PRニュースワイヤーのアジア太平洋サーベイ-コンテンツの品質がジャーナリストにとって最重要事項

PRニュースワイヤー(PR Newswire)

2019/9/11 16:51

PRニュースワイヤーのアジア太平洋サーベイ-コンテンツの品質がジャーナリストにとって最重要事項

AsiaNet 80454 (1695)

【香港2019年9月10日PR Newswire=共同通信JBN】

*アジア太平洋(APAC)のジャーナリスト(25%)は、読者数による評価よりも、コンテンツの品質を重要業績評価指標(KPI)の最上位としている。他の重要パラメーターとしてはオリジナルニュースのターゲット数とソーシャルメディアとのエンゲージメントなど。

*プレスリリースはニュースにとって最も信頼できるソースであり、ソーシャルメディア(10%)よりも公式プレスリリース(27%)を信頼するジャーナリストの数は2倍に上る。

アジア太平洋のメディアとPR専門家は急速なテクノロジーの進歩と移り変わるオーディエンスの好みを把握しようとしている。PRニュースワイヤー(PR Newswire)は10日、ジャーナリストはどのようにして状況に適応しているかを追跡した2019年アジア太平洋メディアサーベイ(Asia-Pacific Media Survey 2019)リポートをリリースした。

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(写真説明:PRニュースワイヤーのロゴ)

今年のリポートはPRニュースワイヤーがこれまでにこの地域で行った中で最大の規模で、オーストラリア、中国本土、香港、台湾、インドネシア、マレーシア、シンガポール、韓国、ベトナムの重要9市場における、約1000人のジャーナリストとメディア専門家を対象に調査した。世界のビジネスが多様なアジア太平洋のメディア状況をより良く理解するのを支援するため、当社のオーディエンス開発チームはこの9市場それぞれのトップ10ビジネスメディア(注1)のリストをまとめた。

読者数による評価基準は比較的容易に入手できるものの、25%のジャーナリストはコンテンツの品質をトップの重要業績評価指標(KPI)とした。その次に数が多かったのは、1週間に何本のニュース出稿があるかといったオリジナルニュースの数、そしてソーシャルメディアによるコンテンツシェアといったソーシャルメディアとのエンゲージメントだった。

Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20190910/2575241-1-a

(写真説明:ジャーナリストの重要業績評価指標に関する調査結果)

この調査は、確認されたニュースソースがこれまでよりも価値があることを明らかにしている。例えば中国本土のジャーナリストの73%は、ニュース価値を評価する際にニュースの正確性を最も考慮すべきと信じている。プレスリリースは今回も、もっとも信頼できるニュースソースとなり、アジア太平洋市場(中国本土を含まない重要8市場)の多数派におけるジャーナリストは、公式プレスリリース(27%)を信頼するとした数がソーシャルメディア(10%)を信頼する数の2倍に上った。また、プレスリリースへの信頼は2016年-2017年には22%だったが、今回は5%の信頼増という結果になった。

Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20190910/2575241-1-b

(写真説明:ジャーナリストが最も信頼するニュースソースに関する調査)

ジャーナリストがニュースを執筆する上で、確認されたニュースソースは重要な役割を果たす。ニュースに入れる引用を探すとき、アジア太平洋市場の多数派のジャーナリストは仕事における個人的なコンタクト(60%)を頼ることが最も多く、プレスリリース(51%)はそれに続いている。

リポートの他の重要な結果としては、以下を含む:

アジア太平洋市場の多数派のジャーナリストのニュース報道で最も好まれるマルチメディアのエレメントは高解像度の写真(29%)で、25%が動画を好み、インフォグラフィクス(21%)がそれに続いた。

ジャーナリストは高品質なコンテンツを作成するために、スキルの向上に熱心である。当社の2016-2017年の前回サーベイに比べると、アジア太平洋のジャーナリストは掘り下げた取材とインタビュースキルの研修へのニーズが高い。

多言語コミュニケーションは世界を相手にするビジネスでは極めて重要である。香港、マレーシア、シンガポールのジャーナリストはこのサーベイに複数の言語で回答し、中国本土、台湾、インドネシア、韓国、ベトナムのジャーナリストのほぼ100%は彼らの国で一般的に普及している現地語で回答した。これはオーディエンスの好みを反映している。

オーディエンス開発・配信サービス担当ディレクターのリン・リュー氏は「世界で展開するビジネスにとって、ブランド認知と名声を高めることは重要なことであり、それにはメディア報道が重要な役割を果たす。アジア太平洋地域では、国際的な企業はこれまで以上に価値のあるメディアパートナーになるために、変化するメディア状況と現地ジャーナリストの好みを理解することが大切だ。PRニュースワイヤーは、この多様でダイナミックな地域で企業がそのストーリーを伝える支援をすることにコミットしている」と述べた。

PRニュースワイヤーは、このサーベイの主要な調査結果について、来るべきメディアコーヒー(Media Coffee)のイベントで討論することを楽しみにしている。2019年アジア太平洋メディアサーベイ・リポート全文をダウンロードするには以下をクリック:(https://misc.prnasia.com/atd/custeventreg.php?event_id=411?utm_source=pr&utm_medium=prna&utm_campaign=2019mediasurvey

