Caption: Hongqi makes debut at the Consumer Electronics Show 2019

The sale boom is mainly attributed to Hongqi's transformation and upgrading

involving branding, product innovation and marketing networks.

Dedicated to becoming the No.1 luxury auto brand in China and one of the

renowned brands across the world, Hongqi seeks to sell 100,000 vehicles by

2020, 300,000 vehicles by 2025, and 500,000 vehicles by 2035, according to the

New Hongqi Brand Strategy.

Also, targeting at new energy vehicle and intelligent connected vehicle

markets, the brand will step up R&D efforts to launch 45 models and make

breakthroughs in 18 new technologies by 2030 to further improve its product

portfolio, which includes the environmentally-friendly intelligent package R.Flag.

To expand market reach at home and abroad, Hongqi has cooperated with

institutions owning rich IP resources such as The Palace Museum and China

Central Television, made its debut at the Consumer Electronics Show (CES) 2019,

and hosted international auto festivals since the start of this year. The brand

has also taken advantage of social media platforms and key influencers to

increase interactions with users in digital technology, literature, arts, films

and tourism circles, thus gaining greater recognition.

In particular, by launching stylish hats, backpacks, and apparel in partnership

with Chinese sports brand Li-Ning, the once only for high-ranking government

officials auto marque is making closer connections with young people.

Hongqi, meaning "red flag", is China's iconic sedan brand. The brand was

established in 1958 and has been used as the vehicle for parades at national

celebrations.

See the original link: https://en.imsilkroad.com/p/308000.html

SOURCE: Xinhua Silk Road Information Service

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