アクシオス・システムズ、ガートナーの『ITサービス管理ツール部門のマジック・クアドラント』に8年連続掲載

アクシオス・システムズ(Axios Systems)

アクシオス・システムズ、ガートナーの『ITサービス管理ツール部門のマジック・クアドラント』に8年連続掲載

AsiaNet 80394

【ワシントン、2019年9月6日、PRNewswire】ITサービス管理(ITSM) (https://www.axiossystems.com/it-service-management-product-overview )とIT オペレーション管理(ITOM) (https://www.axiossystems.com/it-operations-management-product-overview )ソリューションで世界を牽引する販売業者の一つであるアクシオス・システムズ (https://www.axiossystems.com/ )が、今年も世界的産業アナリストであるガートナー発行の最新2019年版『ITサービス管理ツール部門のマジック・クアドラント』(参考1) 報告書に掲載されました。

アクシオス・システムズが『マジック・クアドラント』に掲載されたのはこれで8年連続となり、同報告書のサービス管理分野で今年注目された10社に同社が名を連ねていることを意味します。

1988年の設立以来、アクシオス・システムズはその代表的ITSMソリューションであるassystを通じて、専門的なサービス管理技術を提供してきました。現在ではITオペレーション管理とITビジネス管理も含めた多彩な商品群を揃え、アクシオス・システムズはITSM分野の先駆者となっており、さらに全16の ITIL(R)プロセスを単一のソリューション内に兼ね備えたことでPinkVERIFY(TM) の完全認証を受ける初の販売業者となります。

アクシオスの代表取締役副社長マルコス・シメオナイデス氏は、「我々からしてみれば、8年連続でガートナーの『ITSMツール部門のマジック・クアドラント』に掲載されるということは、近年assystの改良に費やしてきた大変な労力が認められたということに加えて、全ての企業がITSMツールの買い替え時や購入時には我々の商品を検討するべきだという宣伝材料にもなります。

我が社では人工知能、チャットボット、そしてサービス管理をIT以外の分野にも押し広げていくような新しい可能性を常に打ち出し、ソフトウェア開発を進めています。」と述べています。

ガートナー社の『ITサービス管理ツール部門のマジック・クアドラント』は無料でこちらからアクセスできます。 (https://info.axiossystems.com/2019-gartner-magic-quadrant-for-it-service-management-tools-lp-en

ガートナー社『ITサービス管理ツール部門のマジック・クアドラント』(参考1)- リッチ・ドヘニー、クリス・マトチェット、シダース・シェッティー著、2019年8月29日発行(この報告書は以前『ITサービスサポート管理ツール部門のマジック・クアドラント』という題で刊行)

ガートナー社免責事項

ガートナー社は、同社の研究刊行物で言及された如何なる販売者、商品やサービスをも保証するものではありません。また、高評価を受けていることや、その他の如何なる特徴を持った販売者だけを選ぶように、技術ユーザーに対して推奨するものでもありません。ガートナーの研究刊行物は同社研究機関の知見に基づくものであり、 客観的事実としての記述ではありません。ガートナー社は同研究に関して、商品性の保証や特定目的適合性を含め、明示的・黙示的保証に関わらず如何なる責任も負いません。

アクシオス・システムズについて

アクシオス・システムズは革新的なITサービスマネジメント(ITSM)およびITオペレーションマネジメント(ITOM)ソリューション (https://www.axiossystems.com/it-service-management-product-overview )を提供することにコミットし、顧客がインフラストラクチャー・オペレーションを向上させるだけでなく、HR、施設マネジメント、財務などのビジネス機能におけるサービス提供も強化することを支援しています。アクシオスはサービスマネジメント・テクノロジーに100%専念し、世界のクライアント層によって世界リーダーとして評価されています。

アクシオスの包括的かつ目的に適したソリューションassystは、IT関連部署をビジネスに特化させ、利益を導き出すためのカスタマーサービスチームとして変革するために開発されました。assystはITIL(R)フレームワークに基づいたサービスを提供し、ビジネス上の課題を解決に導くことで、クライアントである各企業に目に見える価値をもたらします。

assystはPinkVERIFY(TM)制度で全16のITIL(R)プロセスへの適合証明を受けており、アクシオスはこれを単一のソリューション内で達成した初の販売業者となりました。