▽PRニュースワイヤー(PR Newswire)について

Cision Ltd.(NYSE: SISN)の1企業であるPRニュースワイヤーはニュース配信、アーンドメディアソフトウエア、サービスのグローバルな大手プロバイダーである。Cisionのクラウドをベースとしたコミュニケーション製品サービスと連動し、PRニュースワイヤーのサービスはマーケター、コーポレートコミュニケーター、インベスターリレーションズ担当者が重要なインフルエンサーを見いだし、ターゲットオーディエンスに関与し、戦略的コンテンツを制作・配信し、有意義な影響を測定することを可能にする。世界最大のマルチチャンネルで多文化コンテンツの伝送ネットワークを包括的なワークフローツールとプラットフォームに組み合わせることで、PRニュースワイヤーは世界中の組織のストーリーに力を与える。PRニュースワイヤーは米州、欧州、中東、アフリカ、アジア太平洋地域に展開するオフィスから、何万もの顧客にサービスを提供している。さらに詳しい情報はwww.prnasia.com を参照。

▽問い合わせ先

PR Newswire's Asia Marketing Team

+852 2572 8228

asia.marketing@prnasia.com

(注1)月間ユニークビジターを基にしたもの

ソース:PR Newswire

添付画像リンク先:

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PR Newswire's APAC Survey Reveals Content Quality is the Top Priority for Journalists

PR80454

HONG KONG, Sept. 10, 2019 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

- Asia-Pacific (APAC) journalists (25%) rate content quality - not readership

metrics - as their number one key performance indicator (KPI). Other important

parameters include a target number of original news stories and social media engagement.

- Press releases continue to be the most trusted source for news stories, with over twice

as many journalists trusting official press releases (27%) over social media channels (10%).

As APAC media and PR professionals are getting to grips with rapid technological

progress and shifting audience preferences, PR Newswire today released its

Asia-Pacific Media Survey 2019 report to track how journalists are adapting.

Logo - http://photos.prnasia.com/prnh/20160617/8521603993LOGO-d

PR Newswire logo

This year's report was PR Newswire's largest ever in the region, surveying

nearly 1,000 journalists and media professionals across nine key markets -

Australia, mainland China, Hong Kong, Taiwan, Indonesia, Malaysia, Singapore,

South Korea, and Vietnam. To help international businesses better understand

the diverse APAC media landscape, our Audience Development team has also

compiled a list of the top ten business media[1] in each of these nine markets.

Despite readership metrics becoming more readily available, 25% of journalists

indicate that content quality is their top key performance indicator (KPI),

followed by number of original news stories, e.g. X stories per week, and

social media engagement, such as social media shares of content.

Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20190910/2575241-1-a

Survey results on journalists’ key performance indicators

This survey found that a verified news source is more valuable than ever. For example,

73% of journalists in mainland China believe that news accuracy is their top consideration

when assessing the value of a story. Press releases remain the most trusted source of

information with over twice as many journalists from the majority of APAC markets

(eight key markets, not including mainland China) trusting official press releases (27%)

over social media channels (10%). Results also show an increase of 5 percentage points

for trust in press releases compared to 22% in 2016-2017.

Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20190910/2575241-1-b

Survey results on journalists’ most trusted source

Verified news sources play an important role as journalists craft their stories.

When seeking a quote for their stories, journalists from the majority of APAC

markets are most likely to turn to personal business contacts (60%),

followed by press releases (51%).

Other key takeaways from the report include:

High-resolution photographs (29%) are the most preferred multimedia element in

news coverage by journalists from the majority of APAC markets, with 25%

preferring video, followed by infographics (21%).

Journalists are keen to enhance their skillsets to create quality content.

Relative to our last survey in 2016-2017, journalists across the APAC region

indicate a higher demand for training on in-depth reporting and interviewing skills.

Multilingual communication is critical for businesses going global. Journalists

in Hong Kong, Malaysia, and Singapore responded to this survey in multiple

languages while close to 100% of journalists in mainland China, Taiwan,

Indonesia, South Korea, and Vietnam responded in their predominant domestic

language, reflecting the preferences of their audiences.

"For businesses operating globally, enhancing brand awareness and reputation

are important tasks where media coverage plays a critical role," said Lynn Liu,

Director of Audience Development and Distribution Services. "In the APAC

region, it is vital that international businesses understand the shifting media

landscape and local journalists' preferences to become even more valuable media

partners. PR Newswire is committed to help businesses tell their stories in

this diverse and dynamic region."

PR Newswire looks forward to discussing the key findings of this survey at our upcoming

Media Coffee events. To download the full Asia-Pacific Media Survey 2019 report,

please click here. : [https://misc.prnasia.com/atd/custeventreg.php?event_id=411?utm_source=pr&utm_medium=prna&utm_campaign=2019mediasurvey ]  

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PR Newswire, a Cision Ltd. company (NYSE: CISN), is a leading global provider

of news distribution and earned media software and services. In conjunction

with Cision's cloud-based communications product suite, PR Newswire's services

enable marketers, corporate communicators, and investor relations officers to

identify key influencers, engage target audiences, craft and distribute strategic content,

and measure meaningful impact. Combining the world's largest multi-channel,

multi-cultural content dissemination network with comprehensive workflow tools and

platforms, PR Newswire powers the stories of organizations around the world.

PR Newswire serves tens of thousands of clients from offices in the Americas, Europe,

the Middle East, Africa and Asia-Pacific regions. For more info, please visit www.prnasia.com.

For further information, please contact:

PR Newswire's Asia Marketing Team

+852 2572 8228

asia.marketing@prnasia.com

[1] Based on monthly unique visitors

SOURCE: PR Newswire

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