プーマがライフスタイルを追求する人に向けてブランド初のスマートウォッチを公開

Fossil Group

プーマがライフスタイルを追求する人に向けてブランド初のスマートウォッチを公開

コネクトして、出かけよう!Wear OS by Google(TM)、Qualcomm(R) Snapdragon Wear(TM) 3100プロセッサを搭載。

AsiaNet 80339

ドイツ・ヘルツォーゲンアウラハ 2019年9月5日/PRNewswire/ -- プーマとフォッシル・グループがスポーツブランドとして世界初となるWear OS by Google(TM)、Qualcomm(R) Snapdragon Wear(TM) 3100プロセッサを搭載したプーマスマートウォッチを発表しました。リーディングスポーツブランドのプーマは、このスマートウォッチがユーザーのモチベーション向上や、ゴールトラッキング、人や情報とコネクトすることでアスリートのトレーニングがサポートできることに大きな期待を寄せています。28gの驚くほど軽い、無駄を削ぎ落としたナイロンとアルミのケースはスポーツライフスタイルとテクノロジーを融合させた、クールなルックスで気分を向上させてくれます。裏に溝の入ったシリコンストラップは、着用中のグリップ性と通気性を併せ持ち、汗による不快さを軽減。ジムでもストリートでも通用するデザインとファッショナブルな3色展開で、ベストなワークアウトのためにはデザインを犠牲にする必要はないことを証明しています。

「私たちの顧客は、テクノロジーを必要不可欠なものと考えており、アクティブなライフスタイルを補うスマートウォッチを探しています。」と、プーマのブランド&マーケティンググローバルディレクターのアダム・ぺトリック氏は語ります。「私たちは初めてのスマートウォッチに感動しており、プーマのアクティブウェアやフットウェアに注ぎ込まれているDNAを体現しています。このスマートウォッチにコネクトして、出かけましょう!」

「スマートウォッチの分野は目を見張るようなスピードで成長し続けており、新しく革新的なブランドが多く参入してきました。」Qualcomm Atheros Inc.プロダクトマーケティングシニアディレクターのパンカジ・ケディア氏はこのように語ります。「フォッシルグループとのコラボレーションがさらに広がり、成長するスマートウォッチの分野にプーマというブランドを迎えられたことを大変うれしく思います。プーマスマートウォッチは、高い性能且つ省電力のSnapdragon Wear 3100 プラットフォームを搭載し、プーマのライフスタイルスポーツにおけるアイコニックな伝統をさらに積み重ね、世界中のユーザーを喜ばせてくれるでしょう。」

Google Fit(TM)により、プーマスマートウォッチは、ピラティス、ボート漕ぎ、回転運動や、プッシュアップなどの筋力トレーニングの回数などもトラッキングしてくれます。「ワークアウトモード」では、Google Fitが継続的に心拍をトラッキングしてくれるので、理想的な心拍の範囲でトレーニングできているかどうか、簡単にわかります。Google Fitはアクティビティゴールを変更したりトラッキングして、進捗や達成状況をお知らせしてくれます。

プーマスマートウォッチには、インタラクティブダイアルが数種類インストールされています。例えば「スコアカード」ダイアルでは時間、日付、心拍を表示。カスタマイズすることでアクセスしたい情報をすぐに見ることが可能です。さらに、SNSからダイレクトに写真をアップロードしてスマートウォッチのフェイスに設定することもできます。自分だけのウォッチフェイスで、スポーツはもちろんスマートウォッチの個性でも競争力を保つことは重要です。

プーマスマートウォッチはIFAのフォッシルグループブース(Messe Berlin Messedamm 22 Hall 4.2. Booth 221)でお披露目されます。32,000円(税抜)にて11月よりpuma.comとTime+Style、WATCH STATION INTERNATIONAL、および時計専門店にて発売開始予定です。

※発売日ならびに発売店舗は、予告なく変更される場合がございます。詳しくは、公式ウェブサイトをご覧ください。http://www.PUMA.com/Smartwatch.