詳しくは、当社のウェブサイトhttp://www.axiossystems.com/ をご覧ください。  

参考文献:

(1)ガートナー社『ITサービス管理ツール部門のマジック・クアドラント』- リッチ・ドヘニー、クリス・マトチェット、シダース・シェッティー著、2019年8月29日発行(この報告書は以前『ITサービスサポート管理ツール部門のマジック・クアドラント』という題で刊行

ロゴ - https://mma.prnewswire.com/media/971265/Axios_Systems_Logo.jpg

(日本語リリース:クライアント提供)

Axios Systems Recognized in Gartner Magic Quadrant for IT Service Management Tools for the 8th Year

PR80394

WASHINGTON, Sept. 6, 2019/PRNewswire=KYODO JBN/ --

One of the world’s leading providers of IT Service Management (ITSM)    

[https://www.axiossystems.com/it-service-management-product-overview ]

and IT Operations Management (ITOM)

[https://www.axiossystems.com/it-operations-management-product-overview ]

solutions, Axios Systems [https://www.axiossystems.com/], has once again been

evaluated by global industry analysts Gartner Inc. in its latest “Magic

Quadrant for IT Service Management Tools” report for 2019.[1]

(Logo: https://mma.prnewswire.com/media/971265/Axios_Systems_Logo.jpg )

Axios Systems’ inclusion in the Magic Quadrant – its 8th consecutive appearance

– means the Company is among 10 vendors placed in the report within the Service

Management field this year.

Since its launch in 1988, Axios Systems has been providing specialist Service

Management technology through its leading ITSM solution assyst. Now with an

expanded product offering also covering IT Operations Management and IT

Business Management, Axios Systems is a pioneer in the ITSM field, becoming the

first vendor to achieve full accreditation from PinkVERIFY™ for all 16 ITIL(R)

Processes within a single solution.

Axios Executive Vice President, Markos Symeonides, said, “In our view, to be

recognized for a 8th year in the Gartner Magic Quadrant for ITSM Tools is not

only recognition of our recent hard put into evolving assyst but further

testament that our solution should be considered for all enterprise ITSM tool

replacement and tool selection projects.

“We are constantly progressing our software through new innovations in

Artificial Intelligence, Chatbots and extending Service Management to

departments outside of IT.”

A complimentary copy of the Gartner Magic Quadrant for IT Service Management

Tools (ITSM) can be accessed here.

[https://info.axiossystems.com/2019-gartner-magic-quadrant-for-it-service-management-tools-lp-en ]

Gartner Disclaimer

Gartner does not endorse any vendor, product or service depicted in its

research publications, and does not advise technology users to select only

those vendors with the highest ratings or other designation. Gartner research

publications consist of the opinions of Gartner's research organization and

should not be construed as statements of fact. Gartner disclaims all warranties,

expressed or implied, with respect to this research, including any warranties of

merchantability or fitness for a particular purpose.

About Axios Systems

Axios Systems is committed to delivering innovative IT Service Management

(ITSM) and IT Operations Management (ITOM) solutions

[https://www.axiossystems.com/it-service-management-product-overview ]

that help customers not only improve their infrastructure operations but also

enhance service delivery across business functions, including HR, Facilities

Management and Finance. Axios is recognized as a world leader and its global

client base, with a 100% focus on service management technologies.

Axios’ comprehensive, fit-for-purpose solution, assyst, is designed to

transform IT departments into profitable business-focused customer service

teams. assyst adds tangible value to each client’s organization by building on

the ITIL(R) framework to help solve their business challenges.  

assyst is accredited for all 16 PinkVERIFY(TM) ITIL(R) processes, and Axios was the

first vendor to achieve this within a single solution.

For more information, please visit our website at http://www.axiossystems.com/       

References:

[1] Gartner, Magic Quadrant for IT Service Management Tools, Rich Doheny, Chris

Matchett, Siddharth Shetty, 29 August 2019. The report was previously titled

Magic Quadrant for IT Service Support Management Tools.

Source: Axios Systems

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