プーマスマートウォッチの主な特徴:

心拍トラッキング

Google Fitで動いて汗をかいている間はいつでもどこでも、心拍をトラッキングできます。

GPSトラッキング

どこへ行こうとも、スマートフォンがなくても、内蔵GPSによりトラッキングできます。

Google アシスタント

声だけでもっとできることがあります。Google アシスタントに質問や、指示をしてリマインダーをセットすることなどができます。

Music

プリインストールされているSpotifyに接続すれば、気分を上げ続けてくれます。

Google Pay*

スマートウォッチをかざすだけで、Google PayによりNFC支払ができます。

*日本未対応(2019年9月5日時点)

天気情報

雨のち晴れ。リアルタイムで、最新の天気情報にアクセスできます。

トレーニングApps

汗を流したいときのために。互換性のあるアプリとワークアウトを同期させることができます。

泳げる防水機能

スイミングも問題ありません。さあ、プールへ行こう。

その他の主な機能

スマートフォン通知機能

アクティビティトラッキング

急速充電

商品ラインアップ

PT9100、PT9101、PT9102 / 各32,000円(税抜)

44mmナイロンケース、シリコンストラップ

重量:28g(ケースのみ)

お問い合わせ先:

フォッシルジャパン(プーマ)|03-5992-4611

この件に関する報道関係者様からのお問い合わせ先:

フォッシルジャパン 担当 平野 TEL:03-5312-2369  mhirano@fossil.com

PUMA

プーマはフットウェア、アパレル、アクセサリーのデザイン、開発、販売及びマーケティングを行う、リーディングスポーツブランドです。65年以上に渡り、プーマはこの地球上の最速のアスリートたちのために最速のプロダクトデザインを提供し続けてきました。現在は、フットボール、ランニング & トレーニング、バスケットボール、ゴルフ、モータースポーツのカテゴリーで、パフォーマンスプロダクトとスポーツにインスパイアされたライフスタイルプロダクトを提供しています。名高いデザインブランドとのエキサイティングなコラボレーションでは、スポーツの世界に革新的かつスピード感溢れるデザインをもたらしています。プーマグループは、プーマ、コブラゴルフ、そしてドボテックスというブランドを有しています。ドイツのヘルツォゲンアウラッハに本社を置くプーマは、120カ国以上でビジネスを展開し、世界中に13,000人以上の従業員を抱えています。

Wear OS by Google搭載の本スマートウォッチは、iPhone(R)およびAndroid(TM)スマートフォンに対応しています。Android OS 4.4以上(Go editionを除く)もしくはiOS 10以上のスマートフォンと互換性があります。プラットフォームによって対応する機能が異なる場合があります。

Google、Wear OS by Google、Google Pay、Google Fitおよび関連マークはGoogle LLCの商標です。

Qualcomm、Snapdragon Wearは、Qualcomm Incorporatedの登録商標です。

Photo - https://mma.prnewswire.com/media/969132/Puma_Smartwatch.jpg

(日本語リリース:クライアント提供)

PUMA Unveils First-Ever Smartwatch For Lifestyle Enthusiasts

PR80339

HERZOGENAURACH, Germany, Sept. 5, 2019 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

-- Lace up. Connect. Go. with the PUMA Smartwatch, powered with Wear OS by

   Google and Qualcomm(R) Snapdragon Wear(TM) 3100

PUMA and Fossil Group announce the PUMA Smartwatch—a first for the sports

brand—powered with Wear OS by Google(TM) and equipped with the Qualcomm

Snapdragon Wear 3100 platform. PUMA the global sports brand, is excited to

enter the smartwatch space with a wearable that is designed to help athletes

train, stay motivated, track goals and connect with others while on the go.

Bringing the best of sports lifestyle and technology together, the smartwatch

is expertly designed to look and feel good, with a cut-out nylon and aluminum

case that delivers an ultra lightweight fit. A textured silicone strap provides

grip and breathability to minimize sweat while on the go. Available in three

fashion-forward colorways, the PUMA Smartwatch easily transitions from the gym

to the street, proving that the best workout doesn't have to look boring.  

Photo - https://mma.prnewswire.com/media/969132/Puma_Smartwatch.jpg

"Our customers consider technology a must for their lives—they're looking for a

smartwatch that will complement their active lifestyles," says Adam Petrick,

PUMA's Global Director of Brand and Marketing. "We're thrilled to introduce our

first smartwatch, which embodies the PUMA brand DNA shown in activewear and

footwear. The watch will truly allow users to lace up, connect, and go."

"The smartwatch segment continues to grow at a breathtaking pace and attract new,

innovative brands to embrace this trend," said Pankaj Kedia, senior director,

product marketing, Qualcomm Atheros, Inc. "We are delighted to extend our collaboration

with the Fossil Group by adding the Puma brand to the growing smartwatch portfolio.

The Puma Smartwatch, which leverages the high performance and low power

characteristics of the Snapdragon Wear 3100 platform and builds on Puma's iconic heritage

in lifestyle sports, will bring moments of delight to consumers around the world."

With Google Fit(TM), the PUMA Smartwatch can track activities like pilates, rowing,

or spinning, and count reps from strength training workouts such as pushups.

While in "workout mode," Google Fit can continuously track heart rate, thus making it

easy to see if your heart rate is in your ideal range. Finally, Google Fit makes it simple

to change and track activity goals, and notifies users on goal progress and completion.

PUMA Smartwatch users can also choose from several interactive dial options,

like the "Scorecard" dial which displays time, date and heart rate, and gives

the ability for users to customize the information they can quickly view at a glance.

Users can also upload photos from social media to display straight on their smartwatch

—another way to personalize and stay connected… most importantly, stay competitive.

The PUMA smartwatch will be shown at IFA in the Fossil Group booth, Messe Berlin

Messedamm 22 Hall 4.2. Booth 221. The smartwatch will be available for $275 in November

on puma.com and select retailers. For more information,

visit http://www.PUMA.com/Smartwatch.

PUMA Smartwatch features include:

Heart Rate Tracking

Keep an eye on your heart rate, whenever you move, wherever you sweat with Google Fit.

GPS Tracking

Wherever you go. Phone Free, built-in GPS keeps you on track.

The Google Assistant

Get more done with your voice. Ask your Google Assistant questions, give commands,

set reminders, and more.

Music

Keep the vibes going, connect and listen to Spotify.

Google Pay

NFC payments with Google Pay allow the users to make in-store purchases using

their smartwatch. *Google Pay available in select countries

Weather

Rain or shine. In real-time. Weather updates as you need them.

Training Apps

For when you need to sweat. Easily sync your workouts to compatible training apps.

Swimproof

Swimming, no problem. Jump right in.

Additional features include:

Smartphone Notifications

Activity Tracking

Rapid Charging

Media Contact:

Alberto Turincio – Global Communications – PUMA – alberto.turincio@puma.com

PUMA

PUMA is one of the world's leading Sports Brands, designing, developing, selling and

marketing footwear, apparel and accessories. For 70 years, PUMA has established

a history of making fast product designs for the fastest athletes on the planet.

PUMA offers performance and sport-inspired lifestyle products in categories such as

Football, Running and Training, Basketball, Golf, and Motorsports. It engages in exciting

collaborations with renowned design brands to bring innovative and fast designs to

the sports world. The PUMA Group owns the brands PUMA, Cobra Golf and Dobotex.

The company distributes its products in more than 120 countries, employs more than

13,000 people worldwide, and is headquartered in Herzogenaurach/Germany.

Smartwatches powered with Wear OS by Google(TM) are compatible with iPhone(R)

and Android(TM) phones. Wear OS by Google are trademarks of Google LLC.

Touchscreen smartwatches powered with Wear OS by Google works with phones

running Android OS 4.4+ (excluding Go edition) or iOS 10+. Supported features

may vary between platforms and countries.  

Google, Wear OS by Google, Google Pay and Google Fit are trademarks of Google LLC.

Qualcomm and Snapdragon Wear are trademarks of Qualcomm Incorporated.

SOURCE: Fossil Group

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

